Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Música, Arts Escèniques, Patrimoni i Educació Musical (MAPEM)

Dades generals

Àrea de coneixement:
Humanitats
Web:
Correu electrònic:
Telèfon:
Sense dades.

Memòries

Memòria anual
  • Música i musicologia
  • Música i educació
  • Música i arts escèniques
  • Música, etnomusicologia i patrimoni musical
  • Música i educació
  • Medios audiovisuales aplicados a contextos artísticoeducativos.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Transform4Europe - T4EU: The European University for Knowledge EntrepreneursVAL
    Referència: 101124432
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/11/2023
    Data de finalització: 31/10/2027
  • Denominació del projecte: Special Education STEAM AcademyVAL
    Referència: 101056159
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 02/06/2022
    Data de finalització: 01/06/2025
  • Denominació del projecte: Design, creation and development of the Scientific Observatory for School AttendanceVAL
    Referència: 2022-1-ES01-KA220-SCH-000088733
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2022
    Data de finalització: 31/08/2025
  • Denominació del projecte: TRANSFORM4EUROPE - T4E: THE EUROPEAN UNIVERSITY FOR KNOWLEDGE ENTREPRENEURSVAL
    Referència: 101004048
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/11/2020
    Data de finalització: 30/10/2023
  • Denominació del projecte: LEARNING COACH IN ADULT EDUCATIONVAL
    Referència: 518427-LLP-1-2011-1-IT-GRUNDTVIG-GMP
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/01/2012
    Data de finalització: 30/06/2014
  • Denominació del projecte: MEEBAI: A Methodology for Emotion-Aware Education Based on Artificial IntelligenceVAL
    Referència: CIPROM/2021/017
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/01/2022
    Data de finalització: 31/12/2025
  • Denominació del projecte: Asistente para Personas con TEA y fobias mediante Realidad Virtual y AumentadaVAL
    Referència: PID2022-138453OB-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2023
    Data de finalització: 31/08/2026
  • Denominació del projecte: Formación inicial y continua para el desarrollo sostenible de la igualdad de género de docentes/trabajadores social: promoviendo una práctica profesional sensible al géneroVAL
    Referència: PID2022-142830NB-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2023
    Data de finalització: 31/08/2027
  • Denominació del projecte: Evaluación y análisis del perfeccionismo académico y su impacto en el desarrollo educativo, psicológico y social del alumnado de Educación Primaria y SecundariaVAL
    Referència: PID2023-152358NA-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2024
    Data de finalització: 31/08/2028
  • Denominació del projecte: Educación Plástica en los futuros maestros y su relación con variables artísticas y psicoeducativas.VAL
    Referència: CIGE/2023/184
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2025

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Reivindicación popular leonesa y cambio de paradigma en la representación regionalista en el teatro por horas: El gaitero (1896)
    Autors: Garcia-Torres, A.
    Revistes: Añada: revista d'estudios llioneses
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2021
    ISSN:
    DOI: https://doi.org/10.18002/ana.i3.7309
  • Títol: EQUALITY BETWEEN AND THE HEARING-IMPAIRED BASED ON THE RELATIONSHIP WITH PEERS WITH HEARING DISABILITIES
    Autors: Anton-Ros, N. ; Fernández-Sogorb, A.; GONZÁLVEZ, CAROLINA
    Revistes: RGSA ¿ Revista de Gestão Social e Ambiental
    Volum: 18
    Pàgines: e08478 -
    Data: 2024
    ISSN: 1981-982X
    DOI: https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n10-067
  • Títol: Perfiles de ansiedad del alumnado de Educación Primaria y sus estilos atribucionales en Lengua y Literatura
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; Pino Juste, Margarita
    Revistes: Bordón
    Volum: 75
    Pàgines: 35 - 49
    Data: 2023
    ISSN: 0210-5934
    DOI: https://doi.org/10.13042/Bordon.2023.96361
  • Títol: Understanding school refusal behavior in adolescence: Risk profiles and attributional style for academic results
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; Gonzálvez, C.; Pino Juste, Margarita
    Revistes: Revista de Psicodidáctica
    Volum: 28
    Pàgines: 35 - 43
    Data: 2023
    ISSN: 1136-1034
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.psicoe.2022.12.001
  • Títol: Introduction to the Special Issue on Cyberbullying and Cybervictimization
    Autors: Ruiz-Esteban, C. M. ; MÉNDEZ, INMACULADA; Fernández-Sogorb, A.
    Revistes: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education (Online)
    Volum: 12
    Pàgines: 616 - 618
    Data: 2022
    ISSN: 2254-9625
    DOI: https://doi.org/10.3390/ejihpe12060045
  • Títol: Personalidad en la infancia y su relación con fuentes de estrés
    Autors: , Pérez García, M. A.; Fernández-Sogorb, A.; García-Fernández, J. M.
    Revistes: Opción
    Volum: 98
    Pàgines: 95 - 116
    Data: 2022
    ISSN: 1012-1587
  • Títol: Perfiles de pensamientos automáticos perfeccionistas y diferencias en la viveza de imágenes mentales. 
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.
    Revistes: European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
    Volum: 8
    Pàgines: 73 - 84
    Data: 2019
    ISSN: 2340-924X
  • Títol: Atribuciones de resultados en matemáticas que predicen la ansiedad a la evaluación
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; , Jiménez Ayala, Carlos Edisson; , Cargua García, Nancy Isabel
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 1
    Pàgines: 69 - 88
    Data: 2023
    ISSN: 0214-9877
    DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2023.n1.v1.2483
  • Títol: Estilo atribucional en lengua y rechazo escolar en niños españoles
    Autors: Giménez Miralles, Mariola; Gonzálvez, C.; Aparicio-Flores, M. P.
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 2
    Pàgines: 299 - 308
    Data: 2021
    ISSN: 0214-9877
  • Títol: Rumias perfeccionistas en función de la vivieza de imágenes mentales visuales
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Sanmartín, R.; Vicent, M.
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 2
    Pàgines: 267 - 280
    Data: 2021
    ISSN: 0214-9877
    DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2021.n2.v2.2233
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: El compositor lírico Manuel Nieto Matán (1844-1915): del éxito al olvido
    Autors: Garcia-Torres, A.
    Editorial: Ediciones de la Universidad de Oviedo
    Data: 2023
    ISBN:
  • Títol: Felipe Pedrell, la creación de la moderna musicología española y el Misterio de Elche
    Autors: Esteve-Faubel, José María
    Editorial: Instituto Juan Andrés de Comparatística y Globalización
    Data: 2019
    ISBN: 978-84-946603-9-9
  • Títol: La ópera en Cádiz en el siglo XIX
    Autors: , León Ravina, Gema; Esteve-Faubel, José María
    Editorial: Junta de Andalucía, Consejería de Cultura: Fundación Machado
    Data: 2019
    ISBN: 978-84-9959-332-6
  • Títol: Dificultades de Aprendizaje y Educación Compensatoria: De la teoría al aula
    Autors: Martínez-Monteagudo, M.C.; Delgado, B.; Vicent, M.; Aparicio-Flores, M. P.; Sanmartín, R.; Gonzálvez, C.; Poveda Brotons, Rosa; Chiaramello, G.; Fernández-Sogorb, A.; GUTIERREZ FRESNEDA, RAUL
    Editorial: Publicacions de la Universitat d'Alacant
    Data: 2021
    ISBN: 978-84-9717-760-3
  • Títol: Transformando la educación a través del conocimiento
    Autors: Esteve-Faubel, José María; Fernández-Sogorb, A.; Martinez-Roig, Rosabel; Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Data: 2022
    ISBN: 978-84-19506-73-3
    RUA: https://octaedro.com/libro/transformando-la-educacion-a-traves-del-conocimiento/
  • Títol: Investigando nuevos paradigmas en Educación / Researching New Educational Paradigms
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano Cabezas, I.
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Data: 2021
    ISBN: 9788418819919
    RUA: https://octaedro.com/libro/investigando-nuevos-paradigmas-en-educacion-researching-new-educational-paradigms/
  • Títol: Nuevas tendencias en Investigación Educativa / New Trends in Educational Research
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Data: 2021
    ISBN: 978-84-18819-98-8
    RUA: https://octaedro.com/wp-content/uploads/2021/12/16337-1-Nuevas-tendencias-en-Investigacion-Educativa.pdf
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: La audición musical como estrategia didáctica para mejorar la estrategia de enseñanza-aprendizaje. Experiencias en torno a su aplicación en el Grado de primaria
    Autors: Garcia-Torres, A. ; Esteve-Faubel, José María; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Dykinson
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo
  • Títol del capítol: Música, Comunicación y Nuevos Medios: Prácticas Discursivas en la Configuración del "Fashion Film" Musical
    Autors: , Cavia-Naya, Victoria; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Dykinson
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Comunicación y pluralidad en un contexto divergente
  • Títol del capítol: The bayadera on the Spanish stage: frivolity and colonialism all along Eastern, Arab and European cultures
    Autors: Garcia-Torres, A.
    Editorial: BREPOLS PUBLISHERS NV
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Musical Exoticism The Mediterranean and Beyond in the Long Nineteenth Century
  • Títol del capítol: Implementation of Padlet and Moodle to Improve the Soft Skills of Future Teachers in Art Classrooms
    Autors: Chust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Esteve-Faubel, José María
    Editorial: IGI GLOBAL
    Pàgines: 156 - 168
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges  

    DOI: 10.4018/979-8-3693-3073-9.ch011
  • Títol del capítol: Inteligencia artificial en la asignatura Coro y técnica vocal: experiencia con Vocal remover en la interpretación y edición musical
    Autors: Garcia-Torres, A.
    Editorial: Octaedro Editorial
    Pàgines: 126 - 135
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Enseñanza y aprendizaje en la era digital desde la investigación y la innovación
  • Títol del capítol: LA CONVIVENCIA Y LAS RELACIONES INTERPERSONALES CON COMPAÑEROS/AS CON DISCAPACIDAD AUDITIVA
    Autors: Anton-Ros, N. ; Fernández-Sogorb, A.; Gonzálvez, C.
    Editorial:
    Pàgines: 257 - 277
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: INNOVACIÓN EDUCATIVA Y TRANFORMACIÓN SOCIAL
  • Títol del capítol: Pre-service teachers" perception of the role of museums in preschool art education
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial:
    Pàgines: 19 - 30
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings
  • Títol del capítol: Promotion of a positive school climate from the 2030 Agenda for Sustainable Development: an educational experience with trainee teachers
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; Aparicio-Flores, M. P.; Chust-Pérez, Verónica; Oller-Benitez, A.
    Editorial: MAC GRAW HILL AULA MAGNA
    Pàgines: 193 - 207
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Educación e Innovación al servicio de la mejora del Conocimiento
  • Títol del capítol: Visual Culture Education in the Degree of Education
    Autors: Oller-Benitez, A.; Esteve-Faubel, José María; Chust-Pérez, Verónica
    Editorial: Peter Lang International Publishing Company (Berna, Frankfurt, Berliin, Oxford, Nueva York)
    Pàgines: 213 - 230
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings

    DOI: 10.3726/b20999
  • Títol del capítol: Visual Culture Education in the Degree of Education
    Autors: Oller-Benitez, A.; ESTEVE FAUBEL, JOSE MARIA; Chust-Pérez, Verónica
    Editorial: Peter Lang Verlag
    Pàgines: 213 - 230
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings

    DOI: 10.3726/b20999
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: DIFERENCIAS EN FUNCIONES EJECUTIVAS ENTRE HOMBRES Y MUJERES
    Autors: Navarro Soria, Ignasi; Iñesta-Jacobo, M.; Esteve-Faubel, José María; Mañas-Viejo, C. R. ; Martinez Sanz, A.
    Tipus de participació: Póster
    Nom del congrés: X Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud (X CICE)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Sevilla (SEVILLA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 26/11/2024
  • Títol: IDENTIFICACIÓN TEMPRANA DE SÍNTOMAS RELACIONADOS CON EL TDAH Y SU DETERIORO FUNCIONAL EN LA ETAPA INFANTIL
    Autors: Iñesta-Jacobo, M.; Navarro Soria, Ignasi; Esteve-Faubel, José María; Torrecillas-Martinez, M.
    Tipus de participació: Póster
    Nom del congrés: X Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud (X CICE)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Sevilla (SEVILLA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 26/11/2024
  • Títol: Estudio de los perfiles de afecto en función del rechazo escolar por escape ante situaciones de evaluación
    Autors: Perez-Marco, M. ; Gonzálvez, C.; Fuster -Rico , A. ; Fernández-Sogorb, A.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: 10th International Congress of Clinical and Health Psychology in Children and Adolescents
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 21/11/2024
  • Títol: Explorando la influencia de los perfiles afectivos en la dimensión de agresividad en adolescentes españoles
    Autors: Sanmartín, R.; Fernández-Sogorb, A.; Fuster -Rico , A. ; Perez-Marco, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: 0th International Congress of Clinical and Health Psychology in Children and Adolescents
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 21/11/2024
  • Títol: Cambio de paradigma en la enseñanza competencial de la música en el s. XXI
    Autors: Botella Quirant, Mª.T.; Esteve-Faubel, José María
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: El vínculo entre los museos y la Educación Plástica en Infantil: opiniones de los maestros en formación
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Fernández-Sogorb, A.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: International Congress: Education and Knowledge (ICON)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: La implementación de las herramientas TIC Padlet y Moodle para mejorar las soft skills de los futuros maestros en el aula de Artística
    Autors: Chust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: Necesidades en la formación inicial de los futuros docentes respecto a una Educación Artística para la comprensión de la Cultura Visual
    Autors: Oller-Benitez, A.; Chust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, José María
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge (Icon-Edu 2023)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: 2nd International Congress: Education and Knowledge (Icon-Edu 2023)
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge (Icon-Edu 2023)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2022)
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2022)
    Tipus d'esdeveniment: Europeo
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2022