Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Esta asignatura se centra en torno a aquellos Proyectos Fin de Carrera con clara componente Tecnológica. Para ello, la edición del material realizado por el estudiante a lo largo de la carrera y de las primeras semanas del semestre se constituye en el material desde el que intensificar el PFC a desarrollar.
Complementa a las asignaturas de Construcción que se imparten en el Grado de Arquitectura para abordar la práctica constructiva.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar estructures d'edificació.
- CE2 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada.
- CE3 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda.
- CE5 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
- CE7 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de direcció d'obres.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT12 : Capacitat de treball en equip amb responsabilitats compartides, entesa com a capacitat de participar en un treball col·lectiu on s'assumeixen tasques o rols de lideratge, recerca i comunicació i s'estableix la participació de cadascun dels integrants.
- CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
- CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
- CT5 : Capacitat per a adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant d'àmbit acadèmic com professional.
- CT9 : Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional, i en el marc de la sostenibilitat com a horitzó de treball compartit.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Fer una aproximació específica a la producció i innovació en l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme.
- Oferir un repertori ampli i diferenciat d'eines per a produir novetats, que permeten a l'estudiant millorar les destreses de cara a la realització del projecte de fi de carrera.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Desarrollo de las líneas estratégicas vinculadas al campo Tecnológico que orientarán el Proyecto Fin de Carrera.
Realización de un anteproyecto de corte Tecnológico a continuar en el PFC.
Integración en el Proyecto de Construcción de procesos Tecnologicos vinculados a nuevas herramientas y software.
Los objetivos se enmarcan principalmente dentro de Talleres de Trabajo en el que se desarrollarán temáticas que faciliten la aplicación de los contenidos de la asignatura. Dichos Talleres serán pluridisciplinares e intervendrán profesores y críticos invitados de otras Áreas de Conocimiento para reforzar y enriquecer el proceso de aprendizaje.
;