Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Aquesta assignatura pretén abordar l'ensenyament-aprenentatge de la literatura catalana des d'una perspectiva no historicista, és a dir, centrada en els principals gèneres que la conformen (narrativa, poesia, teatre i prosa de no ficció -literatura del jo o autobiogràfica, assaig, etc.) i amb un enfocament comparat, multidisciplinar.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
- Abordar l’estudi de la literatura catalana des dels principals gèneres que la conformen: narrativa, poesia, teatre i prosa de no ficció (literatura del jo o autobiogràfica, assaig, etc.).
- Incloure la literatura infantil i juvenil en l’estudi general de la literatura catalana.
- Conéixer els fonaments de la història de la literatura catalana.
- Reflexionar sobre el procés d’adquisició de la competència literària.
- Revisar diversos enfocaments per a garantir l’èxit en l’ensenyament de la literatura.
- Explorar les TIC i les tècniques d’animació a la lectura i de taller literari com a font de motivació per a la formació de l’hàbit lector.
- Aprendre tècniques de comentari com a via per a la comprensió de la dimensió literària d’un text.
- Estimular l’esperit crític envers el fenomen literari.
- Construir un criteri propi per a valorar les obres literàries.
- Proporcionar una terminologia literària pròpia i aplicar-la en diferents contextos comunicatius
;