REQUISITS D'ACCÉS
Segons la Normativa de la Universitat d’Alacant, per a accedir als ensenyaments oficials de màster universitari serà necessari:
- Estar en possessió d’un TÍTOL UNIVERSITARI OFICIAL ESPANYOL o d’un altre expedit per una institució d’educació superior de l’EEES (Espai Europeu d’Educació Superior) que faculten en el país expedidor del títol per a l’accés a ensenyaments de màster.
- Estar en possessió d’un TÍTOL D’EDUCACIÓ SUPERIOR ESTRANGER que haja sigut HOMOLOGAT al títol que permet accedir als estudis sol·licitats.
- Estar en possessió d’un TÍTOL UNIVERSITARI obtingut en una universitat o centre d’ensenyament superior de PAÏSOS ALIENS A l’EEES, sense necessitat de l’homologació prèvia dels seus estudis. En aquest supòsit cal tenir en compte:
- El títol no homologat requereix un informe tècnic d’equivalència expedit per la Universitat d’Alacant (ContinUA - Centre de Formació Contínua), pel qual s’haurà d’abonar la taxa corresponent.
- L’accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l’homologació del títol previ que tinga la persona interessada ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster universitari.
ADMISSIÓ I CRITERIS DE VALORACIÓ
1. Perfil d'ingrés:
D'acord amb els continguts i els objectius de l'oferta formativa, el màster resulta particularment adequat per a estudiants i professionals que tinguen una llicenciatura, diplomatura o grau que proporcione formació lingüística (Filologia, Traducció, Lingüística, Mestre Llengua Estrangera, estudis de grau de Llengües Modernes, etc.), especialment si s'aplica a l'espanyol o a l'anglès, i estiguen interessats en una formació especialitzada d'alt nivell en ensenyament d'espanyol o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
Això no obsta perquè puguen accedir al màster estudiants i professionals amb altres especialitats que vulguen adquirir una formació avançada, d'alt nivell, en ensenyament d'espanyol o d'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
2. Criteris de valoració:
Per a la selecció de l'alumnat, en cas que es produïsca un excés de demanda, la Comissió del Màster aplicarà els criteris següents:
- Titulació relacionada amb els estudis de llengües: 2 punts
- Altres titulacions: 1 punt
- Expedient acadèmic global: 2 punts
- Expedient acadèmic específic: 1 punt
- Currículum (cursos de formació rebuts relacionats amb els continguts del màster; experiència en tasques relacionades amb els continguts del màster; altres idiomes, etc.): fins a 2 punts.
Atès que el màster ofereix tres itineraris d'especialització, Espanyol L2/LI, Anglès L2/LI, Espanyol i Anglès L2/LI, s'exigirà com a requisit, depenent de l'itinerari triat:
- Ser parlant nadiu o tenir aptitud acreditada en l'idioma anglès (C1, C2, B2).
- Ser parlant natiu o tenir aptitud acreditada en l'idioma espanyol (Domini C1, C2, B2; DELE Intermedi, Superior, etc.).
El nivell de competència exigit en la segona llengua per als alumnes que vulguen lcursar aquest màster serà el B2. Aquest nivell de competència està considerat com un requisit d'accés imprescindible per a seguir amb aprofitament les assignatures i classes del màster.
L'acreditació oficial del coneixement de la segona llengua per part de l'alumne no nadiu podrà fer-se a través d'un dels procediments següents:
1. Mitjançant certificat oficial (DELE o CELU per a l'espanyol; Cambridge o TOEFL per a l'anglès).
2. Demostrant, a través de la certificació acadèmica, tenir aprovats un mínim de 18 crèdits de la llengua estrangera en estudis universitaris.
3. O superant una prova de nivell pròpia del màster.
La direcció del màster proporcionarà una prova de nivell objectiva als alumnes que no puguen acreditar oficialment el coneixement de l'anglès o espanyol. El tribunal per a l'avaluació de cada llengua (tant espanyol com anglès) estarà compost per dues professores del màster amb experiència en avaluació de competències comunicatives.
La prova serà d'orientació comunicativa, inclourà les destreses del Marc Comú Europeu de Referència (MCER) i estarà tutelada pel professorat expert del màster oficial en Ensenyament d'Espanyol i Anglès com a segona llengua / llengua estrangera.
Per a aquesta prova conjunta, els criteris d'avaluació i metodologia s'atindran als referits a la competència comunicativa d'un B2, d'acord amb les directrius del Marc (MCER)21, segons el qual un parlant competent en aquest nivell demostra tenir:
- ABAST. Té un nivell de llengua prou ampli per a poder oferir descripcions clares i expressar punts de vista sobre temes generals sense evidenciar la recerca de paraules i sap utilitzar oracions complexes per a aconseguir-ho.
- CORRECCIÓ. Demostra un control gramatical relativament alt. No comet errors que provoquen la incomprensió i corregeix quasi totes les seues incorreccions.
- FLUÏDESA. És capaç de produir fragments de discurs amb un ritme bastant uniforme; encara que pot dubtar mentre busca estructures o expressions. S'observen poques pauses llargues.
- INTERACCIÓ. Inicia el discurs, pren el seu torn de paraula en el moment adequat i finalitza una conversa quan ha de fer-ho, encara que pot ser que no ho faça sempre amb elegància. Col·labora en debats que tracten temes quotidians, confirma que els comprèn, convida els altres a participar, etc.
- COHERÈNCIA. Utilitza un nombre limitat de mecanismes de cohesió per a convertir les seues frases en un discurs clar i coherent, encara que pot mostrar cert «nerviosisme» si la intervenció és llarga.
- COMPRENSIÓ AUDITIVA. Comprèn discursos i conferències extensos i fins i tot segueix línies argumentals complexes sempre que el tema siga relativament conegut. Comprèn quasi totes les notícies de la televisió i els programes sobre temes actuals. Comprèn la majoria de les pel·lícules en les quals es parla en un nivell de llengua estàndard.
- COMPRENSIÓ DE LECTURA. És capaç de llegir articles i informes relatius a problemes contemporanis en els quals els autors adopten postures o punts de vista concrets. Comprèn la prosa literària contemporània.
- INTERACCIÓ ORAL. Pot participar en una conversa amb certa fluïdesa i espontaneïtat, i això possibilita la comunicació normal amb parlants natius. Pot prendre part activa en debats que es generen en situacions quotidianes explicant i defensant els seus punts de vista.
- EXPRESSIÓ ORAL. Presenta descripcions clares i detallades d'una àmplia sèrie de temes relacionats amb la seua especialitat. Sap explicar un punt de vista sobre un tema exposant els avantatges i els inconvenients de diverses opcions.
- EXPRESSIÓ ESCRITA. És capaç d'escriure textos clars i detallats sobre una àmplia sèrie de temes relacionats amb els seus interessos. Pot escriure redaccions o informes transmetent informació o proposant motius que sustenten o refuten un punt de vista concret. Sap escriure cartes que destaquen la importància que dóna a determinats fets i experiències.
PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA
PREINSCRIPCIÓ +info
L'alumne interessat a cursar un màster oficial en la UA haurà de fer una preinscripció en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
MATRÍCULA +info
Després de la publicació de les llistes definitives d'admesos s'enviarà per correu electrònic als alumnes admesos una contrasenya que servirà d'identificació d'usuari per a poder matricular-se a través del Campus Virtual en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
En el procediment de matrícula, els documents expedits a l’estranger hauran de ser oficials i estar degudament legalitzats i traduïts. Més informació:
OFERTA DE PLACES
Oferta de places: 25