Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Investigació Interdisciplinària en Docència Universitària - Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació/Educació Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Ciències Socials i Jurídiques
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 3664
Telèfon:
+34 96 590 3721

Memòries

Memòria anual
  • esto es una prueba
  • Tecnologies digitals i la seua articulació en contextos d'aprenentatge
  • Les tecnologies digitals com a suport per a l'educació inclusiva
  • Gestió i lideratge educatiu
  • Processos tutorials en l'educació superior
  • Convivència, clima de l'aula i diversitat en l'educació
  • Intel·ligència artificial i educació
  • Història de l'educació
  • Aprenentatge i desenvolupament professional docent
  • Mobilitat estudiantil i docent
  • Diferencials de gènere en contextos educatius
  • Robótica y pensamiento computacional. Realidad virtual y realidad aumentada.
  • Alfabetización digital y adquisición de la competencia comunicativa.
  • Sostenibilidad digital.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Ayuda para formación para el profesorado universitarioVAL
    Referència: FPU15/01901
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE EDUCACION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 30/09/2019
  • Denominació del projecte: E.ACCESIBLEVAL
    Referència: IPT-430000-2010-29
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 22/06/2010
    Data de finalització: 30/06/2013
  • Denominació del projecte: ASSESSING AND RECOGNISING THE PRIOR LEARNING OF MIGRANTS. BRIDGING THE GAP AND PAVING THE ROAD TO EDUCATIONAL AND SOCIAL INTEGRATIONVAL
    Referència: 580211-ES-EPPKA3-IPI-SOC(2016-2791)
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/12/2016
    Data de finalització: 28/02/2019
  • Denominació del projecte: ENHANCING UNIVERSITY LANGUAGE COURSES WITH AN APP POWERED BY GAME-BASED LEARNING AND TANGIBLE USER INTERFACES ACTIVITIESVAL
    Referència: 2019-IT02-KA203-063228
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2019
    Data de finalització: 28/02/2022
  • Denominació del projecte: Exposición y talleres: Memoria democrática del exilio en la Francia colonial del Magreb. VAL
    Referència: 109-MD-2024
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE POLITICA TERRITORIAL Y MEMORIA DEMOCRATICA
    Data d'inici: 11/12/2024
    Data de finalització: 10/12/2025
  • Denominació del projecte: Strengthen and Promote Academic Agility, Resilience and Knowledge Exchange through Collaborative Online International LearningVAL
    Referència: 101178638
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/11/2024
    Data de finalització: 31/10/2027
  • Denominació del projecte: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACION IVA NOVAL
    Referència: PERIODICA-FI
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 18/07/2024
    Data de finalització: 31/12/2050
  • Denominació del projecte: I Congreso Internacional sobre Innovación, Didáctica y Educación para la Sostenibilidad (CIIDES-2024)VAL
    Referència: CIAORG/2023/4
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Data d'inici: 11/03/2024
    Data de finalització: 13/03/2024
  • Denominació del projecte: Comunicación y públicos específicos - VIGROB-021 VAL
    Referència: VIGROB23-021
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN) - VIGROB-330 VAL
    Referència: VIGROB23-330
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Factores personales que inciden en la autovaloración de futuros maestros sobre la dimensión pedagógica del uso de TIC.
    Autors: , Flores Lueg, C.; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila, R.
    Revistes: Revista Iberoamericana de Educación Superior (RIES)
    Volum: 10
    Pàgines: 151 - 171
    Data: 2019
    ISSN: 2007-2872
    DOI: dx.doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.27.345
  • Títol: Percepciones del alumnado y de las y los líderes estudiantiles sobre las inequidades de género en la universidad
    Autors: Merma, G.; Ávalos-Ramos, M A; Martínez Ruiz, M. A.
    Revistes: Reencuentro. Analisis de Problemas Universitarios.
    Volum:
    Pàgines: 59 - 80
    Data: 2017
    ISSN: 0188-168X
  • Títol: Conocimientos tecnológicos, pedagógicos y disciplinares de los futuros docentes según el modelo TPACK
    Autors: , Cabero, J. Roig-Vila, R.; Roig-Vila, R. et al.; , Mengual Andrés, S.
    Revistes: Digital Education Review
    Volum:
    Pàgines: 73 - 84
    Data: 2017
    ISSN: 2013-9144
  • Títol: Design and validation of a rubric to assess the use of American Psychological Association Style in scientific articles
    Autors: Merma, G.; , Peña, H.; , Peña, S. R.
    Revistes: Journal of New Approaches in Educational Research
    Volum: 6
    Pàgines: 78 - 86
    Data: 2017
    ISSN: 2254-7339
    DOI: https://doi.org/10.7821/naer.2017.1.220
  • Títol: Mujeres y hombres en la Universidad Permanente. Un análisis del contexto español
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Revista de Ciencias Sociales
    Volum: 7
    Pàgines: 323 - 333
    Data:
    ISSN: 2411-7358
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/113209
  • Títol: Descubriendo la ciudad a través de los Pokémons
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Macia Lloret, Sergio
    Revistes: ARACNE. Revista Electrónica de Recursos en Internet sobre Geografía y Ciencias Sociales
    Volum: 28
    Pàgines: 1 - 28
    Data: 2024
    ISSN: 1578-0007
    DOI: http://doi.org/10.1344/ara2024.288.44811
  • Títol: Editoriale.: Tra umanità e tecnologie: riflessioni e prospettive per nuovo welfare inclusivo
    Autors: Amatori, Gianluca; Roig-Vila, R. et al.
    Revistes: Medical Humanities & Medicina Narrativa
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISSN: 2724-3281
  • Títol: Holograms for Seamless Integration of Remote Students in the Classroom
    Autors: Dominguez-Dager, B. ; Gómez-Donoso, F.; Roig-Vila, R. et al.; Escalona-Moncholi, F. ; Cazorla, M.
    Revistes: Virtual Reality
    Volum: 28
    Pàgines: 1 - 24
    Data: 2024
    ISSN: 1359-4338
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10055-023-00924-7
  • Títol: Innovation, Didactics, and Education for Sustainability
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Education Sciences
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISSN: 2227-7102
  • Títol: La eficacia del ABP en la experiencia universitaria: Un análisis desde la perspectiva del alumnado
    Autors: Navarro Soria, Ignasi; Berrutti Acquadro, Valentina Antonella; Aldeguer Pérez, Ana; , Heliz Llopis, Jorge; Delgado, B.; Mañas-Viejo, C. R. ; Fernández, F.; Lavigne-Cerván, R.; Collado Valero, Joshua; Sanchez-Moreno, M.
    Revistes: Education in the Knowledge Society (EKS)
    Volum: 25
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISSN: 1138-9737
    DOI: https://doi.org/10.14201/eks.31706
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Las escuelas normales de magisterio en la provincia de Alicante (1898-1975)
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Universidad de Valencia
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-9134-374-5
  • Títol: Curriculum Cognitivo para Educación Infantil.
    Autors: , Garrido, J.M.; Grau, S.
    Editorial: ECU
    Data: 2001
    ISBN: 84-8454-090-1
  • Títol: The european school system in the eyes of its stakeholders
    Autors: , Hetterschijt, C.; Martínez Ruiz, M. A.; , Karsten, S.
    Editorial: GVO drukkers & vormgevers B.V. | Ponsen & Looijen
    Data: 2012
    ISBN: 978-90-6464-615-7
  • Títol: La didáctica de las Ciencias Sociales en la Formación del Profesorado de Educación Infantil
    Autors: Tonda. E. Mª
    Editorial: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Data: 2001
    ISBN: 84-7908-634-3
  • Títol: Espacios de Investigación en la Profesionalización Docente Universitaria II(Espacios de Investigación en la Profesionalización Docente Universitaria II (Bernabeu, G.; Sauleda Paré, N.) *REVISORA
    Autors: Merma, G.
    Editorial: Editorial Marfil, S.A.
    Data:
    ISBN: 84-268-1227-9
  • Títol: Innovación educativa y transformación de la sociedad
    Autors: , Fiorucci, M.; Roig-Vila, R. et al.; Crescenza, G. ; Sanchez-Ronco, A.
    Editorial:
    Data:
    ISBN:
  • Títol: Libro de Actas / Proceedings / Llibre d"actes. 1st International Congress: Humanities and Knowledge
    Autors: Antolí-Martínez, J. M.; Garcia Sebastià, J. V.; Martínez, C; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Data:
    ISBN: 9788419506849
  • Títol: Educación para la sostenibilidad. Estrategias, innovaciones y retos.
    Autors: Urrea-Solano, M.; Hernández, MJ.; , Vega Ramírez, Lilyan
    Editorial: OCTAEDRO
    Data: 2025
    ISBN: 9788410790063
  • Títol: Building Knowledge. Visions from Education and the Humanities
    Autors: del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; López Vega, Antonio
    Editorial: Peter Lang AG
    Data: 2024
    ISBN: 9783631919057
    DOI: 10.3726/b21877
    RUA: https://www.peterlang.com/document/1446806
  • Títol: El Boletín de Educación de la provincia de Alicante y la inspección educativa
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Data: 2024
    ISBN: 9788413022680
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Aprendizaje móvil fuera del aula en educación secundaria
    Autors: Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: Octaedro
    Pàgines: 937 - 943
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Experiencias pedagógicas e innovación educativa. Aportaciones desde la praxis docente e investigadora
  • Títol del capítol: Cultura, valores y educación. Problemas y retos de la escuela actual
    Autors: Gavilán, D.; Merma, G.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Pàgines: 111 - 164
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Teoría e Historia de la Educación
  • Títol del capítol: Competencia digital docente: una cuestión clave para la educación del siglo XXI
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; , Flores-Lueg; , Roig Vila
    Editorial: UMET Press
    Pàgines: 87 - 98
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: Instructional Strategies in Teacher Training
  • Títol del capítol: Percepción de los estudiantes de secundaria sobre el impacto de las TIC en su creatividad
    Autors: Martines, V.; , Fabra Brell; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pàgines: 82 - 83
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: EDUcación y TECnología. Propuestas desde la investigación y la innovación educativa
  • Títol del capítol: Il contributo delle nuove tecnologie al dialogo interculturale
    Autors: Roig-Vila, R. et al.
    Editorial: Edizioni Unicopli
    Pàgines: 113 - 124
    Data: 2011
    ISBN:
    Títol del llibre: Immigrazione e intercultura in Italia e in Spagna. Prospettive, proposte ed esperienze a confronto.
  • Títol del capítol: El pensamiento abierto activo para promover competencias de investigación en los futuros maestros
    Autors: Gavilán, D.; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Pàgines: 1044 - 1052
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas
  • Títol del capítol: Identidad , memoria y educación: diseño de una prueba para el alumnado en formación inicial del profesorado
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Investigaciones teóricas y experiencias prácticas para la equidad en educación
  • Títol del capítol: La identidad cultural y la memoria colectiva argelina en las obras de Yasmina Khadra y Souad Hadj-Ali Mouhoub¿
    Autors: Benaicha-Ziani, M. N. ; Corbi Sáez, María Isabel
    Editorial: DYKINSON
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Literaturas migrantes, preservación de las memorias e identidades colectivas y cohesión social
  • Títol del capítol: MEEBAI, un proyecto vinculado a la metodología en el aula a través de la Inteligencia Artificial
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; Cazorla, M.; Cabero-Almenara, J. ; Cañas-Plaza, J. M. ; Esteve-Faubel, José María; Martinez-Martin, E.; Prendes-Espinosa, M. P. ; Sancerni, María Dolores; Viejo, D.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
  • Títol del capítol: Patrimonio local y territorio: la percepción del alumnado y docentes de Educación Secundaria
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.; , María Luisa Rico Gómez, Carlos Martínez Hernández
    Editorial:
    Pàgines: 99 - 121
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Cidade, História & Educaçâo
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: El diseño y desarrollo de técnicas de dinamización grupal en la formación de masculinidades igualitarias.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XI Seminario La educación en la formación de masculinidades positivas de la Red Diseño y Atención a las Oportunidades de Género en la Educación Superior.
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració:
    Data de celebració: 16/12/2024
  • Títol: Metodologías didácticas para el desarrollo de masculinidades igualitarias.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XI Seminario La educación en la formación de masculinidades positivas de la Red Diseño y Atención a las Oportunidades de Género en la Educación Superior.
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració:
    Data de celebració: 16/12/2024
  • Títol: Participación en la organización del "XI Seminario La educación en la formación de masculinidades positivas de la Red Diseño y Atención a las Oportunidades de Género en la Educación Superior".
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: XI Seminario La educación en la formación de masculinidades positivas de la Red Diseño y Atención a las Oportunidades de Género en la Educación Superior
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració:
    Data de celebració: 16/12/2024
  • Títol: Coordinación sala de comunicaciones del III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Moderador
    Nom del congrés: III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2024
  • Títol: III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2024
  • Títol: La formación del futuro profesorado de infantil, primaria y secundaria para la educación inclusiva.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: III International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2024
  • Títol: XI Congreso Ibérico de Didáctica de la Geografía
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Tipus de participació: Moderador
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 15/11/2024
  • Títol: XI Congreso Ibérico de Didáctica de la Geografía
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 15/11/2024
  • Títol: Competencias docentes para el desarrollo sostenible en la universidad: un studio comparative.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: I Congreso del Área de Didáctica y Organización Escolar: Retos para la docencia, la formación, la investigación, la transferencia.
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Malaga (MÁLAGA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 07/11/2024
  • Títol: Key competences for sustainability: The case of future teachers.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: II Congreso Internacional de Educación Global en el Mediterráneo
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 23/10/2024