Ciències Socials i Jurídiques
MÀSTER UNIVERSITARI EN DIRECCIÓ I PLANIFICACIÓ DEL TURISME
Presencial
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Leyenda: | No ofertada | Sense docencia |
Els objectius del Màster en Direcció i Planificació del Turisme són els següents:
Altres objectius als quals atén aquesta proposta de títol de màster en Direcciäo i Planificació del turisme són:
La finalitat del títol és que l'estudiant adquirisca una formació avançada, de caràcter especialitzat i multidisciplinari, orientada a l'especialització acadèmica o professional, i promoure la iniciació en tasques investigadores.
Les competències generals i específiques es defineixen tenint en compte els drets fonamentals i d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics, d'acord amb el que disposa l'article 3.5 del RD1393/2007, de 29 d'octubre.
Les competències generals i específiques que han d'haver adquirit els estudiants durant els seus estudis i que són exigibles per a concedir-li el títol es recullen a continuació:
Tipus de matèria |
Crèdits |
Obligatòries (OBL) |
78 |
Optatives (OPT) |
12 |
Pràctiques Externes (OBL) | 15 |
Treballe Fi de Màster (OBL) |
15 |
TOTAL CRÈDITS |
120 |
PRIMER CURS (60 ECTS) |
|||||
SEMESTRE 1 (30 ECTS) |
SEMESTRE 2 (30 ECTS) |
||||
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ECONOMIA TURÍSTICA INTERNACIONAL |
OBL |
3 |
INSTRUMENTS DE PLANIFICACIÓ I GESTIÓ DE L'ESPAI TURÍSTIC |
OB |
6 |
ECONOMIA REGIONAL |
OBL |
3 |
FACTORS DE DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC |
OB |
3 |
DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC I SOCIETAT LOCAL |
OBL |
3 |
VALORACIÓ DE RECURSOS PATRIMONIALS I GESTIÓ TURÍSTICA |
OB |
3 |
REGULACIÓ DE CONTRACTES, MARQUES I INSTRUMENTS ELECTRÒNICS EN EL TURISME |
OBL |
3 |
INVESTIGACIÓ DE MERCATS |
OB |
4 |
ANÀLISI I PLANIFICACIÓ FINANCERA DE L'EMPRESA TURÍSTICA |
OBL |
4 |
NOVES TECNOLOGIES EN LA GESTIÓ DE L'ESPAI TURÍSTIC |
OB |
3 |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA I GESTIÓ D'EMPRESES D'OCI I TURISME |
OBL |
5 |
MÈTODES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL EN TURISME |
OB |
4 |
DIRECCIÓ I PROJECTES D'EMPRESES D'OFERTA COMPLEMENTÀRIA |
OBL |
3 |
TÈCNIQUES D'ANÀLISI ECONÒMICA APLICADES |
OB |
4 |
NOVES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ I GESTIÓ EMPRESARIAL |
OBL |
3 |
|||
A triar una entre les dues assignatures següents: |
A triar una entre les dues assignatures següents: |
||||
LLENGÜES ESTRANGERES PER A TURISME (ALEMANY, FRANCÈS O ANGLÈS) |
OPT |
3 |
LLENGÜES ESTRANGERES PER A TURISME (ALEMANY, FRANCÈS O ANGLÈS) |
OPT |
3 |
TURISME I DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC |
OPT |
3 |
DESENVOLUPAMENT LOCAL I TURISME |
OPT |
3 |
SEGUNDO CURSE (60 ECTS) |
|||||
SEMESTRE 3 (30 ECTS) |
SEMESTRE 4 (30 ECTS) |
||||
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
MÀRQUETING INTERNACIONAL |
OBL |
4 |
PRÀCTIQUES EXTERNES |
OBL |
15 |
MÀRQUETING PÚBLIC |
OBL |
4 |
|||
DIRECCIÓ I TÈCNIQUES DE VENDES |
OBL |
4 |
|||
TURISME I MEDI AMBIENT |
OBL |
3 |
|||
IMPLANTACIÓ DE SISTEMES DE QUALITAT EN EMPRESES I ORGANITZACIONS TURÍSTIQUES |
OBL |
5 |
TREBALL FINAL DE MÀSTER |
OBL |
15 |
IMPLANTACIÓ DE SISTEMES DE GESTIÓ AMBIENTAL EN EMPRESES I ORGANITZACIONS TURÍSTIQUES |
OBL |
4 |
|||
A triar dos entre les quatre assignatures següents: |
|
||||
LLENGÜES ESTRANGERES PER A TURISME (ALÉMAN, FRANCÈS O INGLÉS) |
OPT |
3 |
|
||
CONDUCTA DEL CONSUMIDOR TURISTA I GESTIÓ COMERCIAL |
OPT |
3 |
|
||
LLENGÜES ESTRANGERES PER A TURISME (ALEMANY, FRANCÈS O ANGLÈS) |
OPT |
3 |
|
||
RÈGIM JURÍDIC DE LA PLANIFICACIÓ I GESTIÓ D'ACTIVITATS I ESPAIS D'OCI |
OPT |
3 |
|
El pla d'estudis s'ha estructurat en 7 mòduls, 2 per cadascun dels 3 primers semestres i el setè, constituït pel Treball Final de Màster i les pràctiques externes que es desenvolupa el 4 semestre.
S'han dissenyat 3 mòduls en els quals no hi ha optatividad i els altres 4 mòduls permeten a l'alumne triar el complement optatiu entre les matèries de llengües estrangeres o les matèries optatives i complementàries al mòdul que s'ofereixen.
El pla d'estudis del Màster Universitari en Direcció i Planificació del Turisme té un total de 120 crèdits distribuïts en 2 cursos de 60 ECTS cadascun, i aquests, al seu torn, en dos semestres de 30 ECTS, que inclouen tota la formació teòrica i pràctica que un estudiant ha d'adquirir.
Mòduls i matèries:
Segons la Normativa de la Universitat d’Alacant, per a accedir als ensenyaments oficials de màster universitari serà necessari:
- El títol no homologat requereix un informe tècnic d’equivalència expedit per la Universitat d’Alacant (ContinUA - Centre de Formació Contínua), pel qual s’haurà d’abonar la taxa corresponent.
- L’accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l’homologació del títol previ que tinga la persona interessada ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster universitari.
El Màster en Direcció i Planificació del Turisme està dirigit a diplomats i graduats en Turisme i titulats universitaris en disciplines econòmiques, socials i jurídiques que vulguen adquirir una formació especialitzada en llocs de direcció i gestió d'empreses i organitzacions turístiques.
S'estableixen aquests criteris de valoració de mèrits:
A més, com a requisit indispensable d'admissió s'estableix que l'alumne acredite el domini de l'idioma castellà, d'alguna de les formes següents:
En tot cas, la Comissió Acadèmica del Màster, es reserva el dret de fer alguna entrevista personal o prova per a comprovar el nivell de castellà dels alumnes de nou ingrés.
PREINSCRIPCIÓ +info
L'alumne interessat a cursar un màster oficial en la UA haurà de fer una preinscripció en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
MATRÍCULA +info
Després de la publicació de les llistes definitives d'admesos s'enviarà per correu electrònic als alumnes admesos una contrasenya que servirà d'identificació d'usuari per a poder matricular-se a través del Campus Virtual en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.
En el procediment de matrícula, els documents expedits a l’estranger hauran de ser oficials i estar degudament legalitzats i traduïts. Més informació:
CURS | OFERTA DE PLACES |
2012-13 | 30 |
2013-14 | 35 |
2014-15 | 35 |
2015-16 | 35 |
2016-17 | 35 |
Professional i d'investigació
El turisme contribueix al desenvolupament dels espais socioeconòmics i té el seu suport en el territori a través dels diferents recursos existents: naturals, culturals, socials i mitjançant diferents accions i projectes poden convertir o transformar un recus en producte turístic. Però a més, com a activitat econòmica demana i consumeix recursos que en la majoria dels casos tenen un caràcter públic i la gestió dels quals és competència dels poders públics. Per tant, el reiterat caràcter interdisciplinari del turisme no ve solament definit per l'àmbit de l'impacte turístic en les destinacions, sinó també pels diferents perfils professionals que requereix el turisme per al seu desenvolupament. Per això els perfils que tractarà de cobrir el màster són els següents:
Professions per a les quals capacita
El títol habilita per a l'exercici d'aquestes professions:
1. Cronograma d'implantació del títol
Curs acadèmic |
Implantació del màster |
2010-2011 |
Primer i segon curs |
2. Procediment d'adaptació, si escau, dels estudiants dels estudis existents al nou pla d'estudis
L'adaptació és automàtica, ja que el pla d'estudis és el mateix que el que s'extingeix.
3. Ensenyaments que s'extingeixen per la implantació del corresponent títol proposat
Màster Oficial en Direcció i Planificació del Turisme
Informació del Centre | Informació general per a l'alumne |
Campus de Sant Vicent del Raspeig
Edifici Germà Bernàcer, planta baixa
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|
|