Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Grupo de Investigación en Tecnologías Inteligentes para el Aprendizaje (Smart Learning)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Enginyeria i Arquitectura
Web:
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 2989

Memòries

Memòria anual
  • Aprendizaje adaptativo.
  • Analítica de aprendizaje y sistemas predictivos.
  • Gamificación y videojuegos.
  • Transformación digital de instituciones educativas.

 

 

Serveis que ofereixen

Aplicació d'Intel·ligència Artificial a l'anàlisi i predicció en diferents camps.

Plataforma d'Aprenentatge Adaptatiu a la disposició de cursos personalitzats.

Assessorament en la creació de cursos d'Aprenentatge Adaptatiu.

Disseny i desenvolupament de Videojocs Educatius (Serious Games).

Disseny i desenvolupament de Sistemes Ludificats.

Estudis i informes sobre govern de les tecnologies de la informació en universitats.

Visualització de dades i quadres de comandament per a la presa de decisions.

 

 

Resultats

Aplicació d'Intel·ligència Artificial per a la predicció de resultats d'aprenentatge.

Aplicació d'Intel·ligència Artificial en entorns d'Enginyeria Civil.

Aplicació d'Intel·ligència Artificial en models matemàtics.

Plataforma d'Aprenentatge Adaptatiu.

Aplicació de Ludificació i Videojocs per a un aprenentatge millorat en entorns educatius.

Aplicació de Ludificació per a millora de comportament i motivació en entorns comercials/empresarials.

Anàlisi i informes sobre govern de les tecnologies de la informació per als sistemes universitaris d'Espanya, Mèxic, l'Equador.

 

 

Infraestructura rellevant disponible

Servidor per a donar suport als desenvolupaments del grup.

 

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Gamelearning: Desarrollo de Habilidades Directivas Mediante Minijuegos Conceptuales
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: CENTRO ESPAÑOL DE METROLOGIA
    Data d'inici: 13/05/2008
    Data de finalització: 31/12/2010
  • Denominació del projecte: TIME4LEARNING: Formacion de formadores con minijuegos conceptuales en negocio electronico
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: CENTRO ESPAÑOL DE METROLOGIA
    Data d'inici: 07/06/2010
    Data de finalització: 31/12/2012
  • Denominació del projecte: Guerra e Historia pública: Una plataforma digital para comprender la guerra, educar en la paz y dinamizar el turismo.
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/12/2017
    Data de finalització: 30/11/2019
  • Denominació del projecte: APPRENTISSAGE COLLABORATIF EUROPEEN POUR L'ACQUISITION DE COMPETENCES PAR DES ROBOTS
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic: No
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 31/08/2018
  • Denominació del projecte: ASESORAMIENTO CIENTÍFICO-TÉCNICO EN EL ÁMBITO DEL PROYECTO: "SMART CITY: STREET LAB NA SAURINA D'ENTENÇA"
    Competitiu: No
    Europeu: No
    Públic: No
    Entitat/s financadora/es: AYUNTAMIENTO DE ALCOY
    Data d'inici: 14/12/2018
    Data de finalització: 31/12/2018

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Improving the expressiveness of black-box models for predicting student performance
    Autors: Villagrá-Arnedo, C.; Gallego-Durán, F.J.; Llorens-Largo, F.; Compañ-Rosique P.; Satorre-Cuerda, R.; Molina-Carmona, R.
    Revistes: Computers in Human Behavior
    Volum: 72
    Pàgines: 621 - 631
    Data: 2017
    ISSN: 0747-5632
    DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2016.09.001
  • Títol: Morphological classification of microtidal sand and gravel beaches
    Autors: López, I.;Aragonés, L.; Villacampa, Y.; Compañ, P; Satorre, R.
    Revistes: Ocean Engineering
    Volum: 109
    Pàgines: 309 - 319
    Data: 2015
    ISSN: 0029-8018
    DOI: 10.1016/j.oceaneng.2015.09.021
  • Títol: A guide for making video games accessible to users with cerebral palsy
    Autors: Compañ-Rosique, P.; Molina-Carmona, R.; Gallego-Durán, F.J.; Satorre-Cuerda, R.; Villagrá-Arnedo, C.; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Universal Access in the Information Society
    Volum: 18
    Pàgines: 565 - 581
    Data: 2019
    ISSN: 1615-5289
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10209-019-00679-6
  • Títol: Measuring the difficulty of activities for adaptive learning
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Universal Access in the Information Society
    Volum: 17
    Pàgines: 335 - 348
    Data: 2018
    ISSN: 1615-5289
    DOI: 10.1007/s10209-017-0552-x
  • Títol: Relación entre Elementos y Ventajas de la Cartera Estratégica de Proyectos de TI. Caso de Estudio: Universidades Públicas Españolas
    Autors: Valverde-Alulema, F.; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Revista Ibérica de Sistemas y Tecnologías de la Información (RISTI)
    Volum: January 19
    Pàgines: 283 - 298
    Data: 2019
    ISSN: 1646-9895
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Cómo priorizar los proyectos TI estratégicos para tu universidad
    Autors: Fernández, A.; Llorens, F.; Juiz, C.; Maciá, F.; y Aparicio, J.M.
    Editorial: Servei de Publicacions Universitat d'Alacant
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-1302-021-1
  • Títol: UE-TIC 2018. Estado de las Tecnologías de la Información y la Comunicación en las Universidades Ecuatorianas
    Autors: Cadena, S.; Córdova, J.; Enriquez, R.; Llorens, F.; Padilla, R.
    Editorial: CEDIA
    Data: 2019
    ISBN: 978-9942-8527-5-5
  • Títol: Estado actual de las tecnologías de la información y la comunicación en las instituciones de educación superior de México: estudio 2019
    Autors: Ponce, J.L. (coord.)
    Editorial: Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior (ANUIES)
    Data: 2019
    ISBN: 978-607-451-146-8
  • Títol: UNIVERSITIC 2017. Análisis de las TIC en las Universidades Españolas
    Autors: Gomez, J.; Jiménez, T.; Gumbau, J.P.; Llorens, F.; Fernández, A. y otros
    Editorial: CRUE - Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (Madrid)
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-697-9759-4
  • Títol: Tendencias TIC para el apoyo a la Docencia Universitaria
    Autors: Llorens Largo, Faraón
    Editorial: CRUE - Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (Madrid)
    Data: 2012
    ISBN: 978-84-938807-2-9
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Smart Learning Model Based on Competences and Activities
    Títol del llibre: Innovative Trends in Flipped Teaching and Adaptive Learning
    Autors: Real-Fernandez, A.; Llorens-Largo, F.; Molina-Carmona, R.
    Editorial: IGI GLOBAL
    Pàgines: 228 - 251
    Data: 2019
    ISBN: 978152258142

    DOI: 10.4018/978-1-5225-8142-0
  • Títol del capítol: LudifyME: An Adaptive Learning Model Based on Gamification
    Títol del llibre: Formative Assessment, Learning Data Analytics and Gamification. In ICT Education
    Autors: Llorens-Largo, F.; Villagrá-Arnedo, C.J.; Gallego-Durán, F.J.; Satorre-Cuerda, R.; Compañ-Rosique, P.; Molina-Carmona, R.
    Editorial: Academic Press
    Pàgines: 245 - 269
    Data: 2016
    ISBN: 978-0-12-803667-9

    DOI: http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-803637-2.00012-9
  • Títol del capítol: Assessing the Impact of Virtual Reality on Engineering Students’ Spatial Ability
    Títol del llibre: The Future of Innovation and Technology in Education: Policies and Practices for Teaching and Learning Excellence
    Autors: Molina-Carmona, R.; Pertegal-Felices, M.L.; Jimeno-Morenilla, A.; Mora-Mora, H.
    Editorial: Emerald Group Publishing Limited
    Pàgines: 11.1 - 11.12
    Data: 2018
    ISBN: 9781787565562
  • Títol del capítol: Technological Ecosystem Maps for IT Governance: Application to a Higher Education Institution
    Títol del llibre: Open Source Solutions for Knowledge Management and Technological Ecosystems
    Autors: Molina-Carmona, R.; Compañ-Rosique, P.; Satorre-Cuerda, R.; Villagrá-Arnedo, C. J.; Gallego-Durán, F. J.; Llorens-Largo, F.
    Editorial: IGI GLOBAL
    Pàgines: 50 - 80
    Data: 2017
    ISBN: 15-2250-905-4

    DOI: 0.4018/978-1-5225-0905-9
  • Títol del capítol: Applying Neuroevolution to Estimate the Difficulty of Learning Activities
    Títol del llibre: Advances in Artificial Intelligence. 16th Conference of the Spanish Association for Artificial Intelligence, CAEPIA 2015 Albacete, Spain, November 9–12, 2015 ProceedingsLecture Notes in Artificial Intelligence, LNAI 9422
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Villagrá-Arnedo, C.J.; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.
    Editorial: Springer
    Pàgines: 82 - 91
    Data: 2015
    ISBN: 978-3-319-24597-3

    DOI: 10.1007/978-3-319-24598-0
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: COMPRESSIVE STRENGTH CLASSIFICATION OF LIGHTWEIGHT AGGREGATE CONCRETE USING A SUPPORT VECTOR MACHINE MODEL
    Autors: Tenza-Abril, A. J. ; Satorre-Cuerda. R.;Compañ-Rosique, P.; Navarro-González, F.J.; Villacampa, Y.
    Tipus de participació: COMUNICACIÓ
    Nom del congrés: International Conference on Computational Methods and Experimental Measurements
    Tipus d'esdeveniment: Unión Europea
    Ciutat de celebració: Sevilla (España)
    Data de celebració: 03/06/2019
  • Títol: Effects of Teaching Methodology on the Students' Academic Performance in an Introductory Course of Programming
    Autors: Compañ-Rosique P., Molina-Carmona R., Satorre-Cuerda R.
    Tipus de participació: COMUNICACIÓ
    Nom del congrés: International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional no UE
    Ciutat de celebració: Orlando (Estados Unidos de América)
    Data de celebració: 26/07/2019
    RUA: https://doi.org/10.1007/978-3-030-21814-0_25
  • Títol: Effects of Low-Level Development on Learning to Program
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Villagrá-Arnedo, C.J.; Satorre-Cuerda, R.; Compañ-Rosique, P.; Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: PONÈNCIA
    Nom del congrés: International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional no UE
    Ciutat de celebració: Las Vegas (Estados Unidos de América)
    Data de celebració: 15/07/2018
    RUA: 10.1007/978-3-319-91152-6_3
  • Títol: Training Socially Responsible Engineers by Developing Accessible Video Games
    Autors: Rafael Molina-Carmona; Rosana Satorre-Cuerda; Carlos Villagrá-Arnedo; Patricia Compañ-Rosique
    Tipus de participació: PONÈNCIA
    Nom del congrés: International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional no UE
    Ciutat de celebració: Vancouver (Canadá)
    Data de celebració: 09/07/2017
    RUA: 10.1007/978-3-319-58515-4
  • Títol: An Approach to Measuring the Difficulty of Learning Activities
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: PONÈNCIA
    Nom del congrés: International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional no UE
    Ciutat de celebració: Toronto (Canadá)
    Data de celebració: 17/07/2016
    RUA: 10.1007/978-3-319-39483-1