Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA ANGLESA COM A LLENGUA ESTRANGERA

Competencies and objectives

PROVISIONAL INFORMATION. PENDING APPROVAL BY THE DEPARTMENT COUNCIL.

 

Course context for academic year 2019-20

El objetivo de crear hablantes plurilingües y pluriculturales sólo puede lograrse con una enseñanza centrada en el alumno, que atienda a los diferentes estilos de aprendizaje y que busque el desarrollo no sólo de la competencia comunicativa del aprendiz, sino de su autonomía como tal aprendiz de lenguas y hablante intercultural. Para ello, es preciso formar profesionales conscientes de su práctica docente, capaces de reflexionar sobre ella y en continua formación, que puedan ejercer el papel de guías, motivadores y formadores que dicha realidad les exige.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor les aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Reconèixer i tenir en compte l'aprenentatge d'una llengua estrangera en estudiants de secundària i les seues implicacions metodològiques.
  • Conèixer i aplicar les principals característiques dels mètodes i enfocaments relacionades amb l'ensenyament de l'anglès.
  • Distingir i utilitzar les tècniques d'ensenyament i aprenentatge en la comprensió lectora, oral, auditiva, producció escrita i en les habilitats integrades.
  • Identificar i manejar del currículum de l'assignatura d'anglès dins del sistema educatiu espanyol.
  • Dissenyar i aplicar en l'aula programacions anuals, trimestrals, setmanals i diàries, amb o sense llibre de text.
  • Organitzar i prendre les decisions pertinents per al disseny i maneig de la classe d'anglès: distribució, agrupaments interacció disciplina i motivació del grup/ classe.
  • Distingir i aplicar els diferents tipus d'avaluació en l'aula de L2.
  • Analitzar i avaluar els llibres de text per a l'ensenyament de l'anglès en batxillerat i secundària.
  • Seleccionar i utilitzar els recursos i materials en l'aula d'anglès.
  • Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor les aportacions dels alumnes.
  • Ensenyar l'anglès a través d'altres assignatures: disseny d'unitats didàctiques.
  • Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • Seleccionar, analitzar, ensenyar textos literaris de la llengua anglesa.
  • Conèixer i utilitzar les cançons, jocs, tècniques de joc de rols en l'ensenyament de l'anglès.
  • Aplicar en l'aula el portafolis de secundària. El Marc Comú Europeu.
  • Utilitzar recursos i tècnics audiovisuals en l'ensenyament de la L2.
  • Desenvolupar estratègies metacognitives en l'ensenyament de l'anglès.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

Reconocer y tener en cuenta el aprendizaje de una lengua extranjera en estudiantes de secundaria y sus implicaciones metodológicas.
Conocer y aplicar las principales características de los métodos y enfoques relacionadas con la enseñanza del inglés.
Distinguir y utilizar las técnicas de enseñanza/aprendizaje en la comprensión lectora, oral, auditiva, producción escrita y en las habilidades integradas.
Identificar y manejar del currículo de la asignatura de inglés dentro del sistema educativo español.
Diseñar y aplicar en el aula programaciones anuales, trimestrales, semanales y diarias, con o sin libro de texto.
Organizar y tomar las decisiones pertinentes para el diseño y manejo de la clase de inglés: distribución, agrupamientos interacción disciplina y motivación del grupo/ clase.
Distinguir y aplicar los diferentes tipos de evaluación en el aula de L2.
Analizar y evaluar los libros de texto para la enseñanza del inglés en bachillerato y secundaria.
Seleccionar y utilizar los recursos y materiales en el aula de ingles.
Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los alumnos.
Enseñar el inglés a través de otras asignaturas: diseño de unidades didácticas.
Identificar los problemas relativos a la enseñanza y el aprendizaje de las materias de la especialización y plantear alternativas y soluciones.
Seleccionar, analizar, enseñar textos literarios de la lengua inglesa.
Conocer y utilizar las canciones, juegos, técnicas de role-play en la enseñanza del inglés.
Aplicar en el aula el portafolio de secundaria. El Marco común Europeo.
Utilizar recursos y técnicos audiovisuales en la enseñanza de la L2.
Desarrollar estrategias meta-cognitivas en la enseñanza del inglés.

 

 

General

Code: 12049
Lecturer responsible:
LOPEZ MEDINA, JULIAN
Credits ECTS: 15,00
Theoretical credits: 2,40
Practical credits: 3,60
Distance-base hours: 9,00

Departments involved

  • Dept: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Area: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
    Theoretical credits: 2,4
    Practical credits: 3,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught