Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2013-14
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
L'assignatura preten dotar d'eines a l'alumnat per tal d'atendre a la diversitat funcional del seu alumnat a l'àrea d'educación física i resoldre els problemes deguts a conductas problemàtiques de l'alumnat.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1.1 : Capacitat d'identificació, relació, anàlisi, síntesi i aplicació dels continguts conceptuals determinats per les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG1.2 : Capacitat de gestió de la informació i el coneixement en situacions noves i complexes, resolució de problemes i presa de decisions per al desenvolupament de continguts instrumentals i procedimentals de les matèries del grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG3.1 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat en el camp de la docència, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació esportiva.
- CG3.2 : Atenció i reconeixement de la diversitat i multiculturalitat en l'àmbit de docència i aprenentatge, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació.
- CG4.1 : Habilitat en les relacions interpersonals, afectives i en el control emocional en el treball en equip i el desenvolupament del lideratge en l'execució d'activitats i treballs d'aprenentatge en les matèries de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG4.2 : Desenvolupament de la responsabilitat i la capacitat d'iniciativa, esperit emprenedor i originalitat en l'aprenentatge instrumental de les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a la docència i l'aprenentatge de l'activitat física entre la població adulta, majors i discapacitats.
- CE11 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a avaluar la condició física i prescriure exercicis correctius.
- CE12 : Destresa en la identificació dels riscos que es deriven per a la salut de la pràctica d'activitats físiques inadequades i prescriure exercicis físics orientats cap a la salut.
- CE13 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat del camp de la promoció d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport amb una atenció especial a la diversitat i multiculturalitat.
- CE2 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre l'efecte de la pràctica de l'exercici físic en els aspectes psicològics, socials i educatius en l'ésser humà.
- CE4 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre els factors comportamentals, socials i educatius que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el tractament educatiu que han rebut les persones amb necessitats educatives específiques en l'àrea d'educació física i establir vincles amb el tractament social de les persones amb discapacitat.
- Conèixer i saber diferenciar els diferents tipus de necessitats específiques i les seues principals repercussions psicomotrius, coneixent i ser capaç d'utilitzar recursos metodològics suficients per a afavorir els processos d'inclusió de les persones que presenten una necessitat especial en l'àrea.
- Saber dissenyar, planificar, avaluar i administrar en la pràctica programes d'activitat física i esport adaptat en l'àmbit educatiu.
- Saber dissenyar, planificar, avaluar i administrar en la pràctica programes d'activitat física i esport en poblacions amb alt risc de marginació social que promoguen hàbits saludables i d'interacció social.
- Saber establir vincles de treball amb el departament d'orientació dels centres escolars que possibiliten una atenció global a la diversitat del centre.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Dotar a l'alumnat de les eines per a poder atendre a la diversitat del seu alumnat deguda a NEE.
Dotar a l'alumnat de les ferramentes per a poder actuar davant d'alumnat amb conductes problemàtiques.
Capacitar a l'alumnat per a l'elaboració de materials docents adients a tot l'alumnat i especialment a aquells amb NEE.
Construïr ferramentes per a la facilitació de l'acció a l'alumnat amb NEE
;