VIES D'ACCÉS
Podran sol·licitar l'admissió a aquesta titulació les persones que reunisquen algun dels següents requisits d'accés:
1. BATXILLERAT LOMCE I PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PAU): encara que s’hi pot accedir des de qualsevol modalitat de batxillerat, es recomana haver cursat la modalitat de Ciències.
Podeu millorar la nota d’admissió al grau examinant-vos, en la PAU, d’assignatures que ponderaran segons aquesta taula:
TAULA 1
2. BATXILLERATS ANTERIORS AMB O SENSE PAU SUPERADA: l’alumnat que haja fet estudis de batxillerat de plans anteriors i tinga superada la selectivitat manté la nota d’accés, tot i que
pot millorar-la presentant-se a assignatures de la fase voluntària de la PAU o a la fase obligatòria (en aquest cas cal fer la fase obligatòria completa).
Els alumnes que van acabar el batxillerat en el curs 2015/16 i no van superar la selectivitat (o no s’hi van presentar) i els que en el curs 2016/17 estiguen repetint assignatures de 2n de batxillerat poden accedir als estudis de grau universitari sense haver de superar la PAU. La seua nota d’accés serà la de l’expedient de batxillerat.
Poden millorar nota amb la superació d’assignatures que ponderen de la PAU (només per a l’admissió del curs 2017/18).
L’alumnat de l’antic sistema de BUP i COU manté la qualificació d’accés obtinguda en la prova de selectivitat.
Aquests alumnes poden millorar la nota d’admissió presentant-se a la fase voluntària de l’actual PAU.
Només qui va superar el COU abans del curs 1974/75 (any d’implantació de la selectivitat) hi pot accedir sense superar proves d’accés.
Els estudiants procedents de sistemes educatius espanyols més antics (estudis de batxillerat amb pla anterior al 1953, estudis de batxillerat superior, curs preuniversitari i proves de maduresa) poden accedir a estudis oficials de grau amb la nota d’accés que van obtenir.
Poden millorar-la a través de la fase voluntària de la PAU d’acord amb les les ponderacions de la taula 1.
3. FORMACIÓ PROFESSIONAL. Títols de tècnic superior de formació professional, tècnic superior d’arts plàstiques i disseny o tècnic esportiu superior: s’hi pot accedir des de qualsevol família professional.
Es pot millorar la nota d’admissió examinant-se, en les PAU, de quatre assignatures, com a màxim, que ponderen segons la taula 1.
4. ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA O D’ALTRES ESTATS AMB ELS QUALS ESPANYA HAJA SUBSCRIT ACORDS INTERNACIONALS. Cal acreditació d’accés expedida per la UNED.
Poden reconèixer o examinar-se d’assignatures en les proves de competències específiques (PCE) que organitza la UNED, per a millorar la nota d’admissió fins a 14 punts, d’acord amb el sistema de ponderacions de la taula 1.
5. ELS ESTUDIANTS DE SISTEMES EDUCATIUS ESTRANGERS, prèvia sol·licitud d’homologació del títol d’origen al títol espanyol de batxillerat, poden examinar-se de quatre assignatures, com a màxim, de les oferides en les proves de competències específiques (PCE) de la UNED (almenys una assignatura troncal comuna).
Se’ls aplicaran les ponderacions de la taula 1, en cas que s’hagen examinat d’assignatures troncals de modalitat o d’opció i les hagen superat.
6. ALTRES. Titulats universitaris i assimilats, proves d'accés per a majors de 25 anys (opció preferent: Ciències Socials i Jurídiques), accés amb acreditació d'experiència laboral o professional (majors de 40 anys), accés per a majors de 45 anys mitjançant prova.
Històric de ponderacions d'assignatures de la fase específica de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU)
TRÀMITS PER A SOL·LICITAR PLAÇA: PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA
- Les persones admeses han de formalitzar la matrícula en els terminis que anualment s'establisquen en el calendari de matrícula. Informació de matrícula.
PERFIL D'INGRÉS RECOMANAT
El perfil d'ingrés recomanat és el egresat del Batxillerat, amb una bona formació en matemàtiques i físiques. L'alumne ha de ser pràctic, observador, detallista, receptiu i tenir bona memòria i capacitat de concentració, d'improvisació i de síntesi. A més ha de ser lògic, analític, organitzat i metòdic, i tenir capacitat per a treballar en grup i exercir lideratge per a ser capaç de prendre decisions en condicions desfavorables.
Entre les aptituds i capacitats que defineixen el perfil d'ingrés, encara que totes elles es potenciaran al llarg dels estudis de Grau, es troben: el raonament numèric ( habilitat, rapidesa i exactitud per al càlcul, per a manipular xifres i resoldre problemes quantificables. Facilitat per a operacions numèriques mentals i estimació de quantitats), el raonament lògic (capacitat per a entendre les relacions entre els fets i trobar les causes que els van produir, preveure conseqüències i així poder resoldre problemes d'una manera coherent), el raonament abstracte (facilitat a separar o extraure aspectes d'una situació o problemàtica), la capacitat d'observació (capacitat de percebre els detalls d'objectes, fenòmens o successos, detectant les seues singularitats i apreciant les seues diferències respecte d'altres), la capacitat de percepció (capacitat per a adquirir coneixement del món que ens envolta per mitjà de les impressions que transmeten els sentits), capacitat d'atenció: (concentració, capacitat per a focalitzar els sentits i centrar l'atenció voluntàriament sobre un objecte o una activitat que s'està realitzant deixant fora del procés, fets que ocorren al voltant).
Encara que l'alumne que arriba a la EPS, posseeix la seua pròpia personalitat, és molt convenient que siga obert amb capacitat crítica, responsable i dinàmic, amb curiositat pels nous avanços.
OFERTA DE PLACES I NOTES DE TALL PER QUOTA
CURSOS
|
OFERTA
DE
PLACES
|
NOTES DE TALL PER QUOTA
|
GENERAL
|
MAJORS 25
|
MAJORS 40
|
MAJORS 45
|
TITULATS
|
ESPORTISTES
|
MINUSV.
|
2010-11
|
80
|
5,884
|
8,090
|
6,840
|
---
|
6,280
|
---
|
---
|
2011-12
|
80
|
6,000
|
7,198
|
5,000
|
---
|
7,080
|
---
|
---
|
2012-13
|
80
|
6,109
|
5,000
|
---
|
---
|
5,000
|
---
|
---
|
2013-14
|
80
|
5,760
|
5,000
|
---
|
---
|
5,000
|
---
|
---
|
2014-15
|
80
|
5,520
|
5,000
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
2015-16
|
80
|
5,000
|
5,710
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
2016-17
|
80
|
5,816
|
5,000
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
2017-18
|
80
|
5,000
|
5,000
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
- Les notes de tall indicades corresponen als resultats de la primera adjudicació de juny.
- Les notes definitives poden ser inferiors a les ací arreplegades.
GRUPS A.R.A. (ALT RENDIMENT ACADÈMIC)
Els Grups d'Alt Rendiment Acadèmic (ARA), pretenen reforçar el potencial dels alumnes més destacats des de l'inici dels seus estudis universitaris oferint part de la docència en anglès, així com una sèrie d'ajudes i suports per a la seua formació.
Els alumnes que vulguen rebre docència en un grup ARA hauran de sol·licitar-ho en el moment de formalitzar la matrícula. Es valorarà l'expedient acadèmic i el coneixement acreditat d'anglès.
Informació general sobre els grups ARA
Fullet informatiu