- Memòria Verificada
- Resolució Consell d'Universitats (CU): verificació positiva
- Resolució Consell d'Universitats (CU): renovació de l'acreditació
- Autorització de la Generalitat Valenciana
Ciències Socials i Jurídiques
GRAU EN MÀRQUETING
Presencial
Castellà
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
Solament s'imparteix en aquesta universitat
Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.
Llegenda: | No ofertada | Sense docencia |
El grau en Màrqueting de la Universitat d'Alacant està dissenyat per a formar professionals qualificats en màrqueting i investigació de mercats, amb valors i principis ètics sòlids. L'objectiu principal és proporcionar a l'alumnat la formació teòrica i pràctica per a afrontar amb èxit l'anàlisi dels mercats, a més del disseny, el desenvolupament i el control d'estratègies de màrqueting en empreses i institucions (administracions públiques, companyies privades, agències i instituts especialitzats en aquest àmbit). Les graduades i graduats coneixeran el caràcter interdisciplinari de les àrees específiques de màrqueting i la relació amb altres àrees funcionals de l'economia i l'empresa, les ciències socials i la resta de ciències. Contribuiran amb la seua activitat al bon funcionament d'una organització i a la millora de resultats des d'una perspectiva socialment responsable. Així mateix, els graduats i graduades adquiriran la capacitat d'utilitzar els instruments analítics i estratègics del màrqueting en un entorn complex canviant, multicultural i globalitzat. Seran capaços d'organitzar, analitzar i valorar la informació, aplicant els processos, les eines i les tècniques d'investigació de mercats. Identificaran i anticiparan oportunitats de mercat, per a assolir els avantatges competitius sostenibles, prendre decisions quant a les activitats estratègiques i tàctiques de màrqueting més adequades a cada circumstància concreta, considerant els problemes rellevants en un determinat context; i seleccionaran, lideraran i motivaran els equips humans, a més d'assignar recursos i avaluar els resultats sobre els objectius proposats.
D'acord amb l'article 5.1 del RD 1393/2007, el compliment dels objectius previstos en els plans d'estudis conduents a l'obtenció de títols universitaris oficials es mesurarà en crèdits europeus (ECTS) que segons l'article 5 del RD 1125/2003, es defineix com "la unitat de mesura de l'haver-hi acadèmic que representa la quantitat de treball de l'estudiant per a complir els objectius del programa d'estudis i que s'obté per la superació de cadascuna de les matèries que integren els plans d'estudis dels diversos ensenyaments conduents a l'obtenció de títols universitaris de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional. En aquesta unitat de mesura s'integren els ensenyaments teòrics i pràctiques, així com altres activitats acadèmiques dirigides, amb inclusió de les hores d'estudi i de treball que l'estudiant ha de realitzar per a aconseguir els objectius formatius propis de cadascuna de les matèries del corresponent pla d'estudis".
El títol a què es refereix aquest document és un ensenyament universitari oficial de grau. Té un pla d'estudis de 240 crèdits europeusm als quals es refereix l'article 5 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre. Ha de cursar-se el bloc de formació bàsica de 60 crèdits, un bloc complet de 138 crèdits corresponent a matèries obligatòries relacionades amb el màrqueting i fer el treball fi de grau (6 crèdits). A més, cal cursar 36 crèdits optatius, entre 72; 12 d'aquests crèdits poden ser de pràctiques externes.
Resum de les matèries i distribució en crèdits ECTS.
TIPUS DE MATÈRIA | CRÈDITS |
FORMACIÓ BÀSICA |
60 |
OBLIGATÒRIES | 138 |
OPTATIVES | 36 |
TREBALL DE FI DE GRAU | 6 |
CRÉDITS TOTALS |
240 |
D'acord amb l'article 12.8 del Reial Decret 1393/2007, la Universitat d'Alacant va aprovar, en la reuanió del Consell de Govern de 29 de maig de 2012, el reglament per al reconeixement acadèmic d'activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació de la Universitat d'Alacant. La normativa de la UA per a implantar els títols de grau estableix en l'article 7 que:
L'estudiant ha de tenir garantida la possibilitat d'obtenir reconeixement acadèmic, de 6 crèdits optatius com a màxim, per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació. Abans del començament de cada curs acadèmic, el Consell de Govern definirà la naturalesa de les activitats que tindran aquest reconeixement acadèmic.
L’alumnat que cursa títols de grau a la Universitat d'Alacant ha d'acreditar, com a mínim, el nivell B1 en una llengua estrangera per a poder obtenir-ne el títol (tot i això, recomanem el B2). El nivell de llengua requerit s’adequa al Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes.
L'acreditació del nivell de llengua es pot obtenir prèviament o en qualsevol moment durant els estudis universitaris. En tot cas, per a poder avaluar el treball de fi de grau caldrà tenir-lo acreditat.
Les diverses vies per a obtenir l'acreditació es poden consultar en la informació addicional que inclou aquest apartat.
Per a l’alumnat que, en finalitzar els estudis, vulga dedicar-se a la docència no universitària és absolutament recomanable l'obtenció de la capacitació docent en llengües (valencià o llengües estrangeres).
La capacitació es pot obtenir seguint itineraris específics en els plans d'estudis o superant el curs de capacitació per a l'ensenyament en valencià, alemany, francès o anglès que imparteix la UA.
Tots els ensenyaments oficials de grau acaben amb l'elaboració i defensa d'un treball fi de grau, que ha de fer-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.
El TFG és un treball original, autònom i personal, l'elaboració del qual podrà ser individual o coordinada, que cada estudiant ha de fer orientat per un tutor o tutora. Això permetrà a l'alumnat mostrar de manera integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de grau.
Per a poder matricular-se del TFG, cal complir els requisits establits en la normativa de permanència i continuació d'estudis per a alumnes matriculats en títols de grau de la Universitat d'Alacant. Entre aquests requisits destaca el de haver superat un mínim de 168 crèdits, en els títols de grau de 240 crèdits, o de 228 en els títols de grau de 300 crèdits o més.
Per a poder avaluar el TFG, s'ha d'haver acreditat el nivell B1 de llengua estrangera (recomanable el B2).
Poden sol·licitar l'admissió en aquest títol les persones que reunisquen algun dels següents requisits d'accés:
BATXILLERAT LOMCE I PROVA D'ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PAU): encara que s'hi pot accedir des de qualsevol modalitat de batxillerat, es recomana haver cursat la modalitat d'humanitats i ciències socials.
TAULA 1
PONDERACIONS |
ARTS ESCÈNIQUES |
BIOLOGIA |
CULTURA AUDIOVISUAL II |
DIBUIX TÈCNIC II |
DISSENY |
ECONOMIA DE L'EMPRESA |
FÍSICA |
FONAMENTS DE L'ART II |
GEOGRAFIA | |
CURS 2018/19 |
0,1 |
X | X | X | X | X | ||||
0,2 |
X | X | X | X |
PONDERACIONS |
GEOLOGIA |
GREC II |
HISTÒRIA DE LA FILOSOFIA |
HISTÒRIA DE L'ART |
LLATÍ II |
MATEMÀTIQUES APLICADES A LES CIÈNCIES SOCIALS II |
MATEMÀTIQUES II |
QUÍMICA |
|
CURS 2018/19 |
0,1 |
X | X | X | X | ||||
0,2 |
X | X | X | X |
2. BATXILLERATS ANTERIORS AMB O SENSE PAU SUPERADA: l'alumnat que ha cursat estudis de batxillerat d'acord amb plans anteriors amb selectivitat superada manté la nota d'accés.
L'alumnat procedent de l'antic sistema de BUP i COU manté la qualificació d'accés que va obtenir en la prova de selectivitat.
L'alumnat procedent de sistemes educatius espanyols més antics (estudis de batxillerat pla anterior al 1953, estudis de batxillerat superior, curs preuniversitari i proves de maduresa) pot accedir a estudis oficials de grau amb la nota d'accés que van obtenir.
3. FORMACIÓ PROFESSIONAL. Amb els títols de tècnic superior de formació professional, tècnic superior d'arts plàstiques i disseny o tècnic esportiu superior, s'hi pot accedir des de qualsevol família professional.
4. ALUMNES DE SISTEMES EDUCATIUS DE PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA O D'ALTRES ESTATS AMB QUÈ ESPANYA HAJA SUBSCRIT ACORDS INTERNACIONALS. Cal acreditació d'accés, expedida per la UNED.
5. L'ALUMNAT DE SISTEMES EDUCATIUS ESTRANGERS, prèvia sol·licitud d'homologació del títol d'origen al títol espanyol de batxillerat, pot examinar-se d'un màxim de 4 assignatures de les oferides en les proves de competències específiques (PCE) de la UNED (almenys, una assignatura troncal comuna).
6. ALTRES: titulats universitaris i assimilats, proves d'accés per a majors de 25 anys (opció preferent: ciències socials i jurídiques), accés amb acreditació d'experiència laboral o professional (majors de 40 anys), accés per a majors de 45 anys mitjançant prova.
El perfil adequat per a un graduat o graduada en Màrqueting és el d'una persona interessada en les activitats desenvolupades per les organitzacions, especialment en aquells temes relacionats amb la funció comercial, amb el màrqueting i la investigació de mercats. Amb caràcter més general, el d'una persona interessada en els problemes econòmics i socials de l'entorn local, regional, nacional i internacional.
Encara que no es requereixen coneixements previs específics, és convenient que els futurs estudiants tinguen formació bàsica en matèries de ciències socials i bon nivell de matemàtiques. També és desitjable tenir coneixements d'informàtica (nivell d'usuari). Per aquest motiu, es recomana que hagen cursat prèviament les opcions de ciències i tecnologia o humanitats i ciències socials.
Quant a les capacitats, habilitats i aptituds, han de tenir capacitat analítica, reflexiva i crítica, disposició per a treballar en equip, habilitats socials per a la comunicació i esperit creatiu.
Com a regla general, l'accés als títols oficials de grau oferits per la Universitat d'Alacant requerirà tenir el títol de batxiller o equivalent i superar la prova a què es refereix l'article 42 de la Llei Orgànica 6/2001, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, sense perjudici dels altres mecanismes d'accés previstos per la normativa vigent (art. 14 RD1393/2007). En concret, la prova referida està desenvolupada pel Reial Decret 412/2014 de 6 de juny, pel qual s'estableix la normativa bàsica dels procediments d'admissió als ensenyaments universitaris oficials de grau.
Igualment, d'acord amb l'article 16.3 de la Normativa de la UA per a la implantació de títols de grau, s'han d'acreditar les competències en un idioma estranger com a requisit previ a la finalització d'estudis. Aquesta normativa regula el moment i la forma d'acreditar el requisit. Entre altres formes d'acreditació, a la Universitat d'Alacant es considera necessari superar, com a mínim, el nivell B1 del Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes.
OFERTA DE PLACES |
NOTES DE TALL PER CONTINGENT |
||||||
GENERAL |
MAJORS 25 |
MAJORS 40 |
MAJORS 45 |
TITULATS |
ESPORTISTES |
MINUSV. |
|
75 |
Professions per a les quals capacita:
Cursacadèmic |
Implantació del grauen Màrqueting |
2018/19 | 1r curs |
2019/20 | 2n curs |
2020/21 | 3r curs |
2021/22 | 4t curs |
Com que no hi ha una titulació prèvia eala Universitat d'Alacant que haja de ser substituïda per aquesta, no escau.
Cap.
|
ESTRUCTURA DEL PLA D'ESTUDIS PER TIPUS DE MATÈRIA |
|
TIPUS DE MATÈRIA |
CRÈDITS |
Formació bàsica (FB) |
60 |
Obligatòries (OB) |
138 |
Optatives, incloses les pràctiques externes (OP) |
36 |
Treball de fi de grau |
6 |
Total crèdits |
240 |
DISTRIBUCIÓ PER CURSOS
PRIMER CURS |
SEGON CURS |
TERCER CURS |
QUART CURS |
||||
Semestre 1 |
Semestre 2 |
Semestre 3 |
Semestre 4 |
Semestre 5 |
Semestre 6 |
Semestre 7 |
Semestre 8 |
Matemàtiques I 6 ECTS |
Matemàtiques II 6 ECTS |
Economia Mundial 4,5 ECTS |
Economia Espanyola 6 ECTS |
Direcció Estratègica 6 ECTS |
Politica Econòmica i de la Unió Europea 6 ECTS |
Finances per a la Direcció de Màrqueting 6 ECTS |
Treball de Fi de Grau (1) 6 ECTS |
Història Econòmica Mundial i d'Espanya. Segles XIX i XX 4,5 ECTS |
|||||||
Introducció a la Microeconomia 6 ECTS
|
Introducció a la Macroeconomia 6 ECTS |
Disseny de l'Organització 6 ECTS |
Comunicació en Màrqueting 6 ECTS |
Fiscalitat de l'Empresa 6 ECTS |
Comunicació i Imatge Corporativa 6 ECTS |
Assignatura optativa (2) 6 ECTS |
|
Estadística i Introducció a l'Econometria 9 ECTS |
|||||||
Introducció al Màrqueting 6 ECTS |
Comptabilitat Financera I 6 ECTS |
Macroeconomia Intermèdia 6 ECTS |
Decisions de Producte i Preu 6 ECTS |
Investigació de Mercats I 6 ECTS |
Investigació de Mercats II 6 ECTS |
Assignatura optativa (2) 6 ECTS |
|
Fonaments d'Economia de l'Empresa 6 ECTS |
Introducció a l'Estadistica 6 ECTS |
Microeconomia Intermèdia 6 ECTS |
Comptabilitat Financera II 6 ECTS |
Distribució Comercial 6 ECTS |
Màrqueting Estratègic 6 ECTS |
Assignatura optativa (2) 6 ECTS |
Pràctiques externes o 2 assignatures optatives (2) 12 ECTS |
Dret de l'Empresa 6 ECTS |
Direcció d'Operacions 6 ECTS |
Matemàtica de les Operacions Financeres 6 ECTS
|
Investigació Comercial 6 ECTS |
Sociologia del Consum 6 ECTS |
Màrqueting Digital 6 ECTS |
Assignatura optativa (2) 6 ECTS |
(1) Abans de l'avaluació del treball de fi de grau, l'alumnat ha d'acreditar les competències en un idioma estranger. Entre altres formes d'acreditació, la Universitat d'Alacant considera necessari superar, com a mínim, el nivell B1 del Marc de Referència Europeu per a les Llengües Modernes; requisit que podrà ser elevat en el futur.
(2) Optativitat: cal cursar 36 crèdits optatius, entre 72, dels quals 12 poden ser de pràctiques externes, les quals es realitzen en l'últim semestre. L'optativitat es cursa en el quart curs. Les assignatures optatives que s'ofereixen en cada semestre del curs són diferents.
OPTATIVES SEMESTRE 7 |
OPTATIVES SEMESTRE 8 |
||
Anàlisi de Dades Multivariant Aplicada al Màrqueting |
6 ECTS |
Comerç Electrònic |
6 ECTS |
Creació i Tendències de Marca |
6 ECTS |
Direcció de Vendes |
6 ECTS |
Màrqueting de Serveis |
6 ECTS |
Màrqueting Internacional |
6 ECTS |
Màrqueting, Consumidor i Client |
6 ECTS |
Mètriques de Màrqueting |
6 ECTS |
Simulació i Modelització en Màrqueting |
6 ECTS |
Trade Marketing i Marxandatge |
6 ECTS |
|
|
Pràctiques externes |
12 ECTS |
Informació del centre | Informació general per a l'alumnat |
|
|
Normativa general de la UA | + Informació titulació |
|