Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

El objetivo de crear hablantes plurilingües y pluriculturales sólo puede lograrse con una enseñanza centrada en el alumno como agente social. Dejando atrás las limitaciones que suponía el concepto de competencia comunicativa, la enseñanza de lenguas es parte de la Educación con mayúsculas, de la formación de ciudadanos críticos. Para llevarla a cabo, es preciso formar profesionales conscientes de su práctica docente, capaces de reflexionar sobre ella. Profesionales en continua formación, que puedan ejercer el papel de guías, motivadores y educadores que la realidad les exige.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Reconèixer i tenir en compte l'aprenentatge d'una llengua estrangera en estudiants de secundària i les seues implicacions metodològiques.
  • Conèixer i aplicar les principals característiques dels mètodes i enfocaments relacionades amb l'ensenyament de l'anglès.
  • Distingir i utilitzar les tècniques d'ensenyament i aprenentatge en la comprensió lectora, oral, auditiva, producció escrita i en les habilitats integrades.
  • Identificar i manejar del currículum de l'assignatura d'anglès dins del sistema educatiu espanyol.
  • Dissenyar i aplicar en l'aula programacions anuals, trimestrals, setmanals i diàries, amb o sense llibre de text.
  • Organitzar i prendre les decisions pertinents per al disseny i maneig de la classe d'anglès: distribució, agrupaments interacció disciplina i motivació del grup/ classe.
  • Distingir i aplicar els diferents tipus d'avaluació en l'aula de L2.
  • Analitzar i avaluar els llibres de text per a l'ensenyament de l'anglès en batxillerat i secundària.
  • Seleccionar i utilitzar els recursos i materials en l'aula d'anglès.
  • Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor les aportacions dels alumnes.
  • Ensenyar l'anglès a través d'altres assignatures: disseny d'unitats didàctiques.
  • Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • Seleccionar, analitzar, ensenyar textos literaris de la llengua anglesa.
  • Conèixer i utilitzar les cançons, jocs, tècniques de joc de rols en l'ensenyament de l'anglès.
  • Aplicar en l'aula el portafolis de secundària. El Marc Comú Europeu.
  • Utilitzar recursos i tècnics audiovisuals en l'ensenyament de la L2.
  • Desenvolupar estratègies metacognitives en l'ensenyament de l'anglès.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

  • Reconocer y tener en cuenta la importancia y las particularidades del aprendizaje de una lengua extranjera /lengua adicional en estudiantes de secundaria y sus implicaciones metodológicas.
  • Conocer y aplicar las principales características de los métodos y enfoques relacionadas con la enseñanza del inglés.
  • Distinguir y utilizar técnicas y estrategias para el desarrollo de las actividades comunicativas de la lengua, recepción, producción, mediación, interacción orales y escritas.
  • Identificar y manejar el currículo de la asignatura de primera lengua extranjera en la Comunidad valenciana, dentro del sistema educativo español.
  • Organizar y tomar las decisiones pertinentes para el diseño y manejo de la clase de inglés: distribución, agrupamientos interacción disciplina y motivación del grupo/ clase.
  • Distinguir y aplicar los diferentes tipos de evaluación en el aula de L2/LE/LA.
  • Analizar y evaluar los libros de texto para la enseñanza del inglés en bachillerato y secundaria.
  • Seleccionar y utilizar los recursos y materiales en el aula de inglés.
  • Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los alumnos.
  • Identificar los problemas relativos a la enseñanza y el aprendizaje de las materias de la especialización y plantear alternativas y soluciones.
  • Seleccionar, analizar, enseñar textos literarios de la lengua inglesa.
  • Utilizar recursos y técnicas audiovisuales en la enseñanza de la L2.
  • Desarrollar estrategias meta-cognitivas en la enseñanza del inglés.

 

 

;

Dades generals

Codi: 12049
Professor/a responsable:
LOPEZ MEDINA, JULIAN
Crèdits ECTS: 15,00
Crèdits teòrics: 2,40
Crèdits pràctics: 3,60
Càrrega no presencial: 9,00

Departaments amb docència

  • Dep.: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Àrea: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
    Crèdits teòrics: 2,4
    Crèdits pràctics: 3,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix