Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

Esta asignatura plantea el aprendizaje de metodologías de proyecto, aprendizaje desde la producción de un dispositivo matérico y su teorización. El programa de trabajo se centra en la adquisición de cualidades para la investigación arquitectónica y la construcción de un pensamiento crítico desde la producción propositiva de la alumna.
Se aprenderá desde los procesos creativos acontecidos hacia la articulación de nuevos presentes, se profundizará sobre diversos perfiles de arquitectas relevantes de los últimos cien años, estableciendo una lectura contemporánea de las mismas desde temáticas relacionadas principalmente con el biodiseño, y con subtemáticas como las multinaturalezas, la biorobótica, Lo cíborg, el post-antropoceno, la biopolítica, lo interespecie o el post-cyberpunk.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar estructures d'edificació.
  • CE2 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada.
  • CE3 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda.
  • CE5 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE7 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de direcció d'obres.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT12 : Capacitat de treball en equip amb responsabilitats compartides, entesa com a capacitat de participar en un treball col·lectiu on s'assumeixen tasques o rols de lideratge, recerca i comunicació i s'estableix la participació de cadascun dels integrants.
  • CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
  • CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT5 : Capacitat per a adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant d'àmbit acadèmic com professional.
  • CT9 : Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional, i en el marc de la sostenibilitat com a horitzó de treball compartit.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Fer una aproximació específica a la producció i innovació en l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme.
  • Oferir un repertori ampli i diferenciat d'eines per a produir novetats, que permeten a l'estudiant millorar les destreses de cara a la realització del projecte de fi de carrera.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

1. Capacitar a la alumna para adquirir metodologías altamente creativas y propias con el rigor, la complejidad y la precisión demandada en el mundo profesional. Metodologías de proyecto que la alumna desde una visión actualizada pueda aplicar críticamente a su futuro PFC como propuesta de producción política.

2. Aprender a argumentar, debatir y exponer la capacidad política de la Arquitectura y del Diseño desde experiencias ajenas, y así como aprender a incorporar la práctica política en el lenguaje propio y en las prácticas arquitectónicas específicas, a través del conocimiento escrupuloso de lo ocurrido en el pasado hacia una articulación propositivo en lo contemporáneo. 

 

 

;

Dades generals

Codi: 35682
Professor/a responsable:
MARCOS TORRO, MARIA JOSE
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
    Àrea: PROJECTES ARQUITECTÒNICS
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix