Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asigantura se caracteriza por ser una asignatura obligada que se imparte en el primer semestre del curso. Tiene una carga global de 3 créditos ECTS distribuidos en 2.5 créditos teóricos y 0.5 créditos prácticos.
Se utiliza la modalidad de impartición semipresencial por lo que se contemplan 30 horas presenciales (clase teórica tradicional, clase teórica on-line y prácticas de laboratorio) y 45 horas no presenciales (estudio autónomo del alumno).
El objetivo principal de la asignatura es mejorar las habilidades de los estudiantes en el diagnóstico y tratamiento de la parada cardiorrespiratoria, así como mejorar su comunicación dentro del equipo de reanimación eficaz.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Adquirir coneixement avançat de l'organització dels sistemes d'emergències hospitalari i prehospitalari, amb capacitat per a desenvolupar les actituds necessàries per a exercir i liderar les funcions de l'equip sanitari.
- CG12 : Usar estratègies i habilitats per a fer procediments terapèutics invasius.
- CG13 : Reconèixer les diferències assistencials entre pacients per edat i pes.
- CG2 : Identificar les diferències entre els diversos processos assistencials en l'emergència.
- CG3 : Adquirir habilitats en comunicació per a la relació d'ajuda en l'emergència i la intervenció en crisi davant la catàstrofe.
- CG4 : Adquirir coneixements i habilitats per al diagnòstic, tractament i suport vital avançat de les principals emergències i urgències mèdiques en adults i pediatria.
- CG5 : Dirigir, prestar i avaluar les cures integrals en l'emergència.
- CG6 : Emprar en el treball una cultura en seguretat clínica que integre la valoració, identificació, avaluació i comunicació dels esdeveniments adversos més freqüents.
Competències específiques (CE)
- CE4 : Emprar una cultura en seguretat clínica en l'assistència sanitària, aplicant-hi la valoració, identificació, avaluació i comunicació dels esdeveniments adversos més freqüents.
- CE9 : Adquirir coneixement i destresa dels algorismes internacionalment estandarditzats de l'American Heart Association i la European Resucitation Council per al suport vital bàsic i avançat del pacient en parada cardiorespiratòria.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT1 : Adquirir capacitat d'adaptació a qualsevol context o escenari.
- CT10 : Tenir compromís ètic.
- CT2 : Adquirir capacitat de treball en equip pluridisciplinari/transdisciplinari.
- CT3 : Adquirir capacitat de lideratge.
- CT4 : Adquirir habilitats en comunicació.
- CT5 : Adquirir capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
- CT7 : Adquirir capacitat de prioritzar.
- CT8 : Tener motivació per la qualitat.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Conocer los sistemas de respuesta rápida para la atención del paciente que está deteriorándose en el medio intra y extrahospitalario.
- Reconocer de forma precoz los trastornos que favorecen la parada cardiorrespiratoria y su manejo para prevenirla.
- Ser capaz de aplicar adecuadamente los algoritmos de soporte vital básico y avanzado recomendadas por las organizaciones internacionales, tanto en población adulta como pediátrica y neonatal.
- Ser capaz de adaptar las recomendaciones de resucitación a situaciones especiales.
- Reconocer y manejar la parada cardiorespiratoria hasta finalizar la reanimación o transferir el cuidado del paciente.
- Comunicarse de forma eficaz como miembro o líder del equipo de reanimación.
- Reconocer la importancia de la dinámica del equipo de reanimación para la obtención de resultados eficaces.
- Conocer las recomendaciones para una adecuada atención inmediata postresucitación.
- Conocer la evidencia científica sobre algunas terapias controvertidas como la hipotermia inducida o situaciones especiales como el síndrome coronario agudo o el síndrome postparada.
Dades generals
Codi:
35904
Professor/a responsable:
Perpiña Galvañ, Juana
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,72
Crèdits pràctics:
0,48
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
INFERMERIA
Àrea: INFERMERIA
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 0,48
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN EMERGÈNCIES I CATÀSTROFES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)