Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La comunicación interpersonal constituye la forma más inmediata frecuente e integral de actuación Interpsíquica. El tema de la comunicación contiene variaciones de amplísimo espectro, a cuya determinación se concurre desde diferentes perspectivas como puede ser: la etnología, la psiquiatría, la psicolingüística, la antropología y evidentemente la psicología.

Para ello la asignatura comenzará con una visión general de la comunicación, sus principios básicos y elementos estructurales. A partir de ese momento se profundizará en las diferentes formas comunicativas y las razones psicosociales a las que responde. Los modelos principales que desde la psicología han abordado este tema, proporcionarán al alumno las estrategias necesarias para una resolución adecuada de conflictos y una comunicación eficaz con otros interlocutores. Se completarán los temas anteriores, más relacionados con la comunicación verbal, con aspectos específicos de la comunicación no verbal y la mentira en la comunicación interpersonal.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN MEDIACIO EN CONFLICTES

 

Competències generals

  • CG3 : Que l'alumnat siga capaç d'integrar coneixements i d'enfrontar-se a la complexitat de formular juís a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i juís.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç de manejar la comunicació interpersonal.
  • CE14 : Que els estudiants sàpien desenvolupar trevalls profesionals en equips específics i interdisciplinars
  • CE6 : Que l'alumnat sàpia identificar els requeriments de prestació i organització determinants per al desenrotllament de les funcions que corresponen al mediador.
  • CE7 : Que l'alumnat sàpia conega i sàpia aplicar en la pràctica l'entorn organitzatiu, de gestió i comercial de la professió de mediador, així com el seu marc jurídic associatiu, fiscal, laboral i de protecció de dades de caràcter personal.
  • CE8 : Que l'alumnat desenrotlle les destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a l'exercici amb èxit de la seua labor tenint en compte les exigències dels distints àmbits de la pràctica professional.
  • CE9 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar destreses que permeten al mediador millorar l'eficiència del seu treball i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què ho desenrotlla per mitjà de l'accés a fonts d'informació, el coneixement d'idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i ferramentes aplicades.

 

EXPERT EN MEDIACIÓ CIVIL, MERCANTIL I COMERCIAL

 

Competències generals

  • CG3 : Que l'alumnat siga capaç d'integrar coneixements i d'enfrontar-se a la complexitat de formular juís a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i juís.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç de manejar la comunicació interpersonal.
  • CE14 : Que els estudiants sàpien desenvolupar trevalls profesionals en equips específics i interdisciplinars
  • CE6 : Que l'alumnat sàpia identificar els requeriments de prestació i organització determinants per al desenrotllament de les funcions que corresponen al mediador.
  • CE7 : Que l'alumnat sàpia conega i sàpia aplicar en la pràctica l'entorn organitzatiu, de gestió i comercial de la professió de mediador, així com el seu marc jurídic associatiu, fiscal, laboral i de protecció de dades de caràcter personal.
  • CE8 : Que l'alumnat desenrotlle les destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a l'exercici amb èxit de la seua labor tenint en compte les exigències dels distints àmbits de la pràctica professional.
  • CE9 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar destreses que permeten al mediador millorar l'eficiència del seu treball i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què ho desenrotlla per mitjà de l'accés a fonts d'informació, el coneixement d'idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i ferramentes aplicades.

 

EXPERT EN INTERVENCIÓ PSICOSOCIAL EN CONFLICTES

 

Competències generals

  • CG3 : Saber conèixer i utilitzar diferents vies de prevenció, resolució i gestió de conflictes.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç de manejar la comunicació interpersonal.
  • CE14 : Ser capaç d'ampliar les perspectives dels actors cap a solucions alternatives de resolució de conflictes, diferents a les posicions inicials.
  • CE6 : Saber identificar els interessos dels subjectes involucrats en el conflicte com a legítims i les circumstàncies internes i externes que ho envolten.
  • CE7 : Ser capaç de respectar l'entorn cultural dels subjectes, els seus mètodes, la seua educació, interessos i gustos en la solució pacífica d'un conflicte.
  • CE8 : Ser capaç de responsabilitzar i corresponsabilizar acuradament als subjectes sobre el seu paper autònom i autogestor en la satisfacció de les seues necessitats i exercici dels seus drets a través de la solució pacífica i intervinguda dels seus conflictes.
  • CE9 : Saber impulsar la solució dels conflictes procurant el gaudi dels drets socials de les parts i la satisfacció de les seues necessitats.

 

MÀSTER EN MEDIACIÓ I INTERVENCIÓ EN CONFLICTES

 

Competències generals

  • CG3 : Saber conèixer i utilitzar diferents vies de prevenció, resolució i gestió de conflictes.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç de manejar la comunicació interpersonal.
  • CE14 : Ser capaç d'ampliar les perspectives dels actors cap a solucions alternatives de resolució de conflictes, diferents a les posicions inicials.
  • CE6 : Saber identificar els interessos dels subjectes involucrats en el conflicte com a legítims i les circumstàncies internes i externes que ho envolten.
  • CE7 : Ser capaç de respectar l'entorn cultural dels subjectes, els seus mètodes, la seua educació, interessos i gustos en la solució pacífica d'un conflicte.
  • CE8 : Ser capaç de responsabilitzar i corresponsabilizar acuradament als subjectes sobre el seu paper autònom i autogestor en la satisfacció de les seues necessitats i exercici dels seus drets a través de la solució pacífica i intervinguda dels seus conflictes.
  • CE9 : Saber impulsar la solució dels conflictes procurant el gaudi dels drets socials de les parts i la satisfacció de les seues necessitats.

 

EXPERTO EN MEDIACIÓN SOCIAL INTERCULTURAL

 

Competències generals

  • CG3 : Que l'alumnat siga capaç d'integrar coneixements i d'enfrontar-se a la complexitat de formular juís a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i juís.

 

Competències Específiques

  • CE13 : Ser capaç de manejar la comunicació interpersonal.
  • CE14 : Que els estudiants sàpien desenvolupar trevalls profesionals en equips específics i interdisciplinars
  • CE6 : Que l'alumnat sàpia identificar els requeriments de prestació i organització determinants per al desenrotllament de les funcions que corresponen al mediador.
  • CE7 : Que l'alumnat sàpia conega i sàpia aplicar en la pràctica l'entorn organitzatiu, de gestió i comercial de la professió de mediador, així com el seu marc jurídic associatiu, fiscal, laboral i de protecció de dades de caràcter personal.
  • CE8 : Que l'alumnat desenrotlle les destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a l'exercici amb èxit de la seua labor tenint en compte les exigències dels distints àmbits de la pràctica professional.
  • CE9 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar destreses que permeten al mediador millorar l'eficiència del seu treball i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què ho desenrotlla per mitjà de l'accés a fonts d'informació, el coneixement d'idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i ferramentes aplicades.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Proporcionar al alumnado los conocimientos más relevantes en cuanto a la comunicación humana desde la perspectiva de la psicología y proporcionarle las habilidades necesarias para poder aplicar lo aprendido en situaciones específicas de resolución de conflictos y en diferentes ámbitos o contextos de interacción social.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78706
Professor/a responsable:
MONDRAGON LASAGABASTER, JASONE
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: PSICOLOGIA SOCIAL
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix