Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
La incorporación de las Aulas Digitales en el contexto escolar es una realidad cada vez más cotidiana.
En el marco de los estudios de Grado Maestro en Educación Infantil/Primaria las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) las entendemos:
- como materia a aprender en la formación incial del maestro (alfabetización digital) para aplicarla en estos estudios;
- como materia para aprender y seguir aprendiendo a lo largo de toda la vida;
- y como elemento a tener en cuenta cuando sea maestro en los procesos de enseñanza-aprendizaje.
Por eso es por lo que esta asignatura consolida y amplía los conocimientos instrumentales, fomenta la reflexión alrededor de la integración educativa de las TIC y motiva el alumnado para la constante formación personal.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
- CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
- CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a conèixer, comprendre i analitzar els marcs conceptuals i bases de la matèria.
- Capacitat per a la construcció d'esquemes conceptuals estructurats de la matèria i per a la integració dels conceptes i teories en un cos.
- Utilització i aplicació dels coneixements adquirits en la resolució de situacions i processos docents.
- Transmissió de forma oral i escrita dels coneixements i aplicacions fets.
- Conèixer i aplicar les TIC en les aules per al desenvolupament de les capacitats pròpies de l'alumnat d'educació infantil.
- Demostració de capacitat ètica i crítica en la realització de les tasques i treballs d'aprenentatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
- Integrar las TIC en el aula.
- Conocer aplicaciones web para su uso en el aula.
;