Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

Esta asignatura pretende ofrecer al alumnado una perspectiva transversal, no solo en cuanto a los contenidos, que  se estructuran a partir de un planteamiento temático, sino también respecto a la docencia. El profesorado implicado (varios departamentos) alternará las sesiones docentes durante todo el semestre para que el alumnado vea la asignatura como un todo, en el cual, sobre las tradicionales divisiones entre las etapas históricas prevalezca la exposición de grandes problemas. Esta planteamiento docente permite analizar con mayor claridad evoluciones y regresiones más allá de la linealidad temporal. La exposición de algunos de estos grandes problemas precisan conxtualizaciones e introducciones necesarias que conectan esta asignatura con otra del mismo itinerario, Modelos y construcciones históricas en la Antiguedad y el Medievo. De esta forma la perspectiva de análisis se amplia y se enriquece notablemente.                                                                                                                                                                                                                              

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Treball en equip de caràcter interdisciplinari.
  • CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • CG9 : Compromís social amb la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, des del respecte als drets fonamentals i a la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats, la no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors d'una cultura de pau i democràcia.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
  • CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
  • CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Distingir les principals idees i construccions històriques que han caracteritzat les èpoques moderna i contemporània.
  • Explicar les interpretacions i conceptualitzacions bàsiques de les esmentades construccions històriques.
  • Situar en el context històric els diversos moviments socials i polítics, des d'una àmplia perspectiva cronològica.
  • Identificar els principals problemes del món actual, a través de les idees polítiques i socials conformades en les èpoques moderna i contemporània.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

 

 

;

Dades generals

Codi: 32062
Professor/a responsable:
BERNABE GIL, DAVID
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,3
  • Dep.: HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
    Àrea: HISTÒRIA MODERNA
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix