Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: EXPERT EN GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA, COMPTABILITAT, CONTROL I AUDITORIA PÚBLICA DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

EXPERT EN GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA, COMPTABILITAT, CONTROL I AUDITORIA PÚBLICA DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Codi:
 9293

Crèdits:
 20
 
Data de publicació:
 29/11/2017

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 80
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sense definir

PLA

EXPERT EN GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA, COMPTABILITAT, CONTROL I AUDITORIA PÚBLICA DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Mixta

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Contínua (ContinUA)

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
UNICO
20 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
EXPERT EN GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA, COMPTABILITAT, CONTROL I AUDITORIA PÚBLICA DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

El principal objectiu és conèixer i dominar la gestió pressupostària, així com la comptabilitat i auditoria pública, posant de manifest la gestió efectuada per l'Entitat Local en cada exercici, des d'un punt de vista econòmic, financer, patrimonial i pressupostari.


 

COMPETÈNCIES


Competències generals

  • CG1:Completar la formació jurídic-pública de l'alumne que va a aprofundir en l'estudi del sector públic local
  • CG2:Promoure l'adquisició dels coneixements teòrics i de les habilitats pràctiques necessaris per a fer front a problemes jurídics de gran complexitat
  • CG3:Adquirir la capacitat d'autonomia en l'aprenentatge. Programació de temps i esforços
  • CG4:Adquirir i/o consolidar les habilitats d'aprenentatge que permeten a l'estudiant continuar amb el procés d'autoaprenentatge de la matèria en el futur
  • CG5:Adquirir i desenvolupar la capacitat de raonament crític
  • CG6:Adquirir y desarrollar la capacidad de análisis y síntesis
  • CG7:Adquirir i desenvolupar l'habilitat per a treballar de forma autònoma i en grup
  • CG8:Adquirir i desenvolupar la capacitat de trobar i seleccionar les fonts normatives aplicables, en un context de continus canvis normatius
  • CG9:Utilitzar les Tics com a eina per a accedir a fonts d'informació, com a mitjà d'arxiu de dades i documents i com a mitjà per a fomentar la participació ciutadana
  • CG10:Adquirir i desenvolupar la capacitat per al maneig d'eines extrajurídicas i de suport a la gestió i polítiques públiques, prioritzant la gestió economicofinancera
  • CG11:Adquirir i desenvolupar la capacitat per a elaborar informes jurídics amb una estructura ordenada i una sòlida argumentació jurídica per a assessorar (des d'un punt de vista jurídic i econòmic), als membres electes de les Corporacions Locals com a suport a la presa de decisions
  • CG12:Adquirir i desenvolupar la capacitat per a assessorar en matèria jurídic-econòmica per a optimitzar i planificar la presa de decisions

Competències Específiques

  • CE1:Conèixer i comprendre el marc legal de l'activitat que realitzen les Administracions Públiques Locals
  • CE2:Conèixer i comprendre l'estructura i el funcionament de les Hisendes Locals, així com el sistema de finançament local
  • CE3:Identificar la normativa aplicable en matèria de subvencions
  • CE4:Definir el concepte de subvenció i determinar la seua classificació
  • CE5:Descriure i definir els principis generals aplicables en matèria de subvencions
  • CE6:Gestionar l'expedient de subvencions ja siguen reglades redactant les bases reguladores i la convocatòria, així com l'acord d'inici) o nominatives (elaborant l'acord d'inici)
  • CE7:Determinar els òrgans competents per a la instrucció, tramitació i resolució
  • CE8:Tramitar l'expedient de despesa pública en matèria de subvencions
  • CE9:Identificar i saber aplicar la normativa sobre reintegrament de subvencions. Incoar, instruir i resoldre un expedient de reintegrament de subvencions, gestionant com a ingrés de Dret Públic les quantitats a reintegrar
  • CE10:Incoar, instruir i resoldre un expedient sancionador de subvencions
  • CE11:Conèixer i emprar el règim de contractes de les Administracions públiques, així com la gestió d'Expedients de contractació d'acord amb el règim legal vigent
  • CE12:Comprendre les diferències entre els diferents tipus de contracte i distingir entre els procediments d'adjudicació que poden seguir-se
  • CE13:Conèixer les tècniques necessàries per a la tramitació d'expedients de contractació administrativa
  • CE14:Conèixer les potestats que pot utilitzar l'Administració en el desenvolupament de la contractació administrativa i les garanties que per als contractistes s'estableixen en la legislació contractual
  • CE15:Saber les responsabilitats en què es pot incórrer amb motiu de l'execució d'un contracte i les causes i els efectes de la resolució d'un contracte
  • CE16:Distingir els diferents supòsits d'extinció dels contractes administratius i els seus efectes
  • CE17:Estudiar el règim jurídic del Patrimoni de les Administracions Públiques i les seues conseqüències en la gestió patrimonial de les mateixes
  • CE18:Conèixer, elaborar i gestionar l'inventari com a eina bàsica per a la gestió del patrimoni públic
  • CE19:Interpretar i utilitzar les normes d'aplicació per a la gestió del patrimoni
  • CE20:Aplicar criteris i utilitzar tècniques i instruments per a l'anàlisi, valoració i gestió del patrimoni
  • CE21:Aplicar adequadament les normes jurídiques que regeixen el patrimoni
  • CE22:Comprendre la planificació i la gestió administrativa del Patrimoni dels ens locals
  • CE23:Conèixer els mecanismes d'aplicació de l'IVA a les entitats públiques, prestant una especial atenció a les particularitats que presenten les Entitats Locals
  • CE24:Conèixer l'estructura del pressupost i els diferents criteris de classificació dels ingressos i la despesa
  • CE25:Conèixer les diferents tècniques pressupostàries dels ens públics
  • CE26:Distingir els principis pressupostaris, especialment conèixer i identificar les conseqüències específiques que les exigències d'estabilitat pressupostària tenen sobre les Hisendes Locals
  • CE27:Verificar el compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària en les diferents fases del cicle pressupostari
  • CE28:Desenvolupar els procediments d'aprovació, execució, liquidació i tancament del pressupost
  • CE29:Desenvolupar els procediments d'aprovació, execució, liquidació i tancament del pressupost
  • CE30:Saber utilitzar el pressupost com a instrument de planificació estratègica
  • CE31:Comprendre la planificació i la gestió dels recursos econòmics-financers dels ens públics locals
  • CE32:Conèixer el marc conceptual de la Comptabilitat Pública, així com els models comptables i les instruccions de comptabilitat
  • CE33:Comptabilitzar les principals operacions derivades de l'activitat economicofinancera i patrimonial de les entitats locals
  • CE34:Conèixer i aplicar el procés de normalització de la Comptabilitat Pública
  • CE35:Desenvolupar la capacitat per a aplicar la comptabilitat a l'Administració Pública i manejar la comptabilitat com a instrument d'informació econòmica
  • CE36:Adquirir la capacitat per al maneig d'eines extrajurídicas i de suport a la gestió i polítiques públiques, prioritzant la gestió economicofinancera, així com el maneig d'instruments no jurídics d'exigència per a la gestió pública
  • CE37:Facilitar les claus per a la lectura, interpretació i anàlisi de la informació inclosa en el Compte General de les Administracions Públiques
  • CE38:Adquirir els coneixements teòrics per a aplicar la comptabilitat analítica a les Administracions Locals, a fi de determinar el mètode de costos més adequat en relació amb l'estructura organitzativa de les institucions públiques i els seus efectes amb la finalitat d'analitzar els costos en la implantació de nous serveis públics
  • CE39:Conèixer i distingir les diferents modalitats de control intern
  • CE40:Conèixer el marc reglamentari actual d'un Model Eficient de Control Intern
  • CE41:Analitzar i interpretar de la metodologia de Control Intern
  • CE42:Preparar la documentació necessària per a l'Auditoria anual dels comptes
  • CE43:Planificar i realitzar un treball d'auditoria en entitats locals
  • CE44:Elaborar un informe d'auditoria
  • CE45:Realitzar objeccions i discrepàncies en una intervenció

L'Expert en Gestió Pressupostària, Comptabilitat, Control i Auditoria Pública de les Administracions Locals consta de 20 crèdits ECTS distribuïts de la següent manera:

Tipus d'assignatures

Crèdits

  Obligatòries(OB)

20

  Optatives(OP)

0

  Treball Final (OB)

0

TOTAL CRÈDITS

20

 

Cada crèdit ECTS computa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. 

En l'apartat "Pla d'estudis" del menú lateral es pot consultar la informació sobre cadascuna de les assignatures que integren el pla d'estudis. 

Després de superar el total de crèdits s'obté el títol propi d'EXPERT EN GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA, COMPTABILITAT, CONTROL I AUDITORIA PÚBLICA DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

REQUISITS D'ACCÉS

Amb caràcter general, per accedir als ensenyaments conduents a l'obtenció del títol propi d'Expert es requereix:

  • Estar en possessió d'un títol oficial d'Educació Superior (Diplomat, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic, Llicenciat, Enginyer, Arquitecte, Grau, Màster, Doctor)
  • També podran accedir els qui estiguin cursant un títol oficial d'educació superior i li restin menys de 18 crèdits per a la seva obtenció.
  • Complir els requisits d'accés a estudis universitaris oficials en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).

L'alumnat sense titulació universitària podrà accedir mitjançant una prova d'accés (quedant la mateixa condicionada a la seua aprovació per part del Vicerector d'Estudis, Formació i Qualitat).


 DIRIGIT A

Professionals de l'administració pública local (que desenvolupen labors de contractació, gestió del patrimoni, gestió pressupostaria, comptabilitat, i funcions de control i auditoria).


CRITERIS D'ADMISSIÓ

 
   Professionals del sector amb titulació acadèmica

   Professionals del sector sense titulació acadèmica

   Titulació acadèmica sense experiència professional

   Resta de sol·licituds de preinscripció


PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ

La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic estableixi la direcció d'estudis (veure dades de contacte en l'apartat "+info" del menú lateral). 

Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguin admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per realitzar la matrícula.

 

TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar a la pàgina:

http://web.ua.es/va/continua/taxes.html

 

 L'Expert en Gestió Pressupostària, Comptabilitat, Control i Auditoria Pública de les Administracions Locals és un títol propi de la Universitat d'Alacant.


La legislació vigent permet que les universitats, en ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols diferents als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat:

- Disposició addicional onzena del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials (Butlletí Oficial de l'Estat de 30 d'octubre de 2007)

- Normativa de la Universitat d'Alacant sobre ensenyaments propis de postgrau i especialització (Aprovada pel Consell de Govern el 14 d'abril de 2014, BOUA 15 d'abril de 2014). Aquesta Normativa arreplega les recomanacions realitzades pel Consell de la Unió Europea conduents a l'espai europeu de formació permanent (Resolució del Consell de 27 de juny de 2002 sobre l'educació permanent, DOTZE 2002/C163/01)

Més informació sobre normativa:

http://web.ua.es/va/continua/normativa.html

 

 

INFORMACIÓ DE CONTACTE

Paqui Cantos

Escuela de Negocios

Teléfono:  +34 965903400 x 9448

escuela.negocios@ua.es

 

ORGANITZADORS ACADÈMICS

Departament Disciplines Econòmiques i Financeres

 

DIRECCIÓ ACADÈMICA

  • Director d'estudis:

  Begoña Pérez Bernabeu

 

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares