Competencies and objectives
- Course context for academic year 2014-15
- Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
- Learning outcomes (Training objectives)
- Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15
Course context for academic year 2014-15
La Biogeografía es una asignatura Optativa en el Grado de Biología. El objetivo fundamental es que el alumno comprenda que el patrón de distribución que los seres vivos presentan actualmente en la Tierra no se debe al azar. Por tanto se tratarán los principales factores que la determinan: sus adaptaciones al medio como resultado de un proceso evolutivo, la competencia por los recursos, el reemplazamiento espacial y temporal de los organismos y, claro está, la influencia antrópica que puede alterar estos patrones de distribución. Como resultado de ello, se analizarán las áreas de distribución de modo jerarquizado, desde las grandes unidades biogeográficas (Reinos), hasta, en el caso más cercano al alumnado, los Sectores y Subsectores biogeográficos.
Evidentemente, al tratarse de una materia optativa de cuarto curso, el alumno ya habrá cursado materias que son imprescindibles antes de abordar la Biogeografía: Métodos en biodiversidad vegetal, Biodiversidad vegetal, Botánica, Zoología o Geología entre otras.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)
Specific Competences:>>Theoretical
- CE1 : Acquire the fundamentals of biological terminology, nomenclature, conventions and units.
- CE11 : Understand the principles of systematics and phylogenics.
- CE12 : Understand the fundamentals of Biogeography.
- CE28 : Acquire the knowledge needed to design and execute biology projects.
- CE3 : Understand and apply mathematical and statistical methods for validating models from experimental data applied to Biology.
- CE7 : Understand evolutionary mechanisms and models.
- CE9 : Identify organisms and interpret the diversity of species in the environment, as well as their origin, evolution and behaviour.
Specific Competences:>>Ability
- CE29 : Show knowledge and understanding of the essential facts, concepts, principles and theories related to the areas of Biology.
- CE30 : Interpret, evaluate, process and synthesis Biological data and information.
- CE36 : Prepare, present and defend scientific and technical reports both in writing and orally to an audience.
- CE37 : Ability to find, analyse, understand and write scientific and technical texts.
- CE38 : Use inductive and deductive methods correctly in the field of Biology.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15
;