Arts i Humanitats
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Presencial
Facultat de Filosofia i Lletres
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Leyenda: | No ofertada | Sense docencia |
L'ensenyament universitari ha de formar individus que contribuïsquen al desenvolupament de la societat a través de la recerca, la difusió i l'aplicació del coneixement, entesos com un conjunt de competències i coneixements que permeten al futur professional comprendre un món en canvi continu i contribuir amb la seua formació a l'evolució d'aquest. El titulat en Filologia Catalana sabrà combinar l'esperit d'innovació i d'evolució del coneixement amb una vocació acadèmica i humanística que fomente la reflexió sobre la condició humana a través del temps i de l'espai, tot això amb una capacitat de pensar amb claredat, imaginació i sentit crític, i amb una capacitat específica per a entendre la llengua i les seues manifestacions literàries. En aquest cas concret, una llengua cooficial i minoritzada al territori que ocupa, com és el cas d'altres llengües d'Europa.
Els objectius concrets per a la titulació en Filologia Catalana seran:
a) Proporcionar una formació filològica general i un coneixement específic dels aspectes lingüístics, literaris i culturals de la llengua i de la literatura catalanes.
b) Dotar d'eines per a estudiar i conèixer els diferents aspectes de la llengua des d'una perspectiva lingüística i literària, que derivaran de l'adquisició de les tècniques i aptituds necessàries per a aplicar els coneixements adquirits en els diferents camps i orientacions.
Formar, en resum, professionals polivalents, amb vessants docents, investigadors, i també amb competències diverses, relacionades amb el món de la comunicació, les tecnologies de la informació i les comunicacions i les funcions noves que la societat actual exigeix en l'àmbit de la filologia.
El grau en Filologia Catalana s'organitza en assignatures semestrals de 6 crèdits europeus ECTS cadascuna. En concret, els estudiants hauran de cursar en cada semestre 5 assignatures per a completar 30 crèdits i d'aquesta manera aconseguir els 60 crèdits per curs acadèmic, amb un total de 240 crèdits en quatre cursos acadèmics.
Per a facilitar la possibilitat de compatibilitzar els estudis amb altres activitats, s'estableix la possibilitat que l'alumnat puga ser estudiant a temps parcial, cursant 30 ECTS per curs acadèmic.
TIPUS DE MATÈRIA |
CRÈDITS |
Formació bàsica (FB) |
60 |
Obligatòries (OBL) |
144 |
Optatives (OP) |
30 |
Treball de final de grau |
6 |
Total crèdits |
240 |
El Pla d'Estudis s'estructura atenent dos nivells d'agrupació des del punt de vista acadèmic: mòduls i matèries. S'entén per mòdul la unitat acadèmica que inclou una matèria o més d'una i que mostra una coherència pel que fa a continguts, mètode d'aprenentatge i d'avaluació; i per matèria, la unitat acadèmica que inclou una assignatura o més d'una. Aquestes constitueixen una unitat principalment quant a continguts i es poden concebre de manera integrada o no.
El Pla d'Estudis de la titulació de grau en Filologia Catalana per la Universitat d'Alacant consta d'un total de 240 crèdits, que contenen tota la formació teòrica i pràctica que l'estudiant ha d'adquirir en aspectes bàsics de les branques de coneixement implicades, i també en matèries obligatòries i optatives, seminaris, pràctiques externes, treballs dirigits, treball de finalització de grau i altres activitats formatives.
Sobre el total de crèdits del grau, l'estudiant ha de superar 60 crèdits ECTS de formació acadèmica bàsica, crèdits que estan vinculats a alguna de les matèries bàsiques de la branca de coneixement d'Arts i Humanitats, la qual per si mateixa admet ja una interdisciplinarietat que la fa molt convenient per als objectius que es pretenen assolir amb la nostra titulació. Aquestes matèries de formació acadèmica bàsica (Llengua, Literatura, Lingüística, Idioma Modern i Llengua Clàssica) es concreten en assignatures semestrals de 6 crèdits cadascuna, que s'ofereixen en la primera meitat del Pla d'Estudis (primer i segon curs). Es marquen com a tals en el Pla d'Estudis amb l'abreviatura FB (formació bàsica).
Altres 144 crèdits ECTS seran de matèries obligatòries vinculades a les matèries de Llengua i Literatura de la branca de coneixement d'Arts i Humanitats. Hi haurà, a més, un treball de finalització de grau que tindrà un valor de 6 crèdits i s'elaborarà en la fase final del Pla d'Estudis (quart curs). Estarà orientat a avaluar les competències associades al títol.
Els restants crèdits fins al total de 240 del grau els configuren els 30 crèdits ECTS de matèries optatives que ha de cursar cada alumne, els quals proporcionen una formació acadèmica complementària. Aquests crèdits estan vinculats també a la branca de coneixement d'Arts i Humanitats. Cap de les assignatures optatives que es proposen són de formació bàsica. De la mateixa manera, les pràctiques externes tindran un valor de 6 crèdits i s'oferiran en l'últim curs juntament amb el conjunt de matèries optatives.
Els estudiants també podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació fins a un màxim de 6 crèdits del total del Pla d'Estudis cursat.
Els 240 crèdits que contenen tota la formació teòrica i pràctica que l'estudiant ha d'adquirir es diversifiquen en seminaris, pràctiques externes, lectures, treballs dirigits, etc., i conclouran amb l'elaboració i defensa del treball de final de grau esmentat.
El grau de Filologia Catalana comparteix una estructura educativa amb els graus d'Espanyol: Llengua i Literatures, Estudis Anglesos, Estudis Francesos i Estudis Àrabs i Islàmics, denominada Programa de Formació de Grau, segons la normativa de la Universitat d'Alacant per a la implantació dels títols de grau, la qual estableix una part comuna i una diversificació progressiva que conduirà a les diferents titulacions.
En el cas que l'alumne decidisca cursar la matèria optativa corresponent a Filologia Catalana, disposarà d'una oferta de set assignatures, entre les quals haurà de cursar-ne cinc. L'alumne també té la possibilitat de cursar l'assignatura Pràctiques Externes, de la matèria d'aquest nom, en lloc d'alguna de les cinc assignatures de cadascuna de les vuit matèries a la seua disposició.
Si l'alumne de Filologia Catalana opta per una matèria diferent de l'oferida pel seu grau, tindrà el reconeixement de minor, ja que sumats els 30 crèdits del mòdul de complementació, més els crèdits d'aquesta matèria cursats en el mòdul d'interdisciplinarietat (entre 12 i 24 crèdits), el còmput global del possible minor oscil·laria entre un mínim de 42 crèdits i un màxim de 54 crèdits.
Com cursar l’optativitat:
SENSE ITINERARI (Taula 1)
AMB ITINERARI (Taula 2)
TAULA 1 BLOCS DE MATÈRIES – ASSIGNATURES OPTATIVES |
|||
MATÈRIA FILOLOGIA CATALANA |
MATÈRIA ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS |
||
Contrast de Llengües a partir del Català |
6 ECTS |
Cultures Iraniana i Centreasiàtiques |
6 ECTS |
Literatura Catalana Medieval i Literatures Europees |
6 ECTS |
Literatura Àrab i Cultura Europea |
6 ECTS |
Literatura Catalana Contemporània Comparada |
6 ECTS |
Dialecte Àrab Magrebí |
6 ECTS |
Català: Llenguatge d'Especialitat |
6 ECTS |
Política del Món Àrab Contemporani |
6 ECTS |
Català: Comentari de Textos i Competència Lingüística |
6 ECTS |
||
Didàctica de la Llengua i la Literatura (en català) |
6 ECTS |
Mediació Lingüística i Intercultural |
6 ECTS |
Taller de Creació Literària en Català |
6 ECTS |
||
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
MATÈRIA ESTUDIS FRANCESOS |
MATÈRIA ESTUDIS HISPÀNICS |
||
Llengua Francesa: Comunicació Oral II |
6 ECTS |
Literatura i Cultura Aplicades a l’Ensenyament del Espanyol com a Llengua Estrangera/Llengua Segona |
6 ECTS |
França i els Països Francòfons en els Mitjans de Comunicació Francesos |
6 ECTS |
Edició i Correcció de Textos en Espanyol |
6 ECTS |
Literatura Francesa i Cine |
6 ECTS |
Espanyol com a Llengua Estrangera/Llengua Segona |
6 ECTS |
Llengua Francesa: Comunicació Escrita II |
6 ECTS |
L’Espanyol en Amèrica |
6 ECTS |
Literatura Juvenil, Novel·la Negra i Còmic en Llengua Francesa |
6 ECTS |
Literatura Hispanoamericana Actual |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
MATÈRIA ESTUDIS ANGLESOS |
MATÈRIA ESTUDIS CLÀSSICS |
|
|
Llengua Anglesa III |
6 ECTS |
Tragèdia Llatina |
6 ECTS |
Innovació i Ruptura en la Historia de la Literatura en Llengua Anglesa |
6 ECTS |
Comèdia Llatina |
6 ECTS |
Cultura e Instituciones en los Països de Parla Anglesa |
6 ECTS |
Tragèdia Grega |
6 ECTS |
Llengua Anglesa IV |
6 ECTS |
Comèdia Grega |
6 ECTS |
Literatura i Cinema en los Països de Parla Anglesa |
6 ECTS |
Drama Llatí Medieval i Modern |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
MATÈRIA LINGÜÍSTICA GENERAL |
MATÈRIA TEORIA DE LA LITERATURA I LITERATURA COMPARADA |
||
Lingüística Clínica: Trastorns del Llenguatge i del Parla |
6 ECTS |
Estètica Literatura |
6 ECTS |
Introducció a las Llengües de Signes |
6 ECTS |
Crítica i Hermenèutica Literàries |
6 ECTS |
Pragmalingüística: Aspectes Verbals i no Verbals de la Comunicació |
6 ECTS |
Literatura Comparada i Cibercultura |
6 ECTS |
Sociolingüística: Llenguatge Sociedad |
6 ECTS |
Literatura i Cinema |
6 ECTS |
Lingüística Aplicada a l'Aprenentatge de Llengües |
6 ECTS |
Teoria i Pràctica del Comentari de Text Literari |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
Pràctiques Externes |
6 ECTS |
TAULA 2 OBTENCIÓ D'ITINERARI |
|||
ITINERARI EN ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Àrabs i Islàmics (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Llengua àrab I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Literatura àrab clàssica |
6 ECTS |
||
- Llengua àrab II |
6 ECTS |
||
- Literatura àrab contemporània |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS FRANCESOS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Francesos (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Llengua Francesa I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Principals moviments de la literatura i de la cultura francesa I |
6 ECTS |
||
- Llengua Francesa II |
6 ECTS |
||
- Principals moviments de la literatura i de la cultura francesa II |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS HISPÀNICS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Hispànics (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Espanyol: norma i ús I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Introducció a la literatura espanyola |
6 ECTS |
||
- Espanyol: norma i ús II |
6 ECTS |
||
- Introducció a la literatura hispanoamericana |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS ANGLESOS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Anglesos (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Comunicació eficaç en anglès I |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- Grans figures de la literatura en llengua anglesa I |
6 ECTS |
||
- Comunicació eficaç en anglès II |
6 ECTS |
||
- Grans figures de la literatura en llengua anglesa II |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN ESTUDIS CLÀSSICS |
Assignatures optatives de la Matèria Estudis Clàssics (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
- Llatí i llengües europees |
6 ECTS |
Un mínim de 12 ECTS |
|
- La llengua grega: orígens i evolució |
6 ECTS |
||
- Literatura llatina: poesia lírica i didàctica |
6 ECTS |
||
- Literatura grega: poesia |
6 ECTS |
||
- Literatura llatina: poesia èpica i amorosa |
6 ECTS |
||
- Llatí i llengües romàniques |
6 ECTS |
||
- Literatura grega: prosa |
6 ECTS |
||
- Gènere literari i dialecte grec |
6 ECTS |
||
ITINERARI EN LINGÜÍSTICA GENERAL |
Assignatures optatives de la Matèria Lingüística General (veure taula 1) |
30 ECTS |
|
ITINERARI EN Tª DE LA LITERATURA I LITERATURA COMPARADA |
Assignatures optatives de la Matèria Teoria de la Literatura i Literatura Comparada (veure taula 1) |
30 ECTS |
L’alumnat que cursa títols de grau a la Universitat d'Alacant ha d'acreditar, com a mínim, el nivell B1 en una llengua estrangera per a poder obtenir-ne el títol (tot i això, recomanem el B2). El nivell de llengua requerit s’adequa al Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes.
L'acreditació del nivell de llengua es pot obtenir prèviament o en qualsevol moment durant els estudis universitaris. En tot cas, per a poder avaluar el treball de fi de grau caldrà tenir-lo acreditat.
Les diverses vies per a obtenir l'acreditació es poden consultar en la informació addicional que inclou aquest apartat.
Per a l’alumnat que, en finalitzar els estudis, vulga dedicar-se a la docència no universitària és absolutament recomanable l'obtenció de la capacitació docent en llengües (valencià o llengües estrangeres).
La capacitació es pot obtenir seguint itineraris específics en els plans d'estudis o superant el curs de capacitació per a l'ensenyament en valencià, alemany, francès o anglès que imparteix la UA.
Tots els ensenyaments oficials de grau acaben amb l'elaboració i defensa d'un treball fi de grau, que ha de fer-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.
El TFG és un treball original, autònom i personal, l'elaboració del qual podrà ser individual o coordinada, que cada estudiant ha de fer orientat per un tutor o tutora. Això permetrà a l'alumnat mostrar de manera integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de grau.
Per a poder matricular-se del TFG, cal complir els requisits establits en la normativa de permanència i continuació d'estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d'Alacant. Entre aquests requisits destaca el de haver superat un mínim de 168 crèdits, en els títols de grau de 240 crèdits, o de 228 en els títols de grau de 300 crèdits o més.
Per a poder avaluar el TFG, s'ha d'haver acreditat el nivell B1 de llengua estrangera (recomanable el B2).
Podran sol·licitar l'admissió a aquesta titulació les persones que reunisquen algun dels següents requisits d'accés:
1. BATXILLERAT LOMCE I PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PAU): encara que s’hi pot accedir des de qualsevol modalitat de batxillerat, es recomana haver cursat la modalitat d’Humanitats i Ciències Socials.
TAULA 1
2. BATXILLERATS ANTERIORS AMB O SENSE PAU SUPERADA: l’alumnat que haja fet estudis de batxillerat de plans anteriors i tinga superada la selectivitat manté la nota d’accés, tot i que
Els alumnes que van acabar el batxillerat en el curs 2015/16 i no van superar la selectivitat (o no s’hi van presentar) i els que en el curs 2016/17 estiguen repetint assignatures de 2n de batxillerat poden accedir als estudis de grau universitari sense haver de superar la PAU. La seua nota d’accés serà la de l’expedient de batxillerat.
L’alumnat de l’antic sistema de BUP i COU manté la qualificació d’accés obtinguda en la prova de selectivitat.
Només qui va superar el COU abans del curs 1974/75 (any d’implantació de la selectivitat) hi pot accedir sense superar proves d’accés.
Els estudiants procedents de sistemes educatius espanyols més antics (estudis de batxillerat amb pla anterior al 1953, estudis de batxillerat superior, curs preuniversitari i proves de maduresa) poden accedir a estudis oficials de grau amb la nota d’accés que van obtenir.
3. FORMACIÓ PROFESSIONAL. Títols de tècnic superior de formació professional, tècnic superior d’arts plàstiques i disseny o tècnic esportiu superior: s’hi pot accedir des de qualsevol família professional.
4. ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA O D’ALTRES ESTATS AMB ELS QUALS ESPANYA HAJA SUBSCRIT ACORDS INTERNACIONALS. Cal acreditació d’accés expedida per la UNED.
5. ELS ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS ESTRANGERS, prèvia sol·licitud d’homologació del títol d’origen al títol espanyol de batxillerat, poden examinar-se de quatre assignatures, com a màxim, de les oferides en les proves de competències específiques (PCE) de la UNED (almenys una assignatura troncal comuna).
6. ALTRES. Titulats universitaris i assimilats, proves d'accés per a majors de 25 anys (opció preferent: Arts i Humanitats), accés amb acreditació d'experiència laboral o professional (majors de 40 anys), accés per a majors de 45 anys mitjançant prova.
Assignatures de Batxillerat |
||||||||||||||||||||||
Cursos 2010-11 2011-12 |
0.1 | |||||||||||||||||||||
0.2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||||||
Cursos 2014-15 2015-16 2016-17 |
0.1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||||||||
0.2 | x |
x | x |
x |
Per a accedir a aquests estudis, l'alumne de nou ingrés haurà de tenir coneixements bàsics en ciències socials i en ciències humanes, així com una bona disposició per al raonament lògic.
CURSOS |
OFERTA DE PLACES |
NOTES DE TALL PER QUOTA |
||||||
GENERAL |
MAJORS 25 |
MAJORS 40 |
MAJORS 45 |
TITULATS |
ESPORTISTES |
MINUSV. |
||
2010-11 |
50 |
6,970 |
6,935 |
--- |
9,075 |
6,960 |
--- |
--- |
2011-12 |
50 |
5,000 |
6,863 |
--- |
--- |
7,320 |
--- |
--- |
2012-13 |
50 |
5,496 |
5,000 |
--- |
--- |
7,460 |
--- |
--- |
2013-14 |
50 |
5,000 |
--- |
--- |
--- |
--- |
--- |
--- |
2014-15 |
50 |
5,000 |
5,000 |
--- |
--- |
5,000 |
--- |
--- |
2015-16 |
50 |
5,000 |
6,010 |
--- |
--- |
6,080 |
--- |
--- |
2016-17 |
50 |
5,000 |
5,000 |
--- |
--- |
5,000 |
--- |
--- |
2017-18 | 50 | 5,000 | 5,000 | --- | --- | 5,000 | --- | --- |
El títol de graduat en Filologia Catalana proporcionarà la formació per a poder accedir a llocs de treball directament relacionats amb els continguts de la titulació, ocupacions ben remunerades, satisfactòries i qualificades.
El mercat laboral actual té necessitat de persones qualificades amb aquest tipus de formació, per tant, la inserció laboral sol ser ràpida i l'alumnat, que podrà tenir un primer contacte amb el treball a través de les pràctiques en empreses o institucions, pot desenvolupar i dur a terme els treballs relacionats amb la seua formació en la societat actual.
Els perfils professionals reflecteixen la possibilitat d'integració dels graduats en el mercat laboral que ofereix la societat actual. En aquest sentit, el graduat en Filologia Catalana, per la seua formació i la seua capacitat d'analitzar i d'entendre els mecanismes de la llengua, estarà capacitat per a exercir treballs vinculats amb els relacionats tradicionalment amb la titulació, i també d'altres que ha anat demanant la societat actual:
Professions per a les quals capacita:
- Ensenyament universitari i no universitari de llengua i literatura catalanes.
- Investigació filològica i lingüística especialment en llengua i literatura catalanes.
- Assessorament i correcció lingüística tant en l'àmbit de les administracions públiques com en el de l'empresa privada.
- Dinamització lingüística i planificació, disseny i gestió de polítiques lingüístiques.
- Gestió i assessorament lingüístic i literari en els mitjans de comunicació.
- Assessorament i gestió en la indústria editorial.
- Mediació lingüística i intercultural.
- Assessorament científic en qüestions relacionades amb la llengua i la literatura catalanes (lingüística forense, terminologia, etc.).
-Gestió cultural.
CRONOGRAMA
Curs acadèmic |
Implantació del grau en Filologia Catalana |
Extinció de la llicenciatura en Filologia Catalana |
Última convocatòria d'exàmens de la llicenciatura en Filologia Catalana |
2010-2011 |
1r curs |
1r curs |
|
2011-2012 |
2n curs |
2n curs |
1r curs |
2012-2013 |
3r curs |
3r curs |
2n curs |
2013-2014 |
4t curs |
4t curs |
3r curs |
2014-2015 |
|
|
4t curs i optatives |
Quan s'ha amortitzat un curs, no hi haurà docència reglada per a les assignatures corresponents a aquest curs. Els alumnes que no vulguen accedir als nous ensenyaments de grau tindran dret a fer quatre convocatòries d'examen en els dos cursos acadèmics següents al final de cadascun. Els alumnes que esgoten les convocatòries assenyalades sense haver superat les proves i vulguen continuar els estudis hauran de seguir-los pels nous plans, a través del sistema d'adaptació que estableix el nou pla. L'equivalència entre el crèdit LRU i l'ECTS serà un a un, però s'establiran límits globals en el sistema de reconeixement de crèdits.
Adaptacions de la llicenciatura en Filologia Catalana al grau en Filologia Catalana |
|||||
Codi |
Assignatura pla antic |
Crèdits |
Assignatura grau |
ECTS |
|
8601 |
LLENGUA CATALANA I |
12 |
FONÈTICA I FONOLOGIA CATALANES |
6 |
|
MORFOLOGIA CATALANA |
6 |
||||
8602 |
LLENGUA CATALANA II |
12 |
SINTAXI CATALANA |
6 |
|
SEMÀNTICA I LEXICOLOGIA CATALANES |
6 |
||||
8603 |
LITERATURA CATALANA I |
12 |
LITERATURA CATALANA: PRIMERES GRANS OBRES |
6 |
|
LITERATURA CATALANA MODERNA |
6 |
||||
8604 |
LITERATURA CATALANA II |
12 |
INTRODUCCIÓ A LES GRANS OBRES DE LA LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA |
6 |
|
PROSA CATALANA CONTEMPORÀNIA |
6 |
||||
8605 |
LLENGUA CATALANA |
12 |
CATALÀ: EXPRESSIÓ ORAL I ESCRITA I |
6 |
|
CATALÀ: EXPRESSIÓ ORAL I ESCRITA II |
6 |
||||
8606 |
HISTÒRIA SOCIAL DE LA LLENGUA CATALANA I |
6 |
HISTÒRIA SOCIAL DE LA LLENGUA CATALANA |
6 |
|
8607 |
SEMÀNTICA I LEXICOLOGIA CATALANES |
6 |
SEMÀNTICA I LEXICOLOGIA CATALANES |
6 |
|
8608 |
LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA I |
6 |
INTRODUCCIÓ A LES GRANS OBRES DE LA LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA |
6 |
|
8609 |
FONOLOGIA I MORFOLOGIA CATALANA |
6 |
MORFOLOGIA CATALANA |
6 |
|
8610 |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL I |
6 |
LITERATURA CATALANA: PRIMERES GRANS OBRES |
6 |
|
8611 |
LITERATURA CATALANA MODERNA I |
6 |
LITERATURA CATALANA MODERNA |
6 |
|
8612 |
DIALECTOLOGIA CATALANA I |
6 |
LES PARLES CATALANES |
6 |
|
8613 |
COMENTARI DE TEXTOS CATALANS |
6 |
CATALÀ: COMENTARI DE TEXTOS I COMPETÈNCIA LINGÜÍSTIQUES |
6 |
|
8614 |
SINTAXI CATALANA I |
6 |
SINTAXI CATALANA |
6 |
|
8615 |
GRAMÀTICA HISTÒRICA CATALANA I |
6 |
ORÍGENS I EVOLUCIÓ DE LA LLENGUA CATALANA |
6 |
|
8616 |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL II |
6 |
LITERATURA CATALANA SEGLE XV I |
6 |
|
8617 |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL III |
6 |
LITERATURA CATALANA SEGLE XV II |
6 |
|
8618 |
LITERAT. CATALANA CONTEMPORÀNIA II |
6 |
PROSA CATALANA CONTEMPORÀNIA |
6 |
|
8619 |
GRAMÀTICA HISTÒRICA CATALANA II |
6 |
ORÍGENS I EVOLUCIÓ DE LA LLENGUA CATALANA |
6 |
|
8620 |
LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA III |
6 |
POESIA CATALANA CONTEMPORÀNIA |
6 |
|
8622 |
DIALECTOLOGIA CATALANA II |
6 |
LES PARLES CATALANES |
6 |
|
8624 |
TERMINOLOGIA CATALANA |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8626 |
LEXICOGRAFIA CATALANA |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8627 |
SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA I |
6 |
SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA |
6 |
|
8628 |
SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA II |
6 |
SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA |
6 |
|
8634 |
ANÀLISI I REDACCIÓ DE TEXTOS CATALANS |
6 |
CATALÀ: COMENTARI DE TEXTOS I COMPETÈNCIA LINGÜÍSTIQUES |
6 |
|
8636 |
LITERATURA CATALANA MODERNA II |
6 |
LITERATURA CATALANA MODERNA |
6 |
|
8637 |
LITERATURA CATALANA DEL SEGLE XIX |
6 |
LITERATURA CATALANA SEGLE XIX |
6 |
|
8640 |
LITERATURA CATALANA COMPARADA SEGLE XX |
6 |
LITERATURA CATALANA CONTEMPORÀNIA COMPARADA |
6 |
|
8643 |
HISTÒRIA DE L'ESPECTACLE TEATRAL CATALÀ I |
6 |
INTRODUCCIÓ ALS LLENGUATGES TEATRALS (CATALÀ) |
6 |
|
8644 |
HISTÒRIA DE L'ESPECTACLE TEATRAL CATALÀ II |
6 |
INTRODUCCIÓ ALS LLENGUATGES TEATRALS (CATALÀ) |
6 |
|
8645 |
LITERATURA CATALANA POPULAR I |
6 |
CULTURA I LITERATURA POPULAR CATALANA |
6 |
|
8647 |
CINEMA I LITERATURA CATALANA |
6 |
LITERATURA CATALANA: CINEMA I IMATGE |
6 |
|
8650 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA I (VALENCIÀ) |
6 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA (EN CATALÀ) |
6 |
|
8651 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA II (VALENCIÀ) |
6 |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA (EN CATALÀ) |
6 |
|
8653 |
LITERATURA ROMÀNICA I |
6 |
LITERATURA CATALANA MEDIEVAL I LITERATURES EUROPEES |
6 |
|
8656 |
TALLER D'ESCRIPTURA |
6 |
TALLER DE CREACIÓ LITERÀRIA EN CATALÀ |
6 |
|
8659 |
ELOCUCIÓN I ORTOEPIA CATALANES |
6 |
CATALÀ: EXPRESSIÓ ORAL I ESCRITA II |
6 |
|
8664 |
NOVES TECNOLOGIES APLICADES A LA FILOLOGIA CATALANA |
6 |
RECURSOS PER AL CONEIXEMENT I ÚS DEL CATALÀ |
6 |
|
8665 |
METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ LINGÜISTICA |
6 |
RECURSOS PER AL CONEIXEMENT I ÚS DEL CATALÀ |
6 |
|
8673 |
LLENGUA I LITERATURA GALLEGUES I |
6 |
LLENGUA I CULTURA GALLEGUES I |
6 |
|
8674 |
LLENGUA I LITERATURA GALLEGUES II |
6 |
LLENGUA I CULTURA GALLEGUES II |
6 |
|
8675 |
LLENGUATGE D'ESPECIALITAT DE LES CIÈNCIES JURÍDIQUES |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8676 |
LLENGUATGE D'ESPECIALITAT DE LES CIÈNCIES SOCIALS I HUMANES |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8677 |
LLENGUATGE D'ESPECIALITAT DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8678 |
LLENGUATGE D'ESPECIALITAT DE LES CIÈNCIES ECONÒMIQUES |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8679 |
LLENGUATGE D'ESPECIALITAT DE LES CIÈNCIES DE LA VIDA |
6 |
CATALÀ: LLENGUATGE D'ESPECIALITAT |
6 |
|
8501 |
LLENGUA ÀRAB I |
12 |
LLENGUA ÀRAB I |
6 |
|
LLENGUA ÀRAB II |
6 |
||||
8503 |
LITERATURA ÀRAB I |
12 |
LITERATURA ÀRAB CLÀSSICA |
6 |
|
8504 |
LITERATURA ÀRAB II |
12 |
LITERATURA ÀRAB CONTEMPORÀNIA |
6 |
|
8507 |
GÈNERES LITERARIS ÀRABS CONTEMPORANIS |
6 |
LITERATURA ÀRAB CONTEMPORÀNIA |
6 |
|
8520 |
RELACIONS ENTRE LA LITERATURA ÀRAB I LES LITERATURES HISPÀNIQUES I |
6 |
LITERATURA ÀRAB I CULTURA EUROPEA |
6 |
|
8521 |
RELACIONS ENTRE LA LITERATURA ÀRAB I LES LITERATURES HISPÀNIQUES II |
6 |
LITERATURA ÀRAB I CULTURA EUROPEA |
6 |
|
8523 |
LITERATURA DE MUDÈJARS I MORISCOS |
6 |
LITERATURA ÀRAB I CULTURA EUROPEA |
6 |
|
8524 |
ÀRAB COL·LOQUIAL |
6 |
LLENGUA ÀRAB II |
6 |
|
8536 |
CULTURA IRANIANA |
6 |
CULTURES IRANIANA I CENTREASIÀTIQUES |
6 |
|
8537 |
CULTURA TURCA |
6 |
CULTURES IRANIANA I CENTREASIÀTIQUES |
6 |
|
8701 |
LLENGUA FRANCESA I |
12 |
LLENGUA FRANCESA I |
6 |
|
LLENGUA FRANCESA II |
6 |
Codi | Assignatura pla antic | Crèdits | Assignatura grau | ECTS |
8702 |
LLENGUA FRANCESA II |
12 |
LLENGUA FRANCESA I |
6 |
LLENGUA FRANCESA II |
6 |
|||
8703 |
LITERATURA FRANCESA I |
12 |
PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES I |
6 |
8704 |
LITERATURA FRANCESA II |
12 |
PRINCIPALS MOVIMENTS DE LA LITERATURA I CULTURA FRANCESES I |
6 |
8720 |
ANÀLISI SEMIÒTICA MASS MEDIA EN LA FRANÇA CONTEMPORÀNIA |
6 |
FRANÇA I ELS PAÏSOS FRANCÒFONS EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ FRANCESOS |
6 |
8736 |
LITERATURA LLATINA I |
6 |
LITERATURA LLATINA: POESIA LÍRICA I DIDÀCTICA |
6 |
8737 |
LITERATURA LLATINA II |
6 |
LITERATURA LLATINA: POESIA ÈPICA I AMOROSA |
6 |
8806 |
LINGÜÍSTICA |
12 |
LINGÜÍSTICA GENERAL I |
6 |
LINGÜÍSTICA GENERAL II |
6 |
|||
8807 |
TEORIA DE LA LITERATURA |
12 |
TEORIA DE LA LITERATURA I |
6 |
TEORIA DE LA LITERATURA II |
6 |
|||
8849 |
LINGÜÍS. APLICADA A l'ENSENYAMENT DE LLENGÜES MATERNES |
6 |
LINGÜÍSTICA APLICADA A l'APRENENTATGE DE LLENGÜES (Minor Ling.) |
6 |
8857 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES I |
6 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES (Minor T. Lit.) |
6 |
8858 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES II |
6 |
CRÍTICA I HERMENÈUTICA LITERÀRIES (Minor T. Lit.) |
6 |
8859 |
TEORIA LITERÀRIA: ESTÈTICA I POÈTICA I |
6 |
ESTÈTICA LITERÀRIA (Minor T. Lit.) |
6 |
8860 |
TEORIA LITERÀRIA: ESTÈTICA I POÈTICA II |
6 |
ESTÈTICA LITERÀRIA (Minor T. Lit.) |
6 |
8861 |
TEORIA I PRÀCTICA DEL COMENTARI DE TEXT |
6 |
TEORIA I PRÀCTICA DEL COMENTARI DE TEXT LITERARI (Minor T. Lit.) |
6 |
8868 |
HOMER I EL MÓN MICÈNIC |
6 |
LITERATURA GREGA: POESIA |
6 |
8869 |
LA RETÒRICA CLÀSSICA EN ELS TEXTOS GRECS |
6 |
LITERATURA GREGA: PROSA |
|
8871 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA I |
6 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA |
6 |
8872 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA II |
6 |
ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA |
6 |
8876 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA I |
6 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA (Minor Esp.) |
6 |
8877 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA II |
6 |
LITERATURA I CULTURA ESPANYOLES DESTINADES A l'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / LLENGUA SEGONA (Minor Esp.) |
6 |
8891 |
LLENGUA LLATINA I |
12 |
LLATÍ I LLENGÜES ROMÀNIQUES |
6 |
LLATÍ I LLENGÜES EUROPEES |
6 |
|||
8893 |
LLENGUA GREGA I |
12 |
LA LLENGUA GREGA: ORÍGENS I EVOLUCIÓ |
6 |
GÈNERE LITERARI I DIALECTE GREC |
6 |
|||
8894 |
LLENGUA GREGA II |
12 |
GÈNERE LITERARI I DIALECTE GREC |
6 |
8895 |
GÈNERES LITERARIS LLATINS |
12 |
LITERATURA LLATINA: POESIA LÍRICA I DIDÀCTICA |
6 |
LITERATURA LLATINA: POESIA ÈPICA I AMOROSA |
6 |
|||
8896 |
GÈNERES LITERARIS GRECS |
12 |
LITERATURA GREGA: POESIA |
6 |
LITERATURA GREGA: PROSA |
6 |
|||
8901 |
LLENGUA ANGLESA I |
12 |
COMUNICACIÓ EFICAÇ EN ANGLÈS I |
6 |
COMUNICACIÓ EFICAÇ EN ANGLÈS II |
6 |
|||
8902 |
LLENGUA ANGLESA II |
12 |
LLENGUA ANGLESA III |
6 |
LLENGUA ANGLESA IV |
6 |
|||
8903 |
LITERATURA ANGLESA I |
12 |
GRANS FIGURES DE LA LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA I |
6 |
GRANS FIGURES DE LA LITERATURA EN LLENGUA ANGLESA II |
6 |
|||
8801 |
LLENGUA ESPANYOLA I |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
8802 |
LLENGUA ESPANYOLA II |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
8803 |
LITERATURA ESPANYOLA I |
12 |
INTRODUCCIÓ A la LITERATURA ESPANYOLA |
6 |
8804 |
LITERATURA ESPANYOLA II |
12 |
INTRODUCCIÓ A la LITERATURA ESPANYOLA |
6 |
8805 |
LLENGUA ESPANYOLA |
12 |
ESPANYOL: NORMA I ÚS I |
6 |
8813 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA HISPANOAMERICANA |
6 |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA HISPANOAMERICANA |
6 |
8864 |
L'ESPANYOL D'AMÈRICA |
6 |
L'ESPANYOL D'AMÈRICA |
6 |
Les assignatures aprovades per l'estudiant en la llicenciatura de Filologia Catalana que no figuren en la taula precedent podran ser adaptades com a crèdits optatius en el grau en Filologia Catalana fins al màxim d'optativitat que estableix el grau.
Informació del Centre | Informació general per a l'alumnat |
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|
|