Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
  ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA / SEGONA LLENGUA

Competències i objectius

INFORMACIÓ PROVISIONAL. PENDENT D'APROVACIÓ

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
  • CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències específiques (CE)

  • CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.

 

 

 

Objectius formatius

Conceptuals

  • Conèixer els estudis d'espanyol en l'actualitat.
    Conèixer el sistema fonològic espanyol i les seues varietats.
    Comprendre l'evolució del lèxic i els procediments de formació de paraules.
    Conèixer les categories gramaticals en espanyol.
    Conèixer el concepte de grup nominal i els seus components.
    Conèixer el verb i els seus morfemes en espanyol.
    Conèixer l'adverbi en espanyol i el seu ús.
    Conèixer les preposicions i conjuncions en espanyol i comprendre el seu ús com a elements de relació.
    Conèixer les interjeccions en espanyol i el seu ús
    Comprendre l'ús de la interrogació i la negació en espanyol.
    Comprendre les relacions sintàctiques de coordinació i subordinació.
    Conèixer els diferents conceptes de subordinació.
    Conèixer les propietats textuals, les diferents tipologies i els principis fonamentals de la pragmàtica
  • Conèixer els estudis d'espanyol en l'actualitat.
  • Conèixer el sistema fonològic espanyol i les varietats que té.
  • Comprendre l'evolució del lèxic i els procediments de formació de paraules.
  • Conèixer les categories gramaticals en espanyol.
  • Conèixer el concepte de grup nominal i els seus components.
  • Conèixer el verb i els seus morfemes en espanyol.
  • Conèixer l'adverbi en espanyol i l'ús que se'n fa.
  • Conèixer les preposicions i conjuncions en espanyol i comprendre'n l'ús com a elements de relació.
  • Conèixer les interjeccions en espanyol i l'ús que se'n fa.
  • Comprendre l'ús de la interrogació i la negació en espanyol.
  • Comprendre les relacions sintàctiques de coordinació i subordinació.
  • Conèixer els diferents conceptes de subordinació.
  • Conèixer les propietats textuals, les diverses tipologies i els principis fonamentals de la pragmàtica. 

Procedimentals

  • Analitzar la situació lingüística actual d'Espanya.
  • Reconèixer els diversos sons que constitueixen el sistema fonològic espanyol.
  • Identificar l'origen i el procediment de formació de les paraules.
  • Diferenciar l'origen i el procediment de formació de les paraules.
  • Reconèixer el grup nominal i identificar-ne els components.
  • Analitzar el verb i diferenciar els valors dels seus morfemes.
  • Distingir els diversos adverbis en espanyol i l'ús que se'n fa.
  • Identificar els elements de relació: preposició i conjunció.
  • Analitzar el valor de la interjecció en el discurs.
  • Analitzar el funcionament de la interrogació i la negació en el discurs.
  • Distingir les relacions sintàctiques de coordinació i subordinació.
  • Identificar els tipus d'oracions subordinades.
  • Analitzar els procediments de cohesió, coherència i adequació i els principals fonaments de la pragmàtica.

Actitudinals

  • Mostrar-se favorable a treballar en equip en la resolució dels problemes plantejats, escoltant les aportacions de la resta de companys i contribuint a fomentar l'aprenentatge cooperatiu.
  • Participar activament en la resolució de problemes, en els fòrums temàtics i els debats virtuals dissenyats per a compartir dubtes i intercanviar informació sobre algun dels fenòmens normatius estudiats.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 31533
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
    Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix