Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Research groups
  Marketing

General data

Field of study:
Social Sciences and Law Studies
Website:
Telephone:
+34 965903400 x 3147

Annual reports

Annual report
  • Analysis of strategic groups
    Identificación y análisis dinámico de los grupos estratégicos, así como análisis de la competencia entre y dentro de los grupos estratégicos. Esta línea ha tenido aplicaciones en las industrias financieras, turística y enológica.
  • Consumer behaviour
    Comportamiento de queja del consumidor. Factores mediadores y moderadores en contextos de fallo en los servicios.
  • Socially responsible consumer behaviour
    Análisis del comportamiento de uso de recursos naturales en el ámbito doméstico y vacacional. Comportamientos sociales centrados en personas menores de edad (p. ej., binge drinking, cyberbulling y etc.). En ambos casos, el propósito general de la investigación es analizar los motivadores e inhibidores del comportamiento con el objetivo de diseñar estrategias de marketing social efectivas.
  • Online consumer behaviour
    Análisis de los comentarios y puntuaciones online de los usuarios de productos y servicios.
  • Collaborative economy in the tourist accommodation sector
    Análisis del comportamiento de elección del alojamiento por parte de los turistas en el marco de la economía colaborativa. Implicaciones para la gestión de los destinos y de los alojamientos.
  • Consumer choice
    Utilización de modelos de elección discreta para analizar el proceso que sigue el consumidor para tomar sus decisiones.
  • Agri-food marketing
    Importancia de las marcas individual y colectiva en la comercialización de productos agroalimentarios. Factores determinantes de la inversión publicitaria y procesos de fijación de precios en el sector vinícola. Factores determinantes de la calidad.
  • International marketing
    Análisis de los procesos de decisión que acompañan a la entrada de empresas en mercados exteriores por medio de inversión directa. Análisis de los determinantes de los resultados empresariales derivados de la estrategia de diversificación, así como el impacto de las estrategias de expansión exterior sobre la rentabilidad empresarial.
  • Tourism marketing
    Análisis de eficiencia de las cadenas hoteleras. Importancia de las acciones de comunicación y de la estrategia de marca. Determinantes del comportamiento responsable del turista con relación al consumo de recursos hídricos.
  • Competitive response of firms to new entrant competitors
    Análisis de la respuesta de las empresas establecidas en un mercado, en concreto en el de líneas aéreas, ante la entrada de nuevos competidores desde el punto de vista de los costes, de la publicidad y de las operaciones.
  • Corporate social responsibility (CSR)
    Análisis de la responsabilidad social corporativa de las empresas y su influencia en diferentes estrategias empresariales, como por ejemplo el modo de entrada de las empresas ante su salida al exterior.
  • Revenue management
    Efecto en los resultados empresariales de la estrategia de fijación de precios del sector hotelero y la estrategia de canales de distribución online.
  • Segmentation of demand
    Análisis aplicado a los usuarios de Facebook en función de su comportamiento y de cómo perciben las actividades que cada marca realiza en esta red social. Análisis del perfil axiológico del turista de caravaning, como predictor de conductas orientadas al consumo de ocio y turismo.

 

 

Services offered

No data.

 

Results

PAPERS PUBLISHED IN JOURNALS JCR Q1

(selection of some recent or particularly relevant publications, more information in the section Annual Reports -menu on the left-)

Casado-Díaz, A.B., Navarro-Ruiz, S., Nicolau, J.L. e Ivars-Baidal, J. (2021). "Expanding our understanding of cruise visitors' expenditure at destinations: the role of spatial patterns, onshore visit choice and cruise category". Tourism Management, 83, 104199.

Casado-Diaz, A.B., Sancho-Esper, F., Rodríguez-Sánchez, C. y Sellers-Rubio, R. (2022). "Tourists`s water conservation behavior in hotels: the role of gender." Journal of Sustainable Tourism, DOI: 10.1080/09669582.2020.1839758.

Escario, J.-J., Rodriguez-Sanchez, C. y Casaló, L.V. (2020). "The influence of environmental attitudes and perceived effectiveness on recycling, reducing, and reusing packaging materials in Spain." Waste Management, 113, 251-260.

Ivars Baidal, J.; Casado–Díaz, A.B.; Navarro–Ruiz, S.; Fuster–Uguet, M. (2023) "Smart tourism city governance: exploring the impact on stakeholder networks." International Journal of Contemporary Hospitality Management.

Mas-Ruiz, F.J. y Ruiz-Moreno, F. (2011). "Rivalry within strategic groups and consequences for performance: The firm-size effects." Strategic Management Journal, 32(12), 1286-1308.

Mas-Ruiz, F.J., Ruiz-Moreno, F. y Ladrón de Guevara, A. (2014). "Asymmetric rivalry within and between strategic groups." Strategic Management Journal, 35(3), 419-439.

Miranda, J. A.; Ruiz–Moreno, F. (2022). "Selling the past. The use of history as a marketing strategy in Spain, 1900–1980." Business History, 64, pp. 491–510.

Navarro-Ruiz, S., Casado-Díaz, A.B. e Ivars-Baidal, J. (2020). "Modelling the intra-destination behaviour of cruise visitors based on a three-dimensional approach." Journal of Destination Marketing & Management, 18, 100470.

Nicolau, J.L. y Sellers-Rubio, R. (2020). "The bundling strategy: the one-click effect on loss aversion." Journal of Hospitality & Tourism Research, 44, 704-712.

Penagos-Londoño, G. I., Rodriguez-Sanchez, C., Ruiz-Moreno, F., y Torres, E. (2020). "A machine learning approach to segmentation of tourists based on perceived destination sustainability and trustworthiness." Journal of Destination Marketing & Management, 19, 100532.

Rodríguez-Sánchez, C., Sancho-Esper, F., Casado-Díaz, A.B. and Sellers-Rubio, R. (2020). "Understanding in-room water conservation behavior: the role of personal normative motives and hedonic motives in a mass tourism destination." Journal of Destination Marketing & Management, 18, 100496.

Sellers-Rubio, R. y Casado-Díaz, A.B. (2018). "Analyzing hotel efficiency from a regional perspective: The role of environmental determinants." International Journal of Hospitality Management, 75, 75-85.

Sellers–Rubio, R.; Nicolau–Gonzálbez, J.L. (2023). "Satisfaction and expenditure in wineries: a prospect theory approach." Journal of Hospitality & Tourism Research, 47, 354– 374.

Sharma, A., Nicolau, J.L.; Mas–Ruiz, F.J. (2022) "The effect of movie and television placements." Tourism Management, 91, pp. 1–8.

Vives Maruffy, A.; Ostrovskaya L. (2023). "Exploring the Impact of Hotel Attributes and Services on Price and Revenue: A Hedonic Pricing Model Approach with a Focus on Internal and External Segmentation and Repeat Customers." Tourism Economics.

 

 

Available relevant infrastructure

No data.

 

RELEVANT CONTRIBUTIONS TO RESEARCH PROJECTS
  • Project title: Análisis de la sostenibilidad del sector turísticoING
    Reference: PID2022-141694NB-I00
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Starting date: 01/09/2023
    Termination date: 31/08/2026
  • Project title: GESTIÓN DE PRODUCTOS EN LA INDUSTRIA DEL AUTOMÓVIL: ENTRADA, SALIDA Y CALIDAD DEL PRODUCTO, SUPERVIVENCIA DEL PIONERO E IDENTIFICACIÓN DEL RIVALING
    Reference: PID2021-123453NB-I00
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Starting date: 01/09/2022
    Termination date: 31/08/2025
  • Project title: NUEVAS TECNOLOGÍAS Y MARKETING SOCIAL PARA PROMOVER COMPORTAMIENTOS PROAMBIENTALES ING
    Reference: CIGE/2022/51
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: GENERALITAT VALENCIANA
    Starting date: 01/01/2023
    Termination date: 31/12/2024
  • Project title: CITIES AS MOBILITY HUBS: TACKLING SOCIAL EXCLUSION THROUGH 'SMART' CITIZEN ENGAGEMENTING
    Reference: 870753
    Competitive: Yes
    European: Yes
    Public: Yes
    Project sponsors: EUROPEAN COMMISSION
    Starting date: 01/01/2020
    Termination date: 31/12/2022
  • Project title: Análisis integral del sector turístico desde las perspectivas De gestión de la oferta y el comportamiento de la demanda ING
    Reference: RTI2018-099467-B-I00
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Starting date: 01/01/2019
    Termination date: 31/12/2021
  • Project title: (PERIODICA-FI) FONDO INVESTIGACION IVA SI ING
    Reference: PERIODICA-FI
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Starting date: 25/11/2024
    Termination date: 31/12/2050
  • Project title: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACIÓN IVA NO ING
    Reference: PERIODICA-FI
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Starting date: 08/07/2024
    Termination date: 31/12/2050
  • Project title: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACIÓN IVA NO ING
    Reference: PERIODICA-FI
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Starting date: 08/07/2024
    Termination date: 31/12/2050
  • Project title: PROMOCIÓN DEL COMPORTAMIENTO PROSOCIAL DE DONACIÓN DE SANGRE: APLICACIONES DESDE LA PERSPECTIVA DEL MARKETING SOCIALING
    Reference: CIBEST/2023/96
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Starting date: 27/05/2024
    Termination date: 08/09/2024
  • Project title: SOSTENIBILIDAD EN LA COMPRA DE BILLETES DE AVIÓN: UN ANÁLISIS DE LA COMUNICACIÓN DIGITAL DESDE LA PERSPECTIVA DE LA NEUROCIENCIAING
    Reference: CIBEST/2023/98
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Starting date: 27/05/2024
    Termination date: 08/09/2024

Publications See search box

RELEVANT CONTRIBUTIONS IN JOURNALS
  • Title: Exploring the Impact of Hotel Attributes and Services on Price and Revenue: A Hedonic Pricing Model Approach with a Focus on Internal and External Segmentation and Repeat Customers
    Authors: Vives Maruffy, Aldric; Ostrovskaya L.
    Journals Tourism Economics
    Volume: 30
    Pages: 813 - 843
    Date: 2024
    ISSN: 1354-8166
    DOI: https://doi.org/10.1177/13548166231200373
  • Title: Satisfaction and expenditure in wineries: a prospect theory approach
    Authors: Sellers-Rubio, R.; Nicolau-Gonzálbez, J.L.
    Journals Journal of Hospitality & Tourism Research
    Volume: 47
    Pages: 354 - 374
    Date: 2023
    ISSN: 1096-3480
    DOI: http://dx.doi.org/10.1177/10963480211031407
  • Title: Smart tourism city governance: exploring the impact on stakeholder networks
    Authors: Ivars Baidal, J.; Casado-Díaz, A.B.; Navarro-Ruiz, S.; Fuster-Uguet, M.
    Journals International Journal of Contemporary Hospitality Management
    Volume: 36
    Pages: 582 - 601
    Date: 2024
    ISSN: 0959-6119
    DOI: http://dx.doi.org/10.1108/IJCHM-03-2022-0322
  • Title: Tourists`s water conservation behavior in hotels: the role of gender
    Authors: Casado-Díaz, A.B.; Sancho-Esper, F.; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sellers-Rubio, R.
    Journals Journal of Sustainable Tourism
    Volume: 30
    Pages: 1518 - 1538
    Date: 2022
    ISSN: 0966-9582
    DOI: https://doi.org/10.1080/09669582.2020.1839758
  • Title: Prosocial disposition shaping tourist citizenship behavior: Toward destination patronage intention
    Authors: RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sancho-Esper, F.; Torres-Moraga, Eduardo; , ANA B. CASADO DIAZ
    Journals Tourism Management Perspectives
    Volume: 55
    Pages: 101334 -
    Date: 2025
    ISSN: 2211-9736
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2024.101334
  • Title: A motivation-based study to explain accommodation choice of senior tourists: Hotel or Airbnb
    Authors: Nicolau, Juan Luis; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; , Ruiz-Moreno, Felipe
    Journals International Journal of Hospitality Management
    Volume: 123
    Pages: 103911 -
    Date: 2024
    ISSN: 0278-4319
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2024.103911
  • Title: A motivation-based study to explain accommodation choice of senior tourists: Hotel or Airbnb
    Authors: Nicolau-Gonzálbez, J.L.; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Ruiz-Moreno, F.
    Journals International Journal of Hospitality Management
    Volume: 123
    Pages: -
    Date: 2024
    ISSN: 0278-4319
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2024.103911
  • Title: Banking with purpose: the impact of CSR-S on customer behavior during the COVID-19
    Authors: Abdelkader- Attia Ali, Attia; Campayo-Sanchez, F.; Ruiz-Moreno, F.
    Journals European Journal of Management and Business Economics
    Volume:
    Pages: -
    Date: 2024
    ISSN: 2444-8451
    DOI: https://doi.org/10.1108/EJMBE-09-2023-0301
  • Title: ¿Conoces a tu Buyer Persona? Identifica a tu cliente para mejorar tu estrategia de Inbound Marketing
    Authors: Romero-Montero, Andrés; Sellers-Rubio, R.; Cely-Álvarez, Adriana
    Journals Investigaciones Turísticas
    Volume: 27
    Pages: 53 - 76
    Date: 2024
    ISSN: 2174-5609
    DOI: https://doi.org/10.14198/INTURI.23961
  • Title: If the wind blows, adjust your sail: Political ideology, social responsibility, and performance
    Authors: Campayo-Sanchez, F.; SHARMA, ABHINAV; Mas-Ruiz, F.; Nicolau-Gonzálbez, J.L.
    Journals Annals of Tourism Research
    Volume: 108
    Pages: 1 - 13
    Date: 2024
    ISSN: 0160-7383
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103814
RELEVANT PUBLISHED BOOKS
  • Title: Temas de Investigación Comercial. 8ª Edición
    Authors: Mas-Ruiz, F.
    Editorial: Editorial Club Universitario
    Date: 2019
    ISBN: 978-84-17577-99-5
  • Title: Estrategias y modalidades de ingreso para competir en mercados internacionales
    Authors: , Zingone, L.; Ruiz-Moreno, F.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Date: 2014
    ISBN: 8497172906
  • Title: Dirección comercial: los instrumentos del marketing [EBOOK]
    Authors: Parreño-Selva, J.; Ruiz-Conde, E.; Casado-Díaz, A.B.
    Editorial: Editorial ECU
    Date: 2011
    ISBN: 9788499486154
  • Title: Enfoque holístico de las decisiones del turista
    Authors: Nicolau-Gonzálbez, J.L.
    Editorial: Centro de Estudios Ramón Areces, S.A.
    Date: 2010
    ISBN: 978-84-8004-975-7
  • Title: Introducción al marketing
    Authors: Casado-Díaz, A.B.; Sellers-Rubio, R.
    Editorial: Editorial Club Universitario
    Date: 2010
    ISBN: 978-84-9948-178-4
  • Title: Temas de Investigación Comercial. 9ª edición
    Authors: Mas-Ruiz, F.
    Editorial: ECU. Editorial Club Universitario.
    Date: 2022
    ISBN: 978-84-125005-3-0
  • Title: Temas de Investigación Comercial. 7ª edición
    Authors: Mas-Ruiz, F.
    Editorial: Editorial ECU
    Date: 2016
    ISBN: 978-84-16704-80-4
  • Title: Temas de Investigación Comercial
    Authors: Mas-Ruiz, F.
    Editorial: ECU
    Date: 2012
    ISBN: 978-84-9948-386-3
  • Title: Temas de Investigación Comercial, 6ª Edición
    Authors: Mas-Ruiz, F.
    Editorial: Club Universitario
    Date: 2012
    ISBN: 978-84-9948-713-7
  • Title: Aspectes Clau de la Direcció i Gestió de PIMES
    Authors: González, R.; Carrión, J.A; Gascó, J.; Marco-Lajara, B.; Martinez-Parra, E. ; Merino, F.; Molina, H.; Sabater, V.; Sellers-Rubio, R.; Úbeda García, M.
    Editorial: Servei de Publicacions Universitat d'Alacant
    Date: 2011
    ISBN: 978-84-9717-153-3
RELEVANT PUBLISHED BOOK CHAPTERS
  • Book chapter title: Cómo medir la competencia usando el enfoque de la Nueva Organización Industrial Empírica
    Authors: Ruiz-Moreno, F.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Pages: 78 - 87
    Date: 2016
    ISBN:
    Book title: Business, Economy and Society. Issues for research in a knowledge and information society

    RUA: http://hdl.handle.net/10045/54426
  • Book chapter title: ¿Tienen cabida en el mercado los vinos sostenibles?
    Authors: Sellers-Rubio, R.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Pages: 69 - 77
    Date: 2016
    ISBN:
    Book title: Business, Economy and Society. Issues for research in a knowledge and information society

    RUA: http://hdl.handle.net/10045/54426
  • Book chapter title: Efectos del ciberostracismo en el comportamiento de queja online
    Authors: , Andreu, L.; Casado-Díaz, A.B.; , Mattila, A.S.
    Editorial: Editorial KRK
    Pages: 225 - 235
    Date: 2012
    ISBN:
    Book title: Estrategias Multicanal en el Ámbito de la Distribución: Fabricante y Distribuidor Preocupados por Ofrecer Nuevas Experiencias de Compra Diferenciadas
  • Book chapter title: Factors that determine the level of commitment of our teaching staff when the implementation of continuous evaluation system takes place
    Authors: Caballero, MT; Ruiz-Callado, R.; , Ruiz Callado; Nicolau-Gonzálbez, J.L.; , Nicolau
    Editorial: Octaedro
    Pages: -
    Date: 2011
    ISBN:
    Book title: Nuevos espacios de calidad en la educación superior. Un análisis comparado y de tendencias
  • Book chapter title: The influence of alcohol advertising in underage versus overage alcohol consumption: Affective responses and advertising effectiveness
    Authors: , Miquel Romero, M.J.; Sancho-Esper, F.; , Sancho-Esper, F.M.
    Editorial: Springer Berlin / Heidelberg
    Pages: 91 - 106
    Date: 2011
    ISBN:
    Book title: Advances in Advertising Research (Vol. 2)
  • Book chapter title: Analysing the experience of wine tourists: An approach from the wine routes.
    Authors: Sellers-Rubio, R.; Nicolau-Gonzálbez, J.L.; Shin, Seunghun
    Editorial: Palgrave Macmillan
    Pages: 203 - 222
    Date: 2024
    ISBN:
    Book title: Strategic Management in the Wine Tourism Industry.

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-54837-6_11
  • Book chapter title: Neuromarketing in Social Marketing  
    Authors: , Casado-Aranda, L.A.; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sancho-Esper, F.
    Editorial: Palgrave Macmillan
    Pages: 1 - 13
    Date: 2024
    ISBN:
    Book title: The Palgrave Encyclopedia of Social Marketing

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-14449-4_82-1
  • Book chapter title: Segmenting Social Media Users Based on Ongoing Brand Activities to Track Consumer Behavior Change
    Authors: Choi, Youngtae; Kroff, Michael W.; PENAGOS LONDOÑO, GABRIEL IGNACIO; Ruiz-Moreno, F.
    Editorial: IGI GLOBAL
    Pages: 192 - 216
    Date: 2024
    ISBN:
    Book title: AI impact in digital consumer behavior

    DOI: 10.4018/979-8-3693-1918-5.ch008
  • Book chapter title: A Systematic Review of Social Marketing Interventions to Promote Pro-Environmental Behavior Using CBSM Benchmark Criteria
    Authors: RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sancho-Esper, F.; Campayo-Sanchez, F.
    Editorial: Luminous Insights
    Pages: 1 - 3
    Date: 2023
    ISBN:
    Book title: 1st Research Innovations in Sustainable Marketing

    DOI: https://doi.org/10.51300/BRP-2023-86
  • Book chapter title: Corporate Social Marketing, Drunken Tourism and Sustainability: The Case of Meliá Hotels International in Magaluf, Spain
    Authors: Cruz Morato, Marco; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sánchez, Carolina
    Editorial: Springer Nature Switzerland
    Pages: 33 - 48
    Date: 2023
    ISBN:
    Book title: Responsible Consumption and Sustainability Case Studies from Corporate Social Responsibility, Social Marketing, and Behavioral Economics

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-30742-3_2
RELEVANT CONFERENCE PAPERS
  • Title: Speed is the essence of warfare: the impact of rivalry on new product launches after an innovative shock
    Authors: Campayo-Sanchez, F.; Mas-Ruiz, F.; Nicolau-Gonzálbez, J.L.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: INFORMS Annual Meeting 2024
    Event type: Internacional
    City of performance: SEATTLE (ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA)
    Date of performance: 20/10/2024
  • Title: Nuevos métodos para intervenciones proambientales más efectivas en el sector del alojamiento
    Authors: Sancho-Esper, F.; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: CV+i Tourism Day: INVESTIGACIÓN, INNOVACIÓN Y EMPRENDIMIENTO EN TURISMO EN LA COMUNITAT VALENCIANA
    Event type: Regional
    City of performance: Benidorm (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Date of performance: 17/10/2024
  • Title: Competencia y calidad percibida de un producto de experiencia: la perspectiva de la marca colectiva
    Authors: Mas-Ruiz, F.; Sellers-Rubio, R.; Campayo-Sanchez, F.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing. AEMARK
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
  • Title: Cross-country examination of the impact of shopping motivations on impulse buying, post-purchase regret and NWOM
    Authors: Choi, Youngtae; Ruiz-Moreno, F.; Kim, Junga; Abdelkader- Attia Ali, Attia
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing. AEMARK
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
  • Title: EL ARTE DE LA GUERRA CONSISTE EN EVITAR LA LUCHA: UN ANÁLISIS DE LA DISUASIÓN DE ENTRADA EN EL CONTEXTO DE UN SHOCK DE INNOVACIÓN
    Authors: Campayo-Sanchez, F.; Mas-Ruiz, F.; Nicolau-Gonzálbez, J.L.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing. AEMARK
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
  • Title: Factores determinantes de la satisfacción en enoturismo
    Authors: Sellers-Rubio, R.; Campayo-Sanchez, F.; Shin, Seunghun; NICOLAU GONZALBEZ, JUAN LUIS
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing. AEMARK
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
  • Title: Percepciones de calidad del servicio en alojamientos caninos
    Authors: Martínez-Navarro, J.
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing (AEMARK)
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
  • Title: Perfilando a los turistas en un destino turístico inteligente: un análisis de segmentación
    Authors: Ostrovskaya L.; Campayo-Sanchez, F.; Martínez-Navarro, J.; Ruiz-Moreno, F.; Sellers-Rubio, R.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing. AEMARK
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
  • Title: UNVEILING GUEST SEGMENTATION: STRATEGIES FOR ENHANCING WATER CONSERVATION THROUGH SOCIAL MARKETING INITIATIVES
    Authors: Sancho-Esper, F.
    Type of participation: Comunicación
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing (AEMARK 2024)
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024
    RUA: no disponible aun
  • Title: Unveiling guest segmentation: strategies for enhancing water conservation through social marketing initiatives
    Authors: Campayo-Sanchez, F.; Casado-Díaz, A.B.; Sancho-Esper, F.; Sellers-Rubio, R.; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sánchez, Carolina
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXXV Congreso Internacional de Marketing. AEMARK
    Event type: Internacional
    City of performance: Cuenca (CUENCA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 11/09/2024