Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Investigació Interdisciplinària en Docència Universitària - Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació/Educació Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Ciències Socials i Jurídiques
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 3664
Telèfon:
+34 96 590 3721

Memòries

Memòria anual
  • esto es una prueba
  • Tecnologies digitals i la seua articulació en contextos d'aprenentatge
  • Les tecnologies digitals com a suport per a l'educació inclusiva
  • Gestió i lideratge educatiu
  • Processos tutorials en l'educació superior
  • Convivència, clima de l'aula i diversitat en l'educació
  • Intel·ligència artificial i educació
  • Història de l'educació
  • Aprenentatge i desenvolupament professional docent
  • Mobilitat estudiantil i docent
  • Diferencials de gènere en contextos educatius
  • Robótica y pensamiento computacional. Realidad virtual y realidad aumentada.
  • Alfabetización digital y adquisición de la competencia comunicativa.
  • Sostenibilidad digital.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Ayuda para formación para el profesorado universitarioVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE EDUCACION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 30/09/2019
  • Denominació del projecte: E.ACCESIBLEVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 22/06/2010
    Data de finalització: 30/06/2013
  • Denominació del projecte: ASSESSING AND RECOGNISING THE PRIOR LEARNING OF MIGRANTS. BRIDGING THE GAP AND PAVING THE ROAD TO EDUCATIONAL AND SOCIAL INTEGRATIONVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/12/2016
    Data de finalització: 28/02/2019
  • Denominació del projecte: ENHANCING UNIVERSITY LANGUAGE COURSES WITH AN APP POWERED BY GAME-BASED LEARNING AND TANGIBLE USER INTERFACES ACTIVITIESVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2019
    Data de finalització: 28/02/2022
  • Denominació del projecte: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACION IVA NOVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 18/07/2024
    Data de finalització: 31/12/2030
  • Denominació del projecte: I Congreso Internacional sobre Innovación, Didáctica y Educación para la Sostenibilidad (CIIDES-2024)VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Data d'inici: 11/03/2024
    Data de finalització: 13/03/2024
  • Denominació del projecte: Comunicación y públicos específicos - VIGROB-021 VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN) - VIGROB-330 VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Cátedra Jean Monnet de Historia e Instituciones de la Europa Comunitaria - VIGROB-204 VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Cátedra Jean Monnet de Historia e Instituciones de la Europa Comunitaria - VIGROB-204 VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Factores personales que inciden en la autovaloración de futuros maestros sobre la dimensión pedagógica del uso de TIC.
    Autors: , Flores Lueg, C.; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila, R.
    Revistes: Revista Iberoamericana de Educación Superior (RIES)
    Volum: 10
    Pàgines: 151 - 171
    Data: 2019
    ISSN: 2007-2872
    DOI: dx.doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.27.345
  • Títol: Percepciones del alumnado y de las y los líderes estudiantiles sobre las inequidades de género en la universidad
    Autors: Merma, G.; Ávalos Ramos, M. A.; Martínez Ruiz, M. A.
    Revistes: Reencuentro. Analisis de Problemas Universitarios.
    Volum:
    Pàgines: 59 - 80
    Data: 2017
    ISSN: 0188-168X
  • Títol: Conocimientos tecnológicos, pedagógicos y disciplinares de los futuros docentes según el modelo TPACK
    Autors: , Cabero, J. Roig-Vila, R.; Roig-Vila, R. et al.; , Mengual Andrés, S.
    Revistes: Digital Education Review
    Volum:
    Pàgines: 73 - 84
    Data: 2017
    ISSN: 2013-9144
  • Títol: Design and validation of a rubric to assess the use of American Psychological Association Style in scientific articles
    Autors: Merma, G.; , Peña, H.; , Peña, S. R.
    Revistes: Journal of New Approaches in Educational Research
    Volum: 6
    Pàgines: 78 - 86
    Data: 2017
    ISSN: 2254-7339
    DOI: https://doi.org/10.7821/naer.2017.1.220
  • Títol: Mujeres y hombres en la Universidad Permanente. Un análisis del contexto español
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Revista de Ciencias Sociales
    Volum: 7
    Pàgines: 323 - 333
    Data:
    ISSN: 2411-7358
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/113209
  • Títol: Descubriendo la ciudad a través de los Pokémons
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Macia Lloret, Sergio
    Revistes: ARACNE. Revista Electrónica de Recursos en Internet sobre Geografía y Ciencias Sociales
    Volum: 28
    Pàgines: 1 - 28
    Data: 2024
    ISSN: 1578-0007
    DOI: http://doi.org/10.1344/ara2024.288.44811
  • Títol: Holograms for Seamless Integration of Remote Students in the Classroom
    Autors: Dominguez-Dager, B. ; Gómez-Donoso, F.; Roig-Vila, R. et al.; Escalona-Moncholi, F. ; Cazorla, M.
    Revistes: Virtual Reality
    Volum: 28
    Pàgines: 1 - 24
    Data: 2024
    ISSN: 1359-4338
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10055-023-00924-7
  • Títol: Innovation, Didactics, and Education for Sustainability
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Education Sciences
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISSN: 2227-7102
  • Títol: Promover la igualdad de género mediante la Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible. Introducción
    Autors: Merma, G.; Urrea-Solano, M.; Gavilán, D.
    Revistes: Feminismo-s (Online)
    Volum: 43
    Pàgines: 13 - 25
    Data: 2024
    ISSN: 1989-9998
    DOI: https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.01
  • Títol: Promover la igualdad de género mediante la agenda 2030 y los objetivos de desarrollo sostenible. Introducción
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Feminismo-s (Online)
    Volum:
    Pàgines: 13 - 25
    Data: 2024
    ISSN: 1989-9998
    DOI: https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.01
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Las escuelas normales de magisterio en la provincia de Alicante (1898-1975)
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Universidad de Valencia
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-9134-374-5
  • Títol: Curriculum Cognitivo para Educación Infantil.
    Autors: , Garrido, J.M.; Grau, S.
    Editorial: ECU
    Data: 2001
    ISBN: 84-8454-090-1
  • Títol: The european school system in the eyes of its stakeholders
    Autors: , Hetterschijt, C.; Martínez Ruiz, M. A.; , Karsten, S.
    Editorial: GVO drukkers & vormgevers B.V. | Ponsen & Looijen
    Data: 2012
    ISBN: 978-90-6464-615-7
  • Títol: La didáctica de las Ciencias Sociales en la Formación del Profesorado de Educación Infantil
    Autors: Tonda. E. Mª
    Editorial: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Data: 2001
    ISBN: 84-7908-634-3
  • Títol: Espacios de Investigación en la Profesionalización Docente Universitaria II(Espacios de Investigación en la Profesionalización Docente Universitaria II (Bernabeu, G.; Sauleda Paré, N.) *REVISORA
    Autors: Merma, G.
    Editorial: Editorial Marfil, S.A.
    Data:
    ISBN: 84-268-1227-9
  • Títol: Libro de Actas / Proceedings / Llibre d"actes. 1st International Congress: Humanities and Knowledge
    Autors: Antolí-Martínez, J. M.; Garcia Sebastià, J. V.; Martínez, C; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Data:
    ISBN: 9788419506849
  • Títol: Building Knowledge. Visions from Education and the Humanities
    Autors: del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; López Vega, Antonio
    Editorial: Peter Lang AG
    Data: 2024
    ISBN: 9783631919057
    DOI: 10.3726/b21877
    RUA: https://www.peterlang.com/document/1446806
  • Títol: La memoria democrática del magisterio durante la Segunda República
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Ferrero Punzano, Sara M.; , J. M. Santacreu Soler; , Juan Carlos Colomer Rubio
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Data: 2024
    ISBN: 9788419900951
    DOI: http://doi.org/10.36006/09600-1
  • Títol: Investigación interdisciplinar. Educación y construcción del conocimiento
    Autors: del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; VILLARUBIA ZÚÑIGA, MARIA SOLEDAD; Sanchez-Lopez, I.
    Editorial: Editorial Tirant Lo Blanch
    Data: 2023
    ISBN: 978-84-19588-58-6
  • Títol: Los objetivos de desarrollo sostenible en el aula universitaria: estrategias de intervención
    Autors: Merma, G.
    Editorial: Graó
    Data: 2023
    ISBN:
    DOI: 978-84-194416-62-9
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Aprendizaje móvil fuera del aula en educación secundaria
    Autors: Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: Octaedro
    Pàgines: 937 - 943
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Experiencias pedagógicas e innovación educativa. Aportaciones desde la praxis docente e investigadora
  • Títol del capítol: Cultura, valores y educación. Problemas y retos de la escuela actual
    Autors: Gavilán, D.; Merma, G.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Pàgines: 111 - 164
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Teoría e Historia de la Educación
  • Títol del capítol: Competencia digital docente: una cuestión clave para la educación del siglo XXI
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; , Flores-Lueg; , Roig Vila
    Editorial: UMET Press
    Pàgines: 87 - 98
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: Instructional Strategies in Teacher Training
  • Títol del capítol: Percepción de los estudiantes de secundaria sobre el impacto de las TIC en su creatividad
    Autors: Martines, V.; , Fabra Brell; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pàgines: 82 - 83
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: EDUcación y TECnología. Propuestas desde la investigación y la innovación educativa
  • Títol del capítol: Il contributo delle nuove tecnologie al dialogo interculturale
    Autors: Roig-Vila, R. et al.
    Editorial: Edizioni Unicopli
    Pàgines: 113 - 124
    Data: 2011
    ISBN:
    Títol del llibre: Immigrazione e intercultura in Italia e in Spagna. Prospettive, proposte ed esperienze a confronto.
  • Títol del capítol: Identidad , memoria y educación: diseño de una prueba para el alumnado en formación inicial del profesorado
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Investigaciones teóricas y experiencias prácticas para la equidad en educación
  • Títol del capítol: Patrimonio local y territorio: la percepción del alumnado y docentes de Educación Secundaria
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.; , María Luisa Rico Gómez, Carlos Martínez Hernández
    Editorial:
    Pàgines: 99 - 121
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Cidade, História & Educaçâo
  • Títol del capítol: The power of storytelling. Some aspects of James I"s Llibre dels Fets as a transmedia storytelling with educational purposes and social and political psychology
    Autors: Martinez-Roig, Rosabel; , GLADYS MERMA MOLINA; , María Encarnación Urrea Solano
    Editorial: PETER LANG GMBH
    Pàgines: 261 - 280
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Approaches to New Trends in Research on Catalan Studies
  • Títol del capítol: Balance inicial e intermedio de la asignatura de `Didáctica de la Lengua para la Enseñanza Primaria. Hablar y leer para escribir" del Máster de Didáctica de la Lengua Española para Educación Primaria de la República Dominicana
    Autors: del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; Díaz Rodríguez, Lourdes
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pàgines: 165 - 177
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Aportaciones al conocimiento actual desde la Enseñanza Superior

    DOI: http://doi.org/10.36006/16432-1
  • Títol del capítol: Canales de Telegram como generadores de recursos para la enseñanza-aprendizaje de la robótica educativa y el pensamiento computacional
    Autors: Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: DYKINSON
    Pàgines: 328 - 342
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Sobre la educación científica y el cuidado de la casa común: necesidades y perspectivas
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: Diversidad y sostenibilidad: percepciones del alumnado universitario sobre la utilidad de los Objetivos de Desarrollo Sostenible.
    Autors: Merma, G.; Urrea-Solano, M.; Gavilán, D.; Baena-Morales, S.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Barcelona (BARCELONA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 19/06/2024
  • Títol: El liderazgo femenino universitario: dificultades en el desempeño del cargo.
    Autors: Urrea-Solano, M.; Merma, G.; Gavilán, D.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Barcelona (BARCELONA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 18/06/2024
  • Títol: Análisis de las motivaciones de alumnado y docentes universitarios frente a los trabajos de fin de estudios.
    Autors: Pallárés Maiques, María José; Torres, R.; Lorenzo-Alvarez, C. ; Cachero, C.; Marroquín Velásquez, Lissette; Mena Young, Margoth; Ordoñez García, C.; Santa Soriano, A
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: XXII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y VII Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC (REDES-INNOVAESTIC 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 13/06/2024
    DOI: http://hdl.handle.net/10045/143299
  • Títol: ¿Es útil el Aprendizaje basado en Problemas para el aprendizaje de la sostenibilidad digital?
    Autors: Urrea-Solano, M.; Martinez-Roig, Rosabel; FERNANDEZ, J.; Merma, G.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: III International Congress: Education and Knowledge (ICON-Edu 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 06/06/2024
  • Títol: Investigar la situación y necesidades de las maestras en comunidades vulnerables.
    Autors: Merma, G.; Gavilán, D.; Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: III International Congress: Education and Knowledge (ICON-Edu 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 06/06/2024
  • Títol: Participación en el Comité Organizador del III International Congress: Education and Knowledge (ICON-edu 2024).
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: III International Congress: Education and Knowledge (ICON-Edu 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 06/06/2024
  • Títol: Uso de Robots Sociales con Tecnología de Lenguaje de Modelos de Lenguaje Grande (LLM) en Aulas de Primaria
    Autors: Cazorla, M.; Gómez-Donoso, F.; Escalona-Moncholi, F. ; Pina-Navarro, M. ; Onrubia-Martínez, V.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: International Congress: Education and Knowledge (ICON-edu 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 06/06/2024
  • Títol: Uso de Robots Sociales para la Evaluación y Apoyo en la Enseñanza de Música
    Autors: Cazorla, M.; Escalona-Moncholi, F. ; Gómez-Donoso, F.; Dominguez-Dager, B. ; Martinez-Roig, Rosabel
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: International Congress: Education and Knowledge (ICON-edu 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 06/06/2024
  • Títol: El equilibrio de género en los equipos de gobierno de las universidades españolas con docencia en publicidad.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: IX Congreso Internacional de la AE-IC, ¿Comunicación e Innovación Sostenible¿
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Murcia (MURCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/05/2024
  • Títol: La formación universitaria y la sostenibilidad: Competencias para transformar.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: Jornadas sobre Innovación educativa ¿El arte como instrumento privilegiado en la educación. Perspectivas lingüísticas, traductológicas y educativas¿.
    Tipus d'esdeveniment: Regional
    Ciutat de celebració: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 07/05/2024