Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  IMPLANTACIÓ DE SISTEMES DE QUALITAT EN EMPRESES I ORGANITZACIONS TURÍSTIQUES

Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

Asignatura de segundo curso incluida dentro de la materia obligatoria Gestión de la calidad y del medio ambiente de las empresas y organizaciones turísticas. Esta asignatura está relacionada con una asignatura sobre gestión medioambiental (41020 - Implantación de sistemas de gestión ambiental en empresas y organizaciones turísticas) que permiten conocer las competencias básicas sobre la implantación de aspectos relacionados con la calidad y el medio ambiente en organizaciones turísticas, y complementa a otras asignaturas de primer curso sobre gestión empresarial (41005 - Dirección estratégica y gestión de empresas de ocio y turismo; 41007 - Dirección y proyectos de empresas de oferta complementaria).

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Definir prioritats en la consecució d'objectius.
  • CG4 : Prendre decisions i resoldre problemes.
  • CG6 : Interpretar i avaluar amb esperit crític els resultats obtinguts.
  • CG7 : Utilitzar les tècniques de comunicació i servucció.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar instruments de planificació.
  • CE10 : Conèixer les tècniques de direcció empresarial.
  • CE19 : Utilitzar tècniques de recollida i anàlisi de dades.
  • CE3 : Aplicar sistemes de qualitat i gestió mediambiental, econòmica i social.
  • CE4 : Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Conéixer el significat de qualitat en l'empresa turística.
  • Comprendre la manera com s'implanta un sistema de qualitat.
  • Comprendre la gestió dels processos.
  • Diferenciar les metodologies per a mesurar i millorar la qualitat.
  • Conéixer els models de gestió de la qualitat aplicables a empreses turístiques.
  • Ser capaç de redactar la documentació que comporta implantar un sistema de gestió de la qualitat en organitzacions turístiques.
  • Conéixer tots els passos necessaris perquè una empresa turística puga certificar el sistema de gestió de la qualitat.
  • Gestionar els processos dels departaments o de tota l'empresa turística.
  • Avaluar, amb les eines disponibles, la qualitat de l'empresa turística.
  • Aplicar els models de qualitat aplicables al sector turístic espanyol.
  • Reconéixer la importància de les persones per a millorar la qualitat.
  • Saber treballar en equip per a resoldre problemes.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

Objetivos específicos:
o Entender los conceptos de calidad y gestión de la calidad en empresas turísticas.
o Ser capaz de aplicar los diferentes modelos de gestión de la calidad utilizados por las empresas turísticas.
o Saber describir documentos necesarios para implantar un sistema de gestión de la calidad.
o Ser capaz de gestionar los procesos de trabajo de un departamento o de la empresa en su totalidad.
o Conocer las herramientas y medidas de la calidad del servicio.

 

 

General

Code: 41019
Lecturer responsible:
NAVARRO BERBEGAL, FRANCISCO JAVIER
Credits ECTS: 5,00
Theoretical credits: 0,75
Practical credits: 1,25
Distance-base hours: 3,00

Departments involved

  • Dept: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Area: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Theoretical credits: 0,75
    Practical credits: 1,25
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught