Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2013-14
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
Esta asignatura forma parte de la formación básica que permitirá al alumno/a de Nutrición Humana y Dietética un acercamiento a los procesos psicológicos básicos relacionados con el comportamiento alimentario. El conocimiento y comprensión de estos procesos servirán de base para el desarrollo de competencias que se trabajarán en otras asignaturas, como técnicas de consejo nutricional, educación nutricional, trastornos del comportamiento alimentario o control de peso, imagen corporal y calidad de vida.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- E17 : Identificar els processos psicològics bàsics relacionats amb el comportament alimentari.
- E18 : Integrar els coneixements psicològics apresos en el context alimentari nutricional per a utilitzar-los en la pràctica professional optimitzant la gestió de recursos en l'atenció de pacients, famílies o grups humans.
- E19 : Disposar d'estratègies i habilitats psicosocials que permeten la promoció d'un major benestar i qualitat vida en el context nutricional.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de formació bàsica
- 4 : Conèixer les bases psicològiques i els factors biopsicosocials que incideixen en el comportament humà.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les bases psicofisiològiques del comportament humà en general, especialment la conducta de la fam, la sacietat i la selecció d'aliments.
- Comprendre la relació entre els processos sensoperceptius, cognitius, emocionals i motivacionals en el desenvolupament del comportament humà.
- Estudiar l'aprenentatge com a factor modulador dels patrons de conducta humans.
- Conocer las bases de la personalidad y su incidencia en los diferentes patrones comportamentales.
- Conèixer els conceptes d'ansietat i estrés i la relació que tenen amb la patologia del comportament humà.
- Conèixer els factors que influeixen en la formació de creences i actituds sobre temes relacionats amb la salut.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
;