Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Se pretende introducir al alumno que ha cursado la Química Orgánica en los conceptos e implicaciones de la tercera dimensión en las moléculas orgánicas. El alumno consolidará la descripción y representación de las estructuras tridimensionales de los compuestos orgánicos más sencillos y se justificarán las propiedades físicas y químicas de los compuestos orgánicos en base a consideraciones espaciales. En esta asignatura se prestará especial atención a las transformaciones en química orgánica que impliquen la transmisión de información quiral y se introducirá al alumno en las teorías que gobiernan estas reacciones. Finalmente se aplicarán todos los conceptos anteriores a la síntesis de productos naturales o de interés biológico.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG3 : Resoldre problemes de forma efectiva.
- CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
- CG6 : Aprendre de manera autònoma.
Competències específiques:>>de coneixement
- CE4 : Conèixer els tipus principals de reacció química i les seues principals característiques associades.
- CE7 : Conèixer les lleis de la cinètica del canvi químic i les seues aplicacions, incloent-hi la catàlisi i els mecanismes de reacció.
- CE9 : Reconèixer la naturalesa i comportament dels grups funcionals en molècules orgàniques. Conèixer les principals rutes de síntesis en química orgànica.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CE24 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la química
- CE25 : Resoldre problemes qualitatius i quantitatius segons models desenvolupats prèviament.
- CE26 : Reconèixer i analitzar nous problemes i planejar estratègies per a solucionar-los.
- CE28 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesurament i experimentació.
- CE30 : Utilitzar amb seguretat reactius, instruments i dispositius d'aplicació en química.
- CE31 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics i sintètics, en relació amb sistemes orgànics i inorgànics.
- CE32 : Utilitzar instrumentació química estàndard per a identificació, quantificació, separació i determinació estructural.
- CE33 : Monitoritzar mitjançant l'observació i mesura de les propietats químiques, successos o canvis, recopilant la informació adequada.
- CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesures en el laboratori.
- CE37 : Valorar els riscos en l'ús de substàncies químiques i procediments de laboratori, així com gestionar adequadament els residus que es generen.
- CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la química.
- CE39 : Reconèixer i valorar els processos químics en la vida diària.
- CE40 : Relacionar la química amb altres disciplines.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el curs estereoquímic de les reaccions orgàniques i l'aplicació a la síntesi de molècules quirals de manera efectiva.
- Fer experiments de síntesi i purificació de compostos orgànics, amb especial atenció a l'ús i manipulació segurs dels reactius i aparells al laboratori.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Conocer los tipos principales de reacción química y explicar a través de los modelos estudiados la estereoquímica observada (CE4).
Reconocer y analizar nuevos problemas relacionados con la estereoquímica y plantear estrategias para solucionarlos (CE26).
Reconocer y valorar la estereoquímica en procesos bioquímicos implicados en la vida diaria (CE39), así como relacionar esta rama con otras disciplinas (CE40).
;