Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GESTIÓ DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ, INCLUSIÓ SOCIAL I RESILIÈNCIA
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GESTIÓ DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ, INCLUSIÓ SOCIAL I RESILIÈNCIA

Codi:
 9448

Crèdits:
 60
 
Data de publicació:
 19/06/2024

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 70
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sense definir

PLA

MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GESTIÓ DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ, INCLUSIÓ SOCIAL I RESILIÈNCIA

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Sense definir

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Contínua (ContinUA)

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
ÚNICO

COMPETÈNCIES


Coneiximents/Continguts

  • CON01:Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CON02:Adquirir aprenentatge teòric en matèria de mentoria.
  • CON03:Dissenyar i implementar programes de mentoria que permeten detectar i abordar les necessitats específiques de les persones.
  • CON04:Aplicar estratègies de mentoria per a la millora del rendiment, la gestió del temps i la planificació de metes.
  • CON05:Aplicar tècniques de mentoria per al desenvolupament personal dels participants, fomentant l'autoexploració, l'autoacceptació i la construcció d'una identitat positiva.
  • CON06:Aplicar enfocaments de mentoria que promoguen la inclusió i la diversitat.
  • CON07:Fomentar la creativitat i l'aplicació d'enfocaments innovadors.
  • CON08:Generar estratègies efectives per a gestionar el temps i les tasques, maximitzant l'eficiència.

Habilitats/Destreses

  • HD01:Saber comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'un mode clar i sense ambigüitats.
  • HD02:Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'un mode que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • HD03:Desenvolupar habilitats específiques de mentoria.
  • HD04:Fomentar de l'autoconsciència, la intel·ligència emocional i el desenvolupament personal.
  • HD05:Desenvolupar habilitats comunicatives i estratègies per a impulsar el rendiment.
  • HD06:Desenvolupar habilitats de mentoria específiques per a la presa de decisions relacionades amb l'orientació vocacional i professional.
  • HD07:Desenvolupar la intel·ligència emocional, l'empatia i les habilitats socials.
  • HD08:Millorar les habilitats de comunicació verbal i no verbal per a establir relacions de confiança i facilitar la generació d'ambients positius.
  • HD09:Desenvolupar habilitats per a gestionar les pròpies emocions i ajudar a uns altres a manejar les seues.
  • HD10:Desenvolupar una mentalitat oberta cap a l'aprenentatge continu i la cerca d'oportunitats per al desenvolupament professional i personal.
  • HD11:Desenvolupar habilitats de lideratge adaptatives que s'ajusten a diferents situacions i necessitats.

Capacitats/Competències

  • C01:Saber aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • C02:Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C03:Desenvolupar competències per al lideratge efectiu, que permeten liderar equips, promoure canvis positius i millorar la qualitat dels resultats obtinguts.
  • C04:Aplicar tècniques de mentoria per a impulsar el desenvolupament personal i professional, identificant metes i facilitant la seua consecució.
  • C05:Adquirir competències en gestió, orientació, inclusió i diversitat.
  • C06:Desenvolupar estratègies de mentoria per a ajudar els participants a manejar l'estrès i l'ansietat.
  • C07:Resoldre de manera constructiva els conflictes i fomentar de relacions positives.
  • C08:Tenir capacitat per a dissenyar i implementar estratègies de mentoria que fomenten la motivació intrínseca dels participants.
  • C09:Aplicar enfocaments de coaching que milloren les habilitats de planificació, organització i gestió del temps.
  • C10:Aplicar tècniques i competències per a desenvolupar un pensament crític, impulsar la resiliència i fomentar el creixement continu.
  • C11:Adquirir la capacitat de comprendre i compartir els sentiments dels altres.
  • C12:Adquirir la capacitat d'adaptació i recuperació davant desafiaments i situacions difícils.
  • C13:Adquirir la capacitat de treballar de manera efectiva en equip.
  • C14:Adquirir la capacitat d'analitzar situacions, identificar problemes i prendre decisions informades.

Aquest programa d'estudis s'enfoca a dotar als participants amb una comprensió profunda i aplicable de com la mentoria pot ser una força catalitzadora en el desenvolupament personal i professional, explorant els fonaments de la mentoria, els seus principis i valors fonamentals, i destacant la importància de construir relacions autèntiques i efectives. Aquesta base teòrica serveix com el pilar sobre el qual es construeix l'enteniment que la mentoria és una eina de transformació que té el poder d'influir positivament en la vida de les persones i les organitzacions. Es guia als participants a través d'un procés detallat per a identificar, desenvolupar i potenciar competències clau, promovent un enfocament de desenvolupament personalitzat que assegura als participants la implementació d'aquests coneixements i habilitats en una gran varietat de contextos i situacions.

Els participants són equipats amb estratègies avançades i tècniques específiques per a infondre les claus del lideratge a altres persones, preparant-los per a superar desafiaments complexos, i per a liderar amb confiança i visió estratègica. Els participants emergeixen com a mentors competents i empàtics, totalment equipats per a guiar a uns altres en el seu camí cap al desenvolupament de competències i lideratge efectiu, garantint que l'impacte d'aquests estudis transcendisca l'àmbit individual, contribuint al desenvolupament personal i a la creació d'entorns més dinàmics, inclusius i enriquidors. A més, s'ofereix als estudiants la possibilitat d'aprendre a dominar l'art de la comunicació, una eina fonamental en el procés de mentoria, la qual cosa implica desenvolupar la seua capacitat per a transmetre idees de manera clara i constructiva, així com la seua habilitat per a escoltar activament, i comprendre les necessitats i motivacions dels seus interlocutors, adaptant el seu estil de comunicació per a maximitzar l'impacte positiu.

A més, s'aborden estratègies per a inspirar i motivar a les persones que ens envolten, fomentant la creació d'un entorn positiu que els permeta aconseguir el seu màxim potencial. Els participants exploraran tècniques per a establir objectius realistes i desafiadors, proporcionar una retroalimentació constructiva i reconèixer els assoliments aliens, amb la finalitat de millorar el rendiment tant a nivell individual com grupal.

 

Tipus d'assignatures

Crèdits

  Obligatòries (OB)

54

  Optatives (OP)

0

  Treball Final (OB)

6

TOTAL CRÈDITS

60

El Màster de Formació Permanent en Gestió del Desenvolupament Humà, Inclusió Social i Resiliència és un estudi de formació permanent de la Universitat d'Alacant.

La legislació vigent permet que les universitats, fent ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols distints als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat.

Els Estudis de Formació Permanent estan regulats per la siguente normativa:



- REIAL DECRET 822/2021, de 28 de setembre, pel qual estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la qualitat

- Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant (BOUA 27/01/2023)

 

REQUISITS D'ACCÉS

Per a accedir als Estudis de Formació Permanent es requereix:

  • Estar en possessió d'un títol universitari oficial.
  •  També podran accedir els qui els reste superar el TFG (treball de fi de grau) i un màxim de 9 crèdits ECTS per a obtenir la titulació de Grau.

 

   DIRIGIT A


  • Aquest programa està dirigit a qualsevol persona interessada transformar carreres, organitzacions i comunitats a través de la mentoria, podent ser particularment valuós per als següents perfils:

    -- Pares i tutors: Persones interessades a millorar la relació amb els seus fills mitjançant l'aplicació de tècniques de mentoria per a desenvolupar les seues habilitats de comunicació i orientació.

    - Directius i administradors: Directors, subdirectors, coordinadors i altres líders interessats a desenvolupar estratègies de mentoria per a millorar la gestió i el clima de treball en les seues organitzacions.

    - Entrenadors i capacitadors: Professionals que es dediquen al desenvolupament d'habilitats en diversos contextos i que cerquen integrar la mentoria en la seua cartera de metodologies.

    - Professionals de recursos humans: Responsables de recursos humans interessats a aprendre eines de mentoria per a millorar la gestió del talent, el desenvolupament professional i la formació del personal.

    - Consultors: Experts que assessoren diverses organitzacions en diferents aspectes i que poden utilitzar la mentoria com a eina per a impulsar canvis i generar ambients positius.

    - Gestors de projectes socials: Persones que lideren projectes d'innovació social que requereixen habilitats de mentoria per a gestionar equips i promoure la inclusió, la diversitat i el canvi efectiu.

    - Estudiants de grau i postgrau: Aquests estudis complementen la seua formació acadèmica amb habilitats pràctiques de mentoria molt útils per a la vida personal i professional, les quals els permetran avançar en les seues carreres amb major facilitat i resiliència.

  CRITERIS D'ADMISSIÓ


- L'admissió es realitzarà per ordre d'inscripció.
- Encara que el curs està obert a tots, es recomana que els candidats tinguen un interès genuí en el coaching i el desenvolupament personal.
- Es valora l'experiència prèvia en àrees relacionades, encara que no és un requisit indispensable.
- Es pot considerar la realització d'una entrevista o la presentació d'una carta de motivació per a entendre millor les expectatives i objectius dels candidats en relació al curs.


  PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ


  • La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic estableixi la direcció d'estudis (veure dades de contacte en l'apartat "+info" del menú lateral).
  • Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguin admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per realitzar la matrícula.

 

  TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar a la pàgina:

https://cfp.ua.es/va/taxes.html

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares