Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: MÀSTER UNIVERSITARI EN CIÈNCIES DE L'INFERMERIA
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

MÀSTER UNIVERSITARI EN CIÈNCIES DE L'INFERMERIA

Codi:
 D042

Crèdits:
 120
 
Data de publicació:
 18/06/2011

Titol:
 Màster Universitari Oficial
 
Preu:
 46,20
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Ciències de la Salut

PLA

MÀSTER UNIVERSITARI EN CIÈNCIES DE L'INFERMERIA

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Mixta

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Valencià
Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Facultat de Ciències de la Salut

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
MÀSTER UNIVERSITARI EN CIÈNCIES DE L'INFERMERIA
80 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
30 crèdits
 
10 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
MÀSTER UNIVERSITARI EN CIÈNCIES DE L'INFERMERIA

 

OBJECTIUS


1. Discutir les bases històriques, teòriques i filosòfiques de la ciència d'infermeria. Dissenyar i executar la planificació, actuacions i avaluació en el camp de les cures d'infermeria tenint en compte diferents demandes de salut segons problemes, edat i context social.
2. Capacitar els estudiants que accedisquen al programa per a aplicar els mètodes i tècniques necessàries per a exercir la docència de pregrau i postgrau.
3. Capacitar l'alumne de màster per a gestionar els recursos al seu abast en qualsevol empresa sociosanitària i en qualsevol nivell de l'organigrama.
4. Promoure el desenvolupament de línies d'investigació orientades a l'exercici professional o que servisquen com a punt de partida per a la realització de la tesi doctoral.

COMPETÈNCIES


Competències generals del títol (CG)

  • G1:Coneixement del funcionament dels mercats d'atenció sanitària i les seues deficiències. Capacitat per a avaluar críticament els diferents sistemes alternatius d'atenció sanitària.
  • G2:Capacitat de representar i defensar els interessos del pacient.
  • G3:Respecte profund per l'ètica i la integritat intel·lectual.
  • G4:Capacitat per a valorar el risc i promoure activament el benestar i la seguretat de tot l'entorn de treball (incloent-hi ells mateixos).
  • G5:Capacitat d'informar, d'educar, de supervisar i de mantenir una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies) amb pacients, famílies i grups socials, incloent-hi els que tenen dificultats de comunicació.
  • G6:Capacitat de gestionar la informació a partir de les diferents fonts documentals i sistemes d'informació.
  • G7:Capacitat d'identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials mitjançant el mètode científic.
  • G8:Capacitat d'usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per a promoure el benestar del pacient).
  • G9:Capacitat de generar idees, iniciar projectes d'investigació i definir el context i les variables que intervenen en un disseny d'investigació.
  • G10:Habilitat per a la gestió de la informació i capacitat per a avaluar críticament la bibliografia rellevant.
  • G11:Habilitat per a analitzar dades i resultats d'investigació en un entorn canviant.
  • G12:Elaborar adequadament i amb originalitat composicions escrites o arguments motivats, de redactar plans, projectes de treball o articles científics o de formular hipòtesis raonables.
  • G13:Presentar públicament idees, procediments o informes d'investigació, transmetre emocions o d'assessorar persones i organitzacions.
  • G14:Comprendre cadascun dels passos del procés d'investigació i les relacions entre aquests. Identificar problemes d'infermeria que requerisquen investigació.
  • G15:Capacitat per a respondre a les necessitats de la persona al llarg del cicle vital i de+B2604 les seues experiències de canvi amb la planificació, prestació i avaluació dels programes individualitzats més apropiats d'atenció juntament amb la persona, la família i els treballadors sanitaris i socials.
  • G16:Capacitat perquè els pacients i els seus cuidadors puguen expressar les seues preocupacions i els seus interessos, i que puguen respondre adequadament, per exemple, en els àmbits emocional, social, psicològic, espiritual o físic.
  • G17:Capacitat per a donar suport emocional i identificar quan són necessaris el consell d'un especialista o altres intervencions en situacions complexes.
  • G18:Aprendre a aplicar a entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris), els conceptes, principis, teories o models relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • G19:Conèixer les arrels ideològiques de la professió infermera.
  • G20:Analitzar els fonaments conceptuals que han donat origen a la situació actual de la infermeria en el context general de les ciències, la universitat i les professions.
  • G21:Dominar els conceptes que, en l'àmbit de la filosofia de la ciència, procuren la funció diferenciadora de cadascuna de les disciplines, i comprendre la importància d'establir un cos doctrinal propi per a la infermeria.
  • G22:Capacitat de lideratge en l'àrea d'especialització del programa des del coneixement avançat.
  • G23:Conèixer els models de gestió pressupostària i de recursos humans competitius que s'utilitzen en les empreses de serveis sanitaris i sociosanitaris.
  • G24:Introduir capacitats per a desenvolupar investigació, recerca d'informació, anàlisi de dades i difusió de treballs en àmbits professionals.
  • G25:Capacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.
  • G26:Capacitat de donar resposta a problemes o situacions complexes de salut en el moment que es produeixen.
  • G27:Capacitat i flexibilitat per a solucionar problemes relacionats amb la cura.
  • G28:Abordar el fenomen del pluralisme assistencial.
  • G29:Preparació per a treballar en un context internacional.
  • G30:Contribució amb accions concretes per a garantir la dignitat, la seguretat, la intimitat i l'autonomia de la persona.
  • G31:Capacitat d'identificar i de tractar comportaments desafiadors.
  • G32:Capacitat per a analitzar i sintetitzar la informació.
  • G33:Compromís ètic.
  • G34:Coneixement d'un idioma estranger (anglès) en relació amb publicacions científiques.
  • G35:Capacitat i habilitat per a la presa de decisions.
  • G36:Capacitat d'innovació i creació.
  • G37:Capacitat crítica i autocrítica.
  • G38:Descriure i distingir: eficàcia, efectivitat, eficiència, equitat, avaluació de resultats, investigació en serveis de salut i pràctica basada en l'evidència. Classificar mesuraments de resultats de salut usats en la literatura. Identificar i avaluar estudis d'avaluació de resultats de salut sensibles a intervencions d'infermeria. Analitzar i seleccionar mesuraments per a avaluar resultats de salut.
  • G39:Conèixer, per part de l'alumne, la utilitat i els avantatges que poden aportar els fonaments i intervencions del model sistèmic interaccional comunicacional de la TFS en la pràctica holística humanista de les cures d'infermeria.
  • G40:Capacitat de produir nous coneixements i aplicar l'evidència científica en la pràctica professional.

Competències específiques (CE)

  • E1:Coneixement dels principis de finançament d'empreses del sector sociosanitari i capacitat d'utilitzar-los eficientment.
  • E2:Coneixement rellevant de les capacitats per a aplicar l'ètica, el dret i les humanitats a la pràctica de la infermeria.
  • E3:Contribució amb accions concretes per a garantir la dignitat, la seguretat, la intimitat i l'autonomia de la persona.
  • E4:Dins del context clínic i comunitari, capacitat d'educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cures de salut i a altres treballadors sociosanitaris.
  • E5:Dissenyar una investigació avaluativa en el context clínic, en forma de projecte d'investigació.
  • E6:Dissenyar recerques pertinents d'informació en les fonts secundàries de ciències de la salut i seleccionar i recuperar alguns documents complets.
  • E7:Identificar els dissenys d'investigació utilitzats en els articles d'investigació i, paral·lelament, dissenyar estratègies metodològiques alternatives per a respondre a problemes d'investigació.
  • E8:Identificar i seleccionar bons instruments de mesurament de variables físiques, psicològiques i socials.
  • E9:Dissenyar una situació de mesurament controlant els errors de mesura.
  • E10:Valorar la qualitat de les troballes de la investigació.
  • E11:Formular arguments científics mitjançant la construcció d'un discurs propi.
  • E12:Analitzar la importància i la influència de la fonamentació teorètica en el desenvolupament de la investigació científica infermera.
  • E13:Determinar els paràmetres metodològics que ha de complir una investigació científica infermera.
  • E14:Capacitat d'utilitzar críticament les eines d'avaluació i d'auditoria de la cura segons els estàndards de qualitat rellevants.
  • E15:Capacitat de fer front als reptes dels sistemes de salut vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan siga necessari.
  • E16:Dissenyar una organització sanitària des de la dotació de recursos fins a la seua organització i resultats.
  • E17:Dissenyar un mapa de processos i conèixer el model de gestió processos.
  • E18:Dissenyar i avaluar una via clínica com a eina de gestió.
  • E19:Coneixement rellevant de les capacitats per a aplicar l'ètica, el dret i les humanitats a la pràctica de la infermeria.
  • E20:Contribució amb accions concretes per a garantir la dignitat, la seguretat, la intimitat i l'autonomia de la persona.
  • E21:Conèixer l'epidemiologia i la bioestadística com a eines fonamentals d'investigació en ciències de la salut.
  • E22:Dissenyar estudis propis del seu àmbit científic.
  • E23:Gestionar i analitzar les dades d'un estudi propi del seu àmbit científic.
  • E24:Redactar comunicats científics d'acord amb les pautes del mètode científic.
  • E25:Introduir els alumnes en l'anàlisi de factors socials i posar-los en relació amb indicadors de salut, des d'una perspectiva microsociològica i macrosociològica.
  • E26:Treballar amb les variables individuals i socials amb influència en la salut i la morbiditat des d'una perspectiva local, nacional i internacional.
  • E27:Analitzar les diferències i desigualtats que estan en relació amb la salut i malaltia, especialment les relacionades amb el gènere, l'edat i la diversitat cultural.
  • E28:Conèixer l'estructura del sistema sanitari espanyol. Aportar elements comparatius amb altres sistemes sanitaris. Anàlisi de canvis i processos.
  • E29:Introducció a l'anàlisi de les professions sanitàries, evolució històrica i perspectives actuals. Reflexionar sobre l'estat actual de la professió d'infermeria.
  • E30:Anàlisi de l'impacte de les noves tecnologies en salut.
  • E31:Aprofundir en el coneixement i en l'anàlisi de totes i cadascuna de les situacions de la comunitat que impulsen i demanden noves cures.
  • E32:Conèixer els recursos sociosanitaris i aquells que es puguen demanar per a les noves demandes de salut dels usuaris (individu, família, professional) i les seues possibilitats d'accés.
  • E33:Establir les bases teoricopràctiques per a la realització d'un programa de cures derivat de l'anàlisi de les noves demandes de cures dels diferents grups de població que el sol·liciten.
  • E34:Identificar la ciència històrica i la història de la infermeria: conceptes, característiques generals i peculiaritats.
  • E35:Comprendre les diferències i semblances en l'evolució històrica de la infermeria com a cura domèstica, com a ciència i com a professió.
  • E36:Conèixer les cures d'infermeria, la interpretació de la salut i la malaltia en la història: animisme i màgia i dualisme (religions politeistes i monoteistes), tecnologia i pensament científic.
  • E37:Conèixer l'evolució històrica de la infermeria en els sistemes culturals, polítics, sanitaris i educatius; ser capaç d'interrelacionar-los amb els paradigmes científics imperants a cada moment històric.
  • E38:Les expectatives de la infermeria en el futur: innovació i canvi històric com a procés de reinterpretació de rols i construcció social de la història de la infermeria: el materialisme dialèctic i el desconstruccionisme.
  • E39:Analitzar la contribució de l'antropologia social i cultural a la comprensió de la salut i la malaltia, subratllant el paper fonamental que màster universitari en Ciències de la Infermeria té la cultura a l'hora d'entendre aquests fenòmens i, per tant, la societat en el seu conjunt.
  • E40:Explicar la influència dels factors culturals en el desenvolupament de l'acte clínic.
  • E41:Identificar el paper dels factors culturals en l'anàlisi epidemiològica i les polítiques de salut pública.
  • E42:La comunicació humana. Descripció, bases, subjectes, aspectes. La comunicació no verbal.
  • E43:Principals fonaments de la relació d'ajuda segons la filosofia humanista. Conèixer i saber teni+B2557r en compte les habilitats necessàries per a facilitar les relacions terapèutiques. Descriure les estratègies específiques d'intervenció per a establir, mantenir i acabar una relació d'ajuda.
  • E44:Saber organitzar, estructurar, dirigir i acabar una reunió. Tipologia, preparació, adreça i dificultats.
  • E45:Dinàmiques de grup: nivells d'observació, persones, conflictes, classes, organització, desenvolupament i problemàtica que poden presentar.
  • E46:Capacitat d'analitzar teories de l'envelliment i identificar i diferenciar canvis biopsicosocials produïts pel procés de l'envelliment i la malaltia.
  • E47:Identificar i prevenir riscos produïts pel procés d'envelliment, la malaltia i la síndrome del desús.
  • E48:Planificar i gestionar recursos per a cobrir les necessitats de les persones majors.
  • E49:Establir estratègies per a millorar la qualitat de vida en la vellesa.
  • E50:Capacitat per a fer front als reptes dels sistemes de cures vigents per a cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan siga necessari i apropiat.
  • E51:Coneixement rellevant de la capacitat d'aplicar política nacional i internacional.
  • E52:Capacitat per a llegir críticament documentació científica.
  • E53:Coneixement dels principis ètics establits per a la investigació científica.
  • E54:Capacitat per a col·laborar en la difusió de resultats en esdeveniments científics.
  • E55:Capacitat per a col·laborar en la identificació de línies prioritàries d'investigació.
  • E56:Conèixer i ser capaç d'aplicar els principis teòrics i pràctics de l'etnografia i l'etnologia de les cures.
  • E57:Conèixer la història dels sistemes educatius en cures de salut: cultura oral, cultura escrita i cultura de la imatge.
  • E58:Conèixer i comprendre els mites i la religió com a factors fonamentals en la transmissió de coneixements en cures de salut.
  • E59:Identificar el paper de la reflexió acció i el pensament crític en el context educatiu de les cures.
  • E60:Capacitat de definir i interpretar les transicions demogràfiques i sanitàries.
  • E61:Capacitat de descriure, analitzar i presentar les fonts de dades de demografia estàtica i dinàmica.
  • E62:Capacitat de delimitar els diferents òrgans estadístics en l'àmbit autonòmic, estatal, europeu i mundial.
  • E63:Capacitat de construir i interpretar diferents indicadors demogràfics a partir de les fonts de dades disponibles.
  • E64:Identificar diferents models teòrics per a l'anàlisi de desigualtats en salut.
  • E65:Utilitzar eines per a la detecció de desigualtats en salut.
  • E66:Identificar les diferències socials, polítiques i econòmiques que influeixen sobre l'estat de salut de les poblacions i el seu efecte sobre les desigualtats en salut.
  • E67:Fonamentar el judici clínic en un marc conceptual, model o filosofia de les cures.
  • E68:Discutir el procés de raonament i judici clínic i explorar els factors que afecten la presa de decisions. Raonament i diagnòstic. Raonament terapèutic. Model de raonament clínic de D.J. Pesut i Herman.
  • E69:Analitzar el procés de racionalitat tècnica a la reflexió des de l'acció.
  • E70:Reflexionar sobre una filosofia i manera personal de cuidar basada en experiències pràctiques i sustentada en el coneixement.
  • E71:Proporcionar els fonaments teòrics dels conceptes de capital intel·lectual, gestió del coneixement, gestió d'informació i gestió documental a través de l'ús de l'ordinador/informàtica com a instrument de gestió i investigació en l'àmbit de la salut.
  • E72:Analitzar els sistemes d'informació organitzacionals en salut i les bases de dades (BD) respecte a la representació del coneixement, informació i dades contingudes.
  • E73:Valorar els sistemes d'informació organitzacionals en salut i les BD respecte de la seua utilitat i possibilitats d'ús.
  • E74:Diferenciar entre els actuals recursos i fonts d'informació existents en suport electrònics relacionats amb l'àmbit sanitari/salut i d'infermeria.
  • E75:Utilitzar les opcions dels sistemes de recuperació d'informació (formulari bàsic, avançat, vocabulari controlat i operadors boleans o llenguatge natural) que permeten formular adequadament l'estratègia de recerca a partir del recurs o font d'informació.
  • E76:Descriure els criteris de qualitat aplicats per a la selecció d'informació en la Web.
  • E77:Aplicar adequadament les normes de citació dels recursos i fonts electròniques que complisquen amb els requisits de qualitat i fiabilitat en el domini de la salut.
  • E78:Conèixer i aplicar els conceptes de la teoria sistèmica i teràpia familiar a les cures d'infermeria.
  • E79:Aprofundir en el coneixement de la manera en què funcionen les famílies.
  • E80:Iniciar l'alumne en la comprensió del model teòric i de la dinàmica pràctica del model sistèmic aplicat a la família.
  • E81:Fer una incursió a nivell bàsic dels diferents constructes teòrics que ens ajuden a comprendre la dinàmica de la família i la TFS.
  • E82:Descriure la complexitat de les relacions, les seues dificultats i problemes i les diferents maneres de comunicació dins de la família.
  • E83:Explicar els objectius de la investigació en atenció primària i salut pública. Definir les metodologies d'investigació i descriure la interrelació entre la investigació quantitativa i qualitativa.
  • E84:Definir l'atenció primària de salut i la salut pública. Explicar l'organització, funcions, activitats, components i objectius de l'equip d'atenció primària i salut pública.
  • E85:Explicar les característiques de les fonts d'informació per a la investigació en atenció primària i salut pública. Analitzar algunes fonts d'informació sistemàtiques. Descriure les enquestes de salut com a exemple de fonts d'informació ocasionals.
  • E86:Descriure les característiques i aplicacions del mètode epidemiològic en investigació en atenció primària i salut pública.
  • E87:Identificar les característiques generals de la investigació qualitativa i formular una pregunta d'investigació.
  • E88:Dur a terme un disseny d'estudi qualitatiu. Comprendre les maneres d'obtenir dades qualitatives i analitzar-les.
  • E89:Valorar el rigor dels estudis qualitatius.
  • E90:Explicar els objectius de la investigació en vaccinologia. Definir les metodologies d'investigació i planificació de programes vacunals.
  • E91:Definir la gestió dels programes de vacunació. Explicar l'organització, funcions, activitats, components i objectius del programa.
  • E92:Explicar les característiques de les fonts d'informació en vaccinologia. Analitzar fonts d'informació sistemàtiques i organismes implicats.
  • E93:Descriure les aplicacions del mètode epidemiològic en vaccinologia. Descriure l'aplicació de les habilitats socials als programes de vacunació. Analitzar les situacions específiques i la manera de desenvolupar estratègies sobre el terreny.
  • E94:Capacitat per a conèixer i reconèixer components afectius, de motivació, cognitius i comportamentals, aplicant-hi mètodes i instruments de mesurament en l'àmbit de la psicoteràpia i la personalitat.
  • E95:Capacitat per a analitzar i comprendre el sentit global d'un text científic escrit en anglès.
  • E96:Capacitat de comunicació efectiva a través de la presentació d'un treball, el discurs en públic, i la redacció en anglès d'articles científics, informes, cartes, sol·licituds i el currículum.
  • E97:Capacitat de valorar el risc i de promocionar activament el benestar i la seguretat de tota la gent de l'entorn de treball (incloent-hi ells mateixos).
  • E98:Comprendre i utilitzar el lèxic de les ciències de la salut en valencià.
  • E99:Capacitat d'acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l'avaluació i la investigació com a mitjà per a reflectir i millorar la seua actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats.

 

 

ESTRUCTURA DEL MÀSTER PER CRÈDITS I MATÈRIES

 

Tipus de matèria

Crèdits

Obligatòries (OBL)

80

Optatives (OPT) i d'Itinerari (OBL)

28

Treball de Final de Màster (OBL)

12

TOTAL CRÈDITS

120

 

METODOLOGIA DOCENT


Elm àster en Ciències de la Infermeria és de caràcter semipresencial. La major part de les activitats es faran a distància. Les activitats presencials es concentraran en dos dies al mes (dijous i divendres) en horari de matí i vesprada, en un únic grup teòric.

A través del Campus Virtual de la Universitat d'Alacant els estudiants disposaran d'accés electrònic als continguts teòrics i pràctics, presentacions i en general, a tota la documentació de les assignatures. Tindran, a més, la possibilitat de fer consultes en línia a cada professor.

DISTRIBUCIÓ D'ASSIGNATURES  PER CURS / SEMESTRES

 

PRIMER CURS

SEGON CURS

 

ASSIGNATURES

TIPUS

ECTS

ASSIGNATURES

TIPUS

ECTS

 

ECONOMIA DE LA SALUT

 

OBL

 

5

GESTIÓ DE SERVEIS DE SALUT I SOCIOSANITARIS

 

OBL

 

6

BIOÈTICA I

OBL

2,5

BIOÈTICA II

OBL

2

 

METODOLOGIA EDUCATIVA

 

OBL

 

8,5

METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ II

 

OBL

 

10

METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ I

 

OBL

 

10

 

SOCIETAT I SALUT

 

OBL

 

5

 

PSICOLOGIA DE LA SALUT

 

OBL

 

6

CURES I NOVES DEMANDES DE SALUT

 

OBL

 

15

TEORIES I MODELS

OBL

10

 

 

 

ANTROPOLOGIA DE LA SALUT*

 

Itin.

 

3,0

 

SALUT INTERNACIONAL*

 

Itin.

 

3,0

HISTÒRIA DE LA INFERMERIA*

 

Itin.

 

3,0

PSICOTERAPIA COMPORTAMENTAL*

 

Itin.

 

3,0

TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ EN INFERMERIA*

 

Itin.

 

3,0

 

INFERMERIA GERONTOLÒGICA*

 

Itin.

 

3,0

INTRODUCCIÓ AL TREBALL FINAL DE MÀSTER*

 

Itin.

 

4,0

TREBALL DE FINAL DE MÀSTER*

 

Itin.

 

8,0

TOTAL CRÈDITS

 

60

TOTAL CRÈDITS

 

60

*Assignatures obligatòries "d'itinerari" de la Universitat d'Alacant.

Les assignatures denominades “d'itinerari” són assignatures que l'alumne ha de cursar obligatòriament per a superar l'estudi. En aquest sentit, cadascuna de les universitats integrants de la Xarxa Interuniversitària ofereix en el seu corresponent pla d'estudis una sèrie de matèries o assignatures que formen el seu bloc d'assignatures d'itinerari i que l'alumne propi ha de cursar íntegrament en qualsevol de les universitats participants. D'aquesta manera, per a superar el màster, l'estudiant ha de completar, a més de les matèries io assignatures obligatòries comunes i els crèdits optatius assenyalats, un dels itineraris oferits en qualsevol de les universitats de la Xarxa.

 

A l'hora de completar el nombre d'ECTS optatius exigits pel Pla d'Estudis, l'alumne pot obtenir aquests crèdits optatius cursant qualsevol de les  assignatures  optatives   oferides  en els diferents  plans  d'estudis de les universitats participants en la Xarxa Interuniversitària.

Relació d'assignatures optatives que ofereix la Universitat d'Alacant:

ASSIGNATURES

ICTS

ANTROPOLOGIA DE L'EDUCACIÓ EN CURES INFERMERES

2,5

QUALITAT ASSISTENCIAL I AVALUACIÓ DE RESULTATS

2,5

QUALITAT DE VIDA EN LES PERSONES MAJORS

2,5

DEMOGRAFIA I SALUT

2,5

DESIGUALTATS EN SALUT

2,5

DIAGNÒSTIC INFERMER

2,5

INFORMÀTICA APLICADA A LES CIÈNCIES DE LA SALUT: NOVES TECNOLOGIES

2,5

INTRODUCCIÓ A LA SISTEMÀTICA I TERÀPIA FAMILIAR

2,5

INVESTIGACIÓ EN ATENCIÓ PRIMÀRIA I SALUT PÚBLICA

2,5

INVESTIGACIÓ QUALITATIVA

2,5

PLANIFICACIÓ I GESTIÓ DE PROGRAMES VACUNALS

2,5

PSICOLOGIA DE LA PERSONALITAT

2,5

RECURSOS ESSENCIALS PER A LA INVESTIGACIÓ EN INFERMERIA: ANÀLISI DE PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES EN ANGLÈS

 

2,5

INTERVENCIÓ PSICOLÒGICA EN CRISI

2,5

VALENCIÀ

2,5

EDUCACIÓ PER A LA SALUT

2,5

 

PLANIFICACIÓ GENERAL DEL PLA D'ESTUDIS

 

El màster en Ciències de la Infermeria constitueix en l'actualitat el període formatiu del Programa de Doctorat en Ciències de la Salut. Consta de 120 ECTS de caràcter interuniversitari,  que es valida com a accés directe als itineraris d'investigació dissenyats.

El màster que es proposa té un marcat caràcter interuniversitari a nivell nacional (universitats  d'Alacant, Rovira i Virgili de Tarragona, de Lleida, d'Almeria, Autònoma de Madrid, de Saragossa, de Huelva, Internacional de Catalunya i Jaume I de Castelló), i compta, a més,  amb un alt component internacional a través d'un conveni  de  col·laboració  internacional  i  interuniversitari  entre  la Universitat d'Alacant i KU Leuven (Bèlgica).

Els convenis de col·laboració indicats tenen com a finalitat la mobilitat d'estudiants i  el suport a projectes comuns entre les universitats signatàries, dur a terme una  innovació  contínua en   el procés,  naturalesa  i  contingut de l'ensenyament, promoure l'intercanvi de professors, així com desenvolupar un quadre de referència comuna per a la qualitat, mòduls d'ensenyament comuns i un reconeixement mutu d'estudis fets pels estudiants. Els convenis  esmentats inclouen el desenvolupament de línies d'investigació conjuntes que impulsen la continuïtat dels egressats del Programa Màster en la seua formació acadèmica i investigadora a través del doctorat, facilitant les codirecciones de tesis doctorals hispanobelgues i la consecució de la menció europea al títol de doctor.

El conveni amb la Universitat de Leuven dóna al màster la possibilitat d'obtenir la doble titulació oficial de màster belga i espanyola.

 

Descripció del caràcter interuniversitari del Programa Formatiu del Doctorat a partir del màster Universitari en Ciències de la Infermeria

 a)  Les  assignatures  comunes  del  màster  interuniversitari    en    totes les universitats implicades suposen un total de 80 ECTS i s'estructuren en quatre blocs:  Infermeria  Avançada,  Gestió  i  Innovació,  Investigació  i  Docència, blocs que són comuns a totes les universitats participants en el conveni.

 b)  Cada  universitat  signatària  del  conveni  disposa  de    un itinerari  d'assignatures pròpies i un altre d'optatives que suposaran els 40 ECTS restants. Totes les assignatures optatives tindran una durada de 2,5 ECTS.

 c) L'alumne que formalitza la matrícula en una de les universitats signatàries d'aquest conveni ha de cursar els 80 ECTS corresponents a les assignatures comunes en l'esmentada  universitat. El bloc corresponent a l'itinerari d'assignatures pròpies pot cursar-lo en qualsevol una altra de les universitats que han subscrit el conveni, sempre que es faça de manera íntegra. Les assignatures optatives podran ser cursades indistintament en una d'aquestes universitats o en més d'una, a elecció de l'alumne.

d) La   Universitat   en què l'alumne haja   cursat   els   80    ECTS corresponents a les assignatures comunes serà l'encarregada de l'expedició del títol de màster, i inclourà en l'expedient les assignatures que l'alumne haja cursat en qualsevol altra de les universitats partícips del conveni.

 


 

REQUISITS D'ACCÉS

 

Segons la Normativa de la Universitat d’Alacant, per a accedir als ensenyaments oficials de màster universitari serà necessari:

  1. Estar en possessió d’un TÍTOL UNIVERSITARI OFICIAL ESPANYOL o d’un altre expedit per una institució d’educació superior de l’EEES (Espai Europeu d’Educació Superior) que faculten en el país expedidor del títol per a l’accés a ensenyaments de màster.
  2. Estar en possessió d’un TÍTOL D’EDUCACIÓ SUPERIOR ESTRANGER que haja sigut HOMOLOGAT al títol que permet accedir als estudis sol·licitats.
  3. Estar en possessió d’un TÍTOL UNIVERSITARI obtingut en una universitat o centre d’ensenyament superior de PAÏSOS ALIENS A l’EEES, sense necessitat de l’homologació prèvia dels seus estudis. En aquest supòsit cal tenir en compte:
  • El títol no homologat requereix un informe tècnic d’equivalència expedit per la Universitat d’Alacant (ContinUA - Centre  de Formació Contínua), pel qual s’haurà d’abonar la taxa corresponent.
  • L’accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l’homologació del títol previ que tinga la persona interessada ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster universitari.

 

 

ADMISSIÓ I CRITERIS DE VALORACIÓ 

 

Aspectes a valorar en el procés de selecció

1.  Expedient acadèmic de la titulació que dóna accés al màster

2.  Currículum   personal, en el qual   s'avaluen les activitats següents desenvolupades per l'aspirant:

Experiència de gestió en unitats d'infermeria.

Experiència docent.

Experiència en l'exercici professional assistencial.

Activitat investigadora.

Formació continuada.

  Altres mèrits, apartat en el qual es dóna especial rellevància al coneixement d'idiomes estrangers i a les noves tecnologies.

De les places oferides, se'n reserven un 3% per a estudiants que tinguen reconegut un grau de minusvalidesa igual o superior al 33%.

 

PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

 

PREINSCRIPCIÓ +info

L'alumne interessat a cursar un màster oficial en la UA haurà de fer una preinscripció en els terminis i condicions que s'establisquen anualment.

 

MATRÍCULA +info

Després de la publicació de les llistes definitives d'admesos s'enviarà per correu electrònic als alumnes admesos una contrasenya que servirà d'identificació d'usuari per a poder matricular-se a través del Campus Virtual en els terminis i condicions que s'establisquen anualment. 

En el procediment de matrícula, els documents expedits a l’estranger hauran de ser oficials i estar degudament legalitzats i traduïts. Més informació:

 

OFERTA DE PLACES

 

CURS OFERTA DE PLACES
2012-13 45

 

Orientació

 

Titulació de caràcter investigador: educació, gestió i recerca. Treball final de màster 12 ECTS. Accés directe a línies d'investigació del doctorat.


Perfil d'especialització del títol

 

Iniciació en la investigació dins del camp de les ciències de la salut, en l'àmbit de la gestió clínica i en el de la formació acadèmica i clínica avançada.

 

Perfils professionals del títol

 

Professions per a les quals capacita

El títol no habilita per a l'exercici d'activitats professionals regulades.

 

 

 

CALENDARI D'IMPLANTACIÓ


 

1. Cronograma d'implantació del títol  

 

Curs acadèmic

Implantació del màster en Ciències de la Infermeria

 

Extinció dels programes de doctorat en:

2010-2011

1r curs

Pràctica i Educació

Salut Pública

Cultura de les Cures

Programa de Doctorat en Ciències de la Salut del RD 56/2005

2011-2012


2n curs



2. Procediment d'adaptació,  si escau,  dels  estudiants dels estudis existents al nou pla d'estudis

La reconversió i equivalència de les diferents assignatures del títol propi amb  les corresponents a la proposta de màster en Ciències de la Infermeria queden recollides en la taula següent:

MÀSTER  EN CIÈNCIES DE LA INFE RMIRIA

Z351 TÍTOL PROPI SUPERIOR IN INFERMERIA (2n cicle)

Assignatora

ECTS

Assignatu ra

Créditos

11175 Teories i  Models

10

2179 Teoria i Mètode en Infermeria  I

2186 Teoria i Mètode en Infermeria  II

4,5

4,5

11171 Bioètica  I

2,5

2174 Ètica i Legislació

5

11177 Bioètica  II

     

11180 Cures i Noves Demandes de Salut

15

2184 Cures  I: Cronicitat

2185 Cures  II: Terminal

8

7

11179 Societat  i Salut

5

2187 Societat  i Salut

5

11174 Psicologia de la Salut

6

2177 Psicologia Aplicada a la Salut

9

11170 Economia de la Salut

5

2173 Economia de la Salut I

6

11176 Gestió de Serveis de Salut i Sociosanitaris

6

2182 Gestió dels serveis Sociosanitaris  II

6

1173 Metodologia de la Investigació  I

10

2176 Metodologia de la Investigació  I

9

11178 Metodologia de la Investigació  II

10

2183 Metodologia de la Investigació  II

9

11172 Metodologia Educativa

8,5

2175 Metodologia  Educativa  en l'Entorn Social de la Infermeria

 

8

11657 Antropologia de la Salut

3

2180 Antropologia  de la salut

4,5

11660 Salut Internacional

3

2190 Salut Internacional

5

11661 Psicoterapia Comportamental

3

2189 Psicoterapia Comportamental

7

11658 Història de la Infermeria

3

2178 Història de la Infermeria

5

11659 Tècniques de Comunicació en Infermeria

3

2181 Tècniques de Comunicació en Infermeria

4,5

11662 Infermeria Gerontològica

3

2188 Infermeria Gerontològica

5,5

11797 Introducció al Treball de Final de Màster

4

Sense equivalència

 

11663 Treball  Final de Màster

8

Sense equivalència

 

11187  Antropologia   de    l'Educació   en  Cures

Infermeres

 

2,5

2160 Antropologia   de  l'Educació   en  Cures Infermeres

 

4,5

1188 Qualitat Assistencial i Avaluació de Resultats

2,5

2157    Qualitat     Assistencial     i   Avaluació   de Resultats

 

4,5

11189 Qualitat de Vida en les Persones Majors

2,5

2158 Qualitat de Vida en les Persones Majors

4,5

11190 Demografia  i Salut

2,5

2159 Demografia  i Salut

4,5

11191 Desigualtats en Salut

2,5

2165 Desigualtats en salut

4,5

11192 Diagnòstic Infermer

2,5

2161 Diagnòstic Infermer

4,5

11193 Informàtica  Aplicada  a les Ciències  de la Salut: Noves Tecnologies

 

2,5

2166 Informàtica   Aplicada   a    les Ciències  de la Salut: Noves Tecnologies.

 

4,5

11194 Introducció  a la Sistémica i Teràpia Familiar

2,5

2167 Introducció  a la Sistémica i Teràpia Familiar

4,5

11195 Investigació  en Atenció  Primària  i  Salut

Pública

 

2,5

2162 Investigació  en Atenció Primària  i  Salut

Pública

 

5

11196 Investigació Qualitativa

2,5

2168 Investigació Qualitativa

4,5

 

11197 Planificació i Gestió de Programes Vacunals

 

2,5

2169   Planificació    i   Gestió   de   Programes Vacunals

 

4,5

11198 Psicologia de la Personalitat

2,5

2171 Psicologia de la Personalitat

4,5

11199 Recursos Essencials  per a la  Investigació en Infermeria:   Anàlisi   de  Publicacions   Científiques en Anglès

 

2,5

2172 Recursos Essencials per a la Investigació en Infermeria:  Anàlisi  de  Publicacions  Científiques en Anglès

 

5

11201 Valencià I

2,5

2163 Valencià I

4,5

 

 

2164 Valencià II

4,5

 

 

2170 Política i Plans de Salut

4,5

 

MÀSTER  EN CIÈNCIES DE LA INFE RME RI A

Z351 TÍTOL  PROPI SUPERIOR IN INFERMERIA (2n cicle)

Assignatu res optatives

ECTS

Assignatura

C dits

Qualitat de Vida en les Persones Majors

2,5

2158 Qualitat de Vida en les Persones Majors

4,5

Demografia i Salut

2,5

2159   Demografia i Salut

4,5

Desigualtats en Salut

2,5

2165 Desigualtats en salut

4,5

Diagnòstic Infermer

2,5

2161 Diagnòstic Infermer

4,5

Informàtica Aplicada a les Ciències de la Salut: Noves Tecnologies

2,5

2166 Informàtica Aplicada a les Ciències de la Salut: Noves Tecnologies

4,5

Introducció a la Sistèmica i Teràpia Familiar

2,5

2167 Introducció a la Sistèmica i Teràpia Familiar

4,5

Investigació en Atenció Primària i Salut Pública

2,5

2162 Investigació en Atenció Primària i Salut Pública

 5

Investigació Qualitativa

2,5

2168 Investigació Qualitativa

4,5

Planificació i Gestió de Programes Vacunals

2,5

2169 Planificació i Gestió de Programes Vacunals

4,5

Psicologia de la Personalitat

2,5

2171 Psicologia de la Personalitat

4,5

Recursos Essencials per a la Investigació en Infermeria: Anàlisi de Publicacions Científiques en Anglès

2,5

2172 Recursos Essencials per a la Investigació en Infermeria: Anàlisi de Publicacions Científiques en Anglès

 5

Valencià

2,5

2163 Valencià I

4,5

Educació per a la Salut*

2,5

   

Intervenció Psicològica en Crisi*

2,5

   

Introducció al Treball Final de Màster**

 4

   

Treball Final de Màster**

 8

   

* Assignatures optatives de nova incorporació al pla d'estudis

** Assignatures no existents en el moment de la implantanció inicial del màster en Ciències de la Infermeria d'acord amb el RD 56/2005, de 21 de gener

 

3. Ensenyaments que s'extingeixen per la implantació del corresponent títol proposat

Màster en Ciències de la Infermeria del RD 56/2005, de 21 de gener.

 

Informació del Centre Informació general per a l'alumne
  •  Facultat de Ciències de la Salut
Campus de Sant Vicent del Raspeig
Ctra. d'Alacant s/n 03690
San Vicent del Raspeig (Alacant)
Telèfon:+ 34 96 590
3512
Fax:+ 34 96 590 3935
fcsalud@ua.es 
http://fcsalud.ua.es/va 

 

  •  Centre de Formació Contínua (ContinUA)
Planta baixa de l'edifici Germà Bernàcer
Telèfon: + 34 96 590 9422
Fax: + 34 96 590 9442
 continua@ua.es
http://web.ua.es/va/continua

 

Normativa general de la UA  + Informació titulació

 

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares