Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Course description
  TREBALL DE FI DE GRAU

Competencies and objectives

Provisional information. Pending approval by the Department Council.

 

Course context for academic year 2015-16

El Treball Fi de Grau (TFG) s'imparteix en el segon semestre de quart curs. La seva càrrega lectiva és de 6 crèdits ECTS, que es traduiran en 150 hores de l'estudiant.
El TFG està regulat pel que disposa el pla d'estudis, per la normativa general de la UA referent a això, així com pel Reglament sobre TFG desenvolupada per la Facultat d'Educació.
- La Comissió del TFG del Grau en Educació Infantil farà pública la relació de propostes del TFG en el termini que establisca el Centre.
- L'estudiant matriculat / da en el TFG haurà d'indicar -en la sol·licitud- l'orde de preferència de totes les propostes oferides en els terminis que s'habiliten anualment per a això.
- La Comissió de TFG del Grau en Educació Infantil realitzarà l'assignació provisional de cada estudiant a les propostes d'acord amb els criteris que cada any determine la mateixa Comissió de Grau.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
  • CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
  • CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE10 : Fomentar el creixement i el desenvolupament infantil, amb especial atenció als fonaments d'higiene, salut i nutrició, i als fonaments dels processos d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància. Reconèixer els fonaments de l'atenció primerenca.
  • CE11 : Implicar-se en la diversitat d'accions que comprèn el funcionament de les escoles d'educació infantil, basant-se en el coneixement de la seua organització.
  • CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
  • CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
  • CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
  • CE6 : Dinamitzar la reflexió en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
  • CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
  • CE8 : Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Seleccionar els recursos educatius més adequats per a cada situació.
  • CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

 

  • Identificar necessitats d'informació, cercar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de forma eficaç, crítica i creativa.
  • Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa i esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i comprometre's ètica, personal i professionalment. Estar motivat per a millorar la qualitat.
  • Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent; autorregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus, adaptant-se a noves situacions i connectar coneixements com a mètode per a elaborar altres nous.
  • Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'actors i accions que implica el seu funcionament. Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn i treballar en equip amb els companys com a condició necessària per a la millora de l'activitat professional, compartint coneixements i valorant experiències.
  • Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar al desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant als alumnes i als pares del seu grup d'alumnes. Tot açò cercant l'enteniment i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
  • Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació Infantil.
  • Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot açò renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
  • Identificar i recolzar a l'alumnat amb el qual es treballa perquè no aconsegueix el seu potencial d'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials. També saber com sol·licitar assessorament als diferents serveis i especialistes per a atendre la diversitat de necessitats educatives especials.
  • Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de forma col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
  • Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, inclosos els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en els quals es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
  • Assumir la dimensió ètica de docent, actuant amb responsabilitat, prenent decisions i analitzant críticament les concepcions i propostes sobre educació, procedents tant de la recerca i la innovació com de l'administració educativa.
  • Utilitzar l'avaluació en la seua funció pedagògica i no solament acreditativa, com a element regulador i promotor de la millora de l'ensenyament, de l'aprenentatge i de la pròpia formació, assumint la necessitat de desenvolupament professional continu mitjançant la reflexió, l'autoavaluació i la recerca sobre la pròpia pràctica.
  • Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatge en particular són complexos. Assumir que l'exercici de la funció docent ha de millorar, actualitzar-se i adaptar-se als canvis científics, pedagògics, socials i culturals. Entendre la importància de participar en projectes d'innovació i de recerca relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge, i d'introduir propostes innovadores en l'aula.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16

Integrar les competències i continguts rebuts durant els estudis de Grau de Mestre en Educació Infantil.
Desenvolupar la capacitat per planificar, elaborar i exposar un projecte.

 

 

 

General

Code: 17403
Lecturer responsible:
LLORCA IBI, FRANCESC XAVIER
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 5,40

Departments involved

  • Dept: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Area: DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ CORPORAL
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,02
  • Dept: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Area: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,04
  • Dept: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Area: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,04
  • Dept: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Area: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,06
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: FILOLOGIA CATALANA
    Area: FILOLOGIA CATALANA
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,08
  • Dept: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Area: DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ MUSICAL
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,02
  • Dept: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Area: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,11
  • Dept: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Area: DIDÀCTICA DE LA MATEMÀTICA
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,07
  • Dept: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICA
    Area: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,05
  • Dept: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICA
    Area: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIÓ
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,11

Study programmes where this course is taught