Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: EXPERT/A EN EINES PER AL EQUILIBRI EMOCIONAL I LA CONSCIÈNCIA PLENA
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

EXPERT/A EN EINES PER AL EQUILIBRI EMOCIONAL I LA CONSCIÈNCIA PLENA

Codi:
 9451

Crèdits:
 Sense definir
 
Data de publicació:
 19/06/2024

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 80,50
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sense definir

PLA

EXPERT/A EN EINES PER AL EQUILIBRI EMOCIONAL I LA CONSCIÈNCIA PLENA

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Sense definir

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Contínua (ContinUA)

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
ÚNICO
18 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
EXPERTO/A EN HERRAMIENTAS PARA EL EQUILIBRIO EMOCIONAL Y LA CONCIENCIA PLENA

COMPETÈNCIES


Coneiximents/Continguts

  • CON01: Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CON03:Dissenyar i implementar programes de mentoria que permeten detectar i abordar les necessitats específiques de les persones.
  • CON04:Aplicar estratègies de mentoria per a la millora del rendiment, la gestió del temps i la planificació de metes.
  • CON05:Aplicar tècniques de mentoria per al desenvolupament personal dels participants, fomentant l'autoexploració, l'autoacceptació i la construcció d'una identitat positiva.
  • CON06:Aplicar enfocaments de mentoria que promoguen la inclusió i la diversitat.
  • CON07:Fomentar la creativitat i l'aplicació d'enfocaments innovadors.
  • CON08:Generar estratègies efectives per a gestionar el temps i les tasques, maximitzant l'eficiència.

Habilitats/Destreses

  • HD01:Saber comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'un mode clar i sense ambigüitats.
  • HD02: Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'un mode que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • HD05:Desenvolupar habilitats comunicatives i estratègies per a impulsar el rendiment.
  • HD06:Desenvolupar habilitats de mentoria específiques per a la presa de decisions relacionades amb l'orientació vocacional i professional.
  • HD07:Desenvolupar la intel·ligència emocional, l'empatia i les habilitats socials.
  • HD08: Millorar les habilitats de comunicació verbal i no verbal per a establir relacions de confiança i facilitar la generació d'ambients positius.
  • HD09:Desenvolupar habilitats per a gestionar les pròpies emocions i ajudar a uns altres a manejar les seues.
  • HD10:Desenvolupar una mentalitat oberta cap a l'aprenentatge continu i la cerca d'oportunitats per al desenvolupament professional i personal.

Capacitats/Competències

  • C01:Saber aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • C02:Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C05: Adquirir competències en gestió, orientació, inclusió i diversitat.
  • C07:Resoldre de manera constructiva els conflictes i fomentar de relacions positives.
  • C08:Tenir capacitat per a dissenyar i implementar estratègies de mentoria que fomenten la motivació intrínseca dels participants.
  • C09:Aplicar enfocaments de coaching que milloren les habilitats de planificació, organització i gestió del temps.
  • C13:Adquirir la capacitat de treballar de manera efectiva en equip.
  • C14:Adquirir la capacitat d'analitzar situacions, identificar problemes i prendre decisions informades.

 

Tipus d'assignatures

Crèdits

  Obligatòries (OB)

18

  Optatives (OP)

0

  Treball Final (OB)

 

TOTAL CRÈDITS

18

 

Aquest programa d'estudis està dissenyat per a formar mentors capaços d'abordar integralment el desenvolupament de competències, preparant-los per a enfrontar els reptes d'un món laboral i social en constant canvi, capacitant als participants en el disseny i implementació d'estratègies de mentoria que promoguin el desenvolupament d'habilitats socioemocionals en els altres, fomentant l'empatia, la comunicació efectiva, l'autoconsciència, la regulació emocional, i l'adaptabilitat, habilitats essencials per a l'èxit personal i professional en el segle XXI.

A més, es proporciona una base sòlida en psicologia de l'aprenentatge per a comprendre millor com les persones adquireixen coneixements, habilitats i valors, la qual cosa permetrà als mentors guiar als seus mentorats en l'exploració dels seus interessos vocacionals i en la presa de decisions informades sobre el seu futur professional, secundant-los en la construcció d'un camí vocacional alineat amb les seves passions i habilitats. Això requereix equipar als participants amb les eines i tècniques necessàries per a manejar conflictes de manera efectiva, promovent ambients inclusius que valorin i celebrin la diversitat.

Per això, els participants aprendran a crear espais segurs per al diàleg i la col·laboració, on tots els seus mentorats se sentin valorats i puguin desenvolupar-se, independentment del seu origen, identitat o creences.

 

L'Expert/a en Eines pe a l'Equilibri Emocional i la Consciència Plena és un estudi de formació permanent de la Universitat d'Alacant.

La legislació vigent permet que les universitats, fent ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols distints als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat.

Els Estudis de Formació Permanent estan regulats per la siguente normativa:



- REIAL DECRET 822/2021, de 28 de setembre, pel qual estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la qualitat

- Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant (BOUA 27/01/2023)

 


REQUISITS D'ACCÉS

Per a accedir als Estudis de Formació Permanent es requereix:

  • - Estar en possessió d'un títol universitari oficial.
  •  - També podran accedir els qui els reste superar el TFG (treball de fi de grau) i un màxim de 9 crèdits ECTS per a obtenir la titulació de Grau.

 

   DIRIGIT A

  • Aquest programa està dirigit a qualsevol persona interessada transformar carreres, organitzacions i comunitats a través de la mentoria, podent ser particularment valuós per als següents perfils:

    - Pares i tutors: Persones interessades a millorar la relació amb els seus fills mitjançant l'aplicació de tècniques de mentoria per a desenvolupar les seues habilitats de comunicació i orientació.

    - Directius i administradors: Directors, subdirectors, coordinadors i altres líders interessats a desenvolupar estratègies de mentoria per a millorar la gestió i el clima de treball en les seues organitzacions.

    - Entrenadors i capacitadors: Professionals que es dediquen al desenvolupament d'habilitats en diversos contextos i que cerquen integrar la mentoria en la seua cartera de metodologies.

    - Professionals de recursos humans: Responsables de recursos humans interessats a aprendre eines de mentoria per a millorar la gestió del talent, el desenvolupament professional i la formació del personal.

    - Consultors: Experts que assessoren diverses organitzacions en diferents aspectes i que poden utilitzar la mentoria com a eina per a impulsar canvis i generar ambients positius.

    - Gestors de projectes socials: Persones que lideren projectes d'innovació social que requereixen habilitats de mentoria per a gestionar equips i promoure la inclusió, la diversitat i el canvi efectiu.

    - Estudiants de grau i postgrau: Aquests estudis complementen la seua formació acadèmica amb habilitats pràctiques de mentoria molt útils per a la vida personal i professional, les quals els permetran avançar en les seues carreres amb major facilitat i resiliència.

  CRITERIS D'ADMISSIÓ

 

- L'admissió es realitzarà per ordre d'inscripció.
- Encara que el curs està obert a tots, es recomana que els candidats tinguen un interès genuí en el coaching i el desenvolupament personal.
- Es valora l'experiència prèvia en àrees relacionades, encara que no és un requisit indispensable.
- Es pot considerar la realització d'una entrevista o la presentació d'una carta de motivació per a entendre millor les expectatives i objectius dels candidats en relació al curs.


  PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ


  • La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic estableixi la direcció d'estudis.
  • Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguin admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per realitzar la matrícula.

 

  TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar a la pàgina:

https://cfp.ua.es/va/taxes.html

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares