Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Habilitats, Competències i Instrucció

Dades generals

Àrea de coneixement:
Ciències Socials i Jurídiques
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 3861

Memòries

Memòria anual
  • L'adquisició del coneixement i la competència experta en àmbits acadèmics i professionals
  • El paper de les habilitats en l'ensenyament: intel·ligències múltiples i currículum escolar
  • Altes habilitats, creativitat i currículum
  • Motivació per a l'aprenentatge en el context educatiu
  • Avaluació i millora de l'ensenyament
  • Disseny d'instrucció

 

 

Serveis que ofereixen

Investigación relacionada con la calidad de la enseñanza.

 

 

Resultats

Instrumentos de evaluación de centros educativos elaborados. Instrumentos de evaluación criterial de los aprendizajes escolares elaborados. Cursos de formación del profesorado impartidos. Asesoramiento en la evaluación de planes y programas. Asesoramiento en el diseño de investigaciones educativas. Análisis de datos estadísticos.

 

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Student's path to self-awareness. Social Competencies in Contemporary AcademiaVAL
    Referència: 2023-1-PL01-KA220-HED-000156880
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/10/2023
    Data de finalització: 30/11/2025
  • Denominació del projecte: TEACHING PRACTICE PARTNERSHIP MODEL IN PRE-SERVICE TEACHER EDUCATIONVAL
    Referència: 19-KA203-060579
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2019
    Data de finalització: 31/08/2022
  • Denominació del projecte: APPRENTISSAGE COLLABORATIF EUROPEEN POUR L'ACQUISITION DE COMPETENCES PAR DES ROBOTSVAL
    Referència: 2016-1-ES01-KA201-024990
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 31/08/2018
  • Denominació del projecte: DISEÑO E IMPLEMENTACION DE UN MODELO INCLUSIVO DE ADMISIÓN PARA EL SISTEMA DE EDUCACIÓN SUPERIOR EN EL ECUADORVAL
    Referència: SENESCYT-SGCT-SDIC-2018-0484-CO
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: SECRETARIA DE EDUCACION SUPERIOR DE ECUADOR
    Data d'inici: 15/12/2018
    Data de finalització: 14/12/2020
  • Denominació del projecte: Observatorio del Absentismo Escolar en la Comunidad Valenciana: datos y retos para impulsar la asistencia escolarVAL
    Referència: CIAICO/2022/078
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/01/2023
    Data de finalització: 31/12/2025
  • Denominació del projecte: FACTORES CONTEXTUALES Y PERSONALES EN LA EFICACIA DOCENTE Y SU INFLUENCIA EN EL ALUMNADO. DISEÑO Y EVALUACIÓN DE UN PROGRAMA DE INTERVENCIÓNVAL
    Referència: PID2021-125279OB-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2022
    Data de finalització: 31/08/2025
  • Denominació del projecte: Factores de riesgo y de protección de la violencia de género y del uso problemático en las redes sociales: Una perspectiva longitudinalVAL
    Referència: PID2021-123118NA-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2022
    Data de finalització: 31/08/2025
  • Denominació del projecte: MODELO DE DETECCIÓN, PREVENCIÓN E INTERVENCIÓN EDUCATIVA DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE DEL LENGUAJE ESCRITO EN LAS PRIMERAS EDADESVAL
    Referència: CIGE/2022/105
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/01/2023
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Análisis de las Pruebas de Acceso a la Universidad y su relación con PISA: Identificación de estándares curriculares y competenciales mediante enfoques psicométricos.VAL
    Referència: PID2020-115248RA-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2021
    Data de finalització: 27/10/2022
  • Denominació del projecte: Evaluación del rechazo escolar y variables psicoeducativas en Educación Secundaría Obligatoria: una perspectiva multinivel y longitudinal VAL
    Referència: RTI2018-098197-B-I00
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Data d'inici: 01/01/2019
    Data de finalització: 31/12/2021

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Effects of Student Training in Social Skills and Emotional  Intelligence on the Behaviour and Coexistence of Adolescents in the 21st Century
    Autors: VILA, SARA; Gilar, R.; Pozo-Rico, T.
    Revistes: International Journal of Environmental Research and Public Health (Online)
    Volum:
    Pàgines: 1 - 21
    Data: 2021
    ISSN: 1660-4601
    DOI: http://dx.doi.org/10.3390/ ijerph18105498
  • Títol: Mejora del proceso de aprendizaje de la escritura mediante las rutinas del pensamiento
    Autors: Gutiérrez Fresneda, R.; Gilar, R.
    Revistes: Onomázein (Online)
    Volum: 53
    Pàgines: 192 - 209
    Data: 2021
    ISSN: 0718-5758
    DOI: https://doi.org/10.7764/onomazein.53.10
  • Títol: Design, Implementation and Evaluation of an Emotional Education Program: Effects on Academic Performance. 
    Autors: Mira-Galvañ, M. J. ; Gilar, R.
    Revistes: Frontiers in Psychology
    Volum: 11
    Pàgines: -
    Data: 2020
    ISSN: 1664-1078
  • Títol: Design, implementation and evaluation of an emotional education program: effects on academic performance
    Autors: Mira-Galvañ, M. J. ; Gilar, R.
    Revistes: Frontiers in Psychology
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2020
    ISSN: 1664-1078
  • Títol: Personality and salary at early career: the mediating effect of emotional intelligence
    Autors: de Haro, Jose Manuel; Castejón, J.L.; Gilar, R.
    Revistes: International Journal of Human Resource Management
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2020
    ISSN: 0958-5192
    DOI: https://doi.org/10.1080/09585192.2017.1423365
  • Títol: Teacher Training Can Make a Difference: Tools to Overcome the Impact of COVID-19 on Primary Schools. An Experimental Study
    Autors: Pozo-Rico, T.; Gilar, R.; Castejón, J.L.
    Revistes: International Journal of Environmental Research and Public Health (Online)
    Volum:
    Pàgines: 8633 -
    Data: 2020
    ISSN: 1660-4601
    DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17228633
  • Títol: El uso del ipad con el programa AUGIE: ¿Mejora la comunicación de las personas con autismo?
    Autors: , Herdeia-Oliva, E.; Navas, L.
    Revistes: Revista discapacidad, clínica, neurociencias
    Volum: 6
    Pàgines: 44 - 56
    Data: 2019
    ISSN: 2341-2526
  • Títol: El uso del ipad con el programa AUGIE¿Mejora la comunicación de las personas con autismo?(Revista de Discapacidad, Clínica y Neurociencias: (RDCN))
    Autors: Heredia-Oliva, E. ; Navas, L.
    Revistes: Revista discapacidad, clínica, neurociencias
    Volum: 6
    Pàgines: 44 - 56
    Data: 2019
    ISSN: 2341-2526
    DOI: http://dx.doi.org/10.14198/DCN.2019.6.1.04
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/94814
  • Títol: Improving emotional intelligence in higher education students: testing program effectiveness in three countries
    Autors: Gilar, R.; Pozo-Rico, T.; Castejón, J.L.
    Revistes: EDUCACION XX1
    Volum: 22
    Pàgines: 161 - 187
    Data: 2019
    ISSN: 1139-613X
    DOI: http://dx.doi.org/10.5944/educxx1.19880
  • Títol: Academic goals in blind and partially sighted students: a differential analysis and goal profiles
    Autors: , Jover,I.; Navas, L.; , Holgado-Tello, F. P.
    Revistes: Revista GalegoPortuguesa de Psicoloxía e Educación
    Volum: 5
    Pàgines: 1 - 8
    Data: 2018
    ISSN: 1138-1663
    DOI: https://doi.org/10.17979/reipe.2018.5.1.3095
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Aprendizaje y rendimiento académico
    Autors: Castejón, J.L.
    Editorial: Editorial Club Universitario
    Data: 2014
    ISBN: 978-84-16113-76-7
  • Títol: Psicología Evolutiva de 0 a 3 anys: manual de pràctiques
    Autors: , Sánchez,V.; Gomis,N; Delgado, B.
    Editorial: Editorial Club Universitario
    Data: 2013
    ISBN: 978-84-9717-269-1
  • Títol: Las actitudes ante la inmigración en los adolescentes y en los jóvenes
    Autors: Mula, A.; Navas, L.
    Editorial: Editorial ECU
    Data: 2011
    ISBN: 978-84-9948-335-1
  • Títol: Respuesta educativa a un alumno con altas capacidades intelectuales
    Autors: González, M.
    Editorial: EAE (Editorial Académica Española)
    Data: 2011
    ISBN: 978-3-8454-9494-4
  • Títol: Motivational and cognitive predictors of academic achievement. A structural model of the main relationships between them and their ability to explain learning results
    Autors: Miñano, P.; Castejón, J.L.
    Editorial: LAMBERT Academic Publishing
    Data: 2010
    ISBN: 978-3843369886
  • Títol: Adquisición de habilidades cognitivas. Factores en el desarrollo de la competencia experta
    Autors: Gilar, R.
    Editorial: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes (Universidad de Alicante)
    Data: 2004
    ISBN: 8468851256
  • Títol: El desarrollo de la competencia experta. Implicaciones para la enseñanza."
    Autors: Gilar, R.; Castejón, J.L.
    Editorial: Club Universitario
    Data: 2003
    ISBN: 8484543005
  • Títol: Jornadas sobre n.e.e.: Pedagogía Terapéutica. Comunicaciones.
    Autors: Castejón, J.L.; Pérez, A.M.; Valero J.
    Editorial: Departamento de Sociología II, Psicología, Comunicación y Didáctica de la Universidad de Alicante
    Data: 2002
    ISBN: 84-688-0293-X
  • Títol: Jornadas sobre Psicología, Orientación y Pedagogía. Comunicaciones.
    Autors: Castejón, J.L.; Pérez, A.M.; Valero J.
    Editorial: Departamento de Sociología II, Psicología, Comunicación y Didáctica de la Universidad de Alicante
    Data: 2002
    ISBN: 84-688-0294-8
  • Títol: Inadaptación escolar. Intervención psicoeducativa primaria
    Autors: Pérez, A.M.; Castejón, J.L.
    Editorial: Club Universitario
    Data: 2000
    ISBN: 84-8454-002-2
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de Redes
    Autors: Martínez-Monteagudo, M.C.; , Pérez-Pérez, N.; Gilar, R.; Sánchez, I.; , Bernabeu, S.; , Gión, S.
    Editorial: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Pàgines: 1544 - 1559
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Las competencias socioemocionales en la titulación de trabajo social. Materiales y formación en los créditos prácticos
  • Títol del capítol: Análisis bibliométrico y temático sobre la innovación pedagógica en el ámbito educativo
    Autors: Izquierdo, A.; Perez-Soto, N. ; Gilar, R.
    Editorial:
    Pàgines: 161 - 175
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Metodologías emergentes en la investigación y acción educativa

    DOI: https://doi.org/10.14679/3767
  • Títol del capítol: Diseño de intervención para desarrollar competencias sociales y emocionales en niños y niñas en riesgo de exclusión social
    Autors: Izquierdo, A.; Pozo-Rico, T.; Castejón, J.L.
    Editorial: Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)
    Pàgines: 104 - 104
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Actas del X Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I
  • Títol del capítol: Resilience and emotional intelligence in university education students
    Autors: Izquierdo, A.; Perez-Soto, N. ; Pozo-Rico, T.; Gilar, R.
    Editorial: IATED Digital Library
    Pàgines: 1298 - 1303
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: INTED2024 Proceedings 

    DOI: https://doi.org/10.21125/inted.2024.0397
  • Títol del capítol: Comparison of methods in the identification of secondary school students with high abilities.
    Autors: Izquierdo, A.; Perez-Soto, N. ; Ponsoda, J. M.; Castejón, J.L.
    Editorial: Egregius ediciones
    Pàgines: 874 - 876
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: La Universidad: del reto de la transferencia a la transformación de la sociedad. Libro de resúmenes del III Congreso internacional de Innovación en la docencia e Investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas.
  • Títol del capítol: Evaluación de los efectos de un programa de desarrollo de la inteligencia emocional en estudiantes del grado de maestro.
    Autors: Poveda Brotons, Rosa; Izquierdo, A.; Perez-Soto, N. ; Pozo-Rico, T.; Gilar, R.
    Editorial: Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)
    Pàgines: 41 - 49
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Aproximación científica para la intervención en el ámbito escolar: Integrando variables psicológicas y educativas
  • Títol del capítol: Identification of gifted students in compulsory middle school education in Spain.
    Autors: Izquierdo, A.; Perez-Soto, N. ; Ponsoda, J. M.; Castejón, J.L.
    Editorial: DYKINSON
    Pàgines: 404 - 425
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación.
  • Títol del capítol: Relación entre la resiliencia y la inteligencia emocional en estudiantes universitarios de la Facultad de Educación.
    Autors: Izquierdo, A.; Perez-Soto, N. ; Castejón, J.L.; Gilar, R.
    Editorial: Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)
    Pàgines: 117 - 117
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Actas del IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I
  • Títol del capítol: Competencia en lengua de señas chilena: percepción de profesores, familia y adultos sordos
    Autors: Muñoz, Karina; Sánchez Bravo, Alejandra; Navas, L.
    Editorial: Ariadna Ediciones
    Pàgines: 194 - 210
    Data: 2022
    ISBN:
    Títol del llibre: Investigación Educacional. Evidencias para la innovación educativa

    DOI: htpps://doi.org/10.26448/ae9789566095521.37
  • Títol del capítol: Inteligencia emocional percibida en profesorado en formación de la Universidad de Alicante.
    Autors: Izquierdo, A.; Gilar, R.; Pozo-Rico, T.
    Editorial:
    Pàgines: 39 - 41
    Data: 2022
    ISBN:
    Títol del llibre: REDES-INNOVAESTIC 2022. Libro de actas.
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: ST
    Autors: Navas, L.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: Congreso Internacional de Orientación Universitaria
    Tipus d'esdeveniment: Europeo
    Ciutat de celebració: Zaragoza (ZARAGOZA)
    Data de celebració: 05/09/2018
  • Títol: EXPERIENCE OF EMOTIONAL INTELLIGENCE CROSS-CULTURAL RESEARCH FROM DEVELOPING HIGHER EDUCATION
    Autors: Gilar, R.; Pozo-Rico, T.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: Jure 2017 Education in a dynamic world: Facing the future
    Tipus d'esdeveniment: Europeo
    Ciutat de celebració: Helsinki (FINLANDIA (Incluidas las Islas Aland))
    Data de celebració: 04/07/2016
  • Títol: VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación
    Autors: Navas, L.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT)
    Data de celebració: 15/06/2016
  • Títol: VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación
    Autors: Navas, L.
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: VIII Congreso Internacional de Psicología y Educación
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT)
    Data de celebració: 15/06/2016
  • Títol: Más allá de la inteligencia: Factores motivacioales en el rendimiento académico. Un modelo estructural
    Autors: Miñano, P.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: VI Congreso Internacional de Psicología y Educación y III Congreso Nacional de Psicología de la Educación
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Valladolid (VALLADOLID)
    Data de celebració: 29/03/2011
  • Títol: ¿Una o varias inteligencias? Implicaciones para la práctica educativa e instruccional
    Autors: Pérez, A.M.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: VI Congreso Internacional de Psicología y Educación y III Congreso Nacional de Psicología de la Educación
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Valladolid (VALLADOLID)
    Data de celebració: 29/03/2011
  • Títol: El autoconcepto físico en la clase de educación física: un análisis centrado en el sexo
    Autors: , Soriano, J.A.; , Sampascual, G.; Navas, L.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: XVII INternational Journal of Developmental and Educational Psychology
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: ZAMORA (PALMAS (LAS))
    Data de celebració: 21/04/2010
  • Títol: Estructura factorial de la escala para la evaluación del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (EDAH) en población chilena
    Autors: , Belmar, M.; Navas, L.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: XVII INternational Journal of Developmental and Educational Psychology
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: ZAMORA (PALMAS (LAS))
    Data de celebració: 21/04/2010
  • Títol: Unos instrumentos para evaluar las actitudes hacia la inmigración de los estudiantes de Magisterio. cualidades psicométricas
    Autors: , Arques, E. M.; Navas, L.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: XVII INternational Journal of Developmental and Educational Psychology
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: ZAMORA (PALMAS (LAS))
    Data de celebració: 21/04/2010
  • Títol: Los estudiantes con discapacidad visual y sus metas académicas
    Autors: , Jover,I.; Navas, L.; , Sampascual, G.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: XVI Congreso Internacional INFAD
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Torino (ITALIA)
    Data de celebració: 27/04/2009