Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2013-14
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
LA GESTIÓN DE LOS RECURSOS NATURALES, 12 créditos ECTS, optativos, segundo semestre.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- 1 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris), relacionats amb la cooperació al desenvolupament.
- 11 : Estar preparats per a participar en organismes públics i privats de caràcter nacional i internacional i dur a terme, amb èxit, la gestió de polítiques públiques coherents amb un model de desenvolupament humà sostenible.
- 2 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis, des d'una perspectiva de gènere.
- 3 : Saber comunicar les conclusions pròpies (i els coneixements i raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
- 4 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
- 8 : Reconèixer les interrelacions entre els agents locals i els globals.
- 9 : Ser capaç d'inserir-se en les estratègies de cooperació internacional i posar en marxa, amb èxit, accions coherents amb un model de desenvolupament humà sostenible.
Competències específiques de l'especialitat Sostenibilitat Ambiental
- CE5 : Detectar necessitats i dissenyar polítiques dirigides a la millora del benestar, la lluita contra la pobresa i la promoció del desenvolupament humà a través de l'ús sostenible dels recursos naturals en els programes i projectes de cooperació.
- CE6 : Realitzar informes de diagnòstic mundial i en zones de baixa renda sobre la sostenibilitat de la gestió dels recursos agraris, hídrics, turístics i pesquers.
- CE7 : Tenir habilitats dirigides a la motivació social en les "bones pràctiques" de conservació ambiental, gestió dels recursos naturals i d'hàbits preventius de la salut.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprensió del paper del turisme, dels recursos hídrics, la pesca i l'agricultura en els processos de desenvolupament.
- Coneixement de les pràctiques de la gestió sostenible de recursos naturals i de la suficiència alimentària.
- Seguiment de projectes de cooperació dirigits a l'ús de recursos naturals, el turisme i la sostenibilitat alimentària.
- Innovació per a donar solució a decisions que afecten a l'ús de recursos naturals, de gestió agrària i de negoci turístic en països de baixa renda.
- Coneixement de les principals institucions i polítiques que afecten a la gestió de l'agricultura, la pesca i els recursos hídrics.
- Disposició d'una visió crítica sobre l'impacte dels mercats en les estratègies de desenvolupament agrari, pesquer i turístic en els països de baixa renda.
- Realització d'informes sobre l'aportació al desenvolupament de l'agricultura, la pesca, el turisme i les disponibiilidades hídriques en l'àmbit local, regional, nacional i mundial.
- Formulació de projectes de cooperació centrats en iniciatives pesqueres, agrícoles, de gestió hídrica i desenvolupament turístics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Saber aplicar los conocimientos adquiridos y ser capaces de resolver problemas que vinculan el entorno con la problemática social en el ámbito del desarrollo, con especial atención a los aspectos alimentarios, de agua potable y otros recursos naturales.
;