Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • E-2 : Basar les intervencions dels professionals de les ciències de la salut en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
  • E-3 : Establir mecanismes d'avaluació, considerant els aspectes científic, tècnic i de qualitat.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de formació bàsica comuna

  • 5 : Conèixer i valorar les necessitats nutricionals de les persones sanes i amb problemes de salut al llarg del cicle vital, per a promoure i reforçar pautes de conducta alimentària saludable.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de ciències de la infermeria

  • 20 : Capacitat per a descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats que cal desenvolupar per a proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat.
  • 22 : Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut/malaltia.
  • 34 : Identificar les característiques de les dones en les diferents etapes del cicle reproductiu i en el climateri i en les alteracions que es poden presentar, proporcionant les cures necessàries en cada etapa.
  • 35 : Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per a facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions.
  • 36 : Conèixer els aspectes específics de les cures del nounat.
  • 37 : Identificar les característiques de les diferents etapes de la infància i adolescència i els factors que condicionen el patró normal de creixement i desenvolupament.
  • 41 : Seleccionar les intervencions dirigides al xiquet sa i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament.
  • 42 : Ser capaç de proporcionar educació per a la salut als pares o cuidadors primaris.
  • 43 : Comprendre els canvis associats al procés d'envelliment i la seua repercussió en la salut.
  • 44 : Identificar les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques i de formes de vida associades al procés d'envelliment.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els conceptes de salut sexual i reproductiva i d'infermeria  maternoinfantil, a més de la seua evolució al llarg de la història.
  • Ser capaç d'analitzar, a partir de descriptors estadístics, la situació de salut maternoinfantil d'una població.
  • Identificar els aspectes biopsicosocials i les repercussions d'aquests en la vida quotidiana de l'individu, el grup i la comunitat, concretament pel que fa al cicle reproductiu femení, l'embaràs, la maternitat, el part i el naixement, la infància i l'adolescència.
  • Identificar els canvis generals anatòmics, fisiològics i psicològics que produeix l'embaràs i la repercussió que tenen en la interrelació de la dona i amb l'entorn.
  • Conèixer els factors que poden alterar la salut de la mare i el nadó, com a factors de risc a tenir en compte de manera clau per a la prevenció a l'hora de fer plans de cures.
  • Conèixer els programes d'atenció a la salut sexual i reproductiva.
  • Conèixer els principals programes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia adreçats a les dones, els nens i els adolescents.
  • Identificar i planificar activitats diverses per a fomentar la salut de les dones en l'etapa reproductiva i dels nens i adolescents específicament en el pla de cures.
  • Diferenciar les teories del creixement i desenvolupament, des d'una perspectiva biològica i psicosocial.
  • Descriure els factors que influeixen en el creixement sa i el desenvolupament dels nens.
  • Ser capaç d'analitzar la situació de salut dels nens i identificar desviacions del patró normal de creixement i desenvolupament.
  • Conèixer les principals estratègies de promoció de la salut dels adults.
  • Descriure els principals factors de risc i els problemes de salut de major prevalença en atenció primària que afecten les persones adultes.
  • Ser capaç de reforçar i facilitar, en l'àmbit comunitari, la salut de les persones amb factors de risc o problemes de salut que n'afecten el benestar.
  • Identificar les característiques de l'envelliment biopsicosocial i els factors que poden afavorir la salut i prevenir la malaltia.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 27020
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3

Estudis en què s'imparteix