Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

Los alumnos que escojan realizar las materias relacionadas con la Dirección de Empresas en el ámbito del turismo, deben ser capaces de demostrar un conocimiento amplio y un entendimiento acerca de las organizaciones, del entorno en el que operan y la forma de enfrentarse a él. Por consiguiente, el alumnado ha de capacitarse para identificar, responder y liderar cambios que demuestren que se posee una amplia capacidad para integrar decisiones relativas a las diferentes áreas de la organización.
De igual forma, el alumno debe desarrollar aquellas destrezas básicas que le permitan ser un buen directivo desde el punto de vista personal, de manera que además de tener competencias básicas en un área técnica concreta, también disponga de las habilidades para organizar su trabajo y el de los demás con eficacia.
Por este motivo en esta asignatura se identificarán cuáles son las competencias clave que debe poseer cualquier directivo dentro de las áreas de estudio clásico (internas, externas, de eficacia personal, etc.) y se trabajará con detenimiento en algunas de ellas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals

  • CG1 : Conèixer les noves tendències del sector turístic i les tècniques prospectives per desenvolupar-ne una visió innovadora i proactiva.
  • CG4 : Adquirir les tècniques d'anàlisi necessàries per diagnosticar problemes en el context turístic i ser capaç de desenvolupar solucions.
  • CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
  • CG7 : Fer servir les tècniques de comunicació en àmbits diversos, relacionats amb la indústria turística.
  • CG8 : Organitzar i liderar equips en empreses i institucions turístiques.
  • CG9 : Identificar els diversos models d'empreses i institucions turístiques i analitzar-ne el funcionament en profunditat.

 

Competències Específiques

  • CE5 : Ser capaç de prendre decisions en les diverses àrees funcionals d'una empresa turística.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Saber diferenciar les divereses habilitats per al compliment efectiu de la funció directiva.
  • Comprendre les raons del comportament humà en el lloc de treball i el procés de motivació en les persones.
  • Saber escollir les eines de motivació que es poden utilitzar amb els col·laboradors.
  • Entendre la definició i identificar els components del lideratge.
  • Saber comunicar de manera efectiva en els diversos àmbits de representació empresarial.
  • Comprendre la naturalesa de la negociació i saber aplicar algunes de les principals tècniques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Objetivos formativos:
• Saber diferenciar las diferentes habilidades directivas que podrían desarrollarse para el desarrollo efectivo de la labor directiva.
• Comprender las razones del comportamiento humano en el puesto de trabajo y cómo funciona el proceso de motivación en las personas.
• Saber escoger entre las posibles herramientas de motivación que puede utilizar con sus colaboradores.
• Entender la definición e identificar los componentes del liderazgo.
• Saber comunicar de forma efectiva en los diferentes ámbitos de representación empresarial.
• Comprender la naturaleza de la negociación y saber aplicar algunas de las principales técnicas.
Objetivos específicos aportados por el profesorado:
• Identificar las áreas de mejora interna con vistas a desarrollar un plan estratégico personal.
• Mejorar la capacidad de gestión del tiempo y de organizar el trabajo con eficacia.
• Conocer las claves esenciales y saber aplicar estrategias para mejorar la capacidad de trabajo en equipo.
• Comprender las claves para realizar presentaciones con eficacia.

 

 

;

Dades generals

Codi: 49707
Professor/a responsable:
UBEDA GARCIA, MARIA MERCEDES
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix