ELS SISTEMES D'ORIENTACIÓ EN EL CONTEXT DELS CENTRES EDUCATIUS
Ciències Socials i Jurídiques
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Presencial
Facultat d'Educació
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Leyenda: | No ofertada | Sense docencia |
En l'article 9 del Reial Decret 1834/2008, de 8 de novembre, de 28 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitzacions dels cossos docents d'ensenyament secundari, s'indica que: “Per a exercir la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i l'ensenyament d'idiomes, serà necessari estar en possessió d'un títol oficial de màster que acredite la formació pedagògica i didàctica”.
Per això, l'objectiu fonamental d'aquesta proposta de màster és oferir a l'alumnat una formació pedagògica i didàctica d'alt nivell orientada a l'àmbit professional docent i que els capacite per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial.
A partir d'aquest objectiu fonamental es fa necessari programar una sèrie d'objectius generals que, de manera complementària, ajuden a aconseguir aquesta formació pedagògica i didàctica:
Tipus de matèria |
Crèdits |
Obligatòries (OB) |
44 |
Pràctiques externes |
10 |
Treball Final de Màster (OB) |
6 |
TOTAL CRÈDITS |
60 |
SEMESTRE 1 |
SEMESTRE 2 |
||||
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
MÒDUL GENÈRIC |
|||||
DISSENY I ADAPTACIÓ CURRICULAR |
OB |
5 |
SOCIETAT, FAMÍLIA I EDUCACIÓ |
OB |
3 |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT EN L'ADOLESCÈNCIA |
OB |
3 |
|||
DISFUNCIONS DE L'APRENENTATGE I DEL DESENVOLUPAMENT EN L'ADOLESCÈNCIA |
OB |
3 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC BIOLOGIA I GEOLOGIA |
|||||
DIDÀCTICA DE LA BIOLOGIA I GEOLOGIA I: ASPECTES FONAMENTALS |
OB |
9 |
AMPLIACIÓ DE BIOLOGIA (per a estudiants que no tenen prou formació en biologia) |
OB |
6 |
AMPLIACIÓ DE GEOLOGIA (per a estudiants que no tenen prou formació en geologia) |
|||||
LA BIOLOGIA I LA GEOLOGIA EN CONTEXT (per a tots els estudiants de l'especialitat). Els alumnes escolliran, amb el vistiplau del tutor, una de les dues primeres assignatures i cursaran obligatòriament la tercera |
OB |
3 |
|||
DIDÀCTICA DE LA BIOLOGIA I GEOLOGIA II: PLANIFICACIÓ, DESENVOLUPAMENT I AVALUACIÓ D'UNITATS DIDÀCTIQUES |
OB |
6 |
INICIACIÓ A LA INNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EN L'ENSENYAMENT DE LA BIOLOGIA I GEOLOGIA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC CICLES FORMATIUS (PROFESSORAT EDUCACIÓ SECUNDÀRIA) |
|||||
APRENENTATGE DELS MÒDULS EN ELS CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL PER AL PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA |
OB |
7.5 |
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. CICLES FORMATIUS. COS DE PROFESSORAT DE SECUNDÀRIA |
OB |
6 |
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL A ESPANYA. |
OB |
3 |
|||
DIDÀCTICA DELS CICLES FORMATIUS D'EDUCACIÓ PROFESSIONAL (PER A PROFESSORS D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA) |
OB |
7.5 |
|||
INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ DOCENT EN CICLES FORMATIUS. PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. |
OB |
6 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC CICLES FORMATIUS (COS PROFESSORAT TÈCNIC FORMACIÓ PROFESSIONAL) |
|||||
APRENENTATGE DELS MÒDULS EN ELS CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL PER AL PROFESSORAT TÈCNIC DE FORMACIÓ PROFESSIONAL |
OB |
7.5 |
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. CICLES FORMATIUS. COS DE PROFESSORS TÈCNICS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL |
OB |
6 |
INVESTIGACIÓ EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. CICLES FORMATIUS. COS DE PROFESSORS TÈCNICS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL |
OB |
3 |
|||
DIDÀCTICA DELS CICLES FORMATIUS D'EDUCACIÓ PROFESSIONAL (PER A PROFESSORS TÈCNICS DE FP) |
OB |
7.5 |
INNOVACIÓ DOCENT EN CICLES FORMATIUS. COS DE PROFESSORS TÈCNICS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL |
OB |
3 |
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL A ESPANYA |
OB |
3 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC CONSTRUCCIONS CIVILS, EDIFICACIÓ I DIBUIX |
|||||
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DEL DIBUIX |
OB |
15 |
APLICACIÓ DE TÈCNIQUES DOCENTS PER AL PROFESSORAT DE CONSTRUCCIONS CIVILS, EDIFICACIÓ I DIBUIX |
OB |
9 |
LA INNOVACIÓ DOCENT, LES TICS I LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA EN L'EDUCACIÓ ARTÍSTICA |
OB |
6 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC ECONOMIA |
|||||
ENSENYAMENT- APRENENTATGE DE L'ECONOMIA EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA I BATXILLERAT |
OB |
9 |
ECONOMIA |
OB |
9 |
APRENENTATGE DE L'ECONOMIA EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA |
OB |
6 |
INNOVACIÓ DOCENT I INVESTIGACIÓ EDUCATIVA EN L'ENSENYAMENT DE L'ECONOMIA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC EDUCACIÓ FÍSICA I ESPORTIVA |
|||||
DIDÀCTICA DE L'ACTIVITAT FÍSICA I L'ESPORT I |
OB |
7.5 |
BASES PER A LA FORMACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA I ESPORT |
OB |
9 |
DIDÀCTICA DE L'ACTIVITAT FÍSICA I L'ESPORT II |
OB |
7.5 |
INICIACIÓ A LAINNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EN L'ENSENYAMENT DE L'EDUCACIÓ FÍSICA I ESPORTIVA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC FÍSICA I QUÍMICA |
|||||
DIDÀCTICA DE LA FÍSICA I LA QUÍMICA I: ASPECTES FONAMENTALS |
OB |
9 |
AMPLIACIÓ DE FÍSICA (per a estudiants que no tenen prou formació en física) |
OB |
6 |
AMPLIACIÓ DE QUÍMICA (per a estudiants que no tenen prou formació en química) |
|||||
LA FÍSICA I LA QUÍMICA EN CONTEXT (para tots els estudiants de l'especialitat)
Els alumnes triaran, amb el vistiplau del tutor, una de les dues primeres assignatures i cursaran obligatòriament la tercera. |
OB |
3 |
|||
DIDÀCTICA DE LA FÍSICA I LA QUÍMICA II: PLANIFICACIÓ, DESENVOLUPAMENT I AVALUACIÓ D'UNITATS DIDÀCTIQUES |
OB |
6 |
INICIACIÓ A LA INNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EN L'ENSENYAMENT DE LA FÍSICA I LA QUÍMICA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL |
|||||
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL |
OB |
9 |
PRINCIPIS D'ECONOMIA I ORGANITZACIÓ D'EMPRESES |
OB |
3 |
INVESTIGACIÓ EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL |
OB |
3 |
|||
FORMACIÓ I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. LA DIVERSITAT I EL TREBALL. FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL |
OB |
6 |
RELACIONS LABORALS |
OB |
6 |
INNOVACIÓ DOCENT EN FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL |
OB |
3 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC GEOGRAFIA I HISTÒRIA |
|||||
DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS: GEOGRAFIA |
OB |
7.5 |
LA GEOGRAFIA EN L'ENSENYAMENT SECUNDARI |
OB |
3 |
LA HISTÒRIA: DELS ORÍGENS A l'ÈPOCA MODERNA |
OB |
3 |
|||
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ PER A l'ENSENYAMENT DE LA HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA I LA HISTÒRIA DE L'ART EN LES MATÈRIES D'ESO I BATXILLERAT. |
OB |
3 |
|||
DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS: HISTÒRIA, HISTÒRIA DE L'ART I EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA |
OB |
7.5 |
INICIACIÓ A LA INNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EDUCATIVA EN CIÈNCIES SOCIALS: GEOGRAFIA |
OB |
3 |
INNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EDUCATIVA EN L'ENSENYAMENT DE LES CIÈNCIES SOCIALS: HISTÒRIA, HISTÒRIA DE L'ART I EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA |
OB |
3 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC INFORMÀTICA |
|||||
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA INFORMÀTICA |
OB |
15 |
COMPLEMENTS PER A LA FORMACIÓ DISCIPLINAR: INFORMÀTICA |
OB |
9 |
INNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EDUCATIVA EN L'ENSENYAMENT DE LA INFORMÀTICA |
OB |
6 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC LLENGUA ESTRANGERA: FRANCÈS |
|||||
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DEL FRANCÈS LLENGUA ESTRANGERA |
OB |
15 |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ PER A FRANCÈS LLENGUA ESTRANGERA |
OB |
9 |
INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ EN L'ENSENYAMENT-APRENENTATGE DEL FRANCÈS LLENGUA ESTRANGERA |
OB |
6 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC LLENGUA ESTRANGERA: ANGLÈS |
|||||
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LITERATURA DE LA LLENGUA ANGLESA COM A LE |
OB |
15 |
LINGÜÍSTICA APLICADA A l'APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ANGLÈS LLENGUA ESTRANGERA |
OB |
9 |
INVESTIGACIÓ, INNOVACIÓ I TICS EN LA DIDÀCTICA DE L'ANGLÈS COM A LLENGUA ESTRANGERA |
OB |
6 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC LLENGUA CATALANA (VALENCIÀ) I LA SEUA LITERATURA |
|||||
DIDÀCTICA DEL VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA I |
OB |
9 |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINAR EN VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA |
OB |
9 |
DIDÀCTICA DEL VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA II |
OB |
6 |
INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA EN VALENCIÀ: LLENGUA I LITERATURA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA |
|||||
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA (CASTELLÀ) EN SECUNDÀRIA I BATXILLERAT |
OB |
9 |
LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLES EN EL CURRÍCULUM DE SECUNDÀRIA |
OB |
9 |
LA FORMACIÓ DEL LECTOR LITERARI EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I EL BATXILLERAT |
OB |
6 |
INVESTIGACIÓ, INNOVACIÓ I ÚS DE TIC EN L'ENSENYAMENT DE LLENGUA I LITERATURA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC MATEMÀTIQUES |
|||||
ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA |
OB |
5 |
COMPLEMENTS PER A LA FORMACIÓ MATEMÀTICA |
OB |
9 |
APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA |
OB |
5 |
|||
APROXIMACIÓ DIDÀCTICA A LA RESOLUCIÓ DE PROBLEMES DE MATEMÀTIQUES |
OB |
5 |
INNOVACIÓ EN L'ENSENYAMENT DE LA MATEMÀTICA I INVESTIGACIÓ EN DIDÀCTICA DE LA MATEMÀTICA |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC MÚSICA |
|||||
DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ MUSICAL |
OB |
5 |
LA MÚSICA EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA |
OB |
9 |
MÚSIQUES DEL MÓN I LA SEUA DIDÀCTICA |
OB |
5 |
|||
PERCUSSIÓ CORPORAL I INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES |
OB |
5 |
INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA (MÚSICA) |
OB |
6 |
MÒDUL ESPECÍFIC ORIENTACIÓ EDUCATIVA |
|||||
ELS SISTEMES D'ORIENTACIÓ EN EL CONTEXT DELS CENTRES EDUCATIUS |
OB |
5 |
ELABORACIÓ I AVALUACIÓ DE PLANES I PROGRAMES |
OB |
6 |
APRENENTATGE I RENDIMENT ACADÈMIC. PROCESSOS I FACTORS |
OB |
6 |
ATENCIÓ A la DIVERSITAT EN ELS CENTRES EDUCATIUS |
OB |
6 |
ASSESSORAMENT I INTERVENCIÓ EN ELS CENTRES EDUCATIUS |
OB |
6 |
INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EN EDUCACIÓ |
OB |
6 |
AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOPEDAGÒGIC |
OB |
6 |
|||
SOCIETAT, FAMÍLIA I ESCOLA |
OB |
3 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC PROCESSOS SANITARIS |
|||||
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. PROCESSOS SANITARIS |
OB |
5 |
PROCEDIMENTS SANITARIS I ASSISTENCIALS I |
OB |
4.5 |
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I SANITAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. PROCESSOS SANITARIS |
OB |
5 |
PROCEDIMENTS SANITARIS I ASSISTENCIALS II |
OB |
4.5 |
FORMACIÓ EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. PROCESSOS SANITARIS |
OB |
5 |
INVESTIGACIÓ EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. PROCESSOS SANITARIS |
OB |
3 |
INNOVACIÓ DOCENT EN PROCESSOS SANITARIS |
OB |
3 |
|||
MÒDUL ESPECÍFIC TECNOLOGIA |
|||||
DIDÀCTICA DE LA TECNOLOGIA I: ASPECTES FONAMENTALS |
OB |
9 |
MECÀNICA, MECANISMES I MÀQUINES |
OB |
4.5 |
ELECTRICITAT, ELECTROTÈCNIA I ELECTRÒNICA |
OB |
4.5 |
|||
DIDÀCTICA DE LA TECNOLÓGÍA II: PLANIFICACIÓ, DESENVOLUPAMENT I AVALUACIÓ D'UNITATS DIDÀCTIQUES |
OB |
6 |
INICIACIÓ A LA INNOVACIÓ I INVESTIGACIÓ EN L'ENSENYAMENT DE LA TECNOLOGIA |
OB |
6 |
MÒDUL PRÀCTICUM |
|||||
PRÀCTICUM 1A |
OP |
4 |
PRÀCTICUM 2 |
OB |
6 |
PRÀCTICUM 1B |
OP |
4 |
TREBALL FINAL DE MÀSTER |
OB |
6 |
Aquest pla d'estudis parteix de la normativa –Resolució de 17 de desembre de 2007, Ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, i Reial Decret 1834/2008 de 8 de novembre— i especialment l'Ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre (BOE núm. 312, de 27 de desembre), que estableix els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de les professions de professor d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyaments d'idiomes. Prenent en consideració aquests requisits, en el present pla d'estudis s'han delimitat tres mòduls que, al seu torn, estan formats per diverses matèries, quedant la distribució final de la manera que mostra el quadre següent:
MÒDULS |
ECTS |
BLOCS |
ECTS |
A. Mòdul genèric |
14 |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
6 |
PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS |
5 |
||
SOCIETAT, FAMÍLIA I EDUCACIÓ |
3 |
||
B. Mòdul específic |
30 |
COMPLEMENTS PER A LA FORMACIÓ DISCIPLINAR |
9 |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES MATÈRIES CORRESPONENTS |
15 |
||
INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA |
6 |
||
B. Mòdul Pràcticum |
16 |
PRÁCTICUM EN L'ESPECIALITZACIÓ, INCLOENT EL TREBALL DE FINAL DE MÀSTER |
16 |
TOTAL |
60 |
L'Ordre anteriorment esmentada estableix 52 dels 60 crèdits que ha de tenir el màster. Completar aquesta oferta, tal com arreplega el quadre anterior, ha suposat una tasca tendent a identificar i potenciar els aspectes de la formació inicial del professorat que considerem rellevants i que queden recollits en els corresponents mòduls. S'ha optat per una estructura del pla d'estudis basada en la coordinació de totes les matèries implicades, a fi de dotar-lo d'una adequada coherència. Per a això s'han identificat tres nuclis estructurants que estan centrats en tres grans àmbits de la funció docent, serveixen també d'elements organitzadors per a plantejar i oferir respostes a preguntes i problemes pràctics professionals:
Aquests tres nuclis estructurants serveixen per a vertebrar i dotar de coherència les diferents matèries del màster i la seqüència temporal d'ensenyament de les mateixes i per a fer una distribució equilibrada del treball al llarg del curs.
En aquest màster s'organitza la formació psicopedagògica general entorn de quatre nuclis d'interès: el professorat, el centre educatiu, l'alumnat i el currículum.
La formació específica s'organitza a través de les matèries següents:
Pel que fa al Pràcticum, considerat com un dels components clau en qualsevol pla de formació inicial i en el present pla d'estudis com un element vertebrador que canalitze les relacions teoria-pràctica, s'ha optat perquè el seu desenvolupament ocupe dues fases seqüenciades en el temps: una primera fase d'immersió-planificació i una segona de planificació-intervenció.
Cadascuna de les especialitzacions docents definides ve determinada per la suma de les matèries del mòdul genèric més les matèries del mòdul específic corresponent i les del mòdul del pràcticum.
Segons la Normativa de la Universitat d’Alacant, per a accedir als ensenyaments oficials de màster universitari serà necessari:
- El títol no homologat requereix un informe tècnic d’equivalència expedit per la Universitat d’Alacant (ContinUA - Centre de Formació Contínua), pel qual s’haurà d’abonar la taxa corresponent.
- L’accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l’homologació del títol previ que tinga la persona interessada ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster universitari.
Segons l'Ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació de títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de les professions de Professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes, en el BOE nº 312, de 29 de desembre, en el seu apartat 4.2 són condicions d'accés al Màster:
· “L'acreditació del domini de les competències relatives a l'especialització que es desitge cursar, mitjançant la realització d'una prova dissenyada a aquest efecte per les Universitats, de la qual quedaran exempts els qui estiguen en possessió d'alguna de les titulacions universitàries que es corresponguen amb l'especialització triada.”
· “Així mateix, haurà d'acreditar-se el domini d'una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, d'acord amb la Recomanació N.º R (98)6 del Comitè de Ministres d'Estats Membres de 17 d'octubre de 2000.
Així doncs, i tal com s'especifica en l'apartat anterior, l'accés al Màster serà directe quan el Títol al·legat per a l'ingrés corresponga a l'especialitat triada. En el cas que l'alumne sol·licite una especialitat diferent a aquella/s amb les quals pot acreditar un domini de les competències relatives a l'especialització que desitja cursar:
1º. Haurà de sotmetre la seua titulació a l'estudi de la Comissió Acadèmica del Màster que determinarà la idoneïtat o no de la titulació al·legada per a l'especialitat sol·licitada, en cas de considerar-se idònia podrà accedir a aquesta especialitat.
2º. Si una titulació no és idònia per a accedir a una especialitat, llavors l'alumne aspirant haurà de realitzar una prova específica dissenyada pel Centre corresponent i coordinada des de la Comissió Acadèmica del Màster.
Per a accedir al Màster l'alumne haurà d'acreditar el domini d'una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del marc Comú Europeu de referència per a les Llengües (Ordre ECI/3858/2007, de 27 de desembre, BOE 312 de 29 de desembre de 2007). En cas de no poder acreditar aquest nivell de domini de la llengua estrangera, l'alumne haurà de realitzar la prova corresponent, coordinada per la Comissió Acadèmica del Màster.
En el cas d'especialitats del Màster amb nombre limitat de places, i en tractar-se d'un ensenyament que habilita per a l'exercici professional, els alumnes seran seleccionats, per la Comissió Coordinadora, sobre la base de la nota mitjana de l'expedient acadèmic de la Titulació de Grau per la qual accedeixen al Màster. En cas de no ser admesos en l'especialitat sol·licitada com a preferent l'alumne podrà accedir a altres especialitats, bé per a les quals estiga acreditat per la seua titulació o a les quals puga accedir mitjançant la realització de la prova d'acreditació.
Com s'arreplega en el RD 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableixen l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, en el seu article 17.3, en el cas d'estudiants amb necessitats educatives especials derivades d'una discapacitat, serà necessari per part de la Comissió Acadèmica del Màster conèixer les necessitats derivades d'aquesta discapacitat i avaluar la necessitat de possibles adaptacions curriculars, itineraris o estudis alternatius del mateix, així com disposar de les possibles adaptacions d'espais i accés als mateixos, en cas que fóra necessari.
La Comissió Acadèmica del Màster especificarà clarament els criteris d'accés al curs. Aquests criteris seran públics i estaran exposats en la pàgina web oficial del màster durant el període de preinscripció. En cas de rebot de l'admissió, la Comissió explicitarà la causa.
PREINSCRIPCIÓ +info
L'alumne interessat a cursar un màster oficial en la UA haurà de fer una preinscripció en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
MATRÍCULA +info
Després de la publicació de les llistes definitives d'admesos s'enviarà per correu electrònic als alumnes admesos una contrasenya que servirà d'identificació d'usuari per a poder matricular-se a través del Campus Virtual en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
En el procediment de matrícula, els documents expedits a l’estranger hauran de ser oficials i estar degudament legalitzats i traduïts. Més informació:
CURS | OFERTA DE PLACES |
2012-13 | 900 |
2013-14 | 500 |
2014-15 | 500 |
2015-16 | 500 |
2016-17 | 500 |
Professional.
La finalitat fonamental d'aquest màster és que els estudiants adquirisquen les competències necessàries per a exercir la professió docent segons els criteris més acceptats i d'acord amb la normativa aplicable.
En el marc de la justificació del títol ja es considerava que la formació inicial ha de proporcionar als futurs professors i professores coneixements teòrics, habilitats, actituds i el suficient contacte amb la professió i la seua pràctica, de manera que constituïsquen la base necessària sobre la qual construir el seu desenvolupament professional. Aquest desenvolupament dura tota la vida activa del professorat i està influït per la formació inicial rebuda.
En aquest sentit, aquest programa de formació té un caràcter eminentment professionalitzador, encara que sense oblidar la promoció de tasques investigadores en l'àmbit de l'educació. Es ressalta així la importància que la dimensió investigadora, des de la mateixa pràctica, té en el desenvolupament professional dels docents.
Considerem necessari incidir en la formació d'un docent caracteritzat com a mediador entre el desenvolupament sociopersonal i l'aprenentatge, capaç de propiciar la formació personal, científica i cultural dels seus alumnes com a ciutadans competents per a desenvolupar-se i exercir els seus drets i complir amb els seus deures en una societat democràtica.
Les metes que es volen aconseguir amb aquest pla d'estudi són les següents:
La consecució d'aquestes metes ha de facilitar l'adquisició, per part dels futurs professors i professores, de les competències necessàries per a desenvolupar la seua tasca professional. El desenvolupament d'un programa formatiu d'aquesta naturalesa comportaria la progressiva adquisició de les competències, tant de caràcter educatiu i professional com aquelles associades als processos d'ensenyament i aprenentatge.
Professions per a les quals capacita
Professor d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional, ensenyaments d'idiomes, artístiques i esportives.
1. Cronograma d'implantació del títol
Curs acadèmic |
Implantació del màster |
2009-2010 |
1r curs |
2. Procediment d'adaptació, si escau, dels estudiants dels estudis existents en el nou pla d'estudis
No procedeix.
3. Ensenyaments que s'extingeixen per la implantació del corresponent títol proposat
Cap.
Informació del Centre | Informació general per a l'alumne |
Campus de Sant Vicent del Raspeig
Edifici Germà Bernàcer, planta baixa
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|
|