Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

El conocimiento de los aspectos avanzados de la epidemiología permite el diseño de estudios, su posterior análisis, así como la lectura crítica de artículos relacionados, lo que garantiza un grado de autonomía suficiente en investigación a todos aquellos que cursen esta asignatura y en asesoría de investigación aportando la capacidad para participar en comisiones reinvestigación o en unidades de investigación

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Valorar la qualitat i viabilitat de diverses estratègies, eines o instruments per a obtenir dades o informació i dissenyar estratègies d'implementació.
  • CG9 : Dissenyar els estudis de recerca més convenients per a respondre qüestions de recerca, considerant criteris de qualitat metodològica i de viabilitat.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Aplicar els mètodes propis de l'epidemiologia a la recerca en ciències de la salut.
  • CE11 : Afrontar la lectura d'informació científica, amb suficient capacitat crítica per a jutjar-ne, raonadament, la validesa i fiabilitat.
  • CE12 : Valorar la necessitat d'investigar en el camp de les ciències de la salut i d'usar correctament l'epidemiologia per a aquesta finalitat.
  • CE13 : Ser capaç de desenvolupar la metodologia d'un projecte de recerca, des del disseny epidemiològic fins a l'anàlisi de la informació, de manera coherent amb l'objectiu.
  • CE9 : Comprendre els fonaments dels mètodes epidemiològics, en general i aplicats a problemes específics de salut.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis, o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

1. Describir y analizar las distintas fases del diseño de estudios observacionales.
2. Evaluar críticamente los errores sistemáticos o sesgos de los estudios epidemiológicos, identificando el tipo de error, su direccionalidad, y posibles formas de control.
3. Identificar los diferentes mecanismos de emparejamiento (‘matching’) en los estudios de casos y controles, y discutir sus ventajas e inconvenientes.
4. Realizar e interpretar un análisis estratificado
5. Realizar e interpretar un análisis de la relación dosis-respuesta y evaluar las aplicaciones y limitaciones de distintos métodos estadísticos.
6. Realizar e interpretar un análisis de supervivencia.

 

 

;

Dades generals

Codi: 35709
Professor/a responsable:
GIL GONZALEZ, DIANA MARIA
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 0,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Crèdits teòrics: 1
    Crèdits pràctics: 0,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix