Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

El perfil académico del graduado en Marketing debe orientarse hacia la formación de profesionales capaces de afrontar con éxito el análisis de los mercados, así como el diseño, desarrollo y control de estrategias de Marketing en empresas e instituciones, incluyendo las Administraciones Públicas y las compañías privadas, agencias e institutos especializados en este ámbito.


Por lo que se refiere a esta asignatura, con ella se inicia el estudio del proceso de la Dirección Estratégica de la Empresa. Se pretende ofrecer una visión general de la empresa desde la perspectiva de su alta dirección. La asignatura ‘Dirección Estratégica de la Empresa’ estudia los fundamentos de esta materia, centrándose en las etapas de este proceso. En concreto, se aborda el análisis estratégico así como la formulación de estrategias.


En cuanto a la coordinación de esta asignatura dentro de la estructura académica del grado, la asignatura de Dirección Estratégica de la Empresa profundiza en conceptos expuestos en las asignaturas de Fundamentos de Economía de la Empresa, Dirección de Operaciones y Diseño de la Organización, impartidas en los primeros cursos del grado en Marketing.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer els fonaments bàsics de la gestió i administració d'una empresa o organització petita, mitjana o gran, comprenent-ne la ubicació competitiva i institucional i identificant-ne les fortaleses i debilitats.
  • CE11 : Comprendre el procés de direcció estratègica de l'empresa.
  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.

 

Competències bàsiques i generals:>>Generals

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Comprendre els factors de l'entorn i els recursos interns que influeixen en la competitivitat de l'empresa.
  • Ser capaç de fer una anàlisi DAFO. Conèixer els diversos nivells de decisió estratègics d'una empresa.
  • Ser capaç de definir la missió i establir objectius en l'empresa. Identificar les estratègies competitives que pot dur a terme una empresa.
  • Entendre la delimitació del camp d'activitat com a element determinant de l'avantatge competitiu.
  • Ampliar l'anàlisi de l'avantatge competitiu en el context internacional.
  • Formular i implantar les estratègies corporatives més adequades i les vies de desenvolupament.
  • Diagnosticar i resoldre problemes corporatius de l'empresa.
  • Connectar els nivells de decisió estratègics d'una empresa.
  • Identificar els elements principals de la implantació i del control estratègic.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

- Identificar los factores principales del análisis estratégico de una empresa.
- Formular las estrategias adecuadas a los objetivos de la empresa.
- Ser capaces de analizar y gestionar las oportunidades y amenazas de los sectores productivos.
- Comprender el proceso estratégico y conocer las decisiones que se toman en cada etapa.
- Conocer las principales herramientas de diagnóstico y solución empresarial de la Dirección Estratégica.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21520
Professor/a responsable:
CREMADES CORTES, JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix