Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2011-12
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Teoría y práctica del inglés enfocadas a la obtención del nivel B1 (MCERF).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG4 : Capacitat de treball i lideratge en equip.
- CG6 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG7 : Coneixement teòric i pràctic i apreciació de la diversitat i la multiculturalitat en l'àmbit nacional o internacional.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Ser capaç de dominar instrumental i teòricament la llengua anglesa.
- CE22 : Ser capaç de redactar textos de diferent tipus.
- CE23 : Ser capaç de traduir textos de tipus diferents.
- CE5 : Ser capaç d'aprendre i utilitzar de manera adequada la gramàtica de l'anglès.
Competències transversals bàsiques de la UA
- UA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Desenvolupar les competències comunicatives de l'alumne en el nivell B1.1 segons el marc comú europeu de referència (MCER) en llengua anglesa.
- Consolidar els coneixements adquirits en l'ensenyament secundari.
- Començar a comprendre les idees principals quan el discurs és clar i normal i es tracten assumptes quotidians que tenen lloc en el treball, en l'escola, durant el temps d'oci, etc.
- Utilitzar el Campus Virtual amb totes les seues utilitats bàsiques (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge virtual.
- Utilitzar processadors de textos i altres utilitats bàsiques d'ofimàtica en les tasques individuals o grupals assignades.
- Saber utilitzar el laboratori d'idiomes per a millorar l'aprenentatge.
- Reflexionar sobre el propi aprenentatge per a poder establir i reconèixer les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats que s'hi presenten.
- Treballar en parelles i individualment.
- Col·laborar amb l'esforç per a aconseguir un resultat o finalitat comuna, siga un treball escrit, una presentació oral, un debat o una conversa.
- Utilitzar la llengua anglesa com a instrument de comunicació.
- Ser conscient de les diferències culturals entre la cultura nadiua i la dels països de parla anglesa.
- Conèixer els costums diaris dels països de parla anglesa: horaris, àpats, TV, premsa, etc.
- Conèixer les bases de la gramàtica anglesa.
- Conèixer i començar a practicar les eines bàsiques d'anàlisi lingüística, com l'anàlisi sintàctica, les classes de paraules, etc.
- Usar la traducció com a eina d'aprenentatge i de contrast entre llengües.
- Començar a escriure textos senzills i ben enllaçats sobre temes coneguts o d'interès personal.
- Expressar-se creativament en les presentacions i comunicacions orals.
- Comprometre's a treballar per la igualtat entre homes i dones i valorar la múltiple conformació de la societat actual, amb una actitud de respecte cap als drets fonamentals de les persones.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
-
Desarrollar las competencias comunicativas del alumno en el nivel B1 según el marco común europeo de referencia (MCER) en lengua inglesa.
- Empezar a comprender las ideas principales cuando el discurso es claro y normal y se tratan asuntos cotidianos que tienen lugar en el trabajo, en la escuela, durante el tiempo de ocio, etc.
- Reflexionar sobre el propio aprendizaje para poder establecer y reconocer las debilidades, amenazas, fortalezas y oportunidades que se presentan.
- Conocer las bases de la gramática inglesa.
- Utilizar la lengua inglesa como instrumento de comunicación.
- Desarrollar habilidades profesionales en lengua inglesa: presentación de una idea, técnicas de debate, desarrollo de un argumento, etc.
- Empezar a participar espontáneamente en una conversación que trate temas cotidianos (por ejemplo, familia, aficiones, trabajo, viajes, etc.).
- Conocer y comenzar a practicar las herramientas básicas de análisis lingüístico, como el análisis sintáctico, las clases de palabras, etc.
- Empezar a desenvolverse en situaciones habituales en países de habla inglesa.
- Utilizar Campus Virtual con todas sus utilidades básicas (materiales, debates, enlaces, etc.) como plataforma de aprendizaje virtual. Utilizar procesadores de textos y otras utilidades básicas de ofimática en las tareas individuales o grupales asignadas.
- Saber utilizar el laboratorio de idiomas para mejorar el aprendizaje.
- Utilizar los conocimientos, materiales y recursos para poder aprender de manera autónoma
- Expresarse creativamente en las presentaciones y comunicaciones orales.
- Usar la traducción como herramienta de aprendizaje y de contraste entre lenguas.
- Colaborar con el esfuerzo para lograr un resultado o fin común, sea un trabajo escrito, una presentación oral, un debate o una conversación.
- Ser consciente de las diferencias culturales entre la cultura nativa y la de los países de habla inglesa.
- Comprometerse a trabajar por la igualdad entre hombres y mujeres y valorar la múltiple conformación de la sociedad actual, con una actitud de respeto hacia los derechos fundamentales de las personas.
;