RELEVANT CONTRIBUTIONS IN JOURNALS
-
Title: Exploring Pre-Service STEM Teachers" Capacity to Teach Using a Gender-Responsive Approach.
Authors: Miralles, C.; , KITTA , IOANNA; Cardona-Moltó, M. C.
Journals Sustainability
Volume: 15
Pages: 1 - 21
Date: 2023
ISSN: 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/ su151411127
-
Title: Aportes de la danza contemporánea al estado afectivo-emocional y psicológico de mujeres inmigrantes víctimas de violencia machista.
Authors: Vera Esteban, M. C.; CARDONA MOLTO, MARIA CRISTINA
Journals Estudos Feministas
Volume: En prensa
Pages: -
Date: 2022
ISSN: 0104-026X
-
Title: Educating prospective teachers for a sustainable gender equality practice: Survey design and validation of a self-efficacy scale.
Authors: Miralles, C.; Chiner, E.; Cardona-Moltó, M. C.
Journals International Journal of Sustainability in Higher Education
Volume: 23
Pages: 379 - 403
Date: 2022
ISSN: 1467-6370
DOI: https://doi.org/10.1108/IJSHE-06-2020-0204
-
Title: Internet Use and Online Behaviour of Adults with Intellectual Disability: Support Workers` Perceptions, Training and Risk Mediation
Authors: Gómez-Puerta, M.; Chiner, E.
Journals Disability and Society
Volume: 37
Pages: 1107 - 1128
Date: 2022
ISSN: 0968-7599
DOI: https://doi.org/10.1080/09687599.2021.1874300
-
Title: Digital inclusion and participation of people with intellectual disabilities during COVID-19?: A rapid review and international bricolage
Authors: Chadwick, Darren; Alfredsson Ågren, Kristin; Caton, Sue; Chiner, E.; Danker, Joanne; Gómez-Puerta, M.; Heitplatz, Vanessa; Johansson, Stefan; Normand, Claude L.; Murphy, Esther; Plichta, Piotr; Strnadová, Iva; Flygare Wallén, Eva
Journals Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities
Volume: 19
Pages: 242 - 256
Date: 2022
ISSN: 1741-1130
DOI: http://dx.doi.org/10.1111/jppi.12410
-
Title: Cuestionario sobre las creencias personales y profesionales acerca de la diversidad
Authors: , Cardona-Moltó, M.C.; Chiner, E.; , Chiner-Sanz, E.
Journals Revista sin ISSN
Volume:
Pages: -
Date:
ISSN: 0000-0000
-
Title: Gender mainstreaming implementation in university teaching: A close look at the views of teacher educators in Spain.
Authors: MIRALLES CARDONA, CRISTINA; CARDONA MOLTO, MARIA CRISTINA; Chiner, E.
Journals Nordic Journal of Studies in Educational Policy
Volume:
Pages: -
Date:
ISSN: 2002-0317
-
Title: Prepared to sustain quality education for all? A comparative study of pre-service teachers' self-efficacy for inclusive practice in Spain and the United States.
Authors: CARDONA MOLTO, MARIA CRISTINA; MIRALLES CARDONA, CRISTINA; Tichá, R.; Abery, B. H.
Journals The Journal pf Teacher EDucation for Sustainability
Volume:
Pages: -
Date:
ISSN: 1691-4147
-
Title: Relationship between academic goals and prosocial behaviour in social work university students
Authors: Suriá, R.; Villegas, E.
Journals Cuadernos de Trabajo Social
Volume:
Pages: -
Date:
ISSN: 0214-0314
-
Title: Análisis comparativo de programas de formación en seguridad digital para menores
Authors: Gómez-Puerta, M.; Chiner, E.; Oliver Ridaura, Andrea
Journals INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
Volume: 37
Pages: 635 - 624
Date: 2025
ISSN: 0214-9877
DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2025.n1.v1.2856
RELEVANT PUBLISHED BOOKS
-
Title: Guía de recomendaciones para la atención al alumnado universitario con altas capacidades intelectuales
Authors: Gómez-Puerta, M.; , Rodríguez Rodríguez, R.; Chiner, E.
Editorial: CEE Limencop, S.L.
Date: 2023
ISBN: 978-84-09-52716-8
-
Title: Atención a las necesidades específicas de apoyo educativo en la Educación Primaria.
Authors: Gómez-Puerta, M.
Editorial: Amazon
Date: 2019
ISBN: 9781070931029
-
Title: Diagnóstico psicopedagógico.
Authors: Cardona-Moltó, M. C.; Chiner, E.; Lattur-Devesa, A.
Editorial: Editorial ECU
Date: 2006
ISBN: 84-8454-543-1
-
Title: Diversidad y educación inclusiva. Enfoques metodológicos y estrategias para una enseñanza colaborativa.
Authors: Cardona-Moltó, M. C.
Editorial: Pearson-Prentice Hall
Date: 2005
ISBN: 84-205-5003-5
-
Title: Introducción a los métodos de investigación en educación
Authors: Cardona-Moltó, M. C.
Editorial: Eos
Date: 2002
ISBN: 84-9727-006-1
-
Title: Actas / Proceedings / Actes 3rd International Congress: Education and Knowledge
Authors: Antolí-Martínez, J. M.; Mengual, S.; Lopez-Padron, A. ; Lorenzo-Alvarez, C. ; Onrubia-Martínez, V.
Editorial: OCTAEDRO
Date: 2024
ISBN: 9788410282322
-
Title: Conocimiento compartido y educación
Authors: Flores Lueg, Carolina Bernarda; Gómez-Puerta, M.
Editorial: Dykinson
Date: 2024
ISBN: 978-84-1170-940-8
-
Title: E/B Learning como instrumento metodológico en la Educación Superiro. EStudio de casos en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte de la Universiad de Alicante
Authors: Mengual, S.; , Mengual Andrés, S.; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila, R \u0026 Blasco Mira, J.E.; Blasco, J.E.
Editorial: INSTITUTO DE EDUCAÇAO DA UNIVERSIDADE DE LISBOA
Date: 2010
ISBN: 978-989-96-999-1-5
-
Title: Tic@aula 2007. Aula digital
Authors: Mengual, S.; , Roig, R.; Grau, S.; Merma, G.; , Pastor, F.; , (Coords.)
Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
Date: 2007
ISBN: 978-84-690-6871-7
-
Title: Diagnòstic psicopedagògic
Authors: Chiner, E.; Cardona-Moltó, M. C.; Lattur-Devesa, A.
Editorial: Editorial ECU
Date: 2006
ISBN: 84-8454-542-3
RELEVANT PUBLISHED BOOK CHAPTERS
-
Book chapter title: Servicios de apoyo a la inclusión de los estudiantes universitarios: estudio comparado
Authors: Gómez-Puerta, M.; Chiner, E.; , R. I. Rodríguez Rodríguez; , GÓMEZ MARTÍNEZ, ÁNGELES; Domínguez Santos, Susana
Editorial: Dykinson
Pages: 2027 - 2632
Date: 2023
ISBN:
Book title: Educar para transformar: innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos.
-
Book chapter title: Apoyo al alumnado con altas capacidades intelectuales en las universidades españolas
Authors: Gómez-Puerta, M.; Chiner, E.; , Rodríguez Rodríguez, R.; Domínguez Santos, Susana; , GÓMEZ MARTÍNEZ, ÁNGELES
Editorial: Octaedro
Pages: 389 - 397
Date: 2022
ISBN:
Book title: El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria
-
Book chapter title: Education for gender equality in teacher preparation: Gender mainstreaming policy and practice in Spanish higher education.
Authors: Cardona-Moltó, M. C.; Miralles, C.
Editorial: IGI GLOBAL
Pages: 65 - 89
Date: 2022
ISBN:
Book title: Education as the Driving Force of Equality for the Marginalized.
DOI: 10.4018/978-1-7998-8025-7
-
Book chapter title: Universal accesibility and design for all in the workplace: State of affairs for people with disabilities in the Spanish context
Authors: GOMEZ PUERTA, JOSE MARCOS; Chiner, E.; Cardona-Moltó, M. C.
Editorial: Cambridge Scholars Publishing
Pages: 10 - 32
Date: 2022
ISBN:
Book title: The dignity of work: The value of employment for people with disabilities around the world
-
Book chapter title: Assessing student teachers" perceptions of self-efficacy for a sustainable gender equality practice: A case study in Spain.
Authors: Miralles, C.; Cardona-Moltó, M. C.; Chiner, E.
Editorial: NOVA Science Publishers, Inc
Pages: 179 - 202
Date: 2021
ISBN:
Book title: Gender Equality: Past, Present and Future Perspectives
-
Book chapter title: Influencia del género en la mediación parental y docente de los riesgos en el uso de internet
Authors: Pastor-Pastor, C; Chiner, E.; Gómez-Puerta, M.
Editorial:
Pages: 177 - 193
Date: 2025
ISBN:
Book title: Educación y Humanidades. Aportaciones al conocimiento actual
-
Book chapter title: Género y habilidades de escritura: un estudio comparativo en estudiantes de tercer grado de básica primaria en Colombia
Authors: Gravini Donado, Marbel; Borja Vargas, Heidy; Barrios Fontalvo, Muriel; Chiner, E.
Editorial:
Pages: 109 - 118
Date: 2024
ISBN:
Book title: Inclusión, diversidad y desarrollo personal
-
Book chapter title: HERRAMIENTAS DE EVALUACIÓN PARA EXAMINAR LAS PERCEPCIONES HACIA LA DISCAPACIDAD
Authors: Suriá, R.; Villegas, E.
Editorial: ASUNIVEP Asociacion Universitaria de Educacion en Psicologia
Pages: 135 - 140
Date: 2024
ISBN:
Book title: PERSPECTIVAS MULTIDISCIPLINARES EN SALUD: ESTRATEGIAS PRÁCTICAS PARA EL BIENESTAR,
-
Book chapter title: Mediación en el uso de internet: un análisis bibliométrico
Authors: Pastor Pastor, Carlos; Chiner, E.; Gómez-Puerta, M.
Editorial: Dykinson
Pages: 1816 - 1836
Date: 2024
ISBN:
Book title: Calidad e innovación pedagógica. Experiencias docentes y tecnológicas aplicadas al aula.
-
Book chapter title: PROBLEMÁTICA PSICOLÓGICA EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS Y JUEGOS Y APUESTAS ONLINE
Authors: Suriá, R.; Villegas, E.; , María del Carmen López Sánchez; Carretón Ballester, MC.
Editorial:
Pages: 195 - 199
Date: 2024
ISBN:
Book title: EXPLORANDO EL ANÁLISIS DE CONTEXTOS CLÍNICOS Y DE SALUD: INVESTIGACIÓN E INTERVENCIÓN
RELEVANT CONFERENCE PAPERS
-
Title: Respuesta educativa al alumnado con altas capacidades intelectuales en la educación superior
Authors: Gómez-Puerta, M.; , R. I. Rodríguez Rodríguez
Type of participation:
Ponencia invitada
Conference name: XXI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y VI Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC (REDES-INNOVAESTIC 2023)
Event type: Internacional
City of performance: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT)
(ESPAÑA)
Date of performance: 08/06/2023
-
Title: Mediación docente para una gestión positiva de los riesgos de internet en alumnado con y sin necesidades de apoyo educativo
Authors: Chiner, E.; Gómez-Puerta, M.
Type of participation:
Ponencia invitada
Conference name: Icon Edu 2023 International Congress
Event type: Internacional
City of performance: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT)
(ESPAÑA)
Date of performance: 01/06/2023
-
Title: Inclusión y participación digital en las aulas chilenas del alumnado con discapacidad intelectual y trastorno del espectro autista
Authors: Chiner, E.; Gómez-Puerta, M.; Pastor-Pastor, C
Type of participation:
Comunicación
Conference name: XXX Congreso Internacional de Aprendizaje. Alfabetización y cambios educativos: Rediscutiendo el aprendizaje digital, el neoliberalismo y las políticas pospandémicas
Event type: Internacional
City of performance: Sao Paulo
(BRASIL)
Date of performance: 12/07/2023
-
Title: STEM fields' student perceptions of self-efficacy for a gender eqaulity practice: A cross-cultural international study.
Authors: Miralles, C.; , KITTA , IOANNA
Type of participation:
Comunicación
Conference name: 2022 AERA (American Educational Research Association) Annual Meeting
Event type: Internacional
City of performance: Virtual event
(ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA)
Date of performance: 21/04/2022
-
Title: Percepción del alumnado con altas capacidades intelectuales acerca de la respuesta educativa recibida en la Educación Superior
Authors: Gómez-Puerta, M.; Rodríguez Rodríguez, Rosabel; Chiner, E.
Type of participation:
Comunicación
Conference name: I Congreso Internacional Connectats: Talento y Altas Capacidades
Event type: Internacional
City of performance: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA)
(ESPAÑA)
Date of performance: 24/03/2023
-
Title: Family-oriented school interventions to safeguard students from online risks
Authors: Gómez-Puerta, M.; Pastor-Pastor, C; Villegas, E.; Suria-Martinez, R. ; Merma, G.; Mengual, S.
Type of participation:
Póster
Conference name: European Conference on Educational Research (ECER 2025)
Event type: Internacional
City of performance: Belgrado
(SERBIA)
Date of performance: 09/09/2025
-
Title: Family-oriented school interventions to safeguard students from online risks
Authors: Gómez Puerta, José Marcos; Pastor-Pastor, C; Villegas, E.; Suria-Martinez, R. ; Merma, G.; Mengual, S.
Type of participation:
Póster
Conference name: European Conference on Educational Research (ECER 2025)
Event type: Internacional
City of performance: Belgrado
(SERBIA)
Date of performance: 09/09/2025
-
Title: Family-oriented school interventions to safeguard students from online risks
Authors: Chiner, E.; Pastor-Pastor, C; Villegas, E.; Suria-Martinez, R. ; Merma, G.; MENGUAL ANDRES, SANTIAGO
Type of participation:
Ponencia
Conference name: European Confrence on Educationa Research - ECER 2025
Event type: Europeo
City of performance: Belgrado
Date of performance: 09/09/2025
-
Title: Estudio de caso: beneficios y riesgos del uso de internet percibidos por el alumnado
Authors: Pastor-Pastor, C; Chiner, E.; Gómez-Puerta, M.
Type of participation:
Comunicación
Conference name: International Congress: Education and Knowledge (ICON Edu 2025)
Event type: Internacional
City of performance: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT)
(ESPAÑA)
Date of performance: 11/06/2025
-
Title: Análisis comparado de programas de formación en seguridad digital para menores
Authors: Gómez-Puerta, M.; Chiner, E.; , OLIVER RIDAURA, ANDREA
Type of participation:
Comunicación
Conference name: XXXIV Congreso Internacional de Psicología y Educación (INFAD 2025)
Event type: Internacional
City of performance: Yucatán
(MEXICO)
Date of performance: 09/06/2025