Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: EXPERT/A EN GUIA TURÍSTIC
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

EXPERT/A EN GUIA TURÍSTIC

Codi:
 9413

Crèdits:
 20
 
Data de publicació:
 26/01/2023

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 90
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sin Validez

PLA

EXPERT/A EN GUIA TURÍSTIC

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Presencial

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Contínua (ContinUA)

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
UNICO
20 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
EXPERTO/A EN GUÍA TURÍSTICO

COMPETÈNCIES


Coneiximents/Continguts

  • CON1:Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON2:Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CON3:Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CON4:Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CON5:Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CON6:Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CON7:Que els alumnes coneguen, comprenguen i apliquen els principis de la Interpretació del patrimoni en els seus discursos i en el seu treball habitual com a guies.
  • CON8:Que coneguen la metodologia de la planificació interpretativa com a estratègia de planificació per a la creació de nous productes turístics en forma de rutes, senderes o itineraris.

Habilitats/Destreses

  • HD1:Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'un mode clar i sense ambigüitats
  • HD2:Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'un mode que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • HD3:Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • HD4:Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • HD5:Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no sols la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • HD6:Que siguen capaços de desenvolupar i oferir en la pràctica diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpretació del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.

Capacitats/Competències

  • C2:Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3:Que els estudiants segueixen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-s'a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre els responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació *dels seus coneixements i judicis.
  • C4:Que adquirisquen competències suficients per a mostrar-se com a comunicadors i gestors eficients, sent capaços d'elaborar i exposar arguments en diferents situacions, i de resoldre situacions de conflicte dins d'aquest sector laboral.
  • C5:Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris
  • C7:Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis..
  • C8:Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, bibliografia web, xarxa de *tourist *info, etc.
  • C6:Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entorn ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • C9:Que els alumnes estiguen capacitats per a aplicar les diferents tècniques d'animació del patrimoni més adequades en les diferents situacions.
  • C10:Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • C11:Que sàpien adequar les estratègies interpretatives més adequades a cada entorn i a cada grup, a partir de diferents tècniques i mitjans interpretatius.
  • C12:Que els estudiants apliquen tots els conceptes i mètodes per al disseny de nous productes en forma de projecte final de curs.
  • C13:Que siguen capaços de dissenyar diferents productes turístics a diferents escales, a partir del patrimoni natural i cultural, en els quals s'apliquen criteris d'interpretació del patrimoni, amb la finalitat d'aconseguir una experiència turística i recreativa satisfactòria a diversos tipus de públics tant pels seus trets generacionals o sociodemogràfics, com per la seua motivació i les seues capacitats.


L´ Expert en Guia Turístic consta de 20 crèdits ECTS distribuïts de la següent forma:

Tipus d'assignatures

Crèdits

  Obligatòries(OB)

20

  Optatives(OP)

0

     Pràctiques Externes

                    0

  Treball Final (OB)

0

TOTAL CRÈDITS

20

 

Cada crèdit ECTS computa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant.

En l'apartat "Pla d'estudis" del menú lateral es pot consultar la informació sobre cadascuna de les assignatures que integren el pla d'estudis.

 

Després de superar el total de crèdits s'obté l´estudi de formació permanent de  EXPERT EN GUIA TURÍSTIC.

Aquest estudi forma part del Programa d'Estudis de Formació Permanent en GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI, que està integrat pels següents Estudis:

- Màster de Formació Permanent en Guia Turístic i Interpretació del Patrimoni.

-Especialista en Interpretació del Patrimoni I Guia Turístic.

-Expert/a en Guia Turístic.


          REQUISITS D'ACCÉS

Per accedir als Estudis de Formació Permanent es requereix:

  • Estar en possessió d'un títol universitari oficial.
  • També podran accedir els qui els reste superar el TFG (treball de fi de grau) i un màxim de 9 crèdits per a obtenir la titulació de Grau.


DIRIGIT A

- Estudiants universitaris titulats relacionats amb titulacions com: Grau de Turisme, Diplomatura en Turisme, Grau en Història, Història de l'Art, Geografia i ordenació del territori, Humanitats o Ciències Ambientals, així com joves diplomats i llicenciats en aquestes titulacions i branques afins amb interès per millorar la seua formació aplicada en aquest àmbit del turisme.


CRITERIS D'ADMISSIÓ

  
Curriculum vitae i expedient acadèmic. 


PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ

La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic estableixi la direcció d'estudis.

Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguin admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per realitzar la matrícula.


TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar a la pàgina:

https://cfp.ua.es/va/taxes.html

 

L´Expert/a en Guia Turístic és un estudi de formació permanent de la Universitat d'Alacant.

La legislació vigent permet que les universitats, fent ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols diferents als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat.

Els Estudis de Formació Permanent estan regulats per la següent normativa:

- REIAL DECRET 822/2021, de 28 de setembre, pel qual estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la qualitat

- Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant (BOUA 27/01/2023)

Més informació sobre normativa:

https://cfp.ua.es/va/normativa.html

 

BEQUES

Es podrà atorgar un nombre limitat de beques si s'aconsegueix el nombre mínim d'inscrits que garantisca l'autofinançament.

En aqueix cas, les beques correspondran al 5% del nombre d'alumnes efectivament matriculats, aplicant-se de la següent manera.

- De 0 a 13 matriculats: 0 beques

- 14 a 19 alumnes matriculats: 0,5 (mitja beca)

- De 20 a 24 alumnes : 1 (dues mitges beques)

En la baremación de les sol·licituds per part de la Comissió del Centre que es constituïsca a aquest efecte atorgarà fins a un màxim de 5 punts, atenent als següents apartats:

- Valoració de l'expedient acadèmic dels estudis que li van donar accés a l'estudi (fins a 2 punts)

- Valoració de les dades familiars i econòmics (fins a 2 punts)

- Curriculum vitae (fins a 1 punt)

 

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares