Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat per a comunicar oralment i per escrit, redactar documents científics i tècnics, usar el llenguatge especialitzat i comunicar-se amb públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i amb llenguatge apropiat a l'àmbit de la criminologia.
  • CG3 : Capacitat crítica i autocrítica: saber integrar coneixements, valorant-ne els fonaments i reflexionant sobre les implicacions socials, ètiques i jurídiques que tenen en l'àmbit de la criminologia.
  • CG4 : Capacitat d'aprenentatge i autoaprenentatge: cerca d'informació, anàlisi, síntesi, crítica, disseny, gestió i execució d'un projecte o treball, de manera personal o autònoma, en l'àmbit de la criminologia.

 

Competències específiques (CE)

  • CE2 : Habilitat per a aplicar els coneixements avançats adquirits a la resolució de problemes en l'àmbit de la criminologia.
  • CE3 : Capacitat de reunir, seleccionar i interpretar dades rellevants en procediments o investigacions criminològiques, per a emetre judicis de valor.
  • CE8 : Capacitat per a comprendre els diversos llenguatges professionals usats en un informe pericial especialitzat.
  • CE9 : Capacitat per a elaborar, comprendre i interpretar críticament el contingut d'un informe pericial i defensar-lo en els tribunals.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis, o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT1 : Capacitat per a desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte dels drets fonamentals i de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, dels principis d'igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i dels valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conéixer els resultats d'investigacions empíriques sobre aquests tipus de delinqüència.
  • Conéixer els problemes pràctics que plantegen el descobriment, la investigació a partir de l'experiència de la policia i la persecució d'aquesta delinqüència.
  • Plantejar fórmules o estratègies de solució, orientades al delinqüent i la víctima.
  • Identificar els determinants socials, especialment sistèmics, que influeixen en la consolidació i expansió d'aquesta classe de delictes.
  • Analitzar, des d'una perspectiva sociològica comparada, el nivell de tolerància ambiental cap als delictes de referència i com aquest influeix en el fet que siguen comesos.
  • Adquirir la capacitat de mesurar i reflexionar sobre el fenomen de la corrupció en l'àmbit de la funció pública, des d'una anàlisi multivariable de causes i conseqüències.
  • Conéixer la potencialitat de l'ètica pública, com a prevenció de la possible corrupció, en els processos de selecció, formació, promoció i avaluació del rendiment dels empleats públics en general i, en particular, dels funcionaris públics.
  • Conéixer la manera com l'enfortiment dels valors públics i de la cultura pública corporativa, i especialment de l'ètica pública, són un instrument de prevenció i de reparació de la corrupció administrativa.
  • Conéixer la manera com la lluita contra la corrupció pública és un instrument no sols de la qualitat democràtica, sinó també de la qualitat en el funcionament de les administracions públiques.
  • Conéixer els codis de la funció pública, en concret de l'informe Nolan.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 43304
Professor/a responsable:
MENENDEZ ALZAMORA, MANUEL
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: DRET INTERNACIONAL PÚBLIC I DRET PENAL
    Àrea: DRET PENAL
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
  • Dep.: ESTUDIS JURÍDICS DE L'ESTAT
    Àrea: CIÈNCIA POLÍTICA I DE L'ADMINISTRACIÓ
    Crèdits teòrics: 0,2
    Crèdits pràctics: 0,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix