Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Investigació Interdisciplinària en Docència Universitària - Educació i Tecnologies de la Informació i Comunicació/Educació Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Ciències Socials i Jurídiques
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 3664
Telèfon:
+34 96 590 3721

Memòries

Memòria anual
  • esto es una prueba
  • Tecnologies digitals i la seua articulació en contextos d'aprenentatge
  • Les tecnologies digitals com a suport per a l'educació inclusiva
  • Gestió i lideratge educatiu
  • Processos tutorials en l'educació superior
  • Convivència, clima de l'aula i diversitat en l'educació
  • Intel·ligència artificial i educació
  • Història de l'educació
  • Aprenentatge i desenvolupament professional docent
  • Mobilitat estudiantil i docent
  • Diferencials de gènere en contextos educatius
  • Robótica y pensamiento computacional. Realidad virtual y realidad aumentada.
  • Alfabetización digital y adquisición de la competencia comunicativa.
  • Sostenibilidad digital.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Ayuda para formación para el profesorado universitarioVAL
    Referència: FPU15/01901
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE EDUCACION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 30/09/2019
  • Denominació del projecte: E.ACCESIBLEVAL
    Referència: IPT-430000-2010-29
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 22/06/2010
    Data de finalització: 30/06/2013
  • Denominació del projecte: ASSESSING AND RECOGNISING THE PRIOR LEARNING OF MIGRANTS. BRIDGING THE GAP AND PAVING THE ROAD TO EDUCATIONAL AND SOCIAL INTEGRATIONVAL
    Referència: 580211-ES-EPPKA3-IPI-SOC(2016-2791)
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/12/2016
    Data de finalització: 28/02/2019
  • Denominació del projecte: ENHANCING UNIVERSITY LANGUAGE COURSES WITH AN APP POWERED BY GAME-BASED LEARNING AND TANGIBLE USER INTERFACES ACTIVITIESVAL
    Referència: 2019-IT02-KA203-063228
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2019
    Data de finalització: 28/02/2022
  • Denominació del projecte: Strengthen and Promote Academic Agility, Resilience and Knowledge Exchange through Collaborative Online International LearningVAL
    Referència: 101178638
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/11/2024
    Data de finalització: 31/10/2027
  • Denominació del projecte: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACION IVA NOVAL
    Referència: PERIODICA-FI
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 18/07/2024
    Data de finalització: 31/12/2050
  • Denominació del projecte: I Congreso Internacional sobre Innovación, Didáctica y Educación para la Sostenibilidad (CIIDES-2024)VAL
    Referència: CIAORG/2023/4
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Data d'inici: 11/03/2024
    Data de finalització: 13/03/2024
  • Denominació del projecte: Comunicación y públicos específicos - VIGROB-021 VAL
    Referència: VIGROB23-021
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN) - VIGROB-330 VAL
    Referència: VIGROB23-330
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Cátedra Jean Monnet de Historia e Instituciones de la Europa Comunitaria - VIGROB-204 VAL
    Referència: VIGROB23-204
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Factores personales que inciden en la autovaloración de futuros maestros sobre la dimensión pedagógica del uso de TIC.
    Autors: , Flores Lueg, C.; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila, R.
    Revistes: Revista Iberoamericana de Educación Superior (RIES)
    Volum: 10
    Pàgines: 151 - 171
    Data: 2019
    ISSN: 2007-2872
    DOI: dx.doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.27.345
  • Títol: Percepciones del alumnado y de las y los líderes estudiantiles sobre las inequidades de género en la universidad
    Autors: Merma, G.; Ávalos-Ramos, M A; Martínez Ruiz, M. A.
    Revistes: Reencuentro. Analisis de Problemas Universitarios.
    Volum:
    Pàgines: 59 - 80
    Data: 2017
    ISSN: 0188-168X
  • Títol: Conocimientos tecnológicos, pedagógicos y disciplinares de los futuros docentes según el modelo TPACK
    Autors: , Cabero, J. Roig-Vila, R.; Roig-Vila, R. et al.; , Mengual Andrés, S.
    Revistes: Digital Education Review
    Volum:
    Pàgines: 73 - 84
    Data: 2017
    ISSN: 2013-9144
  • Títol: Design and validation of a rubric to assess the use of American Psychological Association Style in scientific articles
    Autors: Merma, G.; , Peña, H.; , Peña, S. R.
    Revistes: Journal of New Approaches in Educational Research
    Volum: 6
    Pàgines: 78 - 86
    Data: 2017
    ISSN: 2254-7339
    DOI: https://doi.org/10.7821/naer.2017.1.220
  • Títol: Mujeres y hombres en la Universidad Permanente. Un análisis del contexto español
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Revista de Ciencias Sociales
    Volum: 7
    Pàgines: 323 - 333
    Data:
    ISSN: 2411-7358
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/113209
  • Títol: Descubriendo la ciudad a través de los Pokémons
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Macia Lloret, Sergio
    Revistes: ARACNE. Revista Electrónica de Recursos en Internet sobre Geografía y Ciencias Sociales
    Volum: 28
    Pàgines: 1 - 28
    Data: 2024
    ISSN: 1578-0007
    DOI: http://doi.org/10.1344/ara2024.288.44811
  • Títol: Holograms for Seamless Integration of Remote Students in the Classroom
    Autors: Dominguez-Dager, B. ; Gómez-Donoso, F.; Roig-Vila, R. et al.; Escalona-Moncholi, F. ; Cazorla, M.
    Revistes: Virtual Reality
    Volum: 28
    Pàgines: 1 - 24
    Data: 2024
    ISSN: 1359-4338
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10055-023-00924-7
  • Títol: Innovation, Didactics, and Education for Sustainability
    Autors: Gavilán, D.
    Revistes: Education Sciences
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2024
    ISSN: 2227-7102
  • Títol: "La Ley General de Educación de 1970 en España. La discusión del proyecto en Cortes y los límites del 'reformismo¿ desarrollista"
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Sevillano Calero, F.
    Revistes: Politica y Sociedad
    Volum: 61
    Pàgines: 1 - 12
    Data: 2024
    ISSN: 1130-8001
    DOI: https://dx.doi.org/10.5209/poso.75588
  • Títol: Promover la igualdad de género mediante la Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible. Introducción
    Autors: Merma, G.; Urrea-Solano, M.; Gavilán, D.
    Revistes: Feminismo-s (Online)
    Volum: 43
    Pàgines: 13 - 25
    Data: 2024
    ISSN: 1989-9998
    DOI: https://doi.org/10.14198/fem.2024.43.01
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Las escuelas normales de magisterio en la provincia de Alicante (1898-1975)
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Universidad de Valencia
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-9134-374-5
  • Títol: Curriculum Cognitivo para Educación Infantil.
    Autors: , Garrido, J.M.; Grau, S.
    Editorial: ECU
    Data: 2001
    ISBN: 84-8454-090-1
  • Títol: The european school system in the eyes of its stakeholders
    Autors: , Hetterschijt, C.; Martínez Ruiz, M. A.; , Karsten, S.
    Editorial: GVO drukkers & vormgevers B.V. | Ponsen & Looijen
    Data: 2012
    ISBN: 978-90-6464-615-7
  • Títol: La didáctica de las Ciencias Sociales en la Formación del Profesorado de Educación Infantil
    Autors: Tonda. E. Mª
    Editorial: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Data: 2001
    ISBN: 84-7908-634-3
  • Títol: Espacios de Investigación en la Profesionalización Docente Universitaria II(Espacios de Investigación en la Profesionalización Docente Universitaria II (Bernabeu, G.; Sauleda Paré, N.) *REVISORA
    Autors: Merma, G.
    Editorial: Editorial Marfil, S.A.
    Data:
    ISBN: 84-268-1227-9
  • Títol: Libro de Actas / Proceedings / Llibre d"actes. 1st International Congress: Humanities and Knowledge
    Autors: Antolí-Martínez, J. M.; Garcia Sebastià, J. V.; Martínez, C; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Data:
    ISBN: 9788419506849
  • Títol: Building Knowledge. Visions from Education and the Humanities
    Autors: del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; López Vega, Antonio
    Editorial: Peter Lang AG
    Data: 2024
    ISBN: 9783631919057
    DOI: 10.3726/b21877
    RUA: https://www.peterlang.com/document/1446806
  • Títol: El Boletín de Educación de la provincia de Alicante y la inspección educativa
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Editorial: Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Data: 2024
    ISBN: 9788413022680
  • Títol: La memoria democrática del magisterio durante la Segunda República
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael; Ferrero Punzano, Sara M.; , J. M. Santacreu Soler; , Juan Carlos Colomer Rubio
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Data: 2024
    ISBN: 9788419900951
    DOI: http://doi.org/10.36006/09600-1
  • Títol: Investigación interdisciplinar. Educación y construcción del conocimiento
    Autors: del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; VILLARUBIA ZÚÑIGA, MARIA SOLEDAD; Sanchez-Lopez, I.
    Editorial: Editorial Tirant Lo Blanch
    Data: 2023
    ISBN: 978-84-19588-58-6
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Aprendizaje móvil fuera del aula en educación secundaria
    Autors: Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: Octaedro
    Pàgines: 937 - 943
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Experiencias pedagógicas e innovación educativa. Aportaciones desde la praxis docente e investigadora
  • Títol del capítol: Cultura, valores y educación. Problemas y retos de la escuela actual
    Autors: Gavilán, D.; Merma, G.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Pàgines: 111 - 164
    Data: 2018
    ISBN:
    Títol del llibre: Teoría e Historia de la Educación
  • Títol del capítol: Competencia digital docente: una cuestión clave para la educación del siglo XXI
    Autors: Roig-Vila, R. et al.; , Flores-Lueg; , Roig Vila
    Editorial: UMET Press
    Pàgines: 87 - 98
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: Instructional Strategies in Teacher Training
  • Títol del capítol: Percepción de los estudiantes de secundaria sobre el impacto de las TIC en su creatividad
    Autors: Martines, V.; , Fabra Brell; Roig-Vila, R. et al.; , Roig Vila
    Editorial: Editorial Octaedro, S.L.
    Pàgines: 82 - 83
    Data: 2016
    ISBN:
    Títol del llibre: EDUcación y TECnología. Propuestas desde la investigación y la innovación educativa
  • Títol del capítol: Il contributo delle nuove tecnologie al dialogo interculturale
    Autors: Roig-Vila, R. et al.
    Editorial: Edizioni Unicopli
    Pàgines: 113 - 124
    Data: 2011
    ISBN:
    Títol del llibre: Immigrazione e intercultura in Italia e in Spagna. Prospettive, proposte ed esperienze a confronto.
  • Títol del capítol: El pensamiento abierto activo para promover competencias de investigación en los futuros maestros
    Autors: Gavilán, D.; Martinez-Roig, Rosabel
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Pàgines: 1044 - 1052
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas
  • Títol del capítol: Identidad , memoria y educación: diseño de una prueba para el alumnado en formación inicial del profesorado
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Investigaciones teóricas y experiencias prácticas para la equidad en educación
  • Títol del capítol: La identidad cultural y la memoria colectiva argelina en las obras de Yasmina Khadra y Souad Hadj-Ali Mouhoub¿
    Autors: Benaicha-Ziani, M. N. ; Corbi Sáez, María Isabel
    Editorial: DYKINSON
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Literaturas migrantes, preservación de las memorias e identidades colectivas y cohesión social
  • Títol del capítol: Patrimonio local y territorio: la percepción del alumnado y docentes de Educación Secundaria
    Autors: Rico Gómez, María Luisa; Ponce, A.I.; , María Luisa Rico Gómez, Carlos Martínez Hernández
    Editorial:
    Pàgines: 99 - 121
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Cidade, História & Educaçâo
  • Títol del capítol: The power of storytelling. Some aspects of James I"s Llibre dels Fets as a transmedia storytelling with educational purposes and social and political psychology
    Autors: Martinez-Roig, Rosabel; , GLADYS MERMA MOLINA; , María Encarnación Urrea Solano
    Editorial: PETER LANG GMBH
    Pàgines: 261 - 280
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Approaches to New Trends in Research on Catalan Studies
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: XI Congreso Ibérico de Didáctica de la Geografía
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Tipus de participació: Moderador
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 15/11/2024
  • Títol: XI Congreso Ibérico de Didáctica de la Geografía
    Autors: Sebastiá Alcaraz, Rafael
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 15/11/2024
  • Títol: Key competences for sustainability: The case of future teachers.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: II Congreso Internacional de Educación Global en el Mediterráneo
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 23/10/2024
  • Títol: Previous formative experiences in gender equality of university students. The case of future Primary Education teachers.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: II Congreso Internacional de Educación Global en el Mediterráneo
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 23/10/2024
  • Títol:  Las competencias para el desarrollo sostenible del profesorado universitario de las áreas STEM.
    Autors: Urrea-Solano, M.; Castillo Acobo, Roxana Yolanda; , Barreda Parra, Aymée; FERNANDEZ, J.; Calles Minero, Camila; Sánchez Martínez, Francisco
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: 12TH INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 16/10/2024
  • Títol: Generative AI in the area of Language and Literature in the Primary Education Degree.
    Autors: Ruiz Bañuls, M.; Rovira, J.; Mateo-Guillén, Copelia
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: Congreso Internacional sobre docencia innovadora, sostenible e inclusiva en la era de la Inteligencia Artificial.
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 26/09/2024
  • Títol: The knowledge of educational leader son the Sustainable Development Goals.
    Autors: Urrea-Solano, M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: European Educational Research Association (EERA)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Nicosia (CHIPRE)
    Data de celebració: 26/08/2024
  • Títol: Diversidad y sostenibilidad: percepciones del alumnado universitario sobre la utilidad de los Objetivos de Desarrollo Sostenible.
    Autors: Merma, G.; Urrea-Solano, M.; Gavilán, D.; Baena-Morales, S.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Barcelona (BARCELONA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 19/06/2024
  • Títol: El liderazgo femenino universitario: dificultades en el desempeño del cargo.
    Autors: Urrea-Solano, M.; Merma, G.; Gavilán, D.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Barcelona (BARCELONA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 18/06/2024
  • Títol: Análisis de las motivaciones de alumnado y docentes universitarios frente a los trabajos de fin de estudios.
    Autors: Pallárés Maiques, María José; Torres, R.; Lorenzo-Alvarez, C. ; Cachero, C.; Marroquín Velásquez, Lissette; Mena Young, Margoth; Ordoñez García, C.; Santa Soriano, A
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: XXII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y VII Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC (REDES-INNOVAESTIC 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 13/06/2024
    DOI: http://hdl.handle.net/10045/143299