Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: MÀSTER EN COMUNICACIÓ I MEDIACIÓ CULTURAL
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

MÀSTER EN COMUNICACIÓ I MEDIACIÓ CULTURAL

Codi:
 9264

Crèdits:
 60
 
Data de publicació:
 23/02/2017

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 63
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sense definir

PLA

MÀSTER EN COMUNICACIÓ I MEDIACIÓ CULTURAL

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Mixta

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Valencià

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Contínua (ContinUA)

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

Node inicial:
 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
MÓDULO MEDIACIÓN LINGÜÍSTICA
10 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
MÓDULO EN MEDIACIÓ LINGÜÍSTICA
MÓDULO CREACIÓN VERBAL Y COMUNICACIÓN
10 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
 
Superat aquest bloc s'obté
MÓDULO EN CREACIÓ VERBAL I COMUNICACIÓ
MÁSTER COMUNICACIÓN Y MEDIACIÓN CULTURAL
MÓDULO COMUNICACIÓN Y GESTIÓN CULTURAL
10 crèdits
 
Curs
Titol
Crèdits
Assignatura
 
Superat aquest bloc s'obté
MÓDULO EN COMUNICACIÓ I GESTIÓ CULTURAL

Obtenir una formació universitària àmplia, dinàmica i aplicada en relació amb les capacitats i les funcions essencials d'un professional qualificat en l'àmbit de la mediació lingüística i la gestió cultural: tant en l'àmbit de les institucions i les administracions públiques com en el de les empreses privades. Aquestes capacitats i funcions es refereixen a la llengua i la cultura pròpies de l’àmbit valencià i es concreten en els objectius específics següents:
—Dominar l’expressió i la comprensió oral i escrita amb un nivell C2 del marc europeu comú de referència
—Desenvolupar destreses per a l’anàlisi crítica dels discursos propis de la gestió cultural
—Conéixer estratègies comunicatives bàsiques per a gestió i la promoció cultural
—Adquirir l’habilitat necessària per a redactar, crear, adaptar o traduir textos de totes les tipologies: en les administracions locals i autonòmiques, els mitjans de comunicació social i les empreses privades
—Conéixer els principals corrents estètics, literaris, artístics i culturals que incideixen en el treball d’un comunicador, programador o mediador cultural
—Ser capaç d’establir relacions coherents entre autors i moviments concrets de la història de la literatura amb altres formes de l’expressió i la creativitat humana: escultura, pintura, música, cinema, arquitectura, dansa, fotografia, etc.
—Adquirir nocions bàsiques de sociolingüística i d’història social de la llengua
—Manipular amb fluïdesa recursos comunicatius essencials en mitjans de comunicació (premsa, ràdio i televisió) i xarxes socials
—Disposar de les competències tècniques necessàries per a optimitzar la creació verbal (escrita, oral o audiovisual) en contextos de comunicació social, mediació lingüística i gestió cultural

COMPETÈNCIES


Competències generals

  • CG1:Identificar necessitats de formació i informació en l'àmbit de la gestió textual i la mediació cultural.
  • CG2:Ser capaç de localitzar i processar adequadament informació referida als objectius del PEP: buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
  • CG3:Planificar, organitzar i gestionar processos, dades, resolució de problemes i projectes en l'àmbit de la mediació lingüística i la gestió cultural.
  • CG4:Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • CG5:Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites, i les corresponents habilitats de comunicació en diferents àmbits i registres.
  • CG6:Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, gestionar textos i compartir coneixement.
  • CG7:Valorar la diversitat i integrar-la positivament en l'àmbit de la gestió textual i la mediació cultural.
  • CG8:Entendre la lingüística pragmàtica, la comunicació, la cultura i la gestió i la mediació culturals com un fet global, complex i transcendent.
  • CG9:Autoregular el propi aprenentatge en l'àmbit descrit i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.
  • CG10:Valorar l'impacte social de les actuacions en l'àmbit de la gestió textual i la mediació lingüística i cultural.

Competències Específiques

  • CEA1:Expressar-se oralment i per escrit amb òptima adequació, coherència i cohesió.
  • CEC1:Ser capaç de comentar, produir i corregir diferents modalitats de textos orals i escrits, així com d'aplicar aquesta capacitat en el context cultural valencià.
  • CEB1:Ser capaç de conèixer les diferents èpoques, moviments, models i valors descrits en la literatura catalana, així com les tradicions en les quals s'emmarquen i els recursos textuals concrets que utilitzen, atenent particularment l'estudi comparatiu d'elements comuns i diferents dins del mateix context literari o entre contextos literaris diferents: tot això al servei de possibles estratègies en l'àmbit de la gestió cultural.
  • CEB2:Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el multilingüisme i la multiculturalitat amb una actitud favorable al procés de normalització cultural i lingüística en el context valencià.
  • CEA2:Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats pròpies de la mediació lingüística i la comunicació social.
  • CEC2:Saber dissenyar activitats per a fomentar la creació i la divulgació de la cultura lingüística i literària vehiculada en valencià.
  • CEC3:Dissenyar i desenvolupar programes de dinamització cultural i lingüística en l'àmbit públic i privat a partir del coneixement del context legal, cultural i sociolingüístic valencià.
  • CEA3:Dissenyar i desenvolupar projectes viables de mediació lingüística i comunicació per a diferent tipus d'institucions i organismes públics i privats, en contextos igualment diversos
  • CEB3:Ser capaç de desenvolupar estratègies i activitats públiques per al foment social de la lectura i del gaudi de la literatura.
  • CEC4:Adquirir aptituds professionals adequades en l'àmbit de la mediació lingüística i la gestió cultural, a partir d'una sòlida competència en el domini pràctic del sistema lingüístic i la cultura literària.
  • CEB4:Capacitat de conèixer les tendències històriques de la literatura en llengua catalana i el seu context, per a definir l'evolució actual del pensament literari en valencià i les seues possibilitats d'impacte social.
  • CEA4:Comprendre les característiques i les condicions en les quals es pot desenvolupar un pla de mediació lingüística i comunicació al si d'un organisme públic o d'una empresa privada.
  • CEB5:Capacitat per a incidir, estratègicament, amb el disseny de projectes i activitats concretes, en la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi de la llengua, la literatura i la cultura popular valencianes.
  • CEA5:Gestionar estratègies de creació i mediació textual per redactar, crear, adaptar o traduir textos de diverses tipologies.
  • CEC5:Practicar la correcció, l'adaptació i la traducció de documents de diferents àmbits amb els recursos tecnològics adequats.
  • CEC6:Conèixer els diferents tipus i formats editorials i saber dissenyar i practicar l'edició de textos en diferents canals de comunicació, amb una atenció especial als factors lingüístics i extralingüístics.
  • CEC7:Aplicar coneixements de lingüística i antropologia cultural, així com mètodes de gestió de la diversitat cultural, a fi de resoldre eventuals conflictes interculturals i contribuir a l'augment de la creativitat, la innovació, l'eficàcia i la sostenibilitat del conjunt social.

El Master en Comunicació i Mediació Cultural consta de 60 crèdits ECTS distribuïts de la següent forma:

Tipus d'asignatures

Crédits

  Obligatories (OB)

40

  Pràctiques (PR)

10

  Treball Final (OB)

10

TOTAL CRÉDITS

60

Cada crèdit ECTS computa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant.

Després de superar el total de crèdits s'obté el títol propi de MASTER EN COMUNICACIÓ I MEDIACIÓ CULTURAL

Aquest títol propi forma part del programa d'Estudis propis en COMUNICACIÓ, LLENGUA I MEDIACIÓ CULTURAL que està integrat pels següents títols propis.


- Master en Comunicació i Mediació Cultural

- Especialista en Comunicació i Mediació Lingüística

- Expert en Comunicació i Gestió Cultural

REQUISITS D'ACCÉS

Amb caràcter general, per accedir als ensenyaments conduents a l'obtenció del títol propi de Master es requereix:

  • Estar en possessió d'un títol oficial d'Educació Superior (Diplomat, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic, Llicenciat, Enginyer, Arquitecte, Grau, Màster, Doctor)
  • També podran accedir els qui estiguin cursant un títol oficial d'educació superior i li restin menys de 18 crèdits per a la seva obtenció.

DIRIGIT A

- Estudiants universitaris relacionats amb titulacions com Grau en Filologia Catalana, Grau en Mestre d'Educació Primària, Grau en Mestre d'Educació Infantil, Grau en Turisme, Grau en Història, Grau en Humanitats, Grau en Traducció i Interpretació, Grau en Estudis Francesos, Grau en Estudis Anglesos, Grau en Estudis Àrabs i Islàmics, Grau en Espanyol: Llengua i Literatura, etc., així com també diplomats, llicenciats i graduats en branques del coneixement afins, amb interés per millorar la formació aplicada en l'àmbit de la gestió textual i la mediació cultural
- També va dirigit a alumnes dels mòduls de formació professional de cicle superior.
- Tècnics i professionals d'entitats públiques o privades vinculades al món de la comunicació, la medicació lingüística i la gestió cultural
- Joves emprenedors interessats en l'ampli ventall de possibilitats professionals relacionades amb la mediació lingüística i la gestió cultural

CRITERIS D'ADMISSIÓ

  • Currículum vitae i expedient acadèmic
    Per a l'accés al curs de Màster i Especialista, l'aspirant ha de tenir un títol d'educació superior universitària, o bé ha d'estar cursant un títol oficial d´educació superior i li resten menys de 18 crèdits per a obtenir-lo (art. 7 de la Normativa sobre Ensenyaments Propis).

PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ

La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic estableixi la direcció d'estudis (veure dades de contacte en l'apartat "+info" del menú lateral). 

Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguin admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per realitzar la matrícula.

 

TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar a la pàgina:

http://web.ua.es/va/continua/taxes.html

El Màster en Comunicació i Mediació Cultural és un títol propi de la Universitat d'Alacant.

La legislació vigent permet que les universitats, en ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols diferents als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat:

- Disposició addicional onzena del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials (Boletín Oficial del Estado de 30 de octubre de 2007)

- Normativa de la Universitat d'Alacant sobre ensenyaments propis de postgrau i especialització (Aprovada pel Consell de Govern el 14 d'abril de 2014, BOUA 15 de abril de 2014). Aquesta Normativa arreplega les recomanacions realitzades pel Consell de la Unió Europea conduents a l'espai europeu de formació permanent (Resolució del Consell de 27 de juny de 2002 sobre l'educació permanent, DOCE 2002/C163/01)

Més informació sobre normativa:

https://web.ua.es/va/continua/normativa.html

INFORMACIÓ DE CONTACTE

Rosario Lillo Sedano

Departament de Filologia Catalana

Teléfono: 965903410

dfcat@ua.es

https://dfc.ua.es/va/titols-propis/pep-en-comunicacio-llengua-i-mediacio-cultural/pep-en-comunicacio-llengua-i-mediacio-cultural.html


ORGANITZADORS ACADÈMICS

Departament de Filologia Catalana 

DIRECCIÓ ACADÉMICA

  • Director d'estudis:

Joan Borja i Sanz

  • Coordinadores/as d'estudis

Vidal Lloret, Vicent

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares