Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Research groups
  Educación Inclusiva y Tecnología (IncluTIC)

@*@(persona.Nombre)*@

General data

Field of study:
Social Sciences and Law Studies
Website:
E-mail:
Telephone:
+34 965903400 x 2904

Annual reports

Annual report
  • Realidad virtual inmersiva y aumentada en la intervención del Trastorno del Espectro Autista (TEA)
  • Robótica educativa para las necesidades especiales
  • Las TIC como herramienta para una educación inclusiva y especiales.
  • Educación inclusiva y diversidad funcional.
  • Las TIC y los medios audiovisuales como recurso didáctico en metodologías activas.
  • Innovaciones en contextos escolares inclusivos.
  • Metodologías inclusivas en la formación del profesorado.

 

 

Services offered

Design of immersive virtual environments for students with special educational needs.
Selection, design and application of augmented reality environments for students with special educational needs.
Design of social situations for the use of educational robotics in students with functional diversity. Implementation of active and audiovisual methodologies in the classroom.

 

 

Results

Design of questionnaires for the evaluation of educational improvement of students with special educational needs.

 

 

Available relevant infrastructure

The Bee Bop robot is available to implement interventions for students with ASD.

 

 

RELEVANT CONTRIBUTIONS TO RESEARCH PROJECTS
  • Project title: La aplicación de la realidad virtual y la robótica en la comunicación e interacción social de alumnado con Trastorno del Espectro Autista
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE CIENCIA E INNOVACION
    Starting date: 01/09/2021
    Termination date: 31/08/2024
  • Project title: E.ACCESIBLE
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Starting date: 22/06/2010
    Termination date: 30/06/2013
  • Project title: Mejora de la calidad e internacionalización de la Escuela de Doctorado de la Universidad de Alicante
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Starting date: 01/01/2016
    Termination date: 31/12/2017
  • Project title: VIII Congreso internacional de psicología y educación.
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: GENERALITAT VALENCIANA
    Starting date: 15/06/2016
    Termination date: 17/06/2016
  • Project title: Realidad virtual inmersiva y robótica para la mejora de las competencias sociales y emocionales del alumnado con síndrome de Asperger.
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: GENERALITAT VALENCIANA
    Starting date: 01/01/2014
    Termination date: 31/12/2014

Publications See search box

RELEVANT CONTRIBUTIONS IN JOURNALS
  • Title: Cinematographic Habits of Future Spanish Teachers from a Socio-Educational Perspective
    Authors: Lorenzo, A.; Lledó, A.; Pérez-Vázquez. E; Lorenzo, G.
    Journals International Journal of Environmental Research and Public Health
    Volume: 17
    Pages: 1 - 19
    Date: 2020
    ISSN: 1661-7827
    DOI: doi.org/10.3390/ijerph17155361
  • Title: Application of virtual reality in people with ASD from 1996 to 2019
    Authors: Lorenzo, G.; , Lorenzo Lledó, A.; , Lledó, A.; Pérez-Vázquez. E
    Journals Journal of Enabling Technologies
    Volume:
    Pages: 1 - 16
    Date: 2020
    ISSN: 2398-6263
  • Title: Evolution and Identification from a Bibliometric Perspective of the Use of Robots in the Intervention of Children with ASD
    Authors: Pérez-Vázquez. E; Lorenzo, G.; Lledó, A.; Lorenzo, A.
    Journals Technology, Knowledge and Learning (Online)
    Volume: 25
    Pages: 83 - 114
    Date: 2020
    ISSN: 2211-1670
  • Title: Preliminary study of augmented reality as an instrument for improvement of social skills in children with autism spectrum disorder
    Authors: Lorenzo, G.; Gómez-Puerta, M.; Arráez, G.; Lorenzo, A.
    Journals Education and Information Technologies
    Volume: 24
    Pages: 181 - 204
    Date: 2019
    ISSN: 1360-2357
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-018-9768-5
  • Title: The application of immersive virtual reality for students with ASD: A review between 1990¿2017
    Authors: Lorenzo, G.; , Lledó, A.; , Arraez Vera, G.; , Lorenzo Lledó, A.
    Journals Education and Information Technologies
    Volume: 24
    Pages: 127 - 151
    Date: 2019
    ISSN: 1360-2357
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-018-9766-7
RELEVANT PUBLISHED BOOKS
  • Title: Inventario y descripción de las soluciones de accesibilidad a la web existentes para personas con discapacidad física y sensorial
    Authors: Roig-Vila, R. et al.; , Alcantud Marín, F.; Grau, S.; , Guarinos Navarro, I. y Roig Vila, R. (Dirs.); Lledó, A.
    Editorial: Editorial Marfil
    Date: 2011
    ISBN: 978-84-268-1591-0
RELEVANT PUBLISHED BOOK CHAPTERS
  • Book chapter title: Evolución de la aplicación de la realidad aumentada en educación
    Authors: Lorenzo, A.; RUIZ FERNANDEZ, LORENA; , Lorenzo-Lledó; Lorenzo, G.; , Lorenzo
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pages: 1196 - 1207
    Date: 2019
    ISBN:
    Book title: Investigación e innovación en la Enseñanza Superior. Nuevos contextos, nuevas ideas
  • Book chapter title: Gamificación en la educación universitaria: El uso del escape room como estrategia de aprendizaje.
    Authors: Pérez-Vázquez. E; RUIZ FERNANDEZ, LORENA; , Pérez Vázquez; Lledó, A.; , Elena; , Gilabert Cerdá; , Alba; , Lledó-Carreres; , Asunción
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pages: 660 - 668
    Date: 2019
    ISBN:
    Book title: Investigación e innovación en la Enseñanza Superior. Nuevos contextos, nuevas ideas
  • Book chapter title: Producción científica sobre educación inclusiva desde indicadores bibliométricos
    Authors: Lorenzo, G.; , Lorenzo; Lorenzo, A.; , Lorenzo-Lledó
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pages: 143 - 150
    Date: 2019
    ISBN:
    Book title: Didácticas Inclusivas
  • Book chapter title: Storytelling como medio de comunicación en las aulas digitales
    Authors: Roig-Vila, Rosabel; , ALBEROLA ROBLES, CRISTINA; Álvarez-Herrero, J. F.; , FLORES LUEG, CAROLINA; López, E.; Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; ; Mengual, S.; Vázquez Cano, E.; ; MARTÍNEZ DOMÍNGUEZ, M. J.; SAULEDA MARTINEZ, AITANA
    Editorial: ICE de la Universidad de Alicante
    Pages: 1065 - 1079
    Date: 2019
    ISBN:
    Book title: Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19.

    RUA: http://hdl.handle.net/10045/99952
  • Book chapter title: A Bibliometric Study on the Use of Virtual Reality (VR) as an Educational Tool for High-Functioning Autism Spectrum Disorder (ASD) Children
    Authors: , Fernández-Herrero; FERNANDEZ, J.; Lorenzo, G.; , Lorenzo-Lledó; , Lledó
    Editorial: Intech
    Pages: 59 - 83
    Date: 2018
    ISBN:
    Book title: Contemporary Perspective on Child Psychology and Education
RELEVANT CONFERENCE PAPERS
  • Title: La formación del alumnado del Grado de Maestro en Educación Primaria sobre las TIC para la discapacidad
    Authors: ; Lorenzo, A.; Lledó, A.; Lorenzo, G.; Pérez-Vázquez. E;
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: X Congreso Internacional de Psicología y Educación (CIPE)
    Event type: Internacional
    City of performance:
    Date of performance: 14/06/2021
  • Title: Dificultades percibidas por el alumnado universitario en tiempos de COVID en la enseñanza dual
    Authors:
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: XIX jornadas de redes de investigación en docencia universitaria - REDES 2021
    Event type: Internacional
    City of performance:
    Date of performance: 10/06/2021
  • Title: La producción científica sobre discapacidad auditiva desde un análisis bibliométrico
    Authors: ; Lledó, A.; Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; Pérez-Vázquez. E;
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: XXIX Congreso Internacional INFAD `Confianza en tiempos de crisis`
    Event type: Europeo
    City of performance: Coimbra (PORTUGAL)
    Date of performance: 06/05/2021
  • Title: AUGMENTED REALITY IN MATHEMATICS IN HIGH SCHOOL EDUCATION THROUGH SCIENTIFIC PRODUCTION
    Authors: , García; Lorenzo, G.; , Pérez Vázquez; , Gilabert; , Lorenzo; , Lledó; , Lorenzo-Lledó
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: 12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDUEARN 2020)
    Event type: Nacional
    City of performance:
    Date of performance: 06/07/2020
  • Title: FAVOURABLE METHODOLOGIES FOR EDUCATIONAL INTERVENTION WITH STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
    Authors: , Pérez Vázquez; Lorenzo, G.; , Gilabert; , García-Albadalejo; , Lorenzo; , Lledó; , Lorenzo-Lledó
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: 12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDUEARN 2020)
    Event type: Nacional
    City of performance:
    Date of performance: 06/07/2020