Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Estudio de la literatura y el contexto sociocultural de los países de lengua inglesa y su aplicación en la enseñanza del inglés L2/LE.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Conèixer els problemes específics que conforme a les seues peculiaritats lingüístiques plantegen l'espanyol i/o anglès de cara al seu ensenyament com a segones llengües / llengües estrangeres en els seus diferents nivells i destreses, així com aspectes literaris i culturals necessaris pertinents per a integrar la literatura i la cultura en la classe d'espanyol/anglès L2/LI.
- CG4 : Ser capaços d'aplicar a la docència els coneixements adquirits de l'espanyol i/o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
- CG6 : Ser capaços de transmetre en la seua activitat professional (investigadora o docent) valors socials i culturals concordes amb l'Europa actual, multilingüe i multicultural.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA1 : Comprender y expresarse en un idioma distinto a los oficiales de la Comunidad Valenciana en su ámbito disciplinar.
- CGUA2 : Ser capaz de utilizar como usuario herramientas básicas en TIC.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CEE5 : Conèixer el paper de la literatura i cultura de l'espanyol i/o anglès com a instrument per al desenvolupament de la competència comunicativa de la llengua, així com les línies i possibilitats d'investigació en aquest àmbit.
- CEE6 : Conèixer i comprendre la bibliografia especialitzada, la terminologia i les eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres, com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CPE11 : Ser capaç de seleccionar i utilitzar textos literaris espanyols/anglesos adequats per al desenvolupament de la competència lingüística i l'aproximació al context sociocultural de les llengües respectives.
- CPE12 : Ser capaç de llegir i d'utilitzar de manera pertinent bibliografia especialitzada, terminologia i eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de conceptes instrumentals en el domini que constitueix la matèria
- Coneixement de plantejaments bàsics, així com d'aspectes i problemes específics referits a la integració de la literatura i cultura angleses en l'ensenyament de l'anglès com a segona llengua o llengua estrangera.
- Coneixement de perspectives clau per a la investigació en la matèria.
- Coneixement de materials, estratègies, eines d'avaluació amb la intenció de la integració de la literatura i la cultura en l'ensenyament de l'espanyol com a segona llengua o llengua estrangera.
- Coneixement de fonts d'informació i bibliografia especialitzada de referència en la matèria.
- Aplicació dels coneixements adquirits en activitats d'estudi de casos, resolució de problemes, anàlisis de materials, tècniques i estratègies i al disseny d'activitats.
- Utilització analítica i comprensiva de les diferents fonts d'informació i la bibliografia de referència.
- Utilització adequada de termes i eines conceptuals propis de la matèria.
- Aplicació dels coneixements adquirits a la realització de treballs acadèmics.
- Responsabilitat en les tasques individuals.
- Col·laboració en les tasques col·lectives.
- Desenvolupament d'una actitud flexible i crítica davant la diversitat de mètodes, teories, perspectives.
- Desenvolupament de la capacitat per al treball autònom.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
1. Que el alumno conozca y sea capaz de seleccionar textos literarios ingleses en la clase de inglés L2/LE como instrumento para el desarrollo de la competencia lingüística y la aproximación al contexto sociocultural del inglés.
2. Que el alumno sea capaz de aplicar lo aprendido al diseño de actividades docentes relacionadas con la incorporación de la literatura y la cultura inglesas en la clase de inglés L2/LE.
3 Que el alumno sea capaz de seleccionar, de forma fundamentada, materiales para la integración de la literatura y la cultura en la clase de inglés L2/LE.
4. Que el alumno conozca y utilice de manera analítica y comprensiva bibliografía de referencia.
5. Que el alumno conozca y utilice bases de datos y otras herramientas adecuadas para trabajar la materia.
6. Que el alumno sea capaz de sintetizar y analizar contenidos relacionados con la materia y de exponer sus ideas con orden, claridad y coherencia.
7. Que el alumno sea capaz de elaborar un trabajo relacionado con la integración de la literatura y la cultura en la clase de inglés L2/LE.
8. Que el alumno adopte una actitud responsable en las tareas individuales y colectivas.
9. Que el alumno asuma y manifieste en sus tareas valores sociales y culturales acordes con la Europa actual.
;