Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  GROWTH STRATEGIES FOR TOURISM COMPANIES

Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

Esta asignatura supone una ampliación de los contenidos estudiados en Dirección Estratégica de la Empresa (asignatura obligatoria del curso anterior), aplicados al caso de las empresas turísticas.

Más concretamente, esta asignatura optativa se centra en el nivel corporativo de la estrategia empresarial, que determina el ámbito o campo de actividad de la empresa. Dentro del campo de actividad de la empresa, estudiaremos las distintas estrategias de crecimiento empresarial que pueden seguir las empresas turísticas, así como en las vías o métodos para el desarrollo de dichas estrategias.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Specific Competences (CE)

  • CE12 : Manage different kinds of tourist organisations.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

No data

 

 

General

Code: 23560
Lecturer responsible:
MANRESA MARHUENDA, ENCARNACION
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMPANY ORGANISATION
    Area: COMPANY ORGANISATION
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught