Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2011-12
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Cada día es más amplio el conflicto entre los recursos disponibles para la Atención Socio Sanitaria y las demandas de los ciudadanos en materia de salud; estamos de acuerdo que en su conjunto este sistema sanitario, no está totalmente adaptado a la realidad económica, social y demográfica entre otros factores.
Por más, que sea un problema complejo, la transformación de dicho sistema es posible como ya han demostrado proyectos puestos en marcha y con gran éxito por cierto; no vamos a plantear en los contenidos de la asignatura, un modelo perfecto ya que este no es el objetivo; pero si que vamos a aportar una serie de ideas para que esa transformación sea dinámica y eficiente, sobre todo en estos momentos, donde las transferencias en materia de Sanidad a todas las Comunidades Autónomas ya son una realidad.
Es nuestro propósito el valorar aquellas tendencias que puedan afectar a los cambios en los servicios públicos en España , desde una triple óptica; el desarrollo del estado de bienestar, la descentralización territorial y la adaptación del sistema socio sanitario a una cultura empresarial que aporte nuevos aires a este sector.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- E37 : Adquirir coneixements bàsics sobre toxicologia i el fenomen tòxic.
- E38 : Conèixer les principals bases de dades i fonts d''informació sobre les propietats toxicològiques de substàncies químiques.
- E39 : Identificar els diferents tipus de substàncies tòxiques presents en els aliments i els seus riscos.
- E40 : Avaluar l''exposició a través de la dieta a una determinada substància química.
- E41 : Conèixer, comprendre i aplicar el procés d'avaluació dels regs tòxics de les substàncies químiques.
- E42 : Aplicar el procés administratiu com a eina de gestió en un servei de dietètica i nutrició.
- E43 : Adquirir les habilitats pertinents per a treballar en equip com a unitat en les unitats en què s'estructuren de manera unidisciplinària o multidisciplinària els professionals i altre personal relacionat amb l'avaluació diagnòstica i tractaments en dietètica i nutrició.
- E44 : Conèixer els aspectes bàsics del sistema sanitari espanyol relacionats amb la gestió dels serveis de salut, fonamentalment els que estan relacionats amb factors nutricionals.
- E45 : Saber quins canals de comunicació interna o externa s'han d'implantar en tota organització perquè el servei de nutrició aconseguisca l'objectiu que tots els professionals coneguen els seus projectes.
- E46 : Conèixer els sistemes d'acreditació d'implantació de circuits de qualitat.
- E47 : Diferenciar entre qualitat real i qualitat percebuda.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de ciències dels aliments
- 13 : Conèixer els sistemes de producció i els processos bàsics en l'elaboració, transformació i conservació dels principals aliments.
- 16 : Conèixer la microbiologia, parasitologia i toxicologia dels aliments.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul d'higiene, seguretat alimentària i gestió de qualitat
- 18 : Elaborar, aplicar, avaluar i mantenir pràctiques adequades d'higiene, seguretat alimentària i sistemes de control de riscos, aplicant-hi la legislació vigent.
- 19 : Participar en el disseny, organització i gestió dels diferents serveis d'alimentació.
- 20 : Col·laborar en la implantació de sistemes de qualitat.
- 21 : Avaluar, controlar i gestionar aspectes de la traçabilitat en la cadena alimentària.
- 22 : Conèixer els aspectes relacionats amb l'economia i gestió de les empreses alimentàries.
- 23 : Assessorar científicament i tècnicament sobre els productes alimentaris i el seu desenvolupament. Avaluar el compliment d'aquest assessorament.
- 24 : Participar en els equips empresarials de màrqueting social, publicitat i al·legacions saludables.
- 25 : Col·laborar en la protecció del consumidor en el marc de la seguretat alimentària.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Formar l'alumnat en coneixements per a dur a terme amb èxit la planificació, organització, gestió i avaluació dels serveis de dietètica.
- Analitzar la funció estratègica dels recursos humans en centres i serveis de dietètica.
- Conèixer tots els aspectes polítics, socials, legals i econòmics implicats en el sistema sanitari.
- Adquirir els coneixements essencials per a saber gestionar, dins dels principis de l'administració i direcció empresarial.
- Adquirir les aptituds i destreses necessàries per al correcte lideratge en la gestió dels serveis de dietètica i nutrició.
- Usar eficienment les tècniques i metodologies més comunes en la gestió de serveis de dietètica i nutrició.
- Ser capaç d'implantar el procés de canvi, treballant en equip i en situacions d'incertesa.
- Tenir coneixements, habilitats i aptituds per a prendre decisions informades en l'àmbit de l'organització.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
;