Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Educació Inclusiva i Tecnologia (IncluTIC)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Ciències Socials i Jurídiques
Web:
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 2904

Memòries

Memòria anual
  • La robòtica social assistida en alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista i necessitats educatives especials.
  • La realitat virtual com a eines d'aprenentatge en alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista i necessitats educatives especials.
  • La realitat augmentada com a eines d'aprenentatge en alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista i necessitats educatives especials.
  • La intel·ligència artificial com a eina d'aprenentatge i avaluació en alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
  • L'Educació Inclusiva i el disseny universal per a l'aprenentatge (DUA).
  • Els mitjans audiovisuals i les tecnologies com a recurs didàctic en contextos educatius.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: La aplicación de la realidad virtual y la robótica en la comunicación e interacción social de alumnado con Trastorno del Espectro Autista
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2021
    Data de finalització: 31/08/2024
  • Denominació del projecte: E.ACCESIBLE
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 22/06/2010
    Data de finalització: 30/06/2013
  • Denominació del projecte: Mejora de la calidad e internacionalización de la Escuela de Doctorado de la Universidad de Alicante
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 01/01/2016
    Data de finalització: 31/12/2017
  • Denominació del projecte: VIII Congreso internacional de psicología y educación.
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 15/06/2016
    Data de finalització: 17/06/2016
  • Denominació del projecte: Realidad virtual inmersiva y robótica para la mejora de las competencias sociales y emocionales del alumnado con síndrome de Asperger.
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/01/2014
    Data de finalització: 31/12/2014
  • Denominació del projecte: La utilización de la Realidad Aumentada para la adquisición de conductas comunicativas y de respuestas a tareas y rutinas de las personas con TEA
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2021
    Data de finalització: 08/09/2022
  • Denominació del projecte: El liderazgo educativo para la agenda 2030 (Mod. A)
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/10/2021
    Data de finalització: 30/09/2023
  • Denominació del projecte: Ayuda para la contratación predoctoral
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2019
    Data de finalització: 07/09/2020
  • Denominació del projecte: Educación Inclusiva y Tecnología (IncluTIC) - VIGROB-321
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Educación Inclusiva y Tecnología (IncluTIC) - VIGROB-321
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Análisis de la producción científica en el uso de la realidad virtual en la educación a partir de la estructura conceptual, social e intelectual.
    Autors: Lorenzo, G.
    Revistes: RED. Revista de Educación a Distancia
    Volum: 22
    Pàgines: 1 - 31
    Data: 2022
    ISSN: 1578-7680
    DOI: https://doi.org/10.6018/red.502601
  • Títol: Analysis of Trends in the Application of Augmented Reality in Students with ASD: InTellectual, Social and Conceptual Structure of Scientific Production Through WOS and Scopus
    Autors: Lorenzo, G.; Gilabert-Cerda, A. ; Lledo-Carreres, A. ; Lorenzo, A.
    Revistes: Technology, Knowledge and Learning
    Volum:
    Pàgines: 1 - 22
    Data: 2022
    ISSN: 2211-1662
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10758-021-09582-7
  • Títol: Global trends in the application of virtual reality for people with autism spectrum disorders: conceptual, intellectual and the social structure of scientific production
    Autors: Lorenzo, G.; , Newbutt, N; , Lorenzo Lledó, A.
    Revistes: Journal of Computers in Education
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2022
    ISSN: 2197-9987
    DOI: https://doi.org/10.1007/s40692-021-00202-y
  • Títol: Outside Training of Spanish University Students of Education for the Didactic Application of Cinema: Formal, Non-Formal, and Informal Perspectives
    Autors: Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; Lledo-Carreres, A. ; Gilabert-Cerda, A.
    Revistes: Education Sciences
    Volum: 12
    Pàgines: 1 - 18
    Data: 2022
    ISSN: 2227-7102
    DOI: https://doi.org/10.3390/educsci12010038
  • Títol: Tendencias globales en el uso de la realidad aumentada en la educación: estructura intelectual, social y conceptual
    Autors: Lorenzo, G.; Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A.
    Revistes: RIE. Revista Investigación Educativa (Online)
    Volum: 40
    Pàgines: 475 - 493
    Data: 2022
    ISSN: 1989-9106
    DOI: DOI: http://dx.doi.org/10.6018/rie.46449
  • Títol: Utilidad percibida de la robótica en el currículum de Educación Primaria para el alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo
    Autors: Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, G.; Lorenzo, A.
    Revistes: Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado
    Volum: 28
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISSN: 1575-0965
  • Títol: Application of gamification in Early Childhood Education and Primary Education: thematic analysis
    Autors: Lorenzo, A.; Pérez, Elena; Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, G.
    Revistes: Retos. Nuevas Tendencias en Educación Fisica, Deporte y Recreación
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2023
    ISSN: 1579-1726
  • Títol: Creación de un entorno de realidad virtual inmersiva para la comunicación e interacción social: estudio piloto en alumnado con trastorno del espectro autista
    Autors: Lorenzo, G.; Lorenzo, A.; Lledó, A.; Pérez-Vázquez. E.
    Revistes: RED. Revista de Educación a Distancia
    Volum: 23
    Pàgines: 1 - 47
    Data: 2023
    ISSN: 1578-7680
    DOI: http://dx.doi.org/10.6018/red.539141
  • Títol: Designing virtual reality tools for students with Autism Spectrum Disorder: A systematic review
    Autors: Lorenzo, G.; Newbutt, N. ; Lorenzo, A.
    Revistes: Education and Information Technologies
    Volum:
    Pàgines: 1 - 50
    Data: 2023
    ISSN: 1360-2357
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11545-z
  • Títol: Perfeccionismo y uso de internet
    Autors: López-López, María de Lourdes; Anton-Ros, N. ; Ovidio Freire, Roberto; Fernández-Sogorb, A.
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 1
    Pàgines: 135 - 144
    Data: 2023
    ISSN: 0214-9877
    DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2023.n1.v1.2495
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Inventario y descripción de las soluciones de accesibilidad a la web existentes para personas con discapacidad física y sensorial
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; , Alcantud Marín, F.; Grau, S.; , Guarinos Navarro, I. y Roig Vila, R. (Dirs.); Lledó, A.
    Editorial: Editorial Marfil
    Data: 2011
    ISBN: 978-84-268-1591-0
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Creación de entornos educativos inclusivos a través de recursos Audiovisuales: el digital storytelling
    Autors: Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; Pérez-Vázquez. E.
    Editorial: Dykinson, S.L
    Pàgines: 779 - 791
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Innovación Docente e Investigación en Educación: Nuevas Tendencias para el cambio en laEnseñanza Superior
  • Títol del capítol: El Digital Storytelling para promover los valores inclusivos en Educación Infantil: innovación en el Grado en Maestro
    Autors: Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; Lledó, A.; Pérez-Vázquez. E.; Gilabert-Cerda, A. ; Mas-Mas, D.
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alicante
    Pàgines: 28 - 30
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Redes-Innovaestic 2023
  • Títol del capítol: Utilidad de la robótica como medida inclusiva de participación para el alumnado con NEAE: innovación docente universitaria
    Autors: Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, G.; Lorenzo, A.; Lledó, A.; Pérez-Vázquez. E.; Gilabert-Cerda, A. ; Mas-Mas, D.
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alicante
    Pàgines: 301 - 303
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Redes-Innovaestic 2023
  • Títol del capítol: Aplicación de la Realidad Aumentada para la atención del alumnado con Trastorno del Espectro Autista: innovación formativa en el Grado de Maestro
    Autors: Lorenzo, G.; Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Andreu-Cabrera, E.; Pérez-Vázquez. E.; Gilabert-Cerda, A. ; Anton-Ros, N. ; Baeza-Bermudez, L.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data: 2022
    ISBN:
    Títol del llibre: Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2021-22
  • Títol del capítol: La educación inclusiva desde el Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA): análisis del ámbito universitario
    Autors: Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Lorenzo, G.; Andreu-Cabrera, E.; , Cáceres Reche, María Pilar; Marín -Marín , J. A. ; Pérez-Vázquez. E.; Gilabert-Cerda, A. ; Anton-Ros, N. ; Baeza-Bermudez, L.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data: 2022
    ISBN:
    Títol del llibre: Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2021-22
  • Títol del capítol: La Realidad Aumentada para la atención del alumnado con TEA: recurso en la formación inicial docente
    Autors: Lorenzo, G.; Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Andreu-Cabrera, E.; Pérez-Vázquez. E.; Anton-Ros, N. ; Gilabert-Cerda, A. ; Baeza-Bermudez, L.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data: 2022
    ISBN:
    Títol del llibre: XARXES-INNOVAESTIC 2022. Llibre d"actes REDES-INNOVAESTIC 2022. Libro de actas
  • Títol del capítol: Aprender y enseñar en el contexto universitario en tiempos de Covid: metodologías, recursos tecnológicos y evaluación
    Autors: Lledo-Carreres, A. ; Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; Pérez-Vázquez. E.; Andreu-Cabrera, E.; Gilabert-Cerda, A. ; Fernández López, F.J.; Anton-Ros, N. ; Rocamora-Burgada, A. D. C. ; Baeza-Bermudez, L. ; , SANCHEZ COMPANY, SILVANA; Gomez-Barreto, I. M. ; , Trujillo Torres, Juan Manuel; Marín -Marín , J. A. ; , Moreno Guerrero, Antonio José; , Ramos Navas-Parejo, Magdalena
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data: 2021
    ISBN:
    Títol del llibre: Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21
  • Títol del capítol: Aprender y enseñar en el contexto universitario en tiempos de Covid: metodologías, recursos tecnológicos y evaluación
    Autors: Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, A.; Lledó, A.; Lorenzo, G.; Pérez-Vázquez. E.; , Ana Gilabert Cerdá; , Nueria Antón Ros; , Fernando Fernández López; Rocamora-Burgada, A. D. C. ; Baeza-Bermudez, L. ; , Silvana Sánchez Company
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alicante
    Pàgines: 3287 - 32314
    Data: 2021
    ISBN:
    Títol del llibre: Memorias del Programa de Redes-13CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria.
  • Títol del capítol: Dificultades percibidas por el alumnado universitario en tiempos de COVID en la enseñanza dual
    Autors: Andreu-Cabrera, E.; , Lledó Carreres, Asunción; , Lorenzo-Lledó, Alejandro; Lorenzo, G.; , Pérez-Vázquez, Elena; , Andreu Cabrera, Eliseo; , Gilabert Cerdá, Alba; , Fernández López, Fernando Javier; , Antón Ros, Nuria; , Rocamora Burgada, Aurora; , Baeza Bermúdez, Lorena; , Sánchez Company Silvana; , Gómez Barreto, Isabel; , Trujillo Torres, Juan Manuel; , Marín Marín, José Antonio; , Moreno Guerrero, Antonio; , Magdalena Ramos Navas-Parejo
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alicante
    Pàgines: 229 - 230
    Data: 2021
    ISBN:
    Títol del llibre: Redes-Innovaestic 2021
  • Títol del capítol: El uso de las redes sociales en la docencia dual en el Grado de Maestro en Educación Infantil, Educación Primaria y en Ciencias de la Actividad Física y del deporte
    Autors: Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Lorenzo, G.; Andreu-Cabrera, E.; Anton-Ros, N. ; Fernández López, F.J.; Rocamora-Burgada, A. D. C. ; Pérez-Vázquez. E.; Gilabert-Cerda, A. ; Baeza-Bermudez, L. ; Gomez-Barreto, I. M. ; Marín -Marín , J. A. ; , Moreno Guerrero, Antonio José; , Ramos Navas-Parejo, Magdalena; , Trujillo Torres, Juan Manuel
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data: 2021
    ISBN:
    Títol del llibre: Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: Análisis descriptivo sobre la aplicación de la robótica en alumnado autista para la mejora de las habilidades sociales.
    Autors: Lorenzo, G.; Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, A.
    Tipus de participació: Mesa redonda
    Nom del congrés: III Congreso Internacional ¡Nosotros Proponemos! Ciudadanía, sostenibilidad e innovación en la educación
    Tipus d'esdeveniment: Nacional
    Ciutat de celebració:
    Data de celebració: 26/02/2024
  • Títol: Los recursos audiovisuales en la formación inicial docente: El Digital Storytelling para la Inclusión Educativa
    Autors: Lorenzo, A.; Andreu-Cabrera, E.; Lorenzo, G.; Pérez-Vázquez. E.
    Tipus de participació: Mesa redonda
    Nom del congrés: V Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior de las Áreas de Conocimiento
    Tipus d'esdeveniment: Nacional
    Ciutat de celebració:
    Data de celebració: 27/11/2023
  • Títol: Percepciones estudiantiles sobre el diseño de espacios de aprendizaje inclusivos para la neurodiversidad y su influencia en los TFG del Grado de Maestro de Educación Primaria.
    Autors: Perez-Soto, N. ; , A. Izquierdo; Anton-Ros, N.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/06/2023
  • Títol: Relación entre barreras para realizar actividad física e indicadores de orientación de meta
    Autors: Gonzalez-Martinez, J. ; Anton-Ros, N. ; García-Luna, Marco A.; Cortell-Tormo, JM.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: I Congreso Internacional de Educación, Innovación y Transferencia del conocimiento
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 25/05/2023
  • Títol: Aplicación de medidas para la accesibilidad cognitiva desde el Diseño Universal para el Aprendizaje en alumnado con NEAE.
    Autors: Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Pérez-Vázquez. E.; Gilabert-Cerda, A. ; Lorenzo, G.; Mas Mas, Delfina
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Retos de la actualización en la enseñanza de las Áreas de Conocimiento (IV CIDICO)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 09/11/2022
  • Títol: Aplicación del Role-Playing como estrategia didáctica en la Educación Superior: Percepciones del alumnado del Grado en Maestro en Educación Infantil.
    Autors: Pérez-Vázquez. E.; Lorenzo, A.; Lorenzo, G.; Lledo-Carreres, A. ; Gilabert-Cerda, A. ; Mas Mas, Delfina
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Retos de la actualización en la enseñanza de las Áreas de Conocimiento (IV CIDICO)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 09/11/2022
  • Títol: La percepción de los futuros docentes de Educación Infantil sobre el uso de las TAC en las aulas inclusivas.
    Autors: Gilabert-Cerda, A. ; Lorenzo, G.; Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Pérez-Vázquez. E.; Mas Mas, Delfina
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Retos de la actualización en la enseñanza de las Áreas de Conocimiento (IV CIDICO)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 09/11/2022
  • Títol: Bee-bot robot in the use of executive functions in students with ASD: a pilot study.
    Autors: Pérez-Vázquez. E.; Lorenzo, G.; Gilabert-Cerda, A.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XII International Conference on Virtual Campus
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 29/09/2022
  • Títol: Teachers' perceptions on the use of Augmented Reality in students with Autism Spectrum Disorder.
    Autors: Gilabert-Cerda, A. ; Lorenzo, G.; Lledo-Carreres, A.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XII International Conference on Virtual Campus
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 29/09/2022
  • Títol: La inclusión del Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA) en el contexto universitario: perspectiva desde el Grado de Maestro.
    Autors: Lorenzo, A.; Lledo-Carreres, A. ; Lorenzo, G.; Andreu-Cabrera, E.; , Cáceres Reche, María Pilar; Marín -Marín , J. A. ; Pérez-Vázquez. E.; Anton-Ros, N. ; Gilabert-Cerda, A. ; Baeza-Bermudez, L.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: XX Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (REDES 2022) y al V Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC (INNOVAESTIC 2022)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 13/07/2022