Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

MASTER UNIVERSITARIO EN ARQUITECTURA

ENERGÍA Y ESPACIO ARQUITECTÓNICO

Asignatura OBLIGATORIA

1º Semestre

3 Créditos ECTS

En continuidad con el Grado en Fundamentos de la Arquitectura, se desarrolla esta asgintura con el fin de reforzar de manera aplicada al proyecto arquitectónico la incidencia de la energía en el proyecto arquitectónico, la aplicación de herramientas bioclimáticas y sistemas pasivos de acondicionamiento para una arquitectura en armonía con el entorno y respetuosa con el medioambiente. Se trabajará dentro de Talleres de Trabajo interdisciplinares. En uno de ellos se realizará el aprendizaje en el uso de herramientas de evaluación de la sostenibilidad e impactos ambientales a través de herramientas informáticas existentes en el mercado.

Esta asignatura se relaciona con el resto de asignaturas obligatorias y optativas del Master.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Crear projectes arquitectònics que satisfacen les exigències estètiques i tècniques i els requisits dels usuaris, respectant els límits imposats pels factors pressupostaris i la normativa sobre construcció.
  • CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.

 

Competències específiques (CE)

  • CE2 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada.
  • CE3 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda.
  • CE4 : Aptitud per a concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i per a executar instal·lacions de subministrament i evacuació d'aigües, calefacció i climatització.
  • CE7 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de direcció d'obres.
  • CE9 : Aptitud per a intervenir en el patrimoni construït, conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT13 : Capacitat de treball en equips de caràcter pluridisciplinari i internacional, entesa com a capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximació de cadascun dels membres de l'equip i considerar-ho una oportunitat d'aprenentatge.
  • CT14 : Habilitat per a negociar i resoldre conflictes, entesa com a capacitat per a identificar els compromisos de cadascuna de les parts enfrontades que permeten acords.
  • CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
  • CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
  • CT9 : Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional, i en el marc de la sostenibilitat com a horitzó de treball compartit.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Investigar en noves tecnologies en instal·lacions i integració d'aquestes en el procés projectual.
  • Fer un projecte energètic d'edificació que responga a les exigències mediambientals i sostenibles de l'entorn.
  • Aplicar les estratègies bioclimàtiques adequades per a una arquitectura respectuosa amb el medi ambient.
  • Conéixer i integrar en el projecte sistemes passius de condicionament.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

Los objetivos formativos se centran en el proceso proyectual de acondicionamiento y servicios, instalaciones, eficiencia energética, bioclimatismo y medioambiente, y sistemas pasivos relacionados con el espacio arquitectónico. El resultado del aprendizaje debe garantizar la capacidad de integración de los proyectos de instalaciones en la concepción del espacio arquitectónico y su envolvente. También se persigue el objetivo del aprendizaje de evaluación de consumos energéticos, producción propia energética e impactos ambientales a través de herramientas de simulación.
Los objetivos se enmarcan principalmente dentro de Talleres de Trabajo en el que se desarrollarán temáticas que faciliten la aplicación de los contenidos de la asignatura. Dichos Talleres serán pluridisciplinares e intervendrán profesores y críticos invitados de otras Áreas de Conocimiento para reforzar y enriquecer el proceso de aprendizaje.

 

 

;

Dades generals

Codi: 35673
Professor/a responsable:
ECHARRI IRIBARREN, VICTOR
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTÒNIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix