Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

 

La asignatura de Psicología Social de la Comunicación se constituye como un pilar básico de la titulación dado que persigue desde la teoría  y la práctica que el alumno sea capaz de comprender, explicar y aplicar desde la psicología científica los  elementos, formas, procesos y estructuras psicosociales que intervienen en la comunicación. El enfoque psicológico nos permite comprender los diferentes sistemas que conlleva el proceso de comunicación humana.

No se podría entender la formación de un futuro profesional de las Relaciones Públicas y la Publicidad sin los conocimientos de la Psicología de la Comunicación, donde se revisan aspectos tan fundamentales como los procesos de interacción humana, la percepción social y sus repercusiones en las relaciones humanas, los procesos de influencia social que están apoyados en la propia comunicación, el cómo se desencadenan determinados sucesos en base a la trayectoria que pueden tomar los canales comunicativos, el manejo de las actitudes propias y de los demás para que la relación se produzca en las mejores condiciones posibles y la influencia ejercida sea óptima, y un largo etcétera que hace de esta asignatura una potente fuente de conocimiento para la profesión.

Hoy en día no se puede entender una disciplina sin tener en cuenta la interdisciplinariedad, ya que unas disciplinas se apoyan en otras siguiendo un engranaje que da como resultado final una formación reglada y positiva. De hecho en el módulo Fundamentos y Procesos de la Comunicación, la interrelación entre las asignaturas es completa dado que se vierten diferentes visiones de la comunicación y sus procesos, desde sus fundamentos básicos, pasando por distintos medios, escritos y audiovisuales, y terminando con los componentes psicológicos que cerrarían el círculo de aprendizaje.

Es muy positivo la delimitación que cada asignatura del módulo tiene a priori, ya que no existe posibilidad de grandes solapamientos, sino todo lo contrario, contamos con la posibilidad de la complementariedad de enfoques unidos hacia un mismo fin. Desde este punto de vista es conveniente subrayar que el engranaje mencionado se perfila a través de la coordinación de las asignaturas.

 

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, amb especial atenció a la gestió integral i a la recerca i mesura de l'eficàcia dels processos comunicatius en l'àmbit de les indústries creatives.

 

Competències específiques (CE)

  • CS16 : Capacitat per a prendre decisions en grup, argumentar, escoltar activament, defensar les idees i la gestió del temps d'un projecte de comunicació.
  • CS8 : Habilitat per a gestionar la interacció amb altres, desenvolupant la intel·ligència emocional, potenciar l'emprenedoria, desenvolupar el lideratge i resoldre els conflictes derivats del treball cooperatiu.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Que l'alumnat tinga les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Que l'alumnat siga capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que l'alumnat sàpia comunicar les conclusions i els coneixements propis i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

1. Conéixer, identificar i aplicar les habilitats de comunicació.
2. Descriure i explicar les tècniques de lideratge des de la psicologia.
3. Aprendre tècniques per a millorar la comunicació interpersonal i grupal.
4. Conéixer el concepte d'intel·ligència emocional i les aplicacions a entorns organitzacionals.
5. Descriure, explicar i aprendre els processos d'interacció intergrupal en el conflicte i la negociació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 43606
Professor/a responsable:
LOPEZ SANCHEZ, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: PSICOLOGIA SOCIAL
    Crèdits teòrics: 1
    Crèdits pràctics: 1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix