Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: EXPERT/A EN GESTIÓ EMOCIONAL DELS RECURSOS HUMANS
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

EXPERT/A EN GESTIÓ EMOCIONAL DELS RECURSOS HUMANS

Codi:
 9453

Crèdits:
 18
 
Data de publicació:
 19/06/2024

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 80,50
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sense definir

PLA

EXPERT/A EN GESTIÓ EMOCIONAL DELS RECURSOS HUMANS

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Híbrida (semipresencial)

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Permanent

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
ÚNICO
18 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
EXPERTO/A EN GESTIÓN EMOCIONAL DE LOS RECURSOS HUMANOS

 

Aquest programa de formació està dissenyat per a equipar als participants amb les competències necessàries per a gestionar de manera efectiva les emocions pròpies i dels altres en l'entorn laboral, millorant així el benestar i la productivitat en l'organització. Per això, s'enfoca a desenvolupar la capacitat d'autoconeixement per a identificar les pròpies emocions, fortaleses, debilitats, valors i motivacions, i comprendre com aquests aspectes influeixen en el comportament personal i professional, fomentar el desenvolupament de la intel·ligència emocional com a eina clau per a millorar la comunicació, l'empatia i les relacions interpersonals dins de l'organització, i capacitar als participants en tècniques i estratègies per a regular les seues emocions, facilitant una millor adaptació als canvis i la gestió efectiva de l'estrès. A més, es proporcionen les habilitats necessàries per a liderar equips de treball de manera efectiva, promovent un ambient de treball positiu i productiu, mètodes per a motivar als membres de l'equip, reconeixent els seus assoliments i fomentant el seu desenvolupament personal i professional, i estratègies de gestió emocional que contribuïsquen a la cohesió de l'equip, la col·laboració i el compromís amb els objectius organitzacionals. En línia amb l'anterior, es dota als participants de tècniques de negociació efectives que permeten aconseguir acords beneficiosos per a totes les parts, mantenint relacions laborals harmòniques, es desenvolupen les seues habilitats per a identificar, prevenir i resoldre conflictes de manera constructiva, utilitzant la intel·ligència emocional per a entendre les perspectives de totes les parts involucrades, i se'ls instrueix en l'ús de la comunicació assertiva i l'empatia com a eines clau en la mediació de conflictes, promovent un clima laboral de respecte i enteniment mutu.

 

 

COMPETÈNCIES


Coneiximents/Continguts

  • CON1:Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2:Comprensió profunda de les pròpies fortaleses, debilitats i potencial de desenvolupament.
  • CON3:Formulació i implementació de tècniques i estratègies per a millorar l'eficiència personal i professional.

Habilitats/Destreses

  • HD1:Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'un mode que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • HD2:Avaluació efectiva i síntesi d'informació complexa.
  • HD3:Capacitat d'anàlisi, avaluació i reacció davant situacions inesperades o conflictives.
  • HD7:Habilitat per a dissenyar i executar plans de negoci potencialment reeixits.
  • HD10:Reconocimiento y gestión de las emociones en el ámbito personal y profesional, tanto a nivel individual como grupal.
  • HD13:Habilitat per a interactuar eficaçment amb persones que procedeixen d'entorns diversos.

Capacitats/Competències

  • C1:Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2:Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C10:Liderar i gestionar el canvi en l'àmbit empresarial.

L'Expert en Gestió Emocional dels Recursos Humans  consta de 18 crèdits ECTS distribuïts de la següent manera:

Tipus d'assignatures

Crèdits

  Obligatòries(OB)

18

  Optatives(OP)

0

  Treball Final (OB)

0

TOTAL CRÈDITS

18

 

Cada crèdit ECTS computa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. 

En l'apartat "Pla d'estudis" del menú lateral es pot consultar la informació sobre cadascuna de les assignatures que integren el pla d'estudis. 

Després de superar el total de crèdits s'obté el estudi de Formació Permanent d'EXPERT/A EN GESTIÓ EMOCIONAL DELS RECUROS HUMANS.

 REQUISITS D'ACCÉS

Per a accedir als Estudis de Formació Permanent es requereix:

Estar en possessió d'un títol universitari oficial.
També podran accedir els qui els reste superar el TFG (treball final de grau) i un màxim de 9 crèdits ECTS per a obtenir la titulació de Grau.

 DIRIGIT A


Aquest programa pot ser de gran interès per a qualsevol persona interessada a millorar la seua intel·ligència emocional, habilitats de lideratge i capacitat per a gestionar i resoldre conflictes, independentment del seu sector o nivell d'experiència, si bé pot ser particularment interessant per als següents perfils:

-- Professionals de recursos humans: Per a aquells que cerquen millorar les seues habilitats en la gestió emocional d'equips, lideratge i resolució de conflictes dins de l'organització.

-- Líders i gerents d'equip: Dirigit a supervisors, caps d'equip i gerents que desitgen enfortir el seu lideratge emocional i millorar la motivació i cohesió dels seus equips.

-- Emprenedors i propietaris de negocis: Ideal per als qui cerquen desenvolupar una cultura organitzacional positiva i efectiva, millorant la gestió dels seus empleats a través de la intel·ligència emocional.

-- Professionals en transició de carrera: Per a individus que cerquen millorar les seues habilitats interpersonals i de gestió emocional, augmentant la seua ocupabilitat i èxit en nous rols o indústries.

-- Educadors i formadors: Docents i capacitadors que desitgen incorporar tècniques d'intel·ligència emocional i gestió de conflictes en les seues metodologies d'ensenyament.

-- Estudiants universitaris i de postgrau: Joves professionals que cerquen complementar la seua formació acadèmica amb habilitats blanes essencials per a l'èxit en el món laboral.

-- Professionals de la salut i el benestar: Incloent psicòlegs, coaches i terapeutes interessats a aplicar principis de gestió emocional en la seua pràctica professional.

-- Treballadors socials i personal d'ONGs: Professionals que enfronten desafiaments emocionals i de gestió d'equips en entorns d'alta pressió i cerquen millorar la seua eficàcia.


CRITERIS D'ADMISSIÓ


- L'admissió es realitzarà per ordre d'inscripció.

- Encara que el curs està obert a tots, es recomana que els candidats tinguen un interès genuí en el coaching i el desenvolupament personal.

- Es valora l'experiència prèvia en àrees relacionades, encara que no és un requisit indispensable.

- Es pot considerar la realització d'una entrevista o la presentació d'una carta de motivació per a entendre millor les expectatives i objectius dels candidats en relació al curs.


  PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ

La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic estableixi la direcció d'estudis.

Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguin admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per realitzar la matrícula.

 

 

  TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar a la pàgina:

 

https://cfp.ua.es/va/taxes.html

L'Expert en Gestió Emocional dels Recuros Humans és un estudi de formació permanent de la Universitat d'Alacant.


La legislació vigent permet que les universitats, fent ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols diferents als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat.

Els Estudis de Formació Permanent estan regulats per la següent normativa:

- REIAL DECRET 822/2021, de 28 de setembre, pel qual estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la qualitat

- Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant (BOUA 27/01/2023)

Més informació sobre normativa:

https://cfp.ua.es/va/normativa.html

 INFORMACIÓ DE CONTACTE

Centre de Formació Permanent

Telèfon: 965909422

cfpua@ua.es

https://cfp.ua.es/es/

ORGANITZADOR ACADÈMIC
Departament d'Organització d'Empreses

DIRECCIÓ ACADÈMICA
Director d'estudis:
Sánchez García, Eduardo

Coordinador de l'estudi:

Martínez Falcó, Javier

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares