Enginyeria i Arquitectura
MÀSTER UNIVERSITARI EN PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
Presencial
Escola Politècnica Superior
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Leyenda: | No ofertada | Sense docencia |
Tipus de matèria |
Crèdits |
Obligatòries (OB) |
50 |
Práctiques (OB) |
4 |
Treball de fi de màster (TFM) |
6 |
TOTAL CRÈDITS |
60 |
PRIMER SEMESTRE 30 ECTS |
SEGON SEMESTRE 30 ECTS |
||||
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ÀMBIT JURÍDIC DE LA PREVENCIÓ |
OB |
2 |
MEDICINA DEL TREBALL |
OB |
2 |
SEGURETAT EN EL TREBALL I |
OB |
3 |
SEGURETAT I SALUT EN LA CONSTRUCCIÓ |
OB |
3 |
SEGURETAT EN EL TREBALL II |
OB |
3.5 |
AVALUACIÓ D'EQUIPS I INSTAL·LACIONS INDUSTRIALS |
OB |
3 |
HIGIENE INDUSTRIAL I |
OB |
3 |
AVALUACIÓ D'AGENTS QUÍMICS I BIOLÒGICS |
OB |
3 |
HIGIENE INDUSTRIAL II |
OB |
3.5 |
AVALUACIÓ DE SOROLL, VIBRACIONS I RADIACIONS |
OB |
3 |
PSICOSOCIOLOGIA |
OB |
3 |
AVALUACIÓ I ADAPTACIÓ DE LLOCS DE TREBALL |
OB |
3 |
ERGONOMIA |
OB |
3 |
AVALUACIÓ I INTERVENCIÓ PSICOSOCIAL |
OB |
3 |
FORMACIÓ EN COMUNICACIÓ |
OB |
3 |
PRÀCTIQUES EXTERNES |
OB |
4 |
GESTIÓ DE LA PRL |
OB |
4 |
TREBALL DE FI DE MÀSTER |
OB |
6 |
TÈCNIQUES AFINS |
OB |
2 |
|
|
|
Les diverses matèries i assignatures que conformen el títol s'han estructurat en tres mòduls:
Mòdul 1: Formació bàsica en prevenció de riscos laborals.
Mòdul 2: Tècniques en prevenció de riscos laborals i especialització tècnica.
Mòdul 3: Pràctiques externes i treball de fi de màster.
Totes les assignatures, incloses les pràctiques externes en empresa, són obligatòries. Així garantim la durada de 60 ECTS establida per al máster i una capacitació integral en les àrees preventives de seguretat en el treball, higiene industrial i ergonomia i de psicosociologia aplicada, d'acord amb l'annex VI del Reial Decret 39/1997.
Totes les matèries s'imparteixen amb una metodologia d'ensenyament-aprenentage comuna i presencial, en què es defineixen aquestes activitats: classes teòriques, classes pràctiques, activitats en grups petits, seminaris (o activitats complementàries) i avaluació. Aquest sistema permet que l'alumnat no haja de fer un esforç addicional d'adaptació a diferents metodologies. Per tant:
1. Les classes teòriques es desenvolupen compaginant principalment les classes magistrals clàssiques amb un aprenentatge experimental i creatiu, en què es potencia la participació de l'alumnat a través, per exemple, del desenvolupament d'exercicis pràctics a classe.
2. Les classes pràctiques es plantegen per a desenvolupar projectes de naturalesa col·laborativa o treballs pràctics d'aplicació immediata de les idees vistes en les classes de teoria. Si cal, aquestes classes s'impartiran en un laboratori amb ordinadors, per tal que els fonaments teòrics i els mètodes pràctics adquirits siguen aplicats directament, cosa que permet fixar millor els coneixements.
3. Les activitats en grups petits se centraran a resoldre problemes pràctics o exercicis en un període presencial i no presencial. Aquestes activitats potencien algunes competències transversals del màster, com ara la capacitat de resolució de problemes, el treball en equip, l'habilitat per a les relacions interpersonals, la comunicació, etc.
4. Els seminaris que es desenvolupen en el programa serveixen perquè els professors convidats, provinents de diverses empreses, puguen aprofundir en casos pràctics, de la vida real, relacionats amb els continguts de les matèries del màster.
5. Cal considerar que hi ha una gran quantitat de treball que l'alumnat ha de fer amb un aprenentage no presencial, com ara el treball de fi de màster i els treballs encarregats per a avaluar determinades assignatures. Per això, totes les assignatures empren el Campus Virtual de la Universitat d'Alacant i la plataforma d'aprenentatge electrònic Moodle que, a més de permetre al PDI estructurar els coneixements que ha d'adquirir l'alumnat, permet introduir punts per a sol·licitar els lliuraments que cal fer al llarg del curs. Això ajuda els i les alumnes a gestionar i organitzar l'esforç fora de les aules.
6. L'avaluació tindrà com a objectiu fonamental quantificar el grau de compliment dels objectius formatius. A més, en totes les matèries l'avaluació ha de tenir en compte aquests supòsits:
7. Les qualificacions (excel·lent, notable, aprovat o suspens) s'atorguen segons el grau de coneixement de les matèries, la comprensió conceptual, les destreses experimentals i la participació en les activitats.
Finalment i pel que fa a les pràctiques externes, l'Escola Politècnica Superior, en particular, i la Universitat d'Alacant en general tenen convenis de col·laboració de pràctiques en empresa amb un nombre considerable d'empreses, que cobreixen tots els àmbits i sectores econòmics de les comarques d'Alacant, amb la qual cosa l'oferta de pràctiques externes, interessant per a l'alumnat del màster, està assegurada.
Segons la normativa de la Universitat d'Alacant, per a accedir als ensenyaments oficials de màster universitari cal:
Per a assegurar que l'alumnat segueix adequadament les matèries del máster i, consegüentment, adquireix les competències del títol, l'admissió té en compte aquests criteris:
En primer lloc s'hi admetrà alumnes d'ensenyaments tècnics, ciències experimentals i ciències de la salut.
Si hi ha places vacants, s'hi admetrà, en segon terme, alumnat provinent de ciències socials i jurídiques i, finalment, alumnes d'humanitats i altres titulacions.
En cas d'excés de sol·licitants s'hi aplicarà aquest barem:
(a) Expedient acadèmic: 75 %. És a dir, una nota 10 (per a notes de base 10) de l'expedient acadèmic comportaria aconseguir 75 dels 100 punts possibles en la baremació.
(b) Experiència professional: 25 %. Com que és previsible que professionals ja acreditats per l'autoritat laboral i en exercici en la prevenció de riscos laboral vulguen cursar aquests estudis, els sol·licitants amb acreditació de tècnic superior en prevenció de riscos laborals en alguna de les tres especialitats obtindran 25 dels 100 punts possibles en la baremació. Les acreditacions de grau mitjà i bàsic es valoren amb 10 i 5 punts respectivament. Aquests puntuacions no són acumulables.
PREINSCRIPCIÓ +info
L'alumne interessat a cursar un màster oficial en la UA ha de fer-hi la preinscripció d'acord amb els terminis i les condiciones establits anualment.
MATRÍCULA +info
Després de publicar-se les llistes definitives d'admesos, s'enviarà per correu electrònic a l'alumnat admés una contrasenya com a identificació d'usuari, per a poder matricular-se a través de Campus Virtual en els terminis i condicions establits anualment.
En el procediment de matrícula, els documents expedits en l'estranger han de ser oficials i estar degudament legalitzats i traduïts, més informació en:
CURS | OFERTA DE PLACES |
2012-13 | 30 |
2013-14 | 30 |
2014-15 | 30 |
2015-16 |
30 |
2016-17 | 30 |
Professional i investigació.
Curs acadèmic |
Implantació del màster |
2012-2013 |
Primer curs |
Informació del Centre | Informació general per a l'alumne |
Campus de Sant Vicent del Raspeig
Edifici Germà Bernàcer, planta baixa
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|
|