Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Investigació Interdisciplinària en Docència Universitària - Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació/Educació Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Ciències Socials i Jurídiques
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 3664
Telèfon:
+34 96 590 3721

Memòries

Memòria anual
  • esto es una prueba
  • Tecnologies digitals i la seua articulació en contextos d'aprenentatge
  • Les tecnologies digitals com a suport per a l'educació inclusiva
  • Gestió i lideratge educatiu
  • Processos tutorials en l'educació superior
  • Convivència, clima de l'aula i diversitat en l'educació
  • Intel·ligència artificial i educació
  • Història de l'educació
  • Aprenentatge i desenvolupament professional docent
  • Mobilitat estudiantil i docent
  • Diferencials de gènere en contextos educatius
  • Robótica y pensamiento computacional. Realidad virtual y realidad aumentada.
  • Alfabetización digital y adquisición de la competencia comunicativa.
  • Sostenibilidad digital.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Ayuda para formación para el profesorado universitarioVAL
    Referència: FPU15/01901
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE EDUCACION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 30/09/2019
  • Denominació del projecte: E.ACCESIBLEVAL
    Referència: IPT-430000-2010-29
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 22/06/2010
    Data de finalització: 30/06/2013
  • Denominació del projecte: ASSESSING AND RECOGNISING THE PRIOR LEARNING OF MIGRANTS. BRIDGING THE GAP AND PAVING THE ROAD TO EDUCATIONAL AND SOCIAL INTEGRATIONVAL
    Referència: 580211-ES-EPPKA3-IPI-SOC(2016-2791)
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/12/2016
    Data de finalització: 28/02/2019
  • Denominació del projecte: ENHANCING UNIVERSITY LANGUAGE COURSES WITH AN APP POWERED BY GAME-BASED LEARNING AND TANGIBLE USER INTERFACES ACTIVITIESVAL
    Referència: 2019-IT02-KA203-063228
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2019
    Data de finalització: 28/02/2022
  • Denominació del projecte: Slow Tech Innovation: AI, Ethics, and New Teaching MethodsVAL
    Referència: 2025-1-IT02-KA220-SCH-000365213
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2025
    Data de finalització: 31/08/2027
  • Denominació del projecte: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACION IVA SIVAL
    Referència: PERIODICA-FI
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 12/06/2025
    Data de finalització: 31/12/2050
  • Denominació del projecte: (CONGRESO CIED 2025) Congreso Internacional: La España del Desarrollismo. La gran transformación social (1957-1975)VAL
    Referència: CONGRESO CIED 2025
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 20/05/2025
    Data de finalització: 20/05/2026
  • Denominació del projecte: Cátedra Jean Monnet de Historia e Instituciones de la Europa Comunitaria - VIGROB-204 VAL
    Referència: UADIF24-130
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2025
    Data de finalització: 31/12/2025
  • Denominació del projecte: CONGRESO INTERNACIONAL: LA ESPAÑA DEL DESARROLLISMO. LA GRAN TRANSFORMACIÓN SOCIAL (1957-1975)VAL
    Referència: CIAORG/2024/098
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: Conselleria de Educación, Cultura, Universidades y Empleo
    Data d'inici: 01/01/2025
    Data de finalització: 31/12/2025
  • Denominació del projecte: EDUCACIÓN LITERARIA Y LINGÜÍSTICA EN ESPAÑOL E INGLÉS (ELEI_UA). VIGROB-352 VAL
    Referència: UADIF24-64
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2025
    Data de finalització: 31/12/2025

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Factores personales que inciden en la autovaloración de futuros maestros sobre la dimensión pedagógica del uso de TIC.
    Autors: , Flores Lueg, C.; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila, R.
    Revistes: Revista Iberoamericana de Educación Superior (RIES)
    Volum: 10
    Pàgines: 151 - 171
    Data: 2019
    ISSN: 2007-2872
    DOI: dx.doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.27.345
  • Títol: Percepciones del alumnado y de las y los líderes estudiantiles sobre las inequidades de género en la universidad
    Autors: Merma, G.; Ávalos-Ramos, M A; Martínez Ruiz, M. A.
    Revistes: Reencuentro. Analisis de Problemas Universitarios.
    Volum:
    Pàgines: 59 - 80
    Data: 2017
    ISSN: 0188-168X
  • Títol: Conocimientos tecnológicos, pedagógicos y disciplinares de los futuros docentes según el modelo TPACK
    Autors: , Cabero, J. Roig-Vila, R.; Roig-Vila, R. et al.; , Mengual Andrés, S.
    Revistes: Digital Education Review
    Volum:
    Pàgines: 73 - 84
    Data: 2017
    ISSN: 2013-9144
  • Títol: Climate Change, Education, Training, and Perception of   Pre-Service Teachers
    Autors: Morote Seguido, A.F.; Sebastiá Alcaraz, Rafael; Ferrero-Punzano, S. M. ; Miguel Revilla, Diego; Moreno, J.R.; Jerez García, Oscar; Rodríguez Pizzinato, Liliana
    Revistes: Social Sciences
    Volum: 14
    Pàgines: 1 - 20
    Data: 2025
    ISSN: 2076-0760
    DOI: https://doi.org/10.3390/socsci14040236
  • Títol: Contenidos para el máster de formación del profesorado según la percepción del alumnado
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Ferrero Punzano, Sara Milagros; García Monteagudo, Diego; García Rubio, Juan
    Revistes: Innovación Educativa
    Volum: 1
    Pàgines: -
    Data: 2025
    ISSN: 2340-0056
    DOI: https://doi.org/10.15304/ie.35.10345
  • Títol: Editorial: Methodology for Emotion-Aware Education Based on Artificial Intelligence
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; Cazorla, M.; Lallé, Sébastien
    Revistes: Frontiers in Artificial Intelligence
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2025
    ISSN:
  • Títol: Implementation of artificial intelligence technologies for the assessment of students' attentional state: a systematic review
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; Prendes-Espinosa, M. P. ; Cazorla, M.
    Revistes: Applied Sciences (Switzerland)
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2025
    ISSN: 2076-3417
  • Títol: Inclusive Higher Education Challenges: Promoting Knowledge and Practice of Gender Equality.
    Autors: Merma, G.; Gavilán, D.; Urrea-Solano, M.; Martinez-Roig, Rosabel
    Revistes: Education Sciences
    Volum: 15
    Pàgines: 1 - 26
    Data: 2025
    ISSN: 2227-7102
  • Títol: Irregular school attendance in elementary schools in Spain during the first third of the twenthieth century: A local or structural educational issue?
    Autors: Soler Ortiz, Seila; Merma, G.; Rosser Limiñana, Pablo; Rico Gómez, María Luisa
    Revistes: History of education quarterly
    Volum:
    Pàgines: 1 - 26
    Data: 2025
    ISSN: 0018-2680
    DOI: https://doi.org/10.1017/heq.2025.10073
  • Títol: Las hermanas Ruiz Vallecillo y la depuración del magisterio, contextos generales y vivencias particulares
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Santacreu Soler, J.M.
    Revistes: Historia Actual Online
    Volum:
    Pàgines: 27 - 42
    Data: 2025
    ISSN:
    DOI: https://doi.org/10.36132/gjmd2c71
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Las escuelas normales de magisterio en la provincia de Alicante (1898-1975)
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Universidad de Valencia
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-9134-374-5
  • Títol: Curriculum Cognitivo para Educación Infantil.
    Autors: , Garrido, J.M.; Grau, S.
    Editorial: ECU
    Data: 2001
    ISBN: 84-8454-090-1
  • Títol: The european school system in the eyes of its stakeholders
    Autors: , Hetterschijt, C.; Martínez Ruiz, M. A.; , Karsten, S.
    Editorial: GVO drukkers & vormgevers B.V. | Ponsen & Looijen
    Data: 2012
    ISBN: 978-90-6464-615-7
  • Títol: La didáctica de las Ciencias Sociales en la Formación del Profesorado de Educación Infantil
    Autors: Tonda. E. Mª
    Editorial: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Data: 2001
    ISBN: 84-7908-634-3
  • Títol: Innovación educativa y transformación de la sociedad
    Autors: , Fiorucci, M.; Roig-Vila, R. et al.; Crescenza, G. ; Sanchez-Ronco, A.
    Editorial:
    Data:
    ISBN:
  • Títol: Libro de Actas / Proceedings / Llibre d"actes. 1st International Congress: Humanities and Knowledge
    Autors: Antolí-Martínez, J. M.; Garcia Sebastià, J. V.; Martínez, C; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Data:
    ISBN: 9788419506849
  • Títol: El exilio republicano en el norte de África. Historia y testimonios: La llegada
    Autors: Santacreu Soler, J.M.; Sebastiá Alcaraz, Rafael; López-Torregrosa, A. A. ; Cardenas-Blesa, C.
    Editorial: MUA. Museo de la Universidad de Alicante
    Data: 2025
    ISBN: 978-84-128553-9-5
    DOI: https://doi.org/10.14198/bua.2025.mua.exilio
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/159933
  • Títol: Del éxodo y del viento. Exilio español en el Magreb (1939-1962)
    Autors: Santacreu Soler, J.M.; Valbuena, Juan; López García, Bernabé; Moñino Reyes, Danieñ; Ortega Bernabeu, Eliane; Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Ministerio de Política Territorial y Memoria Democrática. Secretaría General Técnica. Centro de Pub.
    Data: 2025
    ISBN: NIPOpapel127-25-002
  • Títol: Del éxodo y del viento. Exilio español en el Magreb (1939-1962)
    Autors: Santacreu Soler, José Miguel; Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: MINISTERIO DE POLITICA TERRITORIAL Y MEMORIA DEMOCRATICA
    Data: 2025
    ISBN:
  • Títol: Educación transformadora: innovación y didáctica para la sostenibilidad
    Autors: Gavilán, D.; Baena-Morales, S.; Álvarez-Herrero, J. F.; Veramendy Villavicencios, Nancy
    Editorial:
    Data: 2025
    ISBN: 978-84-129367-0-4
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Aprendizaje móvil fuera del aula en educación secundaria
    Autors: Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: Octaedro
    Pàgines: 937 - 943
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Experiencias pedagógicas e innovación educativa. Aportaciones desde la praxis docente e investigadora
  • Títol del capítol: Competencia digital docente: una cuestión clave para la educación del siglo XXI
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; , Flores-Lueg; , Roig Vila
    Editorial: UMET Press
    Pàgines: 87 - 98
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: Instructional Strategies in Teacher Training
  • Títol del capítol: Percepción de los estudiantes de secundaria sobre el impacto de las TIC en su creatividad
    Autors: Martines, V.; , Fabra Brell; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pàgines: 82 - 83
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: EDUcación y TECnología. Propuestas desde la investigación y la innovación educativa
  • Títol del capítol: Il contributo delle nuove tecnologie al dialogo interculturale
    Autors: Roig-Vila, R. et al.
    Editorial: Edizioni Unicopli
    Pàgines: 113 - 124
    Data: 2011
    ISBN:
    Títol del llibre: Immigrazione e intercultura in Italia e in Spagna. Prospettive, proposte ed esperienze a confronto.
  • Títol del capítol: El pensamiento abierto activo para promover competencias de investigación en los futuros maestros
    Autors: Gavilán, D.; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: EDICIONES OCTAEDRO, SL
    Pàgines: 1044 - 1052
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas
  • Títol del capítol: Identidad , memoria y educación: diseño de una prueba para el alumnado en formación inicial del profesorado
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Investigaciones teóricas y experiencias prácticas para la equidad en educación
  • Títol del capítol: La identidad cultural y la memoria colectiva argelina en las obras de Yasmina Khadra y Souad Hadj-Ali Mouhoub¿
    Autors: Benaicha-Ziani, M. N. ; Corbi Sáez, María Isabel
    Editorial: DYKINSON
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Literaturas migrantes, preservación de las memorias e identidades colectivas y cohesión social
  • Títol del capítol: MEEBAI, un proyecto vinculado a la metodología en el aula a través de la Inteligencia Artificial
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; Cazorla, M.; Cabero-Almenara, J. ; Cañas-Plaza, J. M. ; Esteve-Faubel, José María; Martinez-Martin, E.; Prendes-Espinosa, M. P. ; Sancerni, María Dolores; Viejo, D.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
  • Títol del capítol: Patrimonio local y territorio: la percepción del alumnado y docentes de Educación Secundaria
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.; , María Luisa Rico Gómez, Carlos Martínez Hernández
    Editorial:
    Pàgines: 99 - 121
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Cidade, História & Educaçâo
  • Títol del capítol: The power of storytelling. Some aspects of James I"s Llibre dels Fets as a transmedia storytelling with educational purposes and social and political psychology
    Autors: Martinez-Roig, Rosabel; , GLADYS MERMA MOLINA; , María Encarnación Urrea Solano
    Editorial: PETER LANG GMBH
    Pàgines: 261 - 280
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Approaches to New Trends in Research on Catalan Studies
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: Evaluación de las aptitudes y las actitudes del alumnado universitario hacia el uso de la inteligencia arficial en las práccas relacionadas con las áreas de las desigualdades sociales y los estudios de género
    Autors: Lorenzo-Alvarez, C. ; García-Ramos, Agustín; Català, L.; Clavero-Mira, E. ; López, C.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: I Congreso Internacional Desigualdad y Exclusión DIgital
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Murcia (MURCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 02/06/2025
  • Títol: La cultura en igualdad de género del futuro profesorado de educación secundaria.
    Autors: Urrea-Solano, M.; Giménez-Ruiz, B.; Hernández, MJ.; Bautista-Peña, A. ; FERNANDEZ, J.; Moncho-Miralles, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XXXIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y VIII Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC (REDES-INNOVAESTIC 2025).
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 29/05/2025
  • Títol: MODELO EDUCATIVO DE LA ESCUELA VIVA Y ACTIVA FRENTE A LA ENSEÑANZA TRADICIONAL: IMPACTO EN LA MOTIVACIÓN Y APRENDIZAJE EN EL ÁMBITO UNIVERSITARIO
    Autors: Crespo Marhuenda, Claudia; Navarro Soria, Ignasi; Delgado, B.; Mañas-Viejo, C. R. ; Torrecillas-Martinez, M. ; Fernández, F.; Alonso-Granados, Y.; López-Ripoll, M.
    Tipus de participació: Póster
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 29/05/2025
  • Títol: DIPSER: un conjunto de datos para el reconocimiento del nivel de atención de alumnos en tiempo real
    Autors: Marquez-Carpintero, L. ; Cazorla, M.; Suescun Ferrándiz, Sergio; Roig-Vila, R. et al.; Lorenzo-Alvarez, C. ; FERNANDEZ, J.; Onrubia-Martínez, V.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: I International Congress on Educational Artificial Intelligence (ICEAI 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 03/12/2024
  • Títol: La aplicación de la inteligencia artificial en el análisis del nivel de atención del alumnado. una revisión bibliográfica
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; Lorenzo-Alvarez, C. ; FERNANDEZ, J.; Marquez-Carpintero, L. ; Onrubia-Martínez, V.; Sanchez-Ronco, A. ; Suescun Ferrándiz, Sergio; Cazorla, M.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: I International Congress on Educational Artificial Intelligence (ICEAI 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 03/12/2024
  • Títol: Pre-teachers" perceptions of the co-creation of social robots in the context of artificial intelligence: implications for teacher education
    Autors: Martinez-Roig, Rosabel; Onrubia-Martínez, V.; Dominguez-Dager, B. ; Pina-Navarro, M. ; Cazorla, M.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: I International Congress on Educational Artificial Intelligence (ICEAI 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 03/12/2024
  • Títol: Análisis de la co-creación en el diseño de robots sociales para su aplicación en el contexto educativo
    Autors: Martinez-Roig, Rosabel; Onrubia-Martínez, V.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2024
  • Títol: Robótica social: estado de la cuestión sobre su impacto en la población
    Autors: Onrubia-Martínez, V.; Martinez-Roig, Rosabel
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2024
  • Títol: Pepper como robot social asistente en la formación integral de las personas mayores
    Autors: Martinez-Roig, Rosabel; Onrubia-Martínez, V.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: EDUTEC 24 XXVII Congreso Internacional sobre tecnología educativa
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 20/11/2024
  • Títol: XI Congreso Ibérico de Didáctica de la Geografía
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Tipus de participació: Moderador
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 15/11/2024